Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: .."jos sitikka ei keksi mitään kiinnostavaa."
ViestiLähetetty: 15.09.2020 12:48 

Ralle kirjoitti:
kaseva kirjoitti:
Mulla meni vähän kuppi nurin Citroënin (PSA:n) kanssa X7:n ohjaustehostimen putkihässäkän kanssa. Tai oikeastaan siihen, ettei sitä saanut enää varaosana. Ei se nyt niin vanha malli kuitenkaan ole. Otin itseeni eli henkilökohtaisena perseen näyttämisenä valmistajan taholta ja nyt on pihalla X7:n paikalla 5-sarjan BMW. Että eikun kohti uusia pettymyksiä... :lol:

No muutamalla frendillä ollut ja tullut tavaksi jo sanoa, "kerro sitten kun perä on maassa ja ei nouse ylös kuin tunkilla" Farkku siis kyseessä. GT pomppi kuin hyde-Citikka ilman paineita yksi aamu kun olin menossa duuniin, mietin et olis varmaan toi hinausturva ihan ok . Lahteen se vissiin oli menossa pajalle???

No jos nyt puhutaan ihan asiaa niin on näiden kanssa kyllä aika tyhjä olo, mikään ei enää sytytä. Uusissa malleissa ei ole ensimmäistäkään joka herättäisi wau, no nyt! olon. Onneksi on noita projekteja muutama joilla pääsee siihen aitoon Citroe-nismin henkeen kiinni.

Kesi kesäksi suunnitelmissa siirtyä niin monen muun vanavedessä mopottimien pariin monen vuoden tauon jälkeen. Ehkä se auttaisi kun katsoo vähän aikaa aidan takaa? Tai sitten menen ja ostan Yoyotan Korolla ja jos oikein äityy pahaksi niin Octavian. :lol: :lol: :lol:

Työkaverilla on 3 vuotta ollut -14 E-Mese ja kuulemma kanssa viimeinen ilmajousilla, Xantialla pääsi kumminkin 18v ennenkuin piti korjata mitään linnunluuta isompaa....reissutkin oli sellaisia että toista suomikilpistä ei yleensä tullut vastaan alkumatkan jälkeen.

Uudet ei oikein iske, mopokuumekin menee ohi mobile.den selaamisella, siellä kun on uutta samalla hinnalla mitä nettimotossa pyydetään 5 vuotiaasta niin siinä vaiheessa iskee aina ajatus että pitäkää vittu tunkkinne :(

Ja tää Ranskalaisten varaosameininki, 10v hihnanvaihtoväleillä pitää katsoa ettei menee päivääkään yli ettei iske NFP eteen...

Kunniajäsen ;) BX 1.9 TZi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 12:57 
Käyttäjän avatar

olli__o kirjoitti:
Ilmeisesti joihinkin kodinkoneisiin on tulossa parin vuoden päästä velvoite toimittaa myös niiden varaosia ja joku vuotta pidempi minimi kestoaikakin on määritelty.

Huomaa että "toimitusvelvoite" ei ota mitään kantaa sen osan hintaan. Eli tottakai toimittajalla on aina mahdollisuus kaivaa arkistoistaan about minkä tahansa ikinä valmistamansa komponentin speksit ja painaa sitä ulos tuotantolinjalta vaikka sitten vain yksittäiskappaleenakin, mutta sen hinta voi olla siinä vaiheessa jo melko suolainen => vaikka kuinka itse velvoite täyttyisikin, niin varaosan hinta voi tehdä hommasta silti kannattamattoman ja näin tuo rikkinäinen tuote lentää romutukseen joka tapauksessa :?

Ihan käytännössäkin Jagge taisi tässä joku vuosi sitten kaivella E-Typen naftaliinista ja valmistaa niitä sen muutaman kpl mitä oli jo runkonumeroitakin valmiina olemassa. Valmistus tehtiin toki asiaankuuluvana käsityönä, mutta vaan oli aika suolainen tuo myyntihintakin - ja silti ne taisi mennä jokainen jo ennakkotilauksina kaupaksi. Mutta siis ihan vain esimerkkinä, miten noita jo vuosiakin sitten hylättyjä voidaan yhä valmistaa vielä tänäkin päivänä jos vaan tahtoa ja innokasta maksajaa löytyy 8-)

Xari kirjoitti:
Uudet ei oikein iske, mopokuumekin menee ohi mobile.den selaamisella, siellä kun on uutta samalla hinnalla mitä nettimotossa pyydetään 5 vuotiaasta niin siinä vaiheessa iskee aina ajatus että pitäkää vittu tunkkinne :(

No miksi et sitten tuota sellaista tänne sieltä Saksasta tai käy itse hakemassa? Ei tuo nyt kummoinen juttu kuitenkaan ole, itsekin yhden käytetyn prätkän ja bränikän asuntovaunun tuolta tuottaneena kun suomessa ei tarjontaa vain yksinkertaisesti ollut 8-)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 13:38 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Gonzales kirjoitti:
Ralle kirjoitti:

Kesi kesäksi suunnitelmissa siirtyä niin monen muun vanavedessä mopottimien pariin monen vuoden tauon jälkeen. Ehkä se auttaisi kun katsoo vähän aikaa aidan takaa? Tai sitten menen ja ostan Yoyotan Korolla ja jos oikein äityy pahaksi niin Octavian. :lol: :lol: :lol:

Jepulis kesäleluksi kyllä kymppitonnin jamaha jokajätkälle. Ja sitten kun nettiautosa on kuudentonnin DS niin itketään täällä Citroënpalstalla että ostaskohan skodan... :lol: :lol: 8-) 8-) ;) :cry:

https://www.nettiauto.com/citroen/d-super/11613078

No en tiedosta täällä itkeneeni, toki myönnän huumorin ja sarkasmin olevan vaikea laji. Noita D-vehkeitä alkaa olla kuin Hy-kiskoja. Mikään muu ei koe arvostusta harrastajakentässä ja jos miettii harrastajien ikäjakaumaa tuntuu kyllä käyvän huonosti.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 16:29 

HiTec kirjoitti:
Xari kirjoitti:

No miksi et sitten tuota sellaista tänne sieltä Saksasta tai käy itse hakemassa? Ei tuo nyt kummoinen juttu kuitenkaan ole, itsekin yhden käytetyn prätkän ja bränikän asuntovaunun tuolta tuottaneena kun suomessa ei tarjontaa vain yksinkertaisesti ollut 8-)

Asuntovaunun saa jopa verotta, karavaanariksi en silti aio alkaa, kun mä en vaan millään ymmärrä miksi mut pitäisi moposta maksaa Saksalaista enemmän kun kerran kuulemma ollaan EU:ssa jossa tavarat ja palvelut liikkuu vapaasti, moista kun ei ole pakko ostaa, auto nyt on pakollinen, siinäkin noi kulut on koitettu minimoida, jossain välissä vois ostaa isomman veneen, siitä ei mene kuin ALV ja polttoainevero....Gretakaan ei suutu vaikka pistäs perään kunnon bensamonsterin.

Lainaa:
Noita D-vehkeitä alkaa olla kuin Hy-kiskoja. Mikään muu ei koe arvostusta harrastajakentässä ja jos miettii harrastajien ikäjakaumaa tuntuu kyllä käyvän huonosti.

Pussihousut katoaa muodista, D-malli ei itseä innosta mut jotain muuta mielenkiintoista vois hommata, ehkä...

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 17:46 

olen miettinyt aivan samaa asiaa kuin Akaile ja tarvii sanoa, että olisin varmaan ottanut lainan ja ostanut sen mitä sitikka ei ruvennut valmistamaan ja siinä olisi ollut juuri sitä jotain, mutta eivät sitten uskaltaneet.....joten Tubik jäi saamatta, siinä oli sitä sitä CITROENIA!

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 17:56 

itsellä alkaa olla d kohta valmis ja monia eri sitikoita olen omistanut ja kyllä arvostan kaikkia malleja ehdottomasti, nykyautoissa vain ei ole sitä jotain....poikkeavaa muista niin että näkyy paitsi nuo konseptiautot joita ei taida koskaan tulla valmistukseen ja sitten hinta on ihan mieletön jos tuleekin, yksi joka oli vielä sitikkaosastoa, mikä miellytti minua C6 jota ei enää tehdä, sellaisen saatan ehkä joskus hommata on hieno

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 18:38 

Huikko kirjoitti:

Tällä viikolla pitää käydä vielä Vaasassa, Pietarsaaressa, Oulussa ja Tikkakoskella. 17kpl Citroeneja kävin läpi, joukossa myös uusia. Yhdelläkään ei päässyt kuukautta putkeen töihin ilman ongelmia. Cactus oli lähimpänä. Siitä alkoi sähköt lakoamaan ja ovet ruostumaan 85000km kohdalla.

Tällaiset matkat pitää ajaa autolla, joka toimii. Siksi en voi ajaa enää Citroenilla. Edes uudet eivät pysy ehjänä.

Tuota samaa olen miettinyt. Että mikä on laatu uusissa sitikoissa. Jonkin aikaa voi olla suht. vaivatonta mutta kun rapsahtelu alkaa niin rahavirta kääntyy korjaamon suuntaan (kuten itsellä kävi moneen otteeseen).. Pitkällä takuulla kyllä houkutellaan ostoksille. Vaan auttaako sekään.

...Se on nimittäin se pienimmän riesan tie. Toyota .
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 18:46 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
C4_robotti kirjoitti:
Huikko kirjoitti:

Tällä viikolla pitää käydä vielä Vaasassa, Pietarsaaressa, Oulussa ja Tikkakoskella. 17kpl Citroeneja kävin läpi, joukossa myös uusia. Yhdelläkään ei päässyt kuukautta putkeen töihin ilman ongelmia. Cactus oli lähimpänä. Siitä alkoi sähköt lakoamaan ja ovet ruostumaan 85000km kohdalla.

Tällaiset matkat pitää ajaa autolla, joka toimii. Siksi en voi ajaa enää Citroenilla. Edes uudet eivät pysy ehjänä.

Tuota samaa olen miettinyt. Että mikä on laatu uusissa sitikoissa. Jonkin aikaa voi olla suht. vaivatonta mutta kun rapsahtelu alkaa niin rahavirta kääntyy korjaamon suuntaan. Oma kokemus on sellainen.

No kuusi vuotta ja 132tkm, ilman ongelmia. Itsellä raja meni 5v/100tkm niin mielestäni ei noi uudet ihan kuraa ole. Kuluvia osia vaihdettu eli renkaita, jarrut tehty kerran(tämäkin turhaan, kiitos merkkihuoltojampan) tuulilaseja 2 kpl näistä kiitos ah niin mahtaville premium kuskeille kun pitää heitellä kivillä. :lol:
Jos nyt alkaa korjattavaa tulla niin sitten tulee, ihan varmasti kohta on kytkimen uusintaa, ja eylos pussukan vaihtoa. Ja jakopääkin lähestyy. No aina voi vaihtaa uuteen ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 19:16 

kaseva kirjoitti:
Mulla meni vähän kuppi nurin Citroënin (PSA:n) kanssa X7:n ohjaustehostimen putkihässäkän kanssa. Tai oikeastaan siihen, ettei sitä saanut enää varaosana. Ei se nyt niin vanha malli kuitenkaan ole. Otin itseeni eli henkilökohtaisena perseen näyttämisenä valmistajan taholta ja nyt on pihalla X7:n paikalla 5-sarjan BMW. Että eikun kohti uusia pettymyksiä... :lol:

Onpa erikoista touhua. Minä kun luulin x7:aa hankkiessani, että varaosatarjonta olisi turvattu vielä muutaman vuoden. Mielenkiintoista nähdä miltä merkin tulevaisuus näyttää tällaisella palvelulla ja tuotevalikoimalla, kun monelle tärkeä myyntivaltti kaasunestejousituskin dropattiin. Siirryn varmaan itsekkin seuraavaksi baijerilaiseen. Osien saatavuudesta ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Omaan 80-luvun kolmossarjalaiseen saa melkein kaikkea uutena, vaikka klassikkostatuksessa alkaa ollakkin. Uudemmissakaan sen puolen ongelmista ole juuri kuulunut.

Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 19:48 

Eikä niihin Bemareihin juuri tarvitse osia laittaakaan. Ei ainakaan niihin kuuteen meidän taloudessa olleeseen ole tarvinnut laittaa. Noh, yhteen kyllä laitettiin merkkarilla sitä sun tätä takuuseen, mutta lopen kaikki vaihdetut osat taisi olla kunnossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 19:55 

cittroen kirjoitti:
kaseva kirjoitti:

Onpa erikoista touhua. Minä kun luulin x7:aa hankkiessani, että varaosatarjonta olisi turvattu vielä muutaman vuoden. Mielenkiintoista nähdä miltä merkin tulevaisuus näyttää tällaisella palvelulla ja tuotevalikoimalla, kun monelle tärkeä myyntivaltti kaasunestejousituskin dropattiin. Siirryn varmaan itsekkin seuraavaksi baijerilaiseen. Osien saatavuudesta ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Omaan 80-luvun kolmossarjalaiseen saa melkein kaikkea uutena, vaikka klassikkostatuksessa alkaa ollakkin. Uudemmissakaan sen puolen ongelmista ole juuri kuulunut.

Tuota kolmelitraisia diesel x7:aa ei valmistettu juurikaan ja tuossa mallissa ohjaustehostimen putki on täysin erilainen kuin missään muussa PSA:n mallissa. Mutta huono se varaosasaatavuus noille erikoisemmille osilla tulee olemaan noissa köyhempienkin X7:ssa jossain vaiheessa.

-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 21:29 
Käyttäjän avatar

Tässähän alkaa erään kaupan mainosralli soida päässä "Jos tahdot tehdä sen itse osta Citrooeen!"

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 21:35 
Käyttäjän avatar

Tein 2008 suomen BMW:n maahantuonnin kanssa sopimuksen, etten osta takuunalaisia heidän autojaan enää. Kaikilla on ollut kivempaa sen jälkeen. Yksi heidän tuote oli, joka ehti 24kk aikana 18 kertaa takuuhuoltoon, joista 11 kertaa hinausautolla.

Ex C5 Sedan -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cactus -14 Xs VTS -00 ZX SP3 -94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX 16 -90 C5 Tour -08 Xsara HDi -03 ZX Brk -97
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2020 22:24 
Käyttäjän avatar

Rohkaisevaa! :D Toisaalta, tässä on lasikattoluukku niin voi sitten taivastella pää kenossa sen läpi tätä ainaista pettymysten sarjaa. Jos se pahimmassa paikassa helpottaisi. :lol:

Mut vielä vähän jupinaani selvennän, että on se mun mielestä surullista kun ajetaan asiakkaat kilpailijoiden syliin ihan luokattomalla jälkimarkkinoinnilla ja sinne tänne soutavalla mallipolitiikalla. Ongelmahan tässäkään ei ollut itse tuote sinänsä, kuitenkaan loppujen lopuksi. Kaikkiin autoihin tulee jossain kohtaa vikoja ja tämä oli aivan pomminvarma auto kunnes ikää ja kilsoja tuli sen verran, että osa petti. Nyt tarkkana. Tässä on se kriittinen piste kun punnitaan asiakkaan luottamus valmistajaan. Jos varaosa olisi löytynyt vaikkapa 500 km säteellä Tampereelta (missä auto makasi odottamassa osaa) ja se olisi saatu edes päivissä laskettuna aikana paikalle, jotta auton olisi saanut takaisin ajoon niin todennäköisesti matka jatkuisi edelleen yhdessä. Kuten totesin, auto oli mieleinen ja toimiva. Minä halusin ajaa sillä. Valitettavasti tässä kohtaa valmistajan systeemi petti, tai sitä ei ollut ensinkään.

Se on ihan sama onko kyseessä harvinainen erikoismalli vai ei, jos sellainen on päätetty tehdä niin se vastuu pitää kantaa. Näin minä sen näen, eikä tällä kertaa valitettavasti auttanut edes oma historiani merkin parissa. Aloitin autoilun BX 19 GT:llä ja CX 20 Pallaksella ja 13 hydesitikkaa myöhemmin hankin tämän X7 HDi240 sedanin vaaleilla nahkoilla metallihohtomustana koska ajattelin sen olevan viimeinen kunnon Citroën. V6 ja hydet. Ja ennen kaikkea sen takia, koska olin halunnut juuri sellaisen siitä lähtien kun niitä oli saatavilla. Hieno auto ja tuurilla pääsin sellaisen hankkimaan myös lähes uutena. Uuteen ei ollut varaa :lol:

Ei tää varmaan sattuis niin paljon jos kyseessä olisi automerkki, joka ei merkitse minulle mitään. Olen täysin tietoinen siitä, että olen vuosien saatossa maksanut ihan helvetilliset summat ylimääräistä, tuuleen heitettyjä seteleitä siitä ilosta, että olen saanut keinuttaa egoani Citroënin hellässä syleilyssä. Ei harmita, ne rahat on hyvin käytetty. Nyt astia meni rikki.

ViestiLähetetty: 15.09.2020 23:01 
Käyttäjän avatar

PSA:lla ei kyllä ole ollut juurikaan tajua pitää kiinni jatkuvuudesta ja asiakkaista, kuten vaikka saksalaismerkeillä. Muistan kun aikanaan ekan Xantian ostin ja C5 oli juuri tullut markkinoille mananneeni minkälaisen muotopuolen vehkeen toivat markkinoille linjakkaan Xantian korvaajaksi. C5 X7 oli sitten helpotus tullessaan korvaamaan ensimmäistä C5, mutta sen jälkeen onkin ollut taas hiljaisempaa. Muotoilun poukkoilun lisäksi perinteenä on ollut myös pitää merkkiä ilman lippulaivamallia vuosikausia (XM- C6 - mikä se uusi malli kenties tulee olemaankaan). Jos ei tällä menolla saada asiakkaita pakenemaan muiden merkkien asiakkaaksi niin millä sitten, varsinkin kun yhtään vanhempien käytettyjen ylläpidosta tehdään käytännössä mahdotonta?

DS, CX, XM, Xantia, C5 X7 ja C6 on niitä autoja jollaisia merkiltä odottaisi jatkossakin - ja mikäs niitä kaikkia oikein yhdistää? Niinpä niin. No more hydropneumatics anymore. :cry:

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 00:13 

kaseva kirjoitti:
Rohkaisevaa! :D Toisaalta, tässä on lasikattoluukku niin voi sitten taivastella pää kenossa sen läpi tätä ainaista pettymysten sarjaa. Jos se pahimmassa paikassa helpottaisi. :lol:

Mut vielä vähän jupinaani selvennän, että on se mun mielestä surullista kun ajetaan asiakkaat kilpailijoiden syliin ihan luokattomalla jälkimarkkinoinnilla ja sinne tänne soutavalla mallipolitiikalla. Ongelmahan tässäkään ei ollut itse tuote sinänsä, kuitenkaan loppujen lopuksi. Kaikkiin autoihin tulee jossain kohtaa vikoja ja tämä oli aivan pomminvarma auto kunnes ikää ja kilsoja tuli sen verran, että osa petti. Nyt tarkkana. Tässä on se kriittinen piste kun punnitaan asiakkaan luottamus valmistajaan. Jos varaosa olisi löytynyt vaikkapa 500 km säteellä Tampereelta (missä auto makasi odottamassa osaa) ja se olisi saatu edes päivissä laskettuna aikana paikalle, jotta auton olisi saanut takaisin ajoon niin todennäköisesti matka jatkuisi edelleen yhdessä. Kuten totesin, auto oli mieleinen ja toimiva. Minä halusin ajaa sillä. Valitettavasti tässä kohtaa valmistajan systeemi petti, tai sitä ei ollut ensinkään.

Se on ihan sama onko kyseessä harvinainen erikoismalli vai ei, jos sellainen on päätetty tehdä niin se vastuu pitää kantaa. Näin minä sen näen, eikä tällä kertaa valitettavasti auttanut edes oma historiani merkin parissa. Aloitin autoilun BX 19 GT:llä ja CX 20 Pallaksella ja 13 hydesitikkaa myöhemmin hankin tämän X7 HDi240 sedanin vaaleilla nahkoilla metallihohtomustana koska ajattelin sen olevan viimeinen kunnon Citroën. V6 ja hydet. Ja ennen kaikkea sen takia, koska olin halunnut juuri sellaisen siitä lähtien kun niitä oli saatavilla. Hieno auto ja tuurilla pääsin sellaisen hankkimaan myös lähes uutena. Uuteen ei ollut varaa :lol:

Ei tää varmaan sattuis niin paljon jos kyseessä olisi automerkki, joka ei merkitse minulle mitään. Olen täysin tietoinen siitä, että olen vuosien saatossa maksanut ihan helvetilliset summat ylimääräistä, tuuleen heitettyjä seteleitä siitä ilosta, että olen saanut keinuttaa egoani Citroënin hellässä syleilyssä. Ei harmita, ne rahat on hyvin käytetty. Nyt astia meni rikki.

Kuvottavaa että ovat tässä välissä vaihtaneet ilma-alustan hyden tilalle.
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/11617561

Citroen C4 cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 07:29 

Kerronpa muutaman kokemuksen Citroenin varaosa palvelusta viimeiseltä kuukaudelta. Tuli vaihdossa C4 GP, jossa harvinainen moottori/vaihteisto paketti, 2.0i EW10A ja sen perässä AL4.
Auto vm. 2008, ajettu 200tkm ja juuri tehty jakopää, sekä tuulilasi vaihdettu. Ainoa ongelma on, että AL4:n vaihteen valinta suoritetaan sähkömoottorilla, joka kaput. Autoja tuolla yhdistelmällä tehty vain pari vuotta ja suunnilleen koko Eurooppa käyty läpi korvaavan purkuosan löytämiseksi, ei löydy. Citroen kyllä vielä toimittaisi kyseisen osan, mutta sen hinta on suunnilleen sama, kuin auton arvo ehjänä 1350€, eli ei mitään järkeä korjata ainakaan uudella osalla. Tällä hetkellä siis ainoa järkevä vaihtoehto on laittaa siisti auto purkuun tuon vian takia.
Toinen huomio osien hinnoittelusta tuli, kun oli tarve C5 II korisen lyhdynpesurin läppien puutteesta, kun olisi mukava, että olisivat paikallaan. Citroen myy niitä ainoastaan pareittain ja vielä alku vuodesta pari maksoi 45€, joka hipoi kipurajaa kahdesta muovilätkästä. Nyt kuitenkin ne olivat hinnoiteltu uudelleen ja ovatkin nyt 55€, joten prosenttuaalinen nousu ollut huima. Kyllä myyntiautot lähtevät ilman niitä nykyään ja kuuntelen kettuilun siltä osin.

Toinen huomio tässäkin ketjussa on parku osien saatavuudesta. Olen tässä muutaman vuoden kuunnellut, millaista "kusipäistä" ja vallan väärinkäyttöä harrastan, kun paalaan näitä. Näin olen tehnyt, mutta ne on ensin purettu kaikista vähänkään käyttökelpoisista osista ja niillä saatu useampikin Citroen takaisin tien päälle, mutta jotain siinäkin on selvästi mennyt väärin, kun osaa teistä kuuntelen täällä.

Tällä hetkellä on menossa vaihe, että purettavien kalustoa olisi ehdottomasti uusittava kattamaan ainakin uudempiin C3, C4, X7 ja C6 yksilöihin, mutta kovin kannustavaa ei ilmapiiri ole, joten todennäköistä on, että alan vaan harrastamaan vanhuksia omaksi iloksi?

Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 08:28 
Käyttäjän avatar

Xari kirjoitti:
HiTec kirjoitti:
Xari kirjoitti:

mä en vaan millään ymmärrä miksi mut pitäisi moposta maksaa Saksalaista enemmän kun kerran kuulemma ollaan EU:ssa jossa tavarat ja palvelut liikkuu vapaasti, moista kun ei ole pakko ostaa

Duodaa... Ensin itket että mopoista huudetaan saksassa samaa mitä täällä 5v ikäisistä, heikosti pidetyistä. Ja kun ehdotan että käyt itse sellaisen hakemassa, niin sekään ei sitten kelpaa kun on tuo autovero. Ööö... No olkoot mun puolesta :roll:

Xantippa kirjoitti:
Muotoilun poukkoilun lisäksi perinteenä on ollut myös pitää merkkiä ilman lippulaivamallia vuosikausia (XM- C6 - mikä se uusi malli kenties tulee olemaankaan). Jos ei tällä menolla saada asiakkaita pakenemaan muiden merkkien asiakkaaksi niin millä sitten, varsinkin kun yhtään vanhempien käytettyjen ylläpidosta tehdään käytännössä mahdotonta?

Sitä taloudellista tulosta kun ei autotehtaallakaan tehdä niillä muutamilla lippulaivamallien myynneillä vaan sillä bulkkitavaran massalla. Siksi tuollaisen malliston kunkun luominen on aivan mieletön ponnistus, mitään premium-tuotetta kun siitä ei voi edes yrittää tehdä tai astutaan DS:n markkinoille. No kokonaan eri asia onkin onko mikään PSA:n tuote premiumia siinä missä esim. perinteikkäät saksalaiset, mutta ei mennä siihen nyt. Vaan se kyllä täytyy myöntää että sellainen selkeä jatkumo tuntuu kyllä puuttuvan aika totaalisesti varsinkin juuri näissä yläpään malleissa. Verrataan tuota nyt vaikka Mersuun, niin tälläinen merkkiin perehtymätön mitä meikäläinenkin on, se on aikalailla se ja sama laittaa vaikka 10v ikäinen ja nykyinen rinnakkain ja silti tuon yhä tunnistaa Mursuksi, uudistusten ollessa hyvinkin pieniä säätöjä pikkasen siellä ja täällä. Ei mitään totaalista koko paketin uusiksi laittamista mitä mm. PSA tuntuu harrastavan. Jokaisessa uudistuksessa esim. keula laitetaan totaalisen uusiksi ettei tasan varmasti kellekkään jää epäselväksi jo kaukaa että nyt on uusi malli kyseessä. Mitä järkeä? Tuosta tulee just sitä poukkoilua, mutta myös aivan mieletön logistinen ongelmansa kun mikään wanhan mallin osista ei enää uuteen kelpaakkaan ja kohta wanhojen varaosien valmistuskin lopetetaan, jolloin jälkimarkkinat ovat kusessa kun ei uutta korjausosaa enää saakkaan :?

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...
Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 08:46 

Sen verran oikaisen tuota HiTekin kommenttia, että autotehtaat tekevät suurimmat katteet premium luokkaan kuuluvilla autoilla. pienemmät luokat ovat niin kilpaillut, että siellä katteet ovat minimaaliset, tai joskus jopa negatiiviset.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 09:58 

HiTec kirjoitti:
Duodaa... Ensin itket että mopoista huudetaan saksassa samaa mitä täällä 5v ikäisistä, heikosti pidetyistä. Ja kun ehdotan että käyt itse sellaisen hakemassa, niin sekään ei sitten kelpaa kun on tuo autovero. Ööö... No olkoot mun puolesta :roll:

No eihän sitä veroa peritä matkailuautostakaan kun se on harrastusväline, miksi sitä siis peritään mopoista, en yleensä maksa veroa oluestakaan kun juon sitä ainoastaan harrastuksena :mrgreen:

Lainaa:
Tällä hetkellä on menossa vaihe, että purettavien kalustoa olisi ehdottomasti uusittava kattamaan ainakin uudempiin C3, C4, X7 ja C6 yksilöihin, mutta kovin kannustavaa ei ilmapiiri ole, joten todennäköistä on, että alan vaan harrastamaan vanhuksia omaksi iloksi?

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa......

Citroënin linja kyllä ihmetyttää, sitten puuhataan jotain DS-premiumia, ei sitä näin tehdä.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 10:09 

Molemmista päistä löytyy hyviä esimerkkejä, ranskalaisista (emokonserni toki VW-ryhmä) vaikka Bugatti Veyron, taitaa olla jonkinlainen ennätys jos lasketaan tappiota per auto, mutta toisaalta onneksi tuotantomäärät olivat pieniä, mutta silti korkealla kun lasketaan summattua tappiota, taisi olla noin 1,7 miljardia euroa, mutta lähes samaan lukemaan pääsi mersu ekalla pikkuautollaan, eli ensimmäisen sukupolven A-mersu, mutta mersulla ja volkkarilla on vieläkin huonommin menestyneitä ja taas kahdesta ihan ääripäästä: Smart ForTwo ja VW Phaeton taitaa olla tappiolistan kärjessä, mutta eipä se silti kokonaistilanteeseen vaikuta.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 10:37 
Käyttäjän avatar

betaromeo kirjoitti:
Sen verran oikaisen tuota HiTekin kommenttia, että autotehtaat tekevät suurimmat katteet premium luokkaan kuuluvilla autoilla. pienemmät luokat ovat niin kilpaillut, että siellä katteet ovat minimaaliset, tai joskus jopa negatiiviset.

Kate ja tulos ovat hiukka eri asioita, jälkimmäinen kun ottaa huomioon myös volyymit 8-)

Poissa

ViestiLähetetty: 16.09.2020 11:21 

Huikko kirjoitti:

Mielenkiinnosta. Mikä Cactuksen sähköissä oikutteli?

Tuolla omalla kohta 5v ja 115tkm, ovi siihen vaihdettiin takuuseen sen maaliongelman takia mut muuten ei oo ollut mitään vikaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.09.2020 13:03 
Käyttäjän avatar

Ensin alkoi radio sammumaan kun sitä huvitti. Lähti päälle, kun sammutti auton, laittoi ovet lukkoon ja odotti 15-20min. Siellä on myös lämppärin säädöt, niin tätä tehtiin parikymmentä kertaa. Sitten alkoi oikea etuvalo katoamaan, jos ajoi pitkän matkaa pitkät päällä. Takuuseen vaihdetiin jotain. Ajelin Kajaaniin yksisilmäisenä talvella ja paluumatkalla katosi taas lämppärin säädöt ja puhallin jäi huutamaan aika kovalle. Normaali SMEG-reset ei auttanut radioon mitenkään.

Seuraavalla viikolla se olikin jo autoliikkeen ongelma.

Ex C5 Sedan -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cactus -14 Xs VTS -00 ZX SP3 -94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX 16 -90 C5 Tour -08 Xsara HDi -03 ZX Brk -97
Poissa

ViestiLähetetty: 21.09.2020 11:33 

Ostin Suomen viimeisen lämpötila-anturin 8-venttiiliseen XU10:iin. Koskee siis merkkiliikkeitä. Valitteli myyjä itsekin, että ei enää tämän pidempään löydy varaosia. Kertoi Bemarin olevan selkeästi eri linjoilla tässä, sillä vanhempiinkin löytyy kuulemma hyvin osia merkkiliikkeestä.

Honda fr-v 2.2d -07, Peugeot 307 sw 1.6 -08, Chrysler New Yorker -73, Tunturi Super Sport -83
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava