Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: D super 5
ViestiLähetetty: 18.04.2019 21:09 

Viestit: 77
Taas täytyy kysyä viisaammilta miksi ei auto nouse ylös,ollut viisi vuotta tallissa nyt olis siinä kunnossa että täytyisi testata toimiiko kaikki hydrauliikka tyhjennetty nesteistä nyt ei vaan nouse ylös vaikka pumppu ja imuputki täytetty Lhm nesteellä ja päävaraajan ilmausruuvia kierretty auki,neste kyllä kiertää säiliöön .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 19.04.2019 08:32 

Viestit: 30
Kiersithän ilmausruuvin kiinni kun moottori oli käynyt hetken?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 19.04.2019 21:00 

Viestit: 832
nestettä tarpeeksi? nostovipu yläasennossa....no nää on varmaan ihan selkeitä, mutta onko auto tukevasti kaikilla tassuilla lattialla, eikä mikään nurkka ylhäällä....heiluttele rattia edestakas, ilmausruuvia aukoo ja kiinnipäin muutaman kerran...yritän muistella muita juttuja joita on joutunut tekemään....onko ilmausruuvi ollut pois kokonaan, siellä alla on kuula mikä ei saa puuttua......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 19.04.2019 21:02 

Viestit: 832
onko vaihdeltu putkia, onko joku putki mennyt sittenkin väärälle paikalle.......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 19.04.2019 21:07 

Viestit: 832
onko korkeussäätimien tangot olleet irti, et kertonut, onko tämä ongelma tullut vain seisonnan jälkeen vai remonttien......onko tangot oikealla korkeudella, myös pitkän seisonnan jälkeen itse korkeussäätimet ja niiden akselit saattavat jäädä jumiin, niiden herkkä naputtelu saattaa saada ne taas toimimaan, tässä nyt aluksi pientä vinkkiä....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 19.04.2019 22:04 

Viestit: 77
Etupää on maassa takapää vielä pukkien päällä lasketaan vielä tuo takapää alas niin katsotaan mitä tapahtuu,ilmausruuvi kiinni auto ollut pukkien päällä useamman vuoden ,sekaisinhan[ menee vähemmästäkin riipputtulusta kiitos vastauksista katsotaan huomenna miltä näyttää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 20.04.2019 18:21 

Viestit: 77
Ķissa makaa edelleen olen kierrellyt ilmausruuvia auki ja kiinni pois en ole ottanut Ohjaustakin olen vääñellyt korkeuden säätimet puhdistin jo aiemmin voihan tuossa olla joku putki väärässä paikkaa kone kun oli irti palataan asiaan .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 26.04.2019 14:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 199
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Joko superi heräsi?

Itse juuri herättelin D superia talven seisonnan jälkeen eikä mennyt kuin 1,5 tuntia ennenku paineet alko pelaamaan.

Eli taustaa:
keväällä nostin auton tunkeilla pukeille (tallissa en kehannu autoa käyttää). Vaihdoin kahteen kulmaan kokoojapussit ja samalla tuli tietenkin heiluteltua ripustuksia eli pumppailtua sylintereitä. Jossain vaiheessa tuli jostakin paluuputkesta voimakkaasti paineella LHM:t säiliöön, sillä seurauksella, että korkin ilmareiän riittämättymyyden vuoksi ne tuli myös paineella imuletkun paikasta pihalle (pumpun ollessa irti huoltoa varten). sillä hetkellä nostelin kuskin eturengasta liikkuvuuden tutkiminen mielessäni ja kiire oli kova kun LHM:ää alkoi ruutaamaan LHM-säiliöstä.

Tänään sitten huolletun pumpun asennuksen jälkeen ensin sammui painevalo, mutta heti kohta syttyi eikä millään sammunut. Ilmausruuvin auki-kiinni leikki sai kerran perän nousemaan, mutta sekin jäi siihen. Loppujen lopuksi täytin vielä kerran imuletkun LHM:llä, jonka jälkeen jouduin tekemään useita kertoja siten, että ilmausruuvi auki, kaasua reilusti ja kun säiliöön tulee näennäisesti ilmatonta LHM:ää, ilmaruuvi kiinni edelleen koneen kiertäessä reilusti. Tällöin painevalo sammuu ja auto nousee määrättyyn asentoon. Kuitenkin heti kun jarrua painoi tai rattia käänsi, syttyi painevalo taas eikä auttanut kuin edellä mainittu ilmausruuvijumppa moottorin kierrosten kera. Pikku hiljaa kerta kerralta autolle pystyi antamaan enemmän ja enemmän jarru-/ohjausjumppaa ja jossain vaiheessa painevalo alkoi pysymään pimeänä. Nyt muuten pumpun pumppausten väli on mukava 90 sekuntia. Ilmeisesti kevään huollot ovat onnistuneet ainakin jossain määrin. :D

Ja kaikki tämä otti tosiaan 1h30min eli aikasta monta kertaa kerkesin tuon saman toistaa, kerta kerralta alkoi toimimaan paremmin.

-Pekka



Ajossa: C5 HDi 204 exclusive tourer 2011, ID 20 D super 1972(71)
Taakse jäänyttä sitikkaa: C5 2.0 16V confort tourer 2008, Xantia V6 1997, Xantia 2.0 8v 1995, Xantia 1.8 8v 1993, Ax 1.4TRS 1990, AX 11TRS 1991 ja yks 205 1.1XL Juniori pösö.b
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 26.04.2019 21:48 

Viestit: 77
EDELLEEN MAKAA tarkastin kaikki etupään putki liitokset ja pitäsi kaikki putket olla oikein,tämäkin ollut pari vuotta Pukkien päällä eikä kone ole käynyt moneen vuoteen,nyt siinä kunnossa että olisin testannut mitenkä tekniikka pelaa katsotaan nyt mikä mättää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 26.04.2019 23:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 199
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Selvisi sekin vielä tänään miksi oli niin työläs saada ylös. Vuoto imupuolella kehittää ilmaa järjestelmään jatkuvasti. Huomenna alkaa vuodon selvittäminen. Eipä siinä juuri muu voi vuotaa kuin imuletku tai pumpun runko/akseli. Pumppu kasattu uusin tiivistein, niin tuskin pumppu vuotaa. Huomenna ehkä selviää.



Ajossa: C5 HDi 204 exclusive tourer 2011, ID 20 D super 1972(71)
Taakse jäänyttä sitikkaa: C5 2.0 16V confort tourer 2008, Xantia V6 1997, Xantia 2.0 8v 1995, Xantia 1.8 8v 1993, Ax 1.4TRS 1990, AX 11TRS 1991 ja yks 205 1.1XL Juniori pösö.b
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 27.04.2019 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 199
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Vika löytyi. Pumpun akselin ja laakerin välinen tiiviste päästi ilmaa järjestelmään. Vuoto löytyi tekemällä pieni alipaine pumppuun.



Ajossa: C5 HDi 204 exclusive tourer 2011, ID 20 D super 1972(71)
Taakse jäänyttä sitikkaa: C5 2.0 16V confort tourer 2008, Xantia V6 1997, Xantia 2.0 8v 1995, Xantia 1.8 8v 1993, Ax 1.4TRS 1990, AX 11TRS 1991 ja yks 205 1.1XL Juniori pösö.b
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 27.04.2019 21:01 

Viestit: 77
Tänään taas elvytetty d ruperia kone käynyt pidemmän aikaa ja päävaraajan ruuvia kierretty auki ja kiinni ei mitään vaikutusta.,joku tässä nyt mättää,40 vuotta olen d mallien kanssa puuhastellut mutta tälläistä ongelmaa ei ole tullut vastaan, mutta periksi ei anneta,!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 27.04.2019 23:34 

Viestit: 832
korkeudensäätimet olleet irrallaan ja putsattavana.......saattaa olla, että jommankumman pään putket nyt väärinpäin, eikö mitään tapahdu, kun vetää tai työntää korkeudensäätimen akselia kun auto on käynnissä ja onko se kuula siinä "haarukan" välissä, että tangon liike liikuttaisi sitä akselia........outoa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 27.04.2019 23:37 

Viestit: 832
entäs oletko laittanut pumpun täyteen lhm:mää, sinne voi jäädä ilmalukko ja se ei vedä lehmää, ota letku irti ja kaada pumppu täyteen.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 27.04.2019 23:40 

Viestit: 832
niijoo, olihan se tehty, mutta jos tekis vielä uudelleen.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 27.04.2019 23:49 

Viestit: 832
jos mikään ei auta, onko sulla toista pumppua, vaihda se ja testaa jos alkaisi toimimaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 28.04.2019 07:41 

Viestit: 77
Joo korkeudensäätimet puhdistin vika voi olla sielläkin,ensin koitan tuota kuuletkin istutusta ja pumpun täyttöä palataan asiaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 29.04.2019 10:25 

Viestit: 77
Nyt löytyi vika putket varmaan vika paikassa jarruja kun painaa niin etupää alkaa nousemaan.täytyy tarkistaa kytkennät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 15.05.2019 13:54 

Viestit: 77
Vian hakeminen jatkuu putket katsottu useamman kerran että ovat oikeissa paikoissa, silti ei nouse ylös,jarrun kun pitää pohjassa niin auto nousee ja ohjaustehostin alkaa toimia,itsekkin epäilin että joku putki on väärin nyt tarkastettu useamman kerran että ovat oikein,mistäköhän tuota vikaa alkaisi etsiä,itsestä tuntuu että korjaajasta!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 15.05.2019 18:01 

Viestit: 832
Tuli mieleen....onko korkeudensäätäjät kasattu oikein ja onko omilla paikoillaan, missä olleetkin.........pystyy muistaakseni kasaamaan kummin päin vain,


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 15.05.2019 21:16 

Viestit: 77
Eilen purin etummaisen korkeudensäätäjän ja kokosin uudelleen ei mitään vaikutusta tuota akselia ei voi kasata väärinpäin koska kierre oikealla on pidempi .onko nuo muuten identtiset keskenään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 15.05.2019 21:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2787
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Sellainen tuossa välähti, ettei vaan ole jarruventtiilillä etujarrupiirin putket ristissä? Siis syöttö security valve:lta etujarrujen lähtöön ja päinvastoin? Tällöin voisi nesteet päästä vapaasti virtaamaan syötöstä paluupiiriin, ja jarrua painettaessa reitti sulkeutuisi jolloin painetta riittäisi jousituksen nostoon ja ohjaustehostimelle...

Oikein muutakaan mieleen tule tuota pohtiessa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 16.05.2019 08:45 

Viestit: 77
Voi hyvinkin olla ratkaisu pulmaan,palataan asiaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 17.05.2019 18:52 

Viestit: 77
Jälleen tarkastettu putkien paikat ja kaikki täsmää,tuonne etujarruille menee vain yksi putki mikä haarautuu molemmille jarrusatulalle en mitään paluuputkea löytänyt..tässä mallissa ei ole paineenvaraajaa jarruille.seuraavaksi katson jarrusylinterin .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D super 5
ViestiLähetetty: 17.05.2019 21:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2787
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Tuosta kaaviokuvasta, punaisella ympyröidyt putket. Pitäisi tosin näkyä/kuulua paluuputkessa reipas suhina nesteen virratessa takaisin säiliöön kun jarruun ei koske, jos nuo putket on väärinpäin...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: