|
Kirjoittaja |
Viesti |
c_5
|
Viestin otsikko: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 00:40 |
Viestit: 61 Paikkakunta: Lohja
|
Mikä on mielestänne turhake - siis autossa. Tai siis niissä autoissa joita täällä käsitellään.
2008 turhake jollain yleisraadilla näyttää olevan mönkijä. Mönkkärille on oikeaa käyttöä joten se siitä ja ituja päälle.
Mulla on nyt on alla 2008 C5, varustelua riittää. Olen onnellisen turhakkeeton kaikkien kilkuttimieni kanssa.
Mutta se optiona oleva hierova kuskinpenkki - jota mulla ei tietenkään ole...
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 01:11 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Peruutustutka! Peilit on keksitty!
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 01:33 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hohhoijaa, mutta kun perruutustutka maksaa ittensä takas. Muuta ei voi sanoa. Kalleimmat kilsat tulee peruuttamalla ja peilit ei kaikkea näe. Se on hyvä laita hajamielisille immeisille ja maalla jossa on on muutakin kuin asvalttipihoja. Täm o ihan never ending story kuten tais olla siinä jurakauden patongissa Turhaa on maali Citikan pinnassa... myös vararengas on ihan turhake.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 06:52 |
|
|
|
|
 |
zxjanne
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 07:35 |
Viestit: 14
|
aukeava takalasi, varsinkin automaattiavauksella varustettu 
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 08:48 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Cikatti kirjoitti: Hohhoijaa, mutta kun perruutustutka maksaa ittensä takas. Muuta ei voi sanoa. Kalleimmat kilsat tulee peruuttamalla ja peilit ei kaikkea näe. En pidä peruutustutkaa mitenkään turhakkeena, ihan näppärä peli. En liene kuitenkaan ainoa, jolle peruuttelu ei ole maksanut (toistaiseksi) penniäkään ylimääräistä. Eiku nyt vedän sanani takaisin. Ahtaasta telttatallista, kun peruutin vääränmerkkistä ulos, niin peili jäi ovenkamanaan. Ulos ajaessa, kun joutui pitkällä autolla tekemään mutkan, ja ajatuksissani unohdin tuon sihdata 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
muulinrouke
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 09:15 |
Viestit: 16 Paikkakunta: Espoonluolasto
|
Niitähän on nykyautot täynnä: - Sadetunnistin - peruutustutka - sähköikkunat,- peilit - sisävaloviiveellä - ..lähes kaikki mitä sähköllä liikutetaan... Käsipelillä kun toimii NIIN paljo paremmin ja helpompi korjata.. ja eikös nämäkin ole henk.koht. mielipiteitä, joten näppäimistön turhaa kulutusta kun kommentoidaan.." ..kyllä sadetunnistin on tarpee..." ym. 
Tämäkin elämä on elettävä.
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 09:21 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Itsekkään en pidä peruutustutkaa suuressa arvossa mutta CX:ssä se olisi kyllä saattanut olla jopa tarpeeseen Mutta etututka jota olen päässyt tämän vuoden pornstartterissa testaamaan menee jo mielestäni tähän turhake kategoriaan. Erikseen pitää laittaa päälle ja hälyyttelee epäsäännöllisen säännöllisesti, oli edessä este tai ei. Paremmin havaitsi esteet pimeässäkin omin silmin kuin tuon tutkan avulla. Niin ja pikku lisänä vielä: Tutka piiputtelee auton kaiuttimien kautta ja sen volumea voi säätää vain merkkiliikkeessä. Oletuksena niin hiljaisella että kaikkien pitää pitää turvat kiinni että sen kuuleepi 
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 09:24 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 09:51 |
Viestit: 217
|
tuhkakuppi ja tupakansytytin. Parkkitutkista, sadetunnistimesta yms hiluista en luopuisi.
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 09:56 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
c_5 kirjoitti: Mutta se optiona oleva hierova kuskinpenkki - jota mulla ei tietenkään ole... Se jos toimii yhtään niin hyvin kuin nuo marketissa myytävät hierontalätkät nojatuoliin niin semmoinen pitäisi kyllä saada. Omissa autoissani ei ole turhakkeita, ainoastaan harvemmin käytettyjä varusteita eikä niistäkään tule juuri nyt mikään yksittäinen mieleen. Edellisissä Xantioissa oli etusumarit ja niistä ei kyllä ollut hyötyä edes sumussa.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 11:08 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Sytkärissa voi latailla puhelinta ja tuhkakuppiin voi säilöä pikkurahaa.
|
|
|
|
 |
jorkke
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 11:16 |
Viestit: 16 Paikkakunta: Liminka
|
-Sumuvalot on aika turhat (lisäpitkät ois paremmat) -Sajetunnistin vaemikäseon ku pyyhkii millon sattuu. -Takuu 
-jorkke-
|
|
|
|
 |
jd69dj
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 16:04 |
Viestit: 56 Paikkakunta: Vantaa
|
No auto nyt ensimmäiseks tuli mieleen, kun kävellenkin pääsee. Mut jos auto pitää olla, niin pitääkö takalasin pyyhkijää olla? No jos pitää, niin pitääkö sen toimia itsestään, eikö kuski tiedä parhaiten milloin sen pitää ja ei pidä pyyhkiä? Mua ainakin ärsyttä ihan ...lvetisti, kun takalasi on ensin ajossa oikeen kunnolla muurautunut umpeen ja vedät johonkin parkkiin ja peruutat, niin eikö se ...tanan pyyhkijä päätä ruveta hinkkaamaan hiekkapaskaa sitä klasia vasten niin että hampaissa narskuu. enkä mä kaipaa sitä parkkitutkaakaan...
Kuvan Santtu kierrossa, nykyisin Relluillen. Sydänvertaitkien joudun nyt jo Ooppeloimaan.
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 16:20 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Minulla pätkii taas... Olin jo kirjoittavinani tänne sepustuksen, mutten näe sitä.
No, mitä kirjoitin, oli parkkitutkasta. Se on kiva, mutta ilman pärjää. Vaimoni jätti tuon varusteen ruksaamatta, ja totesi saaneensa chevy-farkunkin parkkiin ilman. Johonkin piti asettaa auton hankinnan hintaraja...
Se, mitä tällä hetkellä pidän turhana, on parkkirobotti. Eihän sellaisen uskalla luottaa kumminkaan. Ehkä tulevaisuudessa luotan, kun sellainen löytyy joka toisesta autosta.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
jjsalo
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 18:40 |
Viestit: 96 Paikkakunta: Savonlinna/Heinola
|
Niin että paavin pallit ja nunnan nännit ovat turhia. Ajan kulku ja tekniikan kehittyminen näitä turhakkeita muuttavat. Suomen oloissa esimerkiksi ilmastointi on oikeasti aika tarpeeton vekotin autossa suhteessa kustannuksiin ja monimutkaiseen toteutukseen, mutta siihen vain tottuu, niin että kohta ei osaa ilman olla. 60 vuotta sitten lämmityslaite oli varmaankin vain neitiautoilijalle tarpeellinen lisävaruste.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 18:48 |
|
jjsalo kirjoitti: Niin että paavin pallit ja nunnan nännit ovat turhia. ...tuttua sitruunapatonki 1:stä  Mutta mihis ne turhat asiat tässä ajassa olisivat ehtineet vaihtua 
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 20:24 |
Viestit: 332 Paikkakunta: Kalajoki
|
Vakionopeudensäädin? Nyt kun olen oppinut sitä käyttämään, en pidä sitä enää turhakkeena. Jostain syystä  talvikelillä tulee käytettyä sitä paaljon vähemmän. ESP? Ei kokemusta tuosta, mutta tällä hetkellä ainakin tykkään itse säädellä ajoani.
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 20:44 |
Viestit: 1146
|
Mulla parhaat turhakkeet ovat olleet maadoitusnauha (mitä pitempi, sitä parempi). Ionisaattorikin oli sellainen keksintö, jota ilman en olisi voinut tulla toimeen.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 21:40 |
Viestit: 1982 Paikkakunta: JKL
|
Tuo C4:n ilmastoinnin parfyymi tuntuisi sellaiselta, että ehkä ei itku tulisi, vaikka joutuisi luopumaan. Hanskalokerossa on vielä "paukut" tallella. Yksi haju(ste) on ollut toista vuotta paikallaan. Joo, talvella kun laittaa lämppärin täysille ja räppänät kojelaudassa auki, niin jo vain nenään pölähtää jasmiinin tuoksu Ai niin. Yksi turha tuli mieleen. Merkkivalo, mikä käskee vaihtamaan isompaa pykälää. Ennen homma hoitui korvakuulolla ja p..rstuntumalla 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Exam
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 12.02.2009 23:47 |
Viestit: 14
|
|
|
|
 |
AnHie65
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 00:00 |
Viestit: 44
|
maarit kirjoitti: Vakionopeudensäädin? Nyt kun olen oppinut sitä käyttämään, en pidä sitä enää turhakkeena. Jostain syystä  talvikelillä tulee käytettyä sitä paaljon vähemmän. ESP? Ei kokemusta tuosta, mutta tällä hetkellä ainakin tykkään itse säädellä ajoani. Ja minun mielestä tuo ESP/ASR on oikein mukava ja jopa toimiva vimpain talviajossa: Esimerkiksi hiljaisella vauhdilla liukkaassa liikenneympyrässä rattia tiukasti kääntäessä saa aikaan mukavasti "käppärimäisen" käännöksen C5:llä. Turhake: 2. ääni "automaattisesti" avautuvalle takalasille. AH
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 00:06 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Pitää vetää sanat takasin, kun nyt punaviinin avustuksella tuli järki käteen... Kyllä se parkkitutka varmaan on ihan htytvä jos paljon pitää ahtaissa paikoissa peruutella. Mulla vaan on sen verran harvoin ollut tiukka paikka, etten ole moista kaivannut. VW Caravellessa oli sen verran hyvät peilit, ettei moista kaivannut. Kuorkinkin peruutus onnistuu ilman moista vaikka en sitä n. 20 v:een ammatiksi ole ajanut... Anyway... uudelleen tarkastelun tuloksena voinen olla samaa mieltä aiemman jäsenen kanssa, että TURHIN turhake on tuhkakuppi. Usein se edessäkin on liian ahdas muuhun käyttöön kuin tuhkikseksi ja kuka nyt autossa tupakoisi!! Arvohan siitä laskee ja kanssamatkustajien mukavuus.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
DSuper5
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 00:26 |
Viestit: 108
|
Asiat, jotka ottaisin manuaalisiksi heti, jos saisi: sähkölasit, SÄHKÖPEILIT (s**tana), sähköiset penkin säädöt, painonappitoimiset puhaltimen säädöt ja lämmönsäädöt (pitää olla kierrekytkin), keskuslukko (ainakin kaukosäätimellä varustettu), etusumuvalot, kattoluukku, varsinkin sähköinen. Penkinlämmittimet. Löytyyhän noita. Ainut, jota autossa en oikeastaan pidä turhakkeena on pehmeä kaasunestejousitus ja sen tuomat ilot (mm. diravi CX:ssä). Muuten kelpaa täysin askeettinen peli mukavin istuimin.
D Super 5 1972 CX 2,5D 1985 BX 19 Digit 1985 BX 1,9TGD Van 1990 XM 2,5TD Break 1996
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 01:10 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
tupakansytytin ja takatuhkakupit, ne on vääränmerkkisessä käyttiksessä vieläpä sisävalolla varustettuja.. ja täytyy myöntää että en ole varma Cx:n öljymäärämittarin tarpeellisuudesta, sen verran usein on asiaa pellin alle. vaikka hienohan se on
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
|
|