|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 07:25 |
Viestit: 2011 Paikkakunta: JKL
|
|
Halpaa on sitikkaharrastus tai sitikalla ajaminen. Verrattuna johtotähdellä ajamiseen. Kuulin tuossa tapauksesta kun muutaman vuoden ikäisestä E-mersusta meni edestä parkkivalo pimeäksi. Lamppu kun sellainen hieno kapistus mikä säätää valokuviota koko ajan.
No, pelkästään parkkivaloa ei saa korjattua vaan on ostettava koko umpio. Alkuperäinen maksaa vaivaiset 4000 nykyrahaa. Kuuluuko asennus hintaan, en uskaltanut kysyä...
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 08:08 |
Viestit: 2164
|
Halpaa, kuin saippua!  Kysytkö ihan mielenkiinnosta lyhdyn vaihtaneelta tiedot lyhdystä, vaikka varaosanumeron? Mitähän vastaavalla tekniikalla oleva Citroenin umpio maksanee? Tuon "johtotähden" kohdalla taitaa edustaa jopa 10% auton arvosta, jos pitää hinta paikkansa. Citroen harrastaminen ei ehkä kuitenkaan aivan niin edullista, kuin voisi ymmärtää. Ostat 1000€ vaikka II korisen C5:n mihin vaihdatat lämmönsäätöläpät kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, niin ensimmäinen auton hinta kului siihen ja viikon päästä ostat siihen uuden hydepumpun marmorilta, niin sinulla onkin edullinen 3000€ Citroen! Onhan nämä osahinnat älyttömiä autoissa. Kysyin viikolla MB C 180 Kompressoriin, niin ratas pakonokan päähän 1035€ ja imunokan 804€ + muut roippeet ketjut ym., niin mentiin pitkälti yli 2000€. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
pekka karvonen
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 09:38 |
Viestit: 352
|
|
Tarina kaverin matsa cx-7:sta 2.3 bensatbo. Osti rinta-joupilta n. 144tkm ajettuna. Edellisen omistajan mukaan syö öljyä(männänrengasvammaisia ollut netin mukaan). Kunnolla kiihdyttäessä pakokaasut harmaan/sinisen/mustat ja haju melko kamala. Sanoin että mieti vielä. Myyjä veti ässän hiasta, tarjosivat 12kk/20 000tkm:n takuuta kaupantekijäisiksi. Nyt meni sitten ketjujakopää tuon takuun piikkiin ja takuufirmalle 5300€ lasku wetteriltä. Osat +3000€ joten kallista on työkin.
|
|
|
|
 |
|
yason
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 09:48 |
Viestit: 1225 Paikkakunta: Turku
|
betaromeo kirjoitti: Citroen harrastaminen ei ehkä kuitenkaan aivan niin edullista, kuin voisi ymmärtää. Ostat 1000€ vaikka II korisen C5:n mihin vaihdatat lämmönsäätöläpät kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, niin ensimmäinen auton hinta kului siihen ja viikon päästä ostat siihen uuden hydepumpun marmorilta, niin sinulla onkin edullinen 3000€ Citroen!  Valitettavasti tuo 3000€ ei näy tililläsi, kun seuraavassa kuussa, nälän yllättäessä, myyt sitä tonnin vitosta seuraavalle onnekkaalle kaurapuurorahojen toivossa  Tosin jos raha on kysymys, niin ei ole paljonkaan järkeä ostaa kymmenvuotiasta isoa sitikkaa, jos korjauksia ei tee itse tai jossain kaverin luottopajalla luottohintaan. Toisaalta jos korjaa itse, niin tonnin vitonen tarjoaa suunnilleen parasta bang-for-buckia, mitä voi saada.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 15:36 |
Viestit: 5940 Paikkakunta: Lahti
|
yason kirjoitti: Toisaalta jos korjaa itse, niin tonnin vitonen tarjoaa suunnilleen parasta bang-for-buckia, mitä voi saada. Just näin, ja yhtään tonnia kalliimpaa vikaa ei tule 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 15:56 |
Viestit: 184
|
|
Purkuosilla ja kelvollisesti varustetulla autotallilla ei kalliiksi ole vielä tullut.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
|
leikhan
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 17:03 |
Viestit: 70 Paikkakunta: Jyväskylä
|
|
Halpa ja halpa, mutta kun sillä pitäis joskus päästä ajamaan pitemmälle ku kyläkauppaan. Olen lukenut täältä kaikki tropiikit läpi ja tullut siihen tulokseen, että tämä c5:n on täysi susi jo syntyessään. Muija ajellut experillä enskuussa tulee 20v, eikä kertaakaan ole jättänyt välille, eikä hylätty katsastuksessa. Mulla seisoo kaks c5:ta pihassa, lähtee hyvin käyntiin ja sammuu muutaman sekunnin kuluttua, vikakoodit on käyty lukemassa ja uusittu osat ja silti sama vika päällä, toimii kuittauksen jälkeen niin kauan kun ei sammuta. Mersukin on ottanut HDI:n käyttöön ja aina on kaikenlaisia vikoja juuri moottorinohjauksen puolella. Tähän pihaan ei tule yhtään hdi moottorilla varustettua autoa, vaikka ilman sais. BX oli viel sentään huoleton auto ajella.
|
|
|
|
 |
|
yason
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 21:10 |
Viestit: 1225 Paikkakunta: Turku
|
|
Onhan noilla hodareilla ja bensakoneilla ajeltu useita satoja tuhansia, kun nettiautoa selailee. Tietty pommiyksilöitä aina pääsee kehittymään...
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 17.08.2018 22:03 |
Viestit: 7850 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jos commonrail on kirosana niin siinä voi sitten ajella liki 20v autoilla tai bensoilla, mutta vastaavat systeemit on niissäkin. Eipä noista hodareista juuri kyllä pahaa sanaa vastaan tule, poislukien ykskutoset. Mutta kun on rapeet pellit ja kelvottomat sähköt, niin mieluummihan sitä ranskalaisensa grilliltä hakee  Myydäänhän ne 90-luvun lopun mersutkin kehuilla "ei cdi-ongelmia"  Vähän kyllä tänään pelotti kun anoppi soitti, että saara keittää. Maksoin siitä kumminkin 50€ kolme vuotta sittä ja ainoana vikana korjattu yksi takajarruputki. Tais vaan termari jumittaa, taas toimii. Likellä eli ettei lähtenyt femmat ja nelkutkin paaliin 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 18.08.2018 00:07 |
Viestit: 1878
|
|
Juur kattelin vanhoja ylläpitovihkoja kun pengoin varastossa jotain, en muista mitä. Törmäsin muutamaan CX:n ja XM:n muistikirjaan, aika monessa kohtaa oli työkustannuksen kohdalla — (ajatusviiva) l. kustannuksia ei ollut maksettu muuta kuin osan/tarvikkeen/jne hinnan verran.
On se edullisempaa jos voi itse ropata ja jos osat saa vielä osteltua käytettyinä kanssaharrastajilta. Sitten kun piti alkaa oikein ajamalla ajamaan niin kummasti alkoi kiinnostaa uudemmat autot ja senhän tietää miten siinä käy.
Sitikka on halpa harrastus, hyvä niin. Parastahan tässä on se, että Sitikalla (Citroën) on myös yllättävän halpaa/edullista/järkevää ajaa myös uutena. Vähän vikoja, edullinen huolto. Vähemmän vikoja kuin vanhoissa, joissa suhteessa kalliimpi huoltokulu.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 18.08.2018 08:13 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
|
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 23.08.2018 15:37 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
|
On tosi halpaa. Ilmastoinninkompuran vaihto(sis. Kylmäaineen) + jakopää remontti reilu 900e, teräspunosletkun vaihto taakse hydealustalle ~500e, teräsputkeen pätkä uutta putkea ~300e, jarruremontti taakse (palat, levyt, yks satula) ~300e, laturin hihna + kiristin ja akku ~300e. Ainii. Ja abs anturin vaihto olikoha 200e. Ja kaikki tämä joulukuun puolesta välistä tähän päivään. On halpaa joo.
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 23.08.2018 19:54 |
Viestit: 738
|
Missä oot ollu ryöstettävänä? Vai onko arvometallin leima osissa? 
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 23.08.2018 20:47 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
No eikös nuo ollu ihan kohtuuhintaisia remontteja? Jarrulevyt ja palat ja satulakin kolmellasadalla kuulostaa ihan edulliselta. Ja jarruremppojahan ei juuri muihin merkkeihin kuin Citroëniin tule koskaan, vai? 
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
|
sepkar
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 23.08.2018 20:52 |
Viestit: 108
|
|
Mittakaavan saa kun kysyy vastaavia töitä Mb,VAG,Volvo huollosta,joista ei saa tietenkään hyde letkujen vaihtoa.Esim.Volvo 60 takaikkunan nostimen korjaus 1000e. Eikä Vag:n Tsg ja kone/laatikkoremontit 3000-6000 e ainakaan halvempia ole.Kyllä Adamin Kadet oli halpa pitää
|
|
|
|
 |
|
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 23.08.2018 21:01 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
Plösöilijä kirjoitti: Missä oot ollu ryöstettävänä? Vai onko arvometallin leima osissa?  Vaa sehä o sillee että köyhille kallista ja muille saman hintasta.
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
|
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 24.08.2018 22:35 |
Viestit: 738
|
Kallistahan se kaikille on toisilla vaan sitä rahan paskaa on paalikaupalla 
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
|
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 26.08.2018 19:46 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
Eeska91 kirjoitti: Plösöilijä kirjoitti: Missä oot ollu ryöstettävänä? Vai onko arvometallin leima osissa?  Vaa sehä o sillee että köyhille kallista ja muille saman hintasta. Ööh. vieläkin kiinnostaa tuo jarrurempan hinta. C5 300 euroa. Itse sain pösöön 240 eurolla, mutta eipä tuo kauhean kalliilta silti tunnu.
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
|
Eeska91
|
Viestin otsikko: Re: Halpa harrastus on sitikka Lähetetty: 26.08.2018 21:42 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Oulu
|
|
Pitääpä kuiteista tarkastaa että oliko siinä 300tkm huolto samassa. Suodattimet, öljyt, jarrupalat ja -levyt taakse, satula. Ei voi muistaa enää.
Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
|
|
|
|
 |
|
|