Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 00:40 

Viestit: 61
Paikkakunta: Lohja
Mikä on mielestänne turhake - siis autossa. Tai siis niissä autoissa joita täällä käsitellään.

2008 turhake jollain yleisraadilla näyttää olevan mönkijä. Mönkkärille on oikeaa käyttöä joten se siitä ja ituja päälle.

Mulla on nyt on alla 2008 C5, varustelua riittää. Olen onnellisen turhakkeeton kaikkien kilkuttimieni kanssa.

Mutta se optiona oleva hierova kuskinpenkki - jota mulla ei tietenkään ole...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 01:11 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Peruutustutka!
Peilit on keksitty!



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 01:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hohhoijaa, mutta kun perruutustutka maksaa ittensä takas. Muuta ei voi sanoa.
Kalleimmat kilsat tulee peruuttamalla ja peilit ei kaikkea näe.
Se on hyvä laita hajamielisille immeisille ja maalla jossa on on muutakin kuin asvalttipihoja.
Täm o ihan never ending story kuten tais olla siinä jurakauden patongissa :?

Turhaa on maali Citikan pinnassa... myös vararengas on ihan turhake.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 06:52 
Sumuvalot.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 07:35 

Viestit: 14
aukeava takalasi, varsinkin automaattiavauksella varustettu :|


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 08:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Hohhoijaa, mutta kun perruutustutka maksaa ittensä takas. Muuta ei voi sanoa.
Kalleimmat kilsat tulee peruuttamalla ja peilit ei kaikkea näe.

En pidä peruutustutkaa mitenkään turhakkeena, ihan näppärä peli. En liene kuitenkaan ainoa, jolle peruuttelu ei ole maksanut (toistaiseksi) penniäkään ylimääräistä.

Eiku nyt vedän sanani takaisin. Ahtaasta telttatallista, kun peruutin vääränmerkkistä ulos, niin peili jäi ovenkamanaan. Ulos ajaessa, kun joutui pitkällä autolla tekemään mutkan, ja ajatuksissani unohdin tuon sihdata ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 16
Paikkakunta: Espoonluolasto
Niitähän on nykyautot täynnä:

- Sadetunnistin
- peruutustutka
- sähköikkunat,- peilit
- sisävaloviiveellä
- ..lähes kaikki mitä sähköllä liikutetaan...

Käsipelillä kun toimii NIIN paljo paremmin ja helpompi korjata..

ja eikös nämäkin ole henk.koht. mielipiteitä, joten näppäimistön turhaa
kulutusta kun kommentoidaan.." ..kyllä sadetunnistin on tarpee..." ym.
:geek:



Tämäkin elämä on elettävä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Itsekkään en pidä peruutustutkaa suuressa arvossa mutta CX:ssä se olisi kyllä saattanut olla jopa tarpeeseen :D
Mutta etututka jota olen päässyt tämän vuoden pornstartterissa testaamaan menee jo mielestäni tähän turhake kategoriaan. Erikseen pitää laittaa päälle ja hälyyttelee epäsäännöllisen säännöllisesti, oli edessä este tai ei. Paremmin havaitsi esteet pimeässäkin omin silmin kuin tuon tutkan avulla. Niin ja pikku lisänä vielä: Tutka piiputtelee auton kaiuttimien kautta ja sen volumea voi säätää vain merkkiliikkeessä. Oletuksena niin hiljaisella että kaikkien pitää pitää turvat kiinni että sen kuuleepi :D



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:24 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Takaovien tuhkakupit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:51 

Viestit: 217
tuhkakuppi ja tupakansytytin. Parkkitutkista, sadetunnistimesta yms hiluista en luopuisi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 09:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
c_5 kirjoitti:
Mutta se optiona oleva hierova kuskinpenkki - jota mulla ei tietenkään ole...

Se jos toimii yhtään niin hyvin kuin nuo marketissa myytävät hierontalätkät nojatuoliin niin semmoinen pitäisi kyllä saada.

Omissa autoissani ei ole turhakkeita, ainoastaan harvemmin käytettyjä varusteita eikä niistäkään tule juuri nyt mikään yksittäinen mieleen. Edellisissä Xantioissa oli etusumarit ja niistä ei kyllä ollut hyötyä edes sumussa.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 11:08 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Sytkärissa voi latailla puhelinta ja tuhkakuppiin voi säilöä pikkurahaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 16
Paikkakunta: Liminka
-Sumuvalot on aika turhat (lisäpitkät ois paremmat)
-Sajetunnistin vaemikäseon ku pyyhkii millon sattuu.
-Takuu :lol:



-jorkke-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 56
Paikkakunta: Vantaa
No auto nyt ensimmäiseks tuli mieleen, kun kävellenkin pääsee.
Mut jos auto pitää olla, niin pitääkö takalasin pyyhkijää olla? No jos pitää, niin pitääkö sen toimia itsestään, eikö kuski tiedä parhaiten milloin sen pitää ja ei pidä pyyhkiä?
Mua ainakin ärsyttä ihan ...lvetisti, kun takalasi on ensin ajossa oikeen kunnolla muurautunut umpeen ja vedät johonkin parkkiin ja peruutat, niin eikö se ...tanan pyyhkijä päätä ruveta hinkkaamaan hiekkapaskaa sitä klasia vasten niin että hampaissa narskuu.
enkä mä kaipaa sitä parkkitutkaakaan...



Kuvan Santtu kierrossa, nykyisin Relluillen. Sydänvertaitkien joudun nyt jo Ooppeloimaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Minulla pätkii taas... Olin jo kirjoittavinani tänne sepustuksen, mutten näe sitä.

No, mitä kirjoitin, oli parkkitutkasta. Se on kiva, mutta ilman pärjää. Vaimoni jätti tuon varusteen ruksaamatta, ja totesi saaneensa chevy-farkunkin parkkiin ilman. Johonkin piti asettaa auton hankinnan hintaraja...

Se, mitä tällä hetkellä pidän turhana, on parkkirobotti. Eihän sellaisen uskalla luottaa kumminkaan. Ehkä tulevaisuudessa luotan, kun sellainen löytyy joka toisesta autosta.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 18:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 96
Paikkakunta: Savonlinna/Heinola
Niin että paavin pallit ja nunnan nännit ovat turhia. Ajan kulku ja tekniikan kehittyminen näitä turhakkeita muuttavat. Suomen oloissa esimerkiksi ilmastointi on oikeasti aika tarpeeton vekotin autossa suhteessa kustannuksiin ja monimutkaiseen toteutukseen, mutta siihen vain tottuu, niin että kohta ei osaa ilman olla. 60 vuotta sitten lämmityslaite oli varmaankin vain neitiautoilijalle tarpeellinen lisävaruste.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 18:48 
jjsalo kirjoitti:
Niin että paavin pallit ja nunnan nännit ovat turhia.

...tuttua sitruunapatonki 1:stä :lol:
Mutta mihis ne turhat asiat tässä ajassa olisivat ehtineet vaihtua :)


   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Vakionopeudensäädin? Nyt kun olen oppinut sitä käyttämään, en pidä sitä enää turhakkeena. Jostain syystä ;) talvikelillä tulee käytettyä sitä paaljon vähemmän.

ESP? Ei kokemusta tuosta, mutta tällä hetkellä ainakin tykkään itse säädellä ajoani.



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 20:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1146
Mulla parhaat turhakkeet ovat olleet maadoitusnauha (mitä pitempi, sitä parempi).
Ionisaattorikin oli sellainen keksintö, jota ilman en olisi voinut tulla toimeen.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 21:40 

Viestit: 1982
Paikkakunta: JKL
Tuo C4:n ilmastoinnin parfyymi tuntuisi sellaiselta, että ehkä ei itku tulisi, vaikka joutuisi luopumaan. Hanskalokerossa on vielä "paukut" tallella. Yksi haju(ste) on ollut toista vuotta paikallaan. Joo, talvella kun laittaa lämppärin täysille ja räppänät kojelaudassa auki, niin jo vain nenään pölähtää jasmiinin tuoksu :roll:

Ai niin. Yksi turha tuli mieleen. Merkkivalo, mikä käskee vaihtamaan isompaa pykälää. Ennen homma hoitui korvakuulolla ja p..rstuntumalla :lol:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 12.02.2009 23:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 14
Kuskin puolimmainen kauhukahva on hyvinkin turha kapistus. ;) Jossain autossa sellainen vastaan tullut. :) :) :) :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 13.02.2009 00:00 

Viestit: 44
maarit kirjoitti:
Vakionopeudensäädin? Nyt kun olen oppinut sitä käyttämään, en pidä sitä enää turhakkeena. Jostain syystä ;) talvikelillä tulee käytettyä sitä paaljon vähemmän.

ESP? Ei kokemusta tuosta, mutta tällä hetkellä ainakin tykkään itse säädellä ajoani.


Ja minun mielestä tuo ESP/ASR on oikein mukava ja jopa toimiva vimpain talviajossa: Esimerkiksi hiljaisella vauhdilla liukkaassa liikenneympyrässä rattia tiukasti kääntäessä saa aikaan mukavasti "käppärimäisen" käännöksen C5:llä.

Turhake: 2. ääni "automaattisesti" avautuvalle takalasille.

AH


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 13.02.2009 00:06 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Pitää vetää sanat takasin, kun nyt punaviinin avustuksella tuli järki käteen...
Kyllä se parkkitutka varmaan on ihan htytvä jos paljon pitää ahtaissa paikoissa peruutella. Mulla vaan on sen verran harvoin ollut tiukka paikka, etten ole moista kaivannut. VW Caravellessa oli sen verran hyvät peilit, ettei moista kaivannut. Kuorkinkin peruutus onnistuu ilman moista vaikka en sitä n. 20 v:een ammatiksi ole ajanut...
Anyway... uudelleen tarkastelun tuloksena voinen olla samaa mieltä aiemman jäsenen kanssa, että TURHIN turhake on tuhkakuppi. Usein se edessäkin on liian ahdas muuhun käyttöön kuin tuhkikseksi ja kuka nyt autossa tupakoisi!! Arvohan siitä laskee ja kanssamatkustajien mukavuus.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 13.02.2009 00:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 108
Asiat, jotka ottaisin manuaalisiksi heti, jos saisi: sähkölasit, SÄHKÖPEILIT (s**tana), sähköiset penkin säädöt, painonappitoimiset puhaltimen säädöt ja lämmönsäädöt (pitää olla kierrekytkin), keskuslukko (ainakin kaukosäätimellä varustettu), etusumuvalot, kattoluukku, varsinkin sähköinen. Penkinlämmittimet. Löytyyhän noita. Ainut, jota autossa en oikeastaan pidä turhakkeena on pehmeä kaasunestejousitus ja sen tuomat ilot (mm. diravi CX:ssä). Muuten kelpaa täysin askeettinen peli mukavin istuimin.



D Super 5 1972
CX 2,5D 1985
BX 19 Digit 1985
BX 1,9TGD Van 1990
XM 2,5TD Break 1996
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 13.02.2009 01:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
tupakansytytin ja takatuhkakupit, ne on vääränmerkkisessä käyttiksessä vieläpä sisävalolla varustettuja..
ja täytyy myöntää että en ole varma Cx:n öljymäärämittarin tarpeellisuudesta, sen verran usein on asiaa pellin alle. vaikka hienohan se on



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: