|
Kirjoittaja |
Viesti |
Natero
|
Viestin otsikko: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 11.12.2017 21:41 |
|
Ihan vakavisssani olen miettinyt, mikä auto kuutosen jälkeen, kun uusimmallakin aika täyttyy. Meneehän siihen 200000km ja kymmenen vuotta. Olen silloin eläkkeellä, tai ainakin pois aktiivisesta työelämästä ollut pari vuotta. PSA-autot ovat nykyisin tojotia... Viddu, kun, viduttaa. Kai se joku Tesla tai muuten epävämukava rakkine pitää hankkia.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 11.12.2017 22:07 |
Viestit: 1310 Paikkakunta: Järvenpää
|
Onko sillä väliäkään jos pakotetaan robottiautoihin siirtymään? Muuten en näe muuta pitkäaikaisratkaisua, kuin rakkaiden klassikoidemme konvertoinnin sähkökäyttöisiksi 
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 11.12.2017 23:48 |
Viestit: 2743 Paikkakunta: Koria
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 12.12.2017 11:49 |
Viestit: 1206 Paikkakunta: Turku
|
Natero kirjoitti: PSA-autot ovat nykyisin tojotia... Viddu, kun, viduttaa. Kai se joku Tesla tai muuten epävämukava rakkine pitää hankkia. Ei kait sitä eläkkeellä tarvi niin uudella ajellakaan? Sittenhän voi tehdä autojen kanssa niin kuin musiikkimaun suhteen helposti käy, että alkaa kulkea taaksepäin... Kyllä on taittunut noiden sielullisten automallien määrä 2000-luvulla. 90-lukulaisissa olis paljon kaikkea mielenkiintoista ajettavaa, mutta ne on melkein kaikki ruosteessa.
|
|
|
|
 |
jkaija
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 13.12.2017 21:46 |
Viestit: 165 Paikkakunta: Otalampi, Vihti
|
DS9:n haluaisin, mutta tais olla vaa näyttelyä varten tehty  
Tesla Model 3, vm.-20 Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16 Ex. C6 2.7HDI vm.-08 Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06 Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
|
|
|
|
 |
Hippula
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 16.01.2018 14:57 |
Viestit: 15
|
Eläkkeelle jäätyäni toista vuotta minäkin Saksasta C6 katselin.2017 kesällä sopivan hintainen vm 2011 3,0 HDi sattui kohdalle.Nopeesti sähköpostia välittäjälle,että tuon minä haluan.Vajaassa viikossa auto oli satamassa.Olen todella tyytyväinen noin 6000km kokemuksella.Harrasteautoksi todella mukava ajettava.Kaikki nesteet ja öljyt sekä jakohihnan olen vaihtanut.Nettikeskustelujen perusteella myös lämmityslaitteen metalliputket vaihdoin letkusi samalla kun laitoin TT-thermo moottorilämmittimen.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 16.01.2018 19:01 |
Viestit: 1878
|
On. Jo C6:n myynnissä ollessa oli varmasti tarjolla vähintään yhtä mukavia kehonsiirtimiä samalla rahalla. Joidenkin mielestä jopa mukavampia, parempia, tyylikkäämpiä, luotettavampia, vaikka mitä. Jos kokee C6:n lopulliseksi ratkaisuksi kannattaa varmaan jemmata niitä sitten riittävästi varastoon. Kyllä minäkin ajaisin vielä CX:llä jos se mielestäni olisi kilpailukykyinen vaihtoehto arkiajoon, mutta peeveli kun ne menee ja kehittää näitä autoja.
Harrastaminen on sitten asia erikseen, mutta silloinhan kysymys on varsin irrationaalinen.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 17.01.2018 22:40 |
|
yason kirjoitti: Natero kirjoitti: PSA-autot ovat nykyisin tojotia... Viddu, kun, viduttaa. Kai se joku Tesla tai muuten epävämukava rakkine pitää hankkia. Ei kait sitä eläkkeellä tarvi niin uudella ajellakaan? Sittenhän voi tehdä autojen kanssa niin kuin musiikkimaun suhteen helposti käy, että alkaa kulkea taaksepäin... Kyllä on taittunut noiden sielullisten automallien määrä 2000-luvulla. 90-lukulaisissa olis paljon kaikkea mielenkiintoista ajettavaa, mutta ne on melkein kaikki ruosteessa. Yason antoi hyvän ajattelun aiheen. Jospa nuo tallissa olevat vanhat klassikot riittäisivät elämän ehtooseen asti minulle. Musiikkimakuni on kulkenut tuohon http://elmosband.fi/ suuntaan.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 17.01.2018 23:27 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 18.01.2018 14:00 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Natero kirjoitti: Yason antoi hyvän ajattelun aiheen. Jospa nuo tallissa olevat vanhat klassikot riittäisivät elämän ehtooseen asti minulle. Musiikkimakuni on kulkenut tuohon http://elmosband.fi/ suuntaan. Hauska slogan tuo ”metallia se on rautalankakin”. Kitaransoiton opettajani (kaverini isä) oli armoton rautalankamies, joka ahkerasti keikkaili rautalankabändinsä kanssa jo 60-luvulla. Lähes kaikki piti olla Fenderiä. Seinällä roikkui straton ja telen lisäksi Jaguar ja Jazzmaster. Kontrastia toi Gibsonin LesPaul ja ES 355. Oli Fenderin putkivehkeet ja kunnon nauhakaiut. Silloin tuli olosuhteidenkin pakosta kahlattua Shadowsin kappaleita läpi.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
kurtsi
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 21.01.2018 21:53 |
Viestit: 42
|
Eilen tuli tuijoteltua Citroen DS:stä kertovaa videota Youtubesta ja alkoi oikeasti ottaa päähän kaikki numeropäät autotehtaan talousosastolta. Tehokkuuden ja voiton nimissä on tuhlattu astronomisia määriä työtunteja, saatu pahaa mieltä aikaiseksi sekä turvallisuutta, taloudellisuutta tai ympäristön tuhoutumista käytetty tekosyynä mielenkiintoisten mallien tappamiselle. Samalla kuitenkin lentämiskoneet työntävät tappokaasuja ilmakehään , kun pitää päästä nopeasti jonnekin muka lomalle tai töihin. Pari tankkeria öljylastinsa mereen suoltaneena tuhoaa maapalloa varmasti enemmän kuin autot.
Ja miksi näissä uudehkoissa kulkimissa on katalysaattoria ja Fappia ja muuta vermettä, jos niillä ei tee mitään?
Vastaukseni on, autot loppuivat DS:n myötä.
Simcasta se alkoi.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 21.01.2018 22:17 |
Viestit: 2147
|
Perehtyisitkö nyt kuitenkin ensin, mistä liikenteen päästöt koostuu? Ne lentokoneet ja laivat edustavat kovin pientä osaa tieliikenteeseen verrattuna. Eiköhän pelkästään jo Kiinan autoistumisen kannalta kannata niihin autojen päästöihin kiinnittää erityistä huomiota?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Onko autoja Citroën Ceekuutosen jälkeen? Lähetetty: 22.01.2018 00:14 |
Viestit: 5700 Paikkakunta: Lahti
|
betaromeo kirjoitti: Eiköhän pelkästään jo Kiinan autoistumisen kannalta kannata niihin autojen päästöihin kiinnittää erityistä huomiota? Kiinassahan on päästöihin kiinnitetty huomiota jo vuosikausia ja yritetty vähentää todellisia päästöjen aiheuttajia, nykyäänhän tästä yhden lapsen politiikasta on ikävä kyllä vähän lipsuttu, onneksi naiset länsimaissa ovat ryhtyneet vielä tiukempaan taistoon. https://yle.fi/uutiset/3-10029294
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|