Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 09.02.2013 02:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Les Excentriques kirjoitti:
Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä.


Niin ne umpimieliset idiootit vaan ajelee. :mrgreen:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 09.02.2013 10:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Les Excentriques kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Tarkoituksena lähinnä tylsyyden vähentäminen, eli kokeilla piikkejä vain etupyörissä, mutta turha niitä on ottaa mukaan, jos niitä ei saa käyttää.

Sen verran vielä et ei siellä tylsää oo ;)
Jos vähän avaan tätä mun ajatusmaailmaa, tosin siitä ei useinkaan pellkää kiitosta ole aiemminkaan tullut :lol:
Radalla ajamisessa on etuna tiellä ajamiseen, ettei joku autoilija, jalankulkija tai muu liikkuva shikaani tule yllättäen vastaan, vaan pystyy keskittymään omaan suoritukseen.
Lisäksi merkittävä etu on rajojen ylittämisestä seuraavien todennäköisten taloudellisten menetysten pienuus, koska radan reunoille ei toisin kuin katu-, tie- ja pysäköintialueiden reunoille ole sijoitettu ojia, kiviä, puita, liikennemerkkejä tai valopylväitä, joihin kaikkiin olen henkilökohtaisesti autolla joskus tutustunut. :lol:
Radalla ajamiseen liittyy olennaisesti rajojen etsiminen ja miten voisi tietää missä raja on, ellei sitä ylitä.
Etuvetoisiin autoihin liittyvä suuntavakavuus aiheuttaa ikävän taipumuksen luontaisesti poistua ajoalueelta keula edellä ja tämä ei mielestäni ole hauskaa. Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä. Minä sen sijaan haluan poistumisen tehdä mieluummin kylki edeltä, jos siihen vain on mahdollisuus 8-)
Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun ja myös radalle omin voimin palaamiseen.


Niin, edelleenkään kyseessä siis ei ole kilvan ajo vaan ajoharjoittelu. Teemme tuolla väistöharjoituksia jne.... Jos mahdollista niin tuolla on auki sprintti pätkä. En muista olisiko ollut auki milloin viimeksi???
Ehkä tuo aikanaan tapahtumalle annettu nimi on hiukan sekoittava?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 09.02.2013 15:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Piikkirenkailla ei ole saanut ajaa ajoharjoitteluradalla. Sprinttiradalla kyllä. Oli auki ainakin toissavuonna, viime vuodesta en muista.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 10.02.2013 14:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Cituning kirjoitti:
Piikkirenkailla ei ole saanut ajaa ajoharjoitteluradalla. Sprinttiradalla kyllä. Oli auki ainakin toissavuonna, viime vuodesta en muista.


Ei ollut viime vuonna, eikä 2010.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 10.02.2013 14:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
kaseva kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä.

Niin ne umpimieliset idiootit vaan ajelee. :mrgreen:
OG900 automaatti on oiva laite typerän suunnittelun edessä nöyrtymiseen:
Niin kauan, kun nopeutta on riittävästi, menee ihan hyvin ja auto kääntyy, mutta:
Moottorijarrutuksen vaikutus olematon, käsijarru vaikuttaa etupyöriin, jarrut ovat käsittämättömän etupainoiset. Siitä johtuen vasemman jalan jarrutuksella ei ole toivottua vaikutusta, koska moottorin teho ei riitä paitsi turbossa ja siinäkin täytyisi olla valmiiksi ahtopainetta.
Eniten yllätyksiä tuottaa kaikesta huolimatta ohjauksen geometria, joka riittävän suurella kääntökulmalla liukkaalla alustalla vie pidon molemmista etupyöristä ja edellä mainituista syistä keinoja tilanteen korjaamiseksi ei ole tarjolla. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 11.02.2013 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kaksi kuskia yhdellä autolla tulossa reittiä Hanko-Vantaa-Joutsa.
Tosin 8:30 Heinolan ABC:llä merkitsisi turhan aikaista lähtöä.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 12.02.2013 09:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Les Excentriques kirjoitti:
Onko piikkirenkaat sallittu?


Virallinen vastaus: "vain tavalliset renkaat sallittu"
Leudon talven vuoksi ei ole pohjia tehty ja Sprinttirata on tai ei ole auki ???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 12.02.2013 11:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Sprinttirata on siis eri juttu kuin se lyhyt kiemura harjoittelusuoran takana?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 12.02.2013 19:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Putkimies22 kirjoitti:
Sprinttirata on siis eri juttu kuin se lyhyt kiemura harjoittelusuoran takana?


Juu eri asia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 13.02.2013 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
svc kirjoitti:
Kaksi kuskia yhdellä autolla tulossa reittiä Hanko-Vantaa-Joutsa.
Tosin 8:30 Heinolan ABC:llä merkitsisi turhan aikaista lähtöä.


Saa tuonne ominpäinkin tulla. Noin 10.00 aloitellaan joten hyvin kerkiätte mukaan vähän myöhemminkin... :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 10:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tämä tapahtumahan on sitten jo ylihuomenna! :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Les Excentriques kirjoitti:
Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun
Laita taakse kesärenkaat. :lol:

En nähnyt kutsun yhteydessä asiasta mainintaa, ja kun menin ton farkku-xantun myymään jo pois... jos tulee epähuomiossa paikalle väärämmerkkisellä, niin pääseekö radalle? 8-)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Onkos noissa tapahtumissa ollut tapana käyttää kypärää?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
svc kirjoitti:
Onkos noissa tapahtumissa ollut tapana käyttää kypärää?


Talviradalla ei ole käytetty kypärää, kyseessä kun on ajoharjoittelu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 17:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Igor kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun
Laita taakse kesärenkaat. :lol:

En nähnyt kutsun yhteydessä asiasta mainintaa, ja kun menin ton farkku-xantun myymään jo pois... jos tulee epähuomiossa paikalle väärämmerkkisellä, niin pääseekö radalle? 8-)


Citroenkerhon tapahtuma kyseessä ;) Paikalle saa tulla, mutta rata ainuastaan citikoille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 17:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun
Laita taakse kesärenkaat. :lol:

En nähnyt kutsun yhteydessä asiasta mainintaa, ja kun menin ton farkku-xantun myymään jo pois... jos tulee epähuomiossa paikalle väärämmerkkisellä, niin pääseekö radalle? 8-)


Citroenkerhon tapahtuma kyseessä ;) Paikalle saa tulla, mutta rata ainuastaan citikoille.
Miten tuo oikeamerkkisyys todetaan? Riittääkö sitikan merkki ulkopuolella, vai tarkastellaanko rekisteriotteita? Entä jos osia on vaihdettu? Saako käyttää muita renkaita kuin Michelinejä?
Olipa hyvä että tuli esille, niin osaa varautua tulevaisuudessa :?
Kuinkas kerhon vuosikokouksessa, muillakin autoilla kuin Citikalla saa tulla paikalle, mutta sisälle ei päästetä?



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 17:56 

Viestit: 519
Epäilen vahvasti että sisään pääsisi edes sitikalla.



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 19:10 

Viestit: 3655
Joo, me ollaa kyllä aina jätetty sitikat pihalle, niin luultavati tänäkin vuonna 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 15.02.2013 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Muistutan, että kun noita ideoita tuntuu pursuavan tänävuonna, niin Sport-jaoshan on vailla vetäjää. Rohkeasti vain homma vastaan ja kehittämään tapahtumia. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 16.02.2013 00:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Kerhon tapahtumiin saa toki sinänsä tulla ihan millä kulkupelillä tahansa, mutta näissä rata/ajoharjoittelupäivissä pitää hiukan rajata asiaa, jotta radalle ei tulisi ihan kuka vain millä tahansa autolla 30e jäsenmaksun maksettuaan :roll:. Kesäradoilla tämä on suht tiukka linja, mutta Joutsan talviradalla on ainakin aikaisempina vuosina tuosta hiukan lipsuttu päivän loppupuolella, ja en näkisi estettä sille nytkään? Eli kun rata on varattuna koko päiväksi, ja jossain vaiheessa rata alkaa tyhjenemään, en ainakaan itse näe syytä mksi ei AC ry:n jäsen voisi radalla ajaa myös sillä vääränmerkkisellä päivän loppupuolella...

Eli itse sanoisin Igorille, että tule vain paikalle, ja ole päivän alkupuolella matkustajan roolissa Citikoissa (tai laina Citikan ratissa, mun XM:llä pääset ainakin kokeileen), ja eiköhän päivän päätteeksi pääse Minilläkin radalle hiukan ajeleen??

Toivottavasti en pahasti astu Rallen varpaille tämän sanottuani :oops: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 16.02.2013 09:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Croisette kirjoitti:
Kerhon tapahtumiin saa toki sinänsä tulla ihan millä kulkupelillä tahansa, mutta näissä rata/ajoharjoittelupäivissä pitää hiukan rajata asiaa, jotta radalle ei tulisi ihan kuka vain millä tahansa autolla 30e jäsenmaksun maksettuaan :roll:. Kesäradoilla tämä on suht tiukka linja, mutta Joutsan talviradalla on ainakin aikaisempina vuosina tuosta hiukan lipsuttu päivän loppupuolella, ja en näkisi estettä sille nytkään? Eli kun rata on varattuna koko päiväksi, ja jossain vaiheessa rata alkaa tyhjenemään, en ainakaan itse näe syytä mksi ei AC ry:n jäsen voisi radalla ajaa myös sillä vääränmerkkisellä päivän loppupuolella...

Eli itse sanoisin Igorille, että tule vain paikalle, ja ole päivän alkupuolella matkustajan roolissa Citikoissa (tai laina Citikan ratissa, mun XM:llä pääset ainakin kokeileen), ja eiköhän päivän päätteeksi pääse Minilläkin radalle hiukan ajeleen??

Toivottavasti en pahasti astu Rallen varpaille tämän sanottuani :oops: .


Juu, Croisette et astu :lol: , en vain kyllä heti muista koska siellä erimerkkinen oli. Vai kokeilikos Cibx sitä traileri-yhdistelmää joskus?
Jos muille se sopii, niin senkus tulloo Minillä. Mutta tosiaan ajamaan sitten vasta kun on rata "tyhjentynyt"
Tuosta rata-asiasta kun on ollut muillakin kerhoilla puhetta. Paras esimerkki sisar merkin puolella jossa ei rajattu kyseistä asiaa ja tilanne meni siihen, että suurin osa tuli jäsenmaksulla ajelemaan ihan erimerkkisillä autoilla kun se oli halvempaa.
Itse asiassa tuostahan ei taida olla kerhonsäännöissä mainintaa??? Pitäisikö tuohon saada ihan virallinen kanta?

Muistakaa tänään pakata ne köydet ja lumilapiot ;) Ilma ei näillä näkymin kovin kylmä ole, onneksi :D
Ja jos tarvitsette käteistä tai muuta niin varatkaa mukaan , ei tarvitse ajelle kylille hakemaan matkaa on kuitenkin jonkun verran.

Jos eksytte voitte soittaa 045 1111 ysi seiska kuus


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 16.02.2013 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Talvisätkäilyn aktiivivuosista on jo aikaa, mutta tänä talvena olen pari ketaa käynyt fiilistelemässä. Kohta pitäisi siis lähteä tekemään pienet säädöt Orankikiikkuun ja jos hyvästi käy, niin köröttelemme halituksen puheenjohtajan ja kahden koiran kanssa paikalle.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 16.02.2013 18:05 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Bekseilen paikalle :mrgreen:

Aika hiljaistahan tuolla iltapäivällä isomman alkuinnostuksen jälkeen on, joten luulis loppupäivällä jollain miniautollakin sekaan mahtuvan :?: Alkupäivästähän siellä saa jonottaa oikeanmerkkiselläkin.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 16.02.2013 18:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
Jos muille se sopii, niin senkus tulloo Minillä. Mutta tosiaan ajamaan sitten vasta kun on rata "tyhjentynyt"
Tuosta rata-asiasta kun on ollut muillakin kerhoilla puhetta. Paras esimerkki sisar merkin puolella jossa ei rajattu kyseistä asiaa ja tilanne meni siihen, että suurin osa tuli jäsenmaksulla ajelemaan ihan erimerkkisillä autoilla kun se oli halvempaa.
Itse asiassa tuostahan ei taida olla kerhonsäännöissä mainintaa??? Pitäisikö tuohon saada ihan virallinen kanta?
Eikös Minissä ole sentään Citikan moottori? Mun mielestä Citikan hetkellinen puuttuminen ei pitäisi olla este.
Kelpaisiko kahden paatuneen Citroen-harrastajan juhlallinen vakuutus vääränmerkkisellä ajavan oikeamielisyydestä? :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013
ViestiLähetetty: 17.02.2013 14:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 203
Paikkakunta: Helsinki

Profiili WWW
Ottakaa kuvia, ja tarjoilkaa niitä tänne.
Kovasti kiinnostaa, että miltä meininki näytti



Xsara 1.6i
Porsche 944 -86
EX-BX 16 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: