Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 57/57 [ 1409 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 53, 54, 55, 56, 57
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara
ViestiLähetetty: 03.12.2018 11:54 
Käyttäjän avatar

Olin menneenä viikonloppuna sen verran onnellisessa asemassa, että kuljetukseni tapahtui germaaniassa karvan alta 200tkm ajetulla BX 19 GTi:llä, eli 8-tappisella GrandTourerilla. Tässä kun on ollut puhetta Xantioiden häviämisestä niin väistämättä joutui ajattelemaan myös näitä beksien kohtaloita. Siinä nimittäin autobahnia nieleskellessä oli pakko ajatella, kuinka paljon hyväkyytistä autoa BX:ssäkin on! Jo pelkästään ensimmäinen kohtaaminen parkkihallissa sai vienosti hymyilyttämään, kuinka se erottui golffien ja mersujen välistä kantikkaalla muotokielellään. Alusta on pehmeä, mutta tietysti jokseenkin lyhyemmillä joustoilla mihin sitä itse on tottunut. Iltapimeässä, kun poistuimme Mainzin keskustasta, sanoin omistajalle, että "pyyhkäistäämpä 1000km siivu". Yllättävää kyllä, ei suostunut, mutta veikkaan, että käytännössä se olisi ollut hyvä reissu toteutuessaan :D

Vähän vaikea kuvailla herätettyä tunnekirjoa, mutta väistämättä harmistuin näiden(kin) nykyisestä vähyydestä. Kyllä sitä monia kasarikippoja vaalitaan, joten miksei näitäkin? :cry:

Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
"Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2018 20:36 

Mulla on tällainen BX 19 GTi -87 16 V, jonka ostin viime syksynä nettiautosta bongaamani ilmoituksen perusteella. Mittarissa 448.500 km.
Bexi on käyttöentisöity entisen omistajan toimesta noin 15 vuotta sitten, jolloin siihen mm. vaihdettiin Francella kunnostettu 16 V -pata ja vaihdelaatikko. Hienosti on toiminut, ja on kyllä mun eläkepäivieni ilon aihe. Mulla on aiemmin ollut uusina hommattuja sitikoita myös työsuhdeautoina mm. BX 16 TRS, johon ihastuin aikoinaan kybällä. Ajattelin pitkään, että sitten eläkkeellä ollessa pitäisi BX saada, jos vain löytäisin hyvän yksilön, ja löytyihän se lopulta Lapualaisesta alan liikkeestä. Ajomatka Lapualta tänne Helsinkiin oli hyvä ensitesti, ja hienosti kaikki menikin. Käytin Beksin heti Rekaralla huollossa (laajennettu) ja hommasin Lauttasaren Vianorilta uuden kitkarenkaat; ajelen myös talvella kuivan kelin aikaan, että pysyy laite vireillä ja notkeassa kunnossa. On kyllä hieno fiilis suhailla Bexillä, ja nyrjäytellä stadilaisten, ja enenkin lauttasaarelaisten, niskoja ;)

Liitteet:
IMG_2267.JPG
IMG_2267.JPG [ 38.76 KiB | Katsottu 804 kertaa ]
IMG_2268.jpg
IMG_2268.jpg [ 44.56 KiB | Katsottu 804 kertaa ]
IMG_2270.JPG
IMG_2270.JPG [ 43.19 KiB | Katsottu 804 kertaa ]
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2018 21:44 
Käyttäjän avatar

GeeTeeii kirjoitti:
Mulla on tällainen BX 19 GTi -87 16 V, jonka ostin viime syksynä nettiautosta bongaamani ilmoituksen perusteella. Mittarissa 448.500 km.
Bexi on käyttöentisöity entisen omistajan toimesta noin 15 vuotta sitten, jolloin siihen mm. vaihdettiin Francella kunnostettu 16 V -pata ja vaihdelaatikko. Hienosti on toiminut, ja on kyllä mun eläkepäivieni ilon aihe. Mulla on aiemmin ollut uusina hommattuja sitikoita myös työsuhdeautoina mm. BX 16 TRS, johon ihastuin aikoinaan kybällä. Ajattelin pitkään, että sitten eläkkeellä ollessa pitäisi BX saada, jos vain löytäisin hyvän yksilön, ja löytyihän se lopulta Lapualaisesta alan liikkeestä. Ajomatka Lapualta tänne Helsinkiin oli hyvä ensitesti, ja hienosti kaikki menikin. Käytin Beksin heti Rekaralla huollossa (laajennettu) ja hommasin Lauttasaren Vianorilta uuden kitkarenkaat; ajelen myös talvella kuivan kelin aikaan, että pysyy laite vireillä ja notkeassa kunnossa. On kyllä hieno fiilis suhailla Bexillä, ja nyrjäytellä stadilaisten, ja enenkin lauttasaarelaisten, niskoja ;)

Hieno Bx sinulla. Hyvä että tämänkin harrastjia löytyy. Ja ehkä tulevaisuudessa enemmänkin, olihan bx aika yleinen auto aikanaan, ja siten monella auton omistajalla on jotain yhteisiä muistoja beksien kanssa. 8-)

Itse ajoin eilen - 89 Bx 19 Gti automaatin varaston perälle odottamaan kevättä. Reilun vuoden päästä se on takoitus saattaa museorekisteriin. :)

Liitteet:
IMG_2711 (Copy).JPG
IMG_2711 (Copy).JPG [ 74.84 KiB | Katsottu 759 kertaa ]

[i]Citroen C5 2.0 hdi aut farkku -06, Citroen Bx 19 TRS aut -87, Citroen Bx 19 GTI aut -89, Citroen Bx 16 TZI -91 aut,
Vw K70L -72museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2018 23:20 

eskere kirjoitti:
Hyvä että tämänkin harrastjia löytyy. Ja ehkä tulevaisuudessa enemmänkin, ...

Täällä olisi yksi tuleva harrastaja - ai niin enhän mä harrastaja voikaan olla - mutta ainakin BX:n omistaja kun vaan löytyisi hyvä ja kohtuuhintainen.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.12.2018 00:41 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
eskere kirjoitti:
Hyvä että tämänkin harrastjia löytyy. Ja ehkä tulevaisuudessa enemmänkin, ...

Täällä olisi yksi tuleva harrastaja - ai niin enhän mä harrastaja voikaan olla - mutta ainakin BX:n omistaja kun vaan löytyisi hyvä ja kohtuuhintainen.

No niitähän on nurkat pullollaan mm. metallitaivaansininen 19gti. Osta pois, halpa. Ei tartte harrastaa, sen kun ajaa.

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Paikalla

ViestiLähetetty: 06.12.2018 01:03 

jptcool kirjoitti:
No niitähän on nurkat pullollaan mm. metallitaivaansininen 19gti. Osta pois, halpa. Ei tartte harrastaa, sen kun ajaa.

Jospa neuvotellais? Vaik on värivirheellinen. Siis jos se on ajokuntoinen? Ja katsastettu tai katsastuksen läpäisevä? Ja järkevän hintainen?

Poissa

ViestiLähetetty: 06.12.2018 01:09 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
jptcool kirjoitti:

Jospa neuvotellais? Vaik on värivirheellinen. Siis jos se on ajokuntoinen? Ja katsastettu tai katsastuksen läpäisevä? Ja järkevän hintainen?

No Mustialassa näit sen viimeksi ja ajamalla se kotiinkin tuli. Keskustellaan Loimaan peijaisissa.

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Paikalla

ViestiLähetetty: 07.12.2018 15:40 
Käyttäjän avatar

Metallintaivaansininen, oooh :P

Kunnossa oleva vielä?

Opel Zafira 1,9 CDTI -08 Aut -08
Citroen Xsara 2,0 VTS -98
Peugeot 406 Coupe V6 -99
Peugeot 406 Sedan V6 -00 (purussa)
Poissa

ViestiLähetetty: 07.12.2018 17:49 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
Metallintaivaansininen, oooh :P

Kunnossa oleva vielä?

Mielestäni paras väri mitä Bx:ään sai. Velipojalla oli semmoinen 16GTi joka yllättäen muutettiin automaattivaihteiseksi. Oli kyllä kiva laitos, ja siistikin, vähän harmittaa kun se tuli hukattua...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 57/57 [ 1409 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 53, 54, 55, 56, 57