Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 21.05.2020 22:26 

Viestit: 90
Paikkakunta: Sipoo
Jos noista pitää valita 3-4000 euron hintaan, niin kumpi? Ajatus, että kone on 1,8 tai 2,0,ei THP.



C4 Picasso 1,8 RE85

Työterveyshuolto ihmettelee, perheessä menee viinaa yli 4000 litraa vuodessa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 21.05.2020 22:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6041
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No en kyllä kakkoskoppaisesta varsinkaan bensanelosella maksaisi millään yli kahta tonnia :D Ehdottomasti siis X7.

Ostin pari kk sitten kilsoihin nähden todella hyväkuntoisen 2012 163HDi AT tourerin kolmella tonnilla, mittarissa 390tkm mut ne on numeroita vaan 8-)

Harkitsin tosissaan noiden välillä. Näin jälkikäteen täytyy sanoa että on se X7 ihan eri aikakauden auto. Tynnyrisauna pyyhkii sillä kyllä lattiaa jos tiloja vertaillaan, mutta muuten en keksi missä X7 olisi huonompi.

Siskolla on 2.0+AL4 X7 eikä sekään yhtään niin kamalalta tunnu kuin vanhempi...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 21.05.2020 22:58 

Viestit: 90
Paikkakunta: Sipoo
No joo, onhan New generation usein parempi monelta osin. Luotettavuus ja huollettavuus kiinnostaa paljon. Ajatus siitä, että 10 tkm välein öljyt ja filsut ja ehkä tulpat (Re85) pitäisi kiulun liikkeellä, tuntuu hyvältä. Eli mieluummin varmaa perustekniikkaa kuin pienellä riskillä suorituskykyä. Sitä varten on sitten toisen merkkinen laite pihassa :D.



C4 Picasso 1,8 RE85

Työterveyshuolto ihmettelee, perheessä menee viinaa yli 4000 litraa vuodessa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 21.05.2020 23:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6041
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Moottorilta ja vaihteistoltaanhan noi on ihan samanlaiset. X7 alusta on monimutkaisempi mutta saa siihen vanhempaankin olla aina jotain vaihtamassa. Itselleni pahin turnoff kajkoskoppausessa on ne lämmityslaitteen läpät...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 21.05.2020 23:24 

Viestit: 90
Paikkakunta: Sipoo
Tämä läppärin läppäongelmako onX7:ssa mennyttä? Entä takia-akselin kynkät?



C4 Picasso 1,8 RE85

Työterveyshuolto ihmettelee, perheessä menee viinaa yli 4000 litraa vuodessa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 21.05.2020 23:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1649
Paikkakunta: Pirkanmaa
Oleellisin ero varmaan on jo ääneen lausuttu (kirjoitettu?), että C5 I/II(facelift) ja X7 ovat täysin eri auto. Eli koeajolle mars. ;) 8-)



__________________________________________________________________
C5 3.0 V6 HDi 240 Sedan Exclusive Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid -14 || 96 V4 1980 || Ducati Monster 620ie -02 || 
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 00:02 

Viestit: 90
Paikkakunta: Sipoo
Ei uskalla :D. Voi joutua autokaupoille.

Rouvan 9-5 farkku alkaa olemaan... Hmmm. sisään ajettu (420 tkm +) . Korvike pitäisi löytää. Toisaalta jos ton oman C4 Picasson vaihtaisi X7:ään, niin siitä voisi keräillä kokemuksia... Siksi täällä kysellään.



C4 Picasso 1,8 RE85

Työterveyshuolto ihmettelee, perheessä menee viinaa yli 4000 litraa vuodessa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 00:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6041
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
torneol kirjoitti:
Tämä läppärin läppäongelmako onX7:ssa mennyttä? Entä takia-akselin kynkät?

Ei X7:ssa tietääkseni ole läppävaivoja. Kynkkävaivoja ei ainakaan kun ei ole koko kynkkiä :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 00:11 

Viestit: 90
Paikkakunta: Sipoo
No niin, selvisi tämäkin. Kiitos Teuskille!



C4 Picasso 1,8 RE85

Työterveyshuolto ihmettelee, perheessä menee viinaa yli 4000 litraa vuodessa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 00:12 

Viestit: 90
Paikkakunta: Sipoo
Mites tyyppiviat? Mitä pitää erityisesti katsoa?



C4 Picasso 1,8 RE85

Työterveyshuolto ihmettelee, perheessä menee viinaa yli 4000 litraa vuodessa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 00:32 

Viestit: 735
Paikkakunta: Helsinki
Olen kans miettiny, että joku tulevista autoista vois olla kakkoskoppainen tai sitten kolmoskoppainen. Hyviä ykköskoppaisia alkaa olla harvassa, itselläni on yksi :-) Kakkoskoppaisissa on vielä klassista tynnyrisaunaa saatavilla, muhku on muotoilun helmi. Ongelmaksi alkaa jossain vaiheessa muodostua NFP-osat. Ykköskoppainen tuossa jo on, siinä mielessä kakkoskoppaista ei ehkä kannattaisi ottaa kaveriksi, kun sitten niitä olisi kaksi, joihin saa metsästää osia. X7:aan luultavasti saa vielä pitkään palikoita, tosin niitä ilmeisesti saa sitten ostellakin, ainakin enemmän kuin vanhempiin (hatara keskimääräinen käsitys). Toisaalta X7:n kerkeää ostamaan vielä myöhemminkin :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6041
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
X7 pahin ongelma taisi olla etusylkyt, mutta ne huonot lienee jo vaihdettu parempiin. Alustan rakenteet ovat monimutkaisemmat, mutta eiköhän niiden kanssa pärjää.

Ykkös- ja kakkoskoppaisen välillä mielestäni II voittaa vain paremmilla moottoreilla ja automaatilla dieseleissä sekä ulkonäöllä.

Omat käyttännön kokemukset kakkoskorisesta rajoittuvat sähkömysteerihelvettiin surullisenkuuluisan mustan lailan kanssa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 01:41 

Viestit: 125
Riippuu aina vähän siitä, minkä summan rahaa on valmis peliin laittamaan.

Jos summa on liian pieni, päädytään vertaamaan hyväkuntoista kakkosta risaan kolmoseen.

Ehjän ja risan auton välillä valitseminen ei ole kauhean vaikeaa.

Mulle kolmosen suurin pettymys on ollut etupään kolahtelu ulosjoustoissa.

Ei ole kuulemma vika vaan ominaisuus.

Kakkonen on niin iso, että monelle riittää siitä luukkuperä; kolmonen on usein pakko ostaa farkkuna.

Ykköseen verrattuna kakkonen tarjoaa nätimmän naaman ja kuusipykäläisen automaatin.

Vanhakoppasen läppäremppa ei aivan kamala ole, jos koteloporalla homman hoitaa eikä siis ihan koko autoa pura.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 09:39 

Viestit: 172
Paikkakunta: Villeneuve
X7 tyyppivikoja:

Lasinnostimien vaijerit katkeilee.

Dieseleissä Webaston vesiputki ruostuu puhki.

Takajousitukselle menvä hydrauliputki hankautuu kiinnikeessään puhki.

Takajousituksen linnunluu ruostuu ja katkeaa/irtoaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6923
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
X7 pahin ongelma taisi olla etusylkyt, mutta ne huonot lienee jo vaihdettu parempiin.
Myös takasylkyt menevät. Mutta menevät tosiaan melko äkkiä eli lienee vaihdettu jo. Vaimonkin X7:sta menivät jo jossain 300 Mm tietämillä.
aapo kirjoitti:
Lasinnostimien vaijerit katkeilee.
Tuo on onneksi halpa korjata, eikä kovin monimutkainenkaan homma, mutta aikaa siihen tuhrautuu.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 21:18 

Viestit: 821
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
aapo kirjoitti:
X7 tyyppivikoja:

Lasinnostimien vaijerit katkeilee.

Dieseleissä Webaston vesiputki ruostuu puhki.

Takajousitukselle menvä hydrauliputki hankautuu kiinnikeessään puhki.

Takajousituksen linnunluu ruostuu ja katkeaa/irtoaa.



Niin ja ohjauksen ongelmat kuten hammastanko.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 22:38 

Viestit: 682
Paikkakunta: Porvoo
xs2jammu kirjoitti:
aapo kirjoitti:
X7 tyyppivikoja:

Lasinnostimien vaijerit katkeilee.

Dieseleissä Webaston vesiputki ruostuu puhki.

Takajousitukselle menvä hydrauliputki hankautuu kiinnikeessään puhki.

Takajousituksen linnunluu ruostuu ja katkeaa/irtoaa.



Niin ja ohjauksen ongelmat kuten hammastanko.

Ja etupään "alapallot",eli laakerit..Konepellin tuulihaka/vaijeri..Eräiden polttimoiden vaihto..Vetonivelien suojakumit,sekä ulkonivelen vaihto..
Nopeasti "lässähtävät" istuintyynyt..Ja aika paljon osia näihinkin on haettava tarvikkeena tai romikselta,kun uusia ei enää saa.



The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.”
― Ayn Rand
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 22.05.2020 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Kuskin lasinnostin hajosi eilen ja uuden sai tänään paikallisesta Fixuksesta noin 75 e hintaan. Vaihto ei juuri eroa xm:n vastaavasta, -mutta kyllä on naurettavan näköiset kaiuttimet ympätty autoon :o . En tiedä onko magneetit parantuneet niin paljon että pienemmilläkin pärjää, mutta äänenlaatu ei tue moista teioriaa.. Pieni magneetti ja pahvikartiot muistuttaa ykkössarjalaisen cx:n ämyreitä vain muovirunko erona. Nuo pitää laittaa vaihtoon jossain vaiheessa nyt kun pahvin irroitus sujuu rutiinilla.
Mutta ihan ok auto ja loppujen lopuksi nuo tyyppiviatkin aika helppoja hoitaa. Lisätään edellisiin lasinpyyhkijän moottorien kosteusongelmat jotka nekin ainakin omassa oli korjattavissa ilman uusia moottoreita.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 23.05.2020 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6041
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei kai ne vetarin suojakumit, nivelet sun muut ole tyyppivikoja vaan ihan normaalia kulutusosaa jota menee joka autossa?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 23.05.2020 00:15 

Viestit: 250
Teuski kirjoitti:
Ei kai ne vetarin suojakumit, nivelet sun muut ole tyyppivikoja vaan ihan normaalia kulutusosaa jota menee joka autossa?


Fiilispohjalta tuntuis menevän enemmän. Sekä toki paljon työläämpiä vaihtaa, esim. ulkokumin vaihto pitää hoitaa sisäpuolen kautta, koska ulkonivel ei irtoa, unohtamatta alustan monimutkaisuuden aiheuttamaa työmäärää.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 23.05.2020 01:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1649
Paikkakunta: Pirkanmaa
Wesa kirjoitti:
. . . En tiedä onko magneetit parantuneet niin paljon että pienemmilläkin pärjää, mutta äänenlaatu ei tue moista teioriaa.. Pieni magneetti ja pahvikartiot muistuttaa ykkössarjalaisen cx:n ämyreitä vain muovirunko erona. Nuo pitää laittaa vaihtoon jossain vaiheessa nyt kun pahvin irroitus sujuu rutiinilla. . . .


Retorisesta kysymyksestä huolimatta vastaan, että ei ne oo... X7:n ovi on ihan kohtuuhyvin suljettu jo tehtaan jäljiltä joten parempaa elementtiä sisään tunkemalla saavuttaa helposti etua. Tokin vähän sitä resokuppia joutuu Dremelöimään. Kuvassa vertailun vuoksi alkup. ja korvaava.


Liitteet:
IMG_1835 copy.jpg
IMG_1835 copy.jpg [ 89.26 KiB | Katsottu 957 kertaa ]

__________________________________________________________________
C5 3.0 V6 HDi 240 Sedan Exclusive Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid -14 || 96 V4 1980 || Ducati Monster 620ie -02 || 
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 23.05.2020 06:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 659
Teuski kirjoitti:
Ei kai ne vetarin suojakumit, nivelet sun muut ole tyyppivikoja vaan ihan normaalia kulutusosaa jota menee joka autossa?


Jossain menee enemmän ja toisessa vähemmän suojakumeja. Omassa C5 2001 bensa 415tkm orginaalit vetarin suojakumit ja joku sano C5:ssa heikko kytkin, sekin edelleen alkuperäistä laatua...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C5I 2.0 16v berline man.
ex. C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 23.05.2020 13:12 

Viestit: 125
Tuo oli halpa ja helppo tapa parantaa X7:n järkyttävää orkkisäänentoistoa:

viewtopic.php?f=17&t=27544&hilit=focal


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 23.05.2020 22:28 

Viestit: 218
Vastataan BX..
Tai ku sitä ei kysytty ni MK1 2.2hdi auto sedan..
Mut jos on noista pakko valita ni X7 sedan ja automaatti ja vähintään 163hv mut mieluummin sit 2.2 tai isompi..
Vitosissakin siis murheet omansa otti minkä hyvänsä mutta kait noissa yleensä on rahille vastinetta mutta henkisesti täytyy varautua jotain parsimaan kuitenkin.



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Mk II vai MkIII
ViestiLähetetty: 24.05.2020 05:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1153
Paikkakunta: Espoo
Tuosta lähtisin liikkeelle annetuilla spekseillä:.
viewtopic.php?f=4&t=30145

Laitan, eli C5 II kanssa tuli ajettua 200tkm -430tkm josta eka satku oli halpa ja vähävikainen. Seuraava ei niinkään. Läppävika oli ainut vitsaus joka ei sattunut kohdalle. Iso ja mukava ajopeli. Yhdeksän vuoden kokemuksella.

Pyörän laakerit kestää noin satkun
takakynkät meni 300tkm kohdalla.
Ainakin diesel moottorissa oli kakšoismassavauhtipyörä, joka oli kallis vaihtaa (tuolloin osat yli tonnin), kesti noin 350tkm.
Webasto on väyläpohjainen kannattaa kokeilla toimiiko. Muutama muukin juttu voi väylän varrella olla toimimaton kun Webasto lopettaa.

X7 oli huoltosopparilla ja Veho vaihtoi vielä jarrut ja toisen tolpan 145tkm kohdalla, missä Taipale alkoi. Nyt on suunnilleen 75 tkm (=220tkm ajettu yhteensä) ja neljä vuotta kokemusta bensa vaparilla (2.0/16v) ja mitään ei ole toistaiseksi tarvinnut huoltojen lisäksi ruuvata.

Käytetyn sitikan kanssa pitää osata sen verran tekniikkaa että ymmärtää mitä kannattaa tehdä missäkin välissä. Olen käyttänyt ajopelit ammattihuollossa, ja lähinnä korjaillut itsekseni viihdeläitteita, kuten lasinnostimet ja muita ei-etenemiseen liittyviä juttuja. Harraste autojen kanssa sitten harrastelen niitäkin.
Veho olisi halunnut ekassa huollossa myydä tonnin tolpan ja 450e hissiremontin etuoveen mutta torppasin ajatuksen. Ostin uuden tolpan varalle (220e) ja vaihdan/vaihdatutan sitten kun alkaa näkyvästi vuotamaan tai muuten tuntumaan. Ei ole vielä tarvinnut ja huollosta on kolme vuotta aikaa. Lasin korjasin 30e vaijeripakkauksella. Ja vaihdoin toiseen huoltoon.

Nyt etupää nypyttää parkkipaikalla pyöritettäessä. Pitää tutkia lähiaikoina mikä siellä mättää.

Puolinahkapenkkejä suosittel3n ja exclusive pakettia muutenkin, mutta varmaankin eka valintaperuste on yleiskunto. 140tkm on nokkahihna vaihdettu, siinä on kilometritolppa mitä kannattaa seurata.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Akseli, Masa ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: