Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.12.2014 01:19 

Viestit: 49
Terve Patonkilaiset :)

Eli olen vähän katsellut tuollaista picassoa, ihan jo sen tilan vuoksi ja myös edullisuuden takia. Olen vähän netistä yrittänyt etsiä tietoa tästä autosta esim.tyyppiviosta, mutta sen mitä olen nähnyt niin suuria haukkuja se ei ole saanut :?: Mutta mitäs mieltä te olette tästä ilmeisesti Espaniassa valmistetusta autosta...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.12.2014 09:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Meillä tuollainen 2 litranen pensa pikasso asusteli kolme ja puoli vuotta. AL4 lootalla, sekä eksluusiivi varustetasolla.

Loota toimi ihan ok, alussa toki huoltamattomuuttaan oli solenoidit vainaat mutta niiden vaihdon jälkeen ei mitään vikaa.

Remontteja joita tehtiin välillä 139-179tkm

Alapallo.
Noi jo mainitut solenoidit
taka jarrupalat ja levyt.
toinen taka jarrusylinteri, oli mennyt jumiin kun harvoin oli mitään kyydissä ja penkit kokoajan poissa.
takapönttö, rikkoutui juuri kun autoa oltiin vaihtamassa niin laitoin kuntoon.

Positiiviset muistot tuosta jäi, tilaa on ja muunneltavuutta. Ei kaunis mutta meillä ainakin kulki minne pitikin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.12.2014 10:42 

Viestit: 49
Luin jostain myös, että juuri tuo takapönttö ja alapallo olisi heikkous, mutta ilmeisesti ruoste ei ole tuttu näky picassossa? Oli jopa aikoinaan TM kestotestissäkin tuollainen 1.8 bensa picasso ja ainakin tässä ihan ok pelinä pidettiin ;) . Tosiaan ulkonäkö ei ehkä houkuta kaikkia ja ehkä tämäkin pitää hinnat alhaalla :?: Mutta itse haen käytännöllisyyttä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.12.2014 13:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Hinnan suhde käytännöllisyyteen ja luotettavuuten on erinomainen. Meillä 2002 dieselissä ollut vaivoina dieselin siirtopumppu, kaksoismassa hihnapyörä, etujoustintukien laakerit ja niistä aiheutuneet jousen katkeamiset, ja alapallot jonka takia pitää koko alatukivarsi vaihtaa ja nykyiset tarvikeosat aika luokattomia keston suhteen. Mutta nämä kun suhteuttaa välille 200-300 tkm niin aika vähällä on selvitty.

Mitä ruosteeseen tulee niin viiden vuoden aikana ensimmäisen kerran kuukausi takaperin katsuri puuttui aiheeseen. Liekö syynä A-katsastuksen käyttö mutta kuitenkin tuli aika puskista. Syynä helmat etupyörien takana mollemmin puolin. Alkanut ruostumaan sisältä, ulkona kaikki kiveniskumassat ja maalit virheettömät. Kun alkoi korjaamaan niin karu totuus paljastui, helmat ruostuneet sisältä suurelta alueelta lähes paperinohueksi. Paikkaa tuli melkein metrinmatkalle molemmin puolin. Kotelot suojamattoman näköiset ja sinkistä ilmeisesti puhti loppunut jokunen vuosi takaperin? Voi olla yksilöongelma, mutta kannattaa tarkistaa ostettaessa. Vaikka näyttää päälle hyvältä voi sisällä olla tilanne toinen. Selviää kyllä kolkutelemalla jos ääni on samanlainen "kova" koko matkalla niin ok. Jos kevyempi edessä ja helman pohja joustavan tuntuinen niin kannataa katsoa jotain muuta yksilöä. Hyvää kannattaa kotelosuojata heti. Muuten auton pohja kyllä ei paljoa uutta häpeä..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.12.2014 18:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Emännälle ostettiin Picasso kokeiluun farkkufemman korvikkeeksi (molemmat '02 mallia). Viikon verran sillä ajeltiin, alkoi jo tuntumaan ihan pätevältä kunnes päädyin viikon tauon jälkeen femman rattiin. Päätös oli selvä muutaman kilometrin aikana.

Okei, picassossa on MUOKATTAVAA tilaa kunhan on sellainen malli, että takapenkit saa yksitellen pois. C5 breakissa on melkein yhtä paljon tilaa, mutta se ei ole niin muokattavaa. Mutta se mukavuus. C5 on C5, Picasso on van täyteen puhallettu Xsara.

Kulutukset nyt on melkoista mutuilua, mutta jos 1.8 16V manuaali-picasso näyttää 8,3l/100 ja 2.0 automatti-c5 break 9,1l/100 niin ei toi femman kulutus niin pahalta tunnukaan. Tosin se ainakin kuluttaa todellisuudessa vielä enemmän...

Lopputulemana Xsara Picasso on ihan kiva ja käytännöllinen auto, ajoasentokin on ihan kiva, mutta mukavuusero femmaan nähden ratkaisi pelin selvästi.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.12.2014 21:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 67
Paikkakunta: Järvenpää
Kokemusta on kolmesta Picassosta, ensimmäinen ostettiin uutena huhtikuussa 2003. Sen taru loppui päin punaisia ajaneen Volvon keulaan tammikuussa 2009 188 tkm ajettuna. Auto oli 1.8 bensa, ja takuuaikana tehtiin moottorin ja korin johtosarjan vaihto, vaihdelaatikon vaihto valuvian vuoksi ja lisäksi oikean viiksen vaihto, koska ajotietokoneen näyttöjen vaihtonappi ei toiminut. Takuuajan jälkeen ei ollut mitään ongelmia.

Tämän seuraaja oli 1.8 Picasso 2003 (kuitenkin rattinapeilla, rekisteröity tammikuussa), se hankittiin Tuusulan vaihtoautohelvetistä 148 tkm ajettuna 2009 helmikuussa. Tämän kanssa kävi huonosti, apulaitehihna katkesi, suikaleita meni jakopään hihnaa häiritsemään ja seurauksena oli parin tonnin kansiremppa. Virtalukko on vaihdettu, se lienee näissä tyyppivika ainakin vanhemmissa yksilöissä. Kytkinremppa tehtiin 205 tkm kohdalla. Ilmastoinnin kompura on pitänyt uusia. Nyt mittarissa on 238 tkm.

Kolmas Picasso tuli perheeseen helmikuussa 2009, vaihdossa annettiin 4. valmistettu Elcat. Auto on 1.6 bensa 2006, ostohetkellä mittarissa oli 178 tkm. 210 tkm kohdalla kytkinremontti, takajarruremppa tehtiin 220 tkm kohdalla. Nyt mittarissa on 283 tkm.
Parhaimman tuntuinen näistä on subjektiivisen ehdottomasti tuo vm. 2006 1.6-koneinen. Tämä on vaimon käytössä, työpäivittäin tulee noin 80 km lisää mittariin pääasiassa motari- ja kaupunkiajoa. Kulutus on mittarin mukaan noin 7,3-7,6 l/100 km.

Penkit saa yksitellen pois, sisään mahtuu CX breakin takakelkka sivuittain, niin että takana on yksi istuinpaikka käytössä. Eurolava sopii hyvin sisään ja myös isompi polttokennokotelo :) Miinuspuolena takapenkkien ja hattuhyllyn poiston jälkeen ajomelu lisääntyy huomattavasti.
Ajoasento on hyvä, ja autosta näkee hyvin ulos, paitsi kahteen osaan jaettu A-pilari rajoittaa näkyvyyttä sivulle käännettäessä ainakin itsellä, kun penkki on takana pitkähkön ruhon vuoksi.


Liitteet:
takakelkka1.jpg
takakelkka1.jpg [ 80.47 KiB | Katsottu 15289 kertaa ]
lasti1.jpg
lasti1.jpg [ 19.01 KiB | Katsottu 15289 kertaa ]

CX Break 2,0 -90, Xsara Picasso 1,8 -03 ja 1,6 -06; Elcat Cityvan 200 -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 14.12.2014 11:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Itse hankin -02 vuosimallin 1.8 Exclusive bensa-Picasson tänä syksynä lapsiperheen käyttöautoksi, eikä ainakaan toistaiseksi ole ostosta tarvinnut katua. Exclusiven halusin perusmallin sijaan ehdottomasti, koska Exclusivessa myös takalasit toimivat sähköllä, penkeissä on paremmat säätömahdollisuudet ja autossa on automaatti-ilmastointi. Auto oli ostohetkellä 250 tkm ajettu ja siinä oli täysi huoltokirja. Nyt takana on 7500 km, eikä vielä ole tarvinnut autoa korjailla. C5 olisi ollut itselleni se mieluisin vaihtoehto, mutta kun autoon piti saada mahtumaan kolme lastenistuinta, niin järki voitti tunteen ja päädyin tilaihme-Picassoon.

Alkuun tietysti vähän harmitti, kun kaksilitraisen mehusitikan sijaan "jouduin" tyytymään pikkukoneiseen ja rumaan rautajousiseen, mutta kun alkuharmituksen yli pääsin, niin sen jälkeen on Picasso alkanut tuntua yhä enemmän ja enemmän käteen käyvältä.

Autohan on paljon tilavampi, kuin miltä se ulkoa katsottuna näyttää. Kaikki takapenkit ovat samanlevyiset, jokainen liikkuu erikseen kiskoilla ja kaikki saa tarvittaessa helposti irti. Picassoon menee heittämällä kolme lastenistuinta rinnakkain takapenkille ja turvavyötkin saa vielä laitettua melko vaivattomasti kiinni. Tilaa on myös pituussuunnassa riittävästi, eikä etupenkkiläisen tarvitse istua polvet suussa, vaikka selän takana on lastenistuin selkä menosuuntaan. Vertailukohtana esim meidän 406 farkkuun ei mahdu kolmea lastenistuinta takapenkille, eikä tilaa ole leveyssuunnassa kovin mukavasti edes kahdelle turvaistuimelle ja yhdelle aikuiselle. Myöskään pituussuunnassa tilaa ei tällaisessa "isossa" farkussa ole niin hyvin kuin Picassossa.

Tavaratila Picassossa on peruasennossaan vähintäänkin riittävä ja helposti laajennettavissa siirtämällä takapenkkejä kiskoillaan eteenpäin tahi poistamalla ne kokonaan. Etupenkkiläisillä on erinomaiset tilat ja tunnelma on erittäin avara. Pitkälle eteen jatkuva kojelauta tuo kummasti lisää tilantuntua. Myöskin säilytystilaa kaiken maailman pikkutavaroille on mukavasti tarjolla ja keskitunnelin loistaessa poissaolollaan saa tavaraa mahtumaan mukavasti myös etupenkkien väliin.

Näkyvyys autosta ulos on moniin muihin tila-autoihin verrattuna selkeästi parempi vyötärölinjan ollessa alhaalla. Vaikkei autossa istuta erityisen korkealla, niin kuitenkin vähän korkeammalla, kuin perussedaneissa, joten tuokin omalta osaltaan parantaa näkyvyyttä. Ainoastaan kaksiosainen a-pilari häiritsee hivenen näkyvyyttä, mutta siihenkin tottuu.

Ajoltaan Picasso on melko yllätyksetön. Menee vakaasti, mutta rautajousiseksi silti melko mukavasti. Ajo-ominaisuudet ovat oikeastaan varsin hyvät ja ajovalot jopa erinomaiset. Istuinmukavuus on hyvä ja etupenkillä istuessa kyynärnoja tuo vielä lisämukavuutta. Polkimien sijoittelua aikanaan moitittiin autolehdissä ja vaimokin on joskus sanonut, että polkimet ovat liian lähellä toisiaan, mutta pienijalkaisena ja Bexin polkimiin aikanaan tottuneena en ole asiaa ongelmana nähnyt. Takapenkillä ei välttämättä aikuinen viihdy pidempää matkaa erityisen hyvin, koska reisitukea ei juuri ole tarjolla ja penkit ovat melko tasaiset muodoltaan. Jalkatilaa on kuitenkin runsaasti.

Suorituskyky on riittävä kaupunkiajossa, mutta maantiellä ohittaminen on vaivalloista. Ohituskiihtyvyys on hyvin heikko, eikä vaihteenvaihtaminen pienemmälle juurikaan auta asiaa. Toisaalta Picasso on sitten mukavan taloudellinen ja omassa käytössä ajotietokone näyttää lukemaa 7,1 litraa sataselle viimeisen 7000 kilometrin ajalta. Onhan näitä tosin jonkun verran tarjolla myös kaksilitraisena automaattina tai HDI-koneella, mutta niiden suorituskyvystä ei ole omakohtaista kokemusta.

Omana käyttöaikana ilmenneittä negatiivisia puolia tuon heikon suorituskyvyn lisäksi on sivutuuliherkkyys kovalla tuulella ja tietysti auton ulkonäkö. Muuta negatiivista en oikein keksi millään. Heikkoja kohtia en sen tarkemmin tiedä, mutta omassa autossa on myös nuo helmapellit hitsautettu edellisen omistajan toimesta. Eturenkaan takana on uutta peltiä noin puoli metriä molemmin puolin. Kuskin penkki näissä tuntuu lässähtävän vasemmasta sivustaan, kun autoon noustaan istumaan, eikä laskeuduta. Tämän lisäksi istuinverhoilu on monessa Picassossa irti kuskin penkin sivuairbägin ympäriltä ja sisäpuolen ovenkahvoista kuluu tuo korinvärinen maalipinta pois ajan myötä. Nämä tosin ovat vain kosmeettisia haittoa.

Hinta-laatusuhteeltaan Picasso on mielestäni huippuluokkaa, eikä hankintaa kannata turhaan miettiä, kunhan hyvän yksilön löytää. Toinen vaihtoehto on tietysti Renault Scenic, joka painii samassa hintaluokassa, tarjoaa paremman suorituskyvyn ja on mielestäni hivenen tyylikkäämpi. Toisaalta Scenicin monikäyttöisyyttä ainakin näin lapsiperheessä heikentää se seikka, ettei etumatkustajan turvatyynyä saa kytkettyä pois käytöstä. Ja onhan Citroën aina Citroën.



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 14.12.2014 15:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mulla oli 2001 mallinen picasso 2.0 hdi 90 hv ja olin tyytyväinen kaikkeen ja erityisesti koneen vääntöominaisuuteen , tuuliherkyys oli kielteinen piirre , mutta lopullinen niitti tuohon vehkeeseen tuli kun paljastui tuo " käyttyvoimavero " 560 euroo vuosi. perustui kuulemma konaispainoon 1850 kg.
sitä pidin niin härskinä että luovuin taas dieselkoneisista .
tilankäyttö oli hyvä ja paljon lokeroita ja säilytystiloja mm. takajalkatiloissa lattiassa .
kulutus oli minun ajotavalla 5-7 litraa /100 ja webastokin oli kellolla ja radio-ohjauksella . olin tyytyväinen .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 14.12.2014 17:29 

Viestit: 1496
Teuski kirjoitti:
Emännälle ostettiin Picasso kokeiluun farkkufemman korvikkeeksi (molemmat '02 mallia). Viikon verran sillä ajeltiin, alkoi jo tuntumaan ihan pätevältä kunnes päädyin viikon tauon jälkeen femman rattiin. Päätös oli selvä muutaman kilometrin aikana.


Niin ne menee mielipiteet ristiin. :D Minulle kävi aikanaan päin vastoin. Koeajoin vm 2003 vai oliko se 2004 C5 Breakin ja en kyllä pitänyt. Keskikonsolin hallintanapeissa ja istuimien säädöissä oli sellainen halpismuovituntuma, että nappeja painellessa pelkäsi jonkun nitisevän hantaakin jäävän käteen. Itse asiassa koko sisusta tuntui todella heikkolaatuiselta. C5:n ohjaus etenkin moottoritievauhdissa oli minun mielestä todella omituinen ja arvaamaton ainakin talvikelissä. Myyjän punastellessa koeajon alkaessa näyttöön ilmestynyttä "antipollution faultia" hiipi mieleeni ajatus, ettei C5 ehkä ole minulle tarkoitettu ;) . Xsara Picasso on aikanaan edulliseksi tehty auto, joten siinä annan nuo halpismuovit ja suurpiirteisen ohjauksen paremmin anteeksi.

Minulla on 370 000 ajettu vm 2003 2.0 Hdi Xsara Picasso. Auto on ollut minulla vajaat kolme vuotta ja olen ajanut sillä n. 95 000km. Samoja kommentteja kuin aiemmissakin vastauksissa. "Normaalin huolto-ohjelman" lisäksi on pitänyt korjata/korjauttaa mm. Wesankin maitsemat etujoustintukien laakerit, nokka-akseli, venttiilinnostaja, keinuvivut, polttoainesuodattimen kotelo, pakoputki, hapantunut helma kuljettajan puolelta ja vilkkuviiksipaketti.

Polttoainetta (diesel) kuluu keskimäärin 5,3 - 6,5 l/100km. Kaikki auton yhteenlasketut kulut ovat olleet n. 0,19€/km.

Edellä mainituista vioista huolimatta erittäin tyytyväinen olen hankintahinnaltaan erittäin edulliseen autooni ollut. Monikäyttöistä tilaa ihmisille, eläimille sekä tavaroille, kohtuulliset ylläpitokulut, ihan kelvollinen ajettavuus etenkin pitkillä matkoilla, arkikäytöön riittävästi voimaa koneessa ja ulkonäkö ärsyttää monia. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 14.12.2014 22:23 

Viestit: 497
Ennenkaikkea halpoja ja edullisia ovat Picassot. Kun tarjosin viisi vuotta sitten vuonna 2000 uutena ostamaani 400 tkm ajettua 2.0 HDI Picassoa vaihdossa uuteen C5:een Veholla sanoivat, että saat purkan, kun viet tuon Picasson mennessäsi.

Picasso jäi sitten talouteen, ja sillä ovat sitten muksut ja niiden kaverit kuka milloinkin, sekä rouva tarvitessaan isompaa kuljetuskapasiteettia kauppatavaroilleen, jo viisi vuotta ajelleet. Nyt mittarissa on 460 tuhatta, ja Picasso pelittää yhä kuin uusi.

Katsoin viimeisen viiden vuoden tarvike- ja korjaamokuitit, ja normaalien määräaikaisten huoltotoimenpiteiden lisäksi siihen on tänä aikana vaihdettu laturi, akku ja kytkinvaijeri. Kuluvia osia on vaihdettu etulevyt+palat, pyöränlaakeri, alatukivarsi ja raidetangonpää. Hitsausta on kaivannut toinen kynnyskotelo ja katalysaattorin äänenvaimentajalle menevä putki. Moottori, kytkin ja vaihteisto ovat yhä täysin koskematta. Ei ole ollut hehkutulppa-, massavaimennin tai muitakaan ongelmia, joista tällä palstalla toisinaan on kerrottu.

Picasson tilat ovat aivan omaa luokkaansa. Tavaratilaa on todella reilusti ja sellaiset yksinkertaiset asiat, kuin vaikkapa mihin laitat talouspaperirullan, vissypullon ja aurinkolasit, eivät tuota Picassossa ongelmia. Mutta koitapa löytää noille järkevä ja ulotuttavissa oleva paikka C5:ssa...

Normaalissa ajossa Picasson 2.0 HDI on miellyttävä. Vääntö on parhaimmillaan normaalissa maantienopeudessa. Ohitusta varten tarvitaan kyllä pitempi suora. Keskikulutus oli aikoinaan omassa ajossani 5,5 sadalla.

Nykyään Picassolla sillointällöin ajaessa olen ihmetellyt, että olikos tämä jousitukseltaan tosiaan näin jäykkä ja pomppivainen. C5 kun kulkee aivan eri pehmeydellä. Mutta on se Picasso alustaltaan kuitenkin paljon mukavampi kuin vaikkapa Skoda, Mersu tai Kia, joita olen viimeksi saanut alleni vuokraamoista työmatkoilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 18.12.2014 20:06 

Viestit: 49
Onko 00-03 ja 04-08 vuosimallisilla picassoilla merkittäviä eroja?
Entäs onko nuo helmojen ruostuminen tyypillistä, eikö ranskalaisissa ole käytössä tuo sinkitys vai onko se vaan niin heikko kohta :?:
Onko nämä konetyypit olleet jo pitkään sitikoissa :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 18.12.2014 21:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
tilaauto kirjoitti:
Entäs onko nuo helmojen ruostuminen tyypillistä?


On ainakin kyseisessä mallissa, tuon idioottimaisen rakenteen takia. Etulokasuoja jatkuu kotelon päällä ja kerää siten hiekkaa,kuraa,tiesuolaa jne... Tuonne väliin.
Kohtuu helppo puhdistaa oliko nyt parille kolmella pultilla kiinni ja tuon kolon/pesän saa kyllä putsattua. Omasta tuli nuo kerran putsattua. Toki jos kotelo ruostuu sisältä ulospäin tuo ei auta mitään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.07.2020 18:35 

Viestit: 172
Paikkakunta: Tuusula
Itsellä toinen picasso menossa ja tosiaan noi helmat etupyörän jälkeen näyttää olevan aika heikko lenkki noissa.

Ensimmäinen picasso ei ehtinyt kauaa vanheta itselläni, siinä kävi sama kuin allaolevassa tarinassa. Jotenkin lohduttavaa ja vertaistuellista huomata että tää on näköjään sitten 1.8 moottoreille (?) erityisen mahdollista. Jep, lunastukseen meni ja samanlainen tilalle, sen verran mukava pirssi muuten.
korvee kirjoitti:
Tämän seuraaja oli 1.8 Picasso 2003 (kuitenkin rattinapeilla, rekisteröity tammikuussa), se hankittiin Tuusulan vaihtoautohelvetistä 148 tkm ajettuna 2009 helmikuussa. Tämän kanssa kävi huonosti, apulaitehihna katkesi, suikaleita meni jakopään hihnaa häiritsemään ja seurauksena oli parin tonnin kansiremppa.


Aiemmin normi-Xsaran omistaneena ihmetyttää, että pari vuotta nuoremmasta picassosta puuttuu pari mukavuusvarustetta, eli moottorin öljymäärän näyttö mittaristosta, miksi? Lisäksi sähköikkunat menee offlineen heti kun virrat katkaisee, toisin kuin pikkuxsarassa jossa ehtii ikkunat hilaamaan ylös vielä senkin jälkeen kun virrat on pois.



Xsara Picasso 1.6 HDI 2007 360tkm
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 13.07.2020 21:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
lucaf kirjoitti:
moottorin öljymäärän näyttö mittaristosta, miksi?
Moinenhan on Citikoissa täysin turha varuste. Se kun näyttää koko vaihtovälin samaa, kun ei se öljymäärä mihinkään muutu kuitenkaan. Toista se on esimerkiksi Kaukoidän ihmeissä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 14.07.2020 18:44 

Viestit: 172
Paikkakunta: Tuusula
Wesa kirjoitti:
Syynä helmat etupyörien takana mollemmin puolin. Alkanut ruostumaan sisältä, ulkona kaikki kiveniskumassat ja maalit virheettömät. Kun alkoi korjaamaan niin karu totuus paljastui, helmat ruostuneet sisältä suurelta alueelta lähes paperinohueksi.


Tästä motivoituneena kurkkasin vapaapäivänäni miten omassani muuten suht kovapeltisen näköisessä yksilössä on tuo alue. Tuo sisälokasuojan häntäpään muotoilu on kyllä suunnittelun kukkanen. Sauma tulee ulkolokarin sisäpuolelta ulkopuolelle, jättää raon josta lika pääsee ulkolokasuojan sisälle ja kasautuu lokasuojan sisään juurikin sinne helmaan. Sisälokarin kun ottaa pois, ulkolokarista kun avaa alaruuvin sekä löysää kahta oven saranoiden alueella olevaa ruuvia, lokarin alaosaa saa raotettua varsin reilusti alueen puhdistamiseksi. Ruostettahan sielä löytyi. Puhdistin harjalla, annoin kuivua ja levitin vaseliinia päälle. Nyt pitäisi keksiä millä tukkii sen raon sisälokasuojan häntäpäässä, josta lika pääsee sisään. Laittelin tuonne jotain kuvia https://photos.app.goo.gl/ucWnDYH4dc6C74jH6



Xsara Picasso 1.6 HDI 2007 360tkm
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 15.07.2020 17:02 

Viestit: 497
laakeri kirjoitti:
lucaf kirjoitti:
moottorin öljymäärän näyttö mittaristosta, miksi?
Moinenhan on Citikoissa täysin turha varuste. Se kun näyttää koko vaihtovälin samaa, kun ei se öljymäärä mihinkään muutu kuitenkaan. Toista se on esimerkiksi Kaukoidän ihmeissä...


Turha vekotin tuo öljymäärän näyttö sitikassa. Taloudessa on neljä sitikkaa ja ainoastaan C5 X7:ssa on tuollainen, ja se on aina sanonut, että oil level correct ilman että öljyä olisi koskaan tarvinnut lisätä. Yli 500 tuhatta ajetussa Xsara Picassossa öljyn pinta laskee mittatikun puoleen väliin 20 tkm vaihtovälillä. 300 tuhatta ajettuun rättäriinkään ei öljyä tarvitse lisätä vuoden mittaisen (5-10 tkm) öljynvaihtovälin aikana.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 15.07.2020 17:08 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Nuo helmakotelot tosiaan hiukan arat Picassossa ruosteelle, kannattaa suojata kunnolla kotelot sisältä ja katsoa ettei pääse päältäkään kovin haperoksi. Oma vanha Picasso kun ollut tutulla vuosia niin siinä on jo toista helmaa hitsattu toisen kerran kun oli ensimmäisellä kerralla jätetty kotelon sisäpuoli suojaamatta niin ei montaa vuotta korjauspeltikään kestänyt. Nyt on koteloissa tavaraa sen verran että jos yrittää hitsata niitä niin koko auto varmaankin poksahtaa taivaan tuuliin saman tien.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xsara picassoa harkinneena
ViestiLähetetty: 16.07.2020 18:07 

Viestit: 172
Paikkakunta: Tuusula
Onko muuten näin, että Picassossa ei voi tupakansytyttimen sulaketta vaihtaa "aina auki" asentoon, että virtaa tulisi silloinkin kun virrat ei päällä? Niinkuin pikku-Xsarassa voi.



Xsara Picasso 1.6 HDI 2007 360tkm
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Makejol ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: