Olipa erikoinen jakso kutoskanavalla tänään.Mike osti AC Cobra kopion,joka oli rakennettu 10v sitten,mutta ei rekisteröity.Briteissä kuulemma joku IVA testi,joka vaaditaan kaikille rakennus-sarja autoille,sekä maahantuoduille käytetyille autoille.Tässä oli ongelmana päästöt.
Moottorina sbc kaasuttimella.Ed selosti että Co ja Hc liian korkeat,rajana kuulemma 0,2 ja 200??,lambdasta ei puhunut mitään??
No,Ed pistettiin töihin,purki kaasuttimen,vaihtoi pienemmät suuttimet ja uusi pakoputkiston asentamalla katalysaattorit joissa joku pyörteily osa sisällä???Ja hups vaan auto hyväksyttiin..
Herää muutamia kysymyksiä:Jos auto rekisteröimätön,niin miksi siinä kuitenkin normaalit kilvet?
Todella erikoiset päästörajat tuolla?
Katalysaattorien asentaminen täysin säätelemättömään järjestelmään (Kaasutin) ei tule olemaan pitkäaikainen ilo..
Huvittava juttu oli myös se että esimerkiksi taka-akselia ruvettiin rakentelemaan ennen kuin edes varmuutta auton tieliikennekelpoisuudesta.