Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 22.12.2021 19:50 

Viestit: 350
Paikkakunta: Nakkila
Kun on aikoinaan kehittänyt Cfemmaan lämpötilan mukaan säätyvät takaovien lukot.Ranskassa varmaan ei ole suotavaa pakkaskeleillä ottaa taakse matkustajia?Tasan -10 tai enemmän niin takaovet ei aukea ulkoapäin.Mitäköhän muita innovaatioita lainkaan vielä autostani opin :?: :D :D



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 22.12.2021 20:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2650
Paikkakunta: Päijät-Häme
Tainnut olla lisävaruste, kun mun femmasta puuttuu..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 22.12.2021 20:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1527
Paikkakunta: The City of Häijää
Hienosti olet pärjännyt jos ei tähän asti ole pakkanen haitannut yhdenkään auton lukkojen toimintaa.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 22.12.2021 21:23 

Viestit: 324
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Vikaa voi aika paljon ennaltaehkäistä noudattamalla huolto-ohjeita, ainakin vanhemmissa yksi kohta on lukkojen ja saranoiden öljyäminen... Sit ku lukko on siinä vaiheessa että jumittaa, sen yleensä joutuu purkamaan ja putsaamaan, että alkaa toimimaan kunnolla koka kelissä.



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 22.12.2021 22:14 

Viestit: 350
Paikkakunta: Nakkila
Hessu kirjoitti:
Hienosti olet pärjännyt jos ei tähän asti ole pakkanen haitannut yhdenkään auton lukkojen toimintaa.
No eipä tässä vuosikymmenten aikana juuri tämänlaista ole vastaan tullut että muutoin toimii mutta ulkoapäin ei aukea.Aina olen autojeni lukot rasvannut säännöllisesti ompelukone öljyllä.Tiedä millainen systeemi oven sisällä on?Jokin kun on tarpeeksi kylmä jähmettyy?No tuo menoa haittaa,ihmettelin vaan :shock: ..Ja Hyvää Joulua vaan kaikille :)



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 22.12.2021 22:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Sama vika kaverin parivuotiaassa V90 Volvossa, joten kannattaa olla tyytyväinen jos ominaisuus löytyy myös vanhassa Sitikan rottelossa. :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 23.12.2021 10:31 

Viestit: 4013
jotunen kirjoitti:
Kun on aikoinaan kehittänyt Cfemmaan lämpötilan mukaan säätyvät takaovien lukot.Ranskassa varmaan ei ole suotavaa pakkaskeleillä ottaa taakse matkustajia?Tasan -10 tai enemmän niin takaovet ei aukea ulkoapäin.Mitäköhän muita innovaatioita lainkaan vielä autostani opin :?: :D :D


Minulla oli 605, jonka takaovet kyllä avautuivat paukkupakkasillakin...ja sitten myös jäivät aukinaisiksi.

Eli pakkasella ei kieli lukkiutunut. No, sisäkahvat piti vain köyttää toisiinsa ja auton riittävästi lämmettyä sisältä alkoivat takaovetkin taas sulkeutua. Eikä auttanut mikään öljyäminen. Irti nuo olisi kaiketi pitänyt ottaa mutta sitten auto menikin jo vaihtoon.

Ulkoinen rasvaaminen ja öljyäminen eivät riitä myöskään takaovien aukipitolaitteille: ne alkavat väkisinkin jossain vaiheessa pitää ääntä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 23.12.2021 10:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1944
Paikkakunta: Helsinki
Itse tuossa juuri hiljan kaivoin oikein verta nenästäni ja rapsakassa -10 pakkasessa käytin Berlingoni pesussa :shock:

Vaan ylläri olikin tällä kertaa ihan mukava, ovien toiminnassa ei ole esiintynyt ei niin pienintäkään vikaa. Lukot ja kahvat toimii ihan kuin kuuluukin eikä edes takaliukkarit ole kiinni jäätyneet. No tuohon tiivisteiden kiinnijäätymiseen voi toki vaikuttaa myös noiden tiivisteiden puikottelu hoitoaineella jo heti ekojen pakkasten aikaan ja toki nyt pesun jälkeen lähimarketin parkkihallissa kuivasin tiivisteet ja puikottelin ne uudelleen 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 23.12.2021 11:08 

Viestit: 32
Kohta 40 vuotta sitikoita pesseenä olen puhaltanut paineilmalla ovien ja luukkujen tiivisteet ja vastinpinnat kuiviksi.
Samoin olen tehnyt ovien ja luukkujen ulkokahvoille ja lukkojen kielille, ovien saranoille ym liikkuville osille.

Jos vielä haluaa viimeistellä ja varmistaa kuivauksen, niin ovet raolleen ja lämmityslaitteen puhallus täysille hetkeksi.
Näillä konsteilla ei ole ollut enää ongelmia pakkasilla. Halpa ja helppo suorittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 23.12.2021 13:22 

Viestit: 10
pvalila kirjoitti:
jotunen kirjoitti:
Kun on aikoinaan kehittänyt Cfemmaan lämpötilan mukaan säätyvät takaovien lukot.Ranskassa varmaan ei ole suotavaa pakkaskeleillä ottaa taakse matkustajia?Tasan -10 tai enemmän niin takaovet ei aukea ulkoapäin.Mitäköhän muita innovaatioita lainkaan vielä autostani opin :?: :D :D


Minulla oli 605, jonka takaovet kyllä avautuivat paukkupakkasillakin...ja sitten myös jäivät aukinaisiksi.
Eli pakkasella ei kieli lukkiutunut. No, sisäkahvat piti vain köyttää toisiinsa ja auton riittävästi lämmettyä sisältä alkoivat takaovetkin taas sulkeutua. Eikä auttanut mikään öljyäminen. Irti nuo olisi kaiketi pitänyt ottaa mutta sitten auto menikin jo vaihtoon.
Ulkoinen rasvaaminen ja öljyäminen eivät riitä myöskään takaovien aukipitolaitteille: ne alkavat väkisinkin jossain vaiheessa pitää ääntä.


Tähän on annettava puolustus maanmainion 605:n puolesta: Itsellä ollut 20 vuotta 605, jonka lukoissa ei ole koko aikana ilmennyt minkäänlaisia toimintaongelmia enkä ole aikaisemmin kuullut ongelmia tällä alueella olevan ja auto on aina seissyt ulkona kesät talvet. Naapuri alkoi pitämään Passattiaan autotallissa, kun kyllästyi paiskomaan talvipakkasilla ovia, jotka jäivät juuri auki-asentoon. Heräsin monena aamuna kun Passatin ovia paiskottiin.
Aikaisemmin oli 405:ssa ajoittain vastaavaa ongelmaa, mutta häipyivät mekanismien rasvauksella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 23.12.2021 13:29 

Viestit: 108
Olen samaa mieltä Hexan kanssa.yli 50 vuoden kokemuksella eri merkkisten autojen kanssa puuhastelusta pesun jälkeen talvella. Olipa auto mikä tahansa,niin pesussa roiskuva vesi menee jonnekin lukon osaan jäätyy. Pohjoiseen matkaajille lämpöpuhallin mukaan. Ouluun saakka vesikeli ja Rovaniemellä 25 pakkasta ... ei auta paineilmakaan. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 24.12.2021 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
pvalila kirjoitti:
jotunen kirjoitti:
Kun on aikoinaan kehittänyt Cfemmaan lämpötilan mukaan säätyvät takaovien lukot.Ranskassa varmaan ei ole suotavaa pakkaskeleillä ottaa taakse matkustajia?Tasan -10 tai enemmän niin takaovet ei aukea ulkoapäin.Mitäköhän muita innovaatioita lainkaan vielä autostani opin :?: :D :D


Minulla oli 605, jonka takaovet kyllä avautuivat paukkupakkasillakin...ja sitten myös jäivät aukinaisiksi.


Ei se varmaan auton vika ole jos sitä ei huolleta? C15 sama ongelma, öljyäminen ja kuivaaminen....Toimii. Voi katsoa peilii, varsinkin nyt kun satanut koko syksyn ja tulee pakkaset...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 24.12.2021 13:08 

Viestit: 350
Paikkakunta: Nakkila
Ralle kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
jotunen kirjoitti:
Kun on aikoinaan kehittänyt Cfemmaan lämpötilan mukaan säätyvät takaovien lukot.Ranskassa varmaan ei ole suotavaa pakkaskeleillä ottaa taakse matkustajia?Tasan -10 tai enemmän niin takaovet ei aukea ulkoapäin.Mitäköhän muita innovaatioita lainkaan vielä autostani opin :?: :D :D


Minulla oli 605, jonka takaovet kyllä avautuivat paukkupakkasillakin...ja sitten myös jäivät aukinaisiksi.


Ei se varmaan auton vika ole jos sitä ei huolleta? C15 sama ongelma, öljyäminen ja kuivaaminen....Toimii. Voi katsoa peilii, varsinkin nyt kun satanut koko syksyn ja tulee pakkaset...

Kuten jo peiliin katsomatta kirjoitin että rasvailen lukkoja säännöllisesti,jokin oven sisällä pakkasella jähmettyy=ulkokahva ei toimi,sinä varmaan purat oviverhoilut että saa sisäosat rasvattua :D



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 25.12.2021 03:33 

Viestit: 4013
Ralle kirjoitti:

Ei se varmaan auton vika ole jos sitä ei huolleta? C15 sama ongelma, öljyäminen ja kuivaaminen....Toimii. Voi katsoa peilii, varsinkin nyt kun satanut koko syksyn ja tulee pakkaset...


Lukkojen huoltotarve vaihtelee malleittain. Lisäksi eri autoissa lukot pettävät eri tavalla: jossain ovet eivät aukea, toisessa ne jäävät auki lepattamaan.

Ottaen huomioon, että tuo 605 huollettiin aina merkkihuollossa, niin mun mielestäni se peiliin katsomisen paikka olisi ollut lähinnä sen merkkikorjaamon huoltomiehillä.

Kauhean mielelläni en olisi itse 605:n ovipahveja pois ottanut: ne olivat kiinni enemmän tai vähemmän kertakäyttöisillä muovipidikkeillä. Merkkihuollossa niitä tietenkin oli tonni varastossa, mulla ei yhtäkään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 25.12.2021 09:54 

Viestit: 297
Kyllä sitä voisi pitää auton vikana, jos lukot ei toimi talvella. Yhdessäkään kahdeksasta meillä olleen BMW merkkisen auton huoltovapaissa lukoissa ei ole ollut koskaan minkäänlaisia säästä riippuvia, tai riippumattomia ongelmia.

Pihassa seisovien Sitikoiden lukoista, jotka eivät huollosta huolimatta tunnu toimivan, on varmaan turha kirjoitella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 25.12.2021 10:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1944
Paikkakunta: Helsinki
ovi kirjoitti:
Kyllä sitä voisi pitää auton vikana, jos lukot ei toimi talvella.

Tuo vika syntyy jo suunnittelupöydällä, oven sadevesisuojaus jää heikoksi ja vesi pääsee vääriin paikkoihin aiheuttamaan ongelmia. Tai lukkomekanismi sisältää liikaa hienomekanisia liukupintoja, jotka pakkasessa sitte jumittelevat jo ihan jo kondensionkin vuoksi ja tuota kondensiotahan muodostuu paitsi kylmän auton ajamisesta hetkeksi esim. lämpöiseen parkkihalliin, mutta myös ajon aika matkustajista hönkii ilmaan kosteutta ja jos auton ilmanvaihto ei sitä poista, niin... Tästä syystähän noissa ovissa pitäisi olla ne muovikalvot heti ovipahvien takana, vaan tiiviitähän nuo eivät silti ole ja siitä vuotokohdasta se kondensio voi jälleen päästä väärään paikkaan jos asiaa ei ole huomioitu :(

Ja jos vielä oikein kaivetaan verta nenästä, niin nuo ovet ovat sähköiset liukkarit mallia Peugeot 1007. Tuohon em. jäätymisherkkyyteen kun lisätään tällöin lukuisia sähköantureita yms. ja kiskoihin sekä tiivisteisiin jäätyneitä kokkareita, niin... No yhden yksilön kokemuksella ei ollut kovin herkkua yrittää pitää tuota kuskin ovea toisella kädellä kiinni, toisella kun yritti ohjastaa ja auto winkuu koko matkan kuin viimestä päivää että ovet on nyt auki. Normiovea voi sentään vain vetää kiinni, mutta tuota piti jäpitää työntämällä eteenpäin, vastatuuleen :(



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 25.12.2021 19:23 

Viestit: 4013
HiTec kirjoitti:
ovi kirjoitti:
Kyllä sitä voisi pitää auton vikana, jos lukot ei toimi talvella.

Tuo vika syntyy jo suunnittelupöydällä, oven sadevesisuojaus jää heikoksi ja vesi pääsee vääriin paikkoihin aiheuttamaan ongelmia. Tai lukkomekanismi sisältää liikaa hienomekanisia liukupintoja, jotka pakkasessa sitte jumittelevat jo ihan jo kondensionkin vuoksi ja tuota kondensiotahan muodostuu paitsi kylmän auton ajamisesta hetkeksi esim. lämpöiseen parkkihalliin, mutta myös ajon aika matkustajista hönkii ilmaan kosteutta ja jos auton ilmanvaihto ei sitä poista, niin... Tästä syystähän noissa ovissa pitäisi olla ne muovikalvot heti ovipahvien takana, vaan tiiviitähän nuo eivät silti ole ja siitä vuotokohdasta se kondensio voi jälleen päästä väärään paikkaan jos asiaa ei ole huomioitu :(

Ja jos vielä oikein kaivetaan verta nenästä, niin nuo ovet ovat sähköiset liukkarit mallia Peugeot 1007. Tuohon em. jäätymisherkkyyteen kun lisätään tällöin lukuisia sähköantureita yms. ja kiskoihin sekä tiivisteisiin jäätyneitä kokkareita, niin... No yhden yksilön kokemuksella ei ollut kovin herkkua yrittää pitää tuota kuskin ovea toisella kädellä kiinni, toisella kun yritti ohjastaa ja auto winkuu koko matkan kuin viimestä päivää että ovet on nyt auki. Normiovea voi sentään vain vetää kiinni, mutta tuota piti jäpitää työntämällä eteenpäin, vastatuuleen :(


Kohtalonveli, meilläkin oli nimittäin 1007!

Aivan fantastico auto monessa suhteessa, mutta kun ovet alkavat kiukutella niin sitten tilanne on kamala.

Oikeasti niistä olisi ollut järkevintä purkaa koko sähkömekanismi pois. Liukuovien mittapuulla 1007:n ovet ovat aika pienet ja ilman moottorin vastusta ne olisivat varmaankin liukuneet ihan kevyesti.

Mutku tuon auton vitsi olivat tavallaan juuri ne sähköovet...

Kun 1007 jälkeen kävin koeajamassa 206:n, niin eron sosiaaliluokassa huomasi selvästi: 1007 oli paljon hiljaisempi ja pehmeämpi kulkija, vaikka saman valmistajan laitteista olikin kyse.

1007 oli uutena kallis auto, mutta käytettynä (meille tuli alle 30 tkm ajettuna) se oli aika halpa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 25.12.2021 19:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1944
Paikkakunta: Helsinki
pvalila kirjoitti:
1007 oli uutena kallis auto, mutta käytettynä (meille tuli alle 30 tkm ajettuna) se oli aika halpa.

Kalleus varmaan johtui juuri noista erikoisista teknisistä ratkaisuista, siinä kun tavoiteltiin mukavaa ja hyvin varusteltua pikkuautoa - enkä kyseenalaista yhtään saavutettiinko sitä, sen verran muikeat nuo liukkaritkin olivat toimiessaan! 8-)

Meille tuollainen Sporty aut. tuli n. 20tkm ajettuna, wanhemman papparaisen käytössä ollut silmäterä. Alustakin oli puhtonen kuin uutena, talvirenkaatkin alkup.aluilla kuin just kaupasta haetut, hyvä että oli vasta tarrat irronneet. Aivan loistava yksilö siis! Ja sellainen tilaihme, että emännän kokoontaitettava pyörätuolikin meni tuonne "peräkonttiin" takapenkkejä taittamati, pystyyn :shock:



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 26.12.2021 00:39 

Viestit: 53
Paikkakunta: Espoo
Ei siihen tarvita lukkoja tai muita monimutkaisia mekanismeja. Perslingolla reissussa pohjoisessa ja viikon seisomisen jälkeen piti tarjota akkulaturia. Konepelti jäätynyt oikein kunnolla kiinni. Kun aikansa houkutteli niin aukesi, mutta tiivisteet ja fyllikumit ottivat hittiä. Vesi -20 asteessa on kovaa. :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 26.12.2021 09:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1944
Paikkakunta: Helsinki
perslinko kirjoitti:
Vesi -20 asteessa on kovaa. :shock:

Yep, tuli huomattua kun heitin pienen lenkin ja kotiin päästyäni alkoi hiljakseen satamaan lunta. No varttikate keulan päälle ja Berlingo jätettiin odottelemaan seuraavaa lähtöä. No kun sen seuraavan lähdön aika tuli, niin oli tuo ed.illan lumi sitten hiljakseen sulanut tuulilasille, valunut siitä alas täyttäen pyyhkijöiden kaukalon ja "ylivuotona" siitä katteen utukuminauhija pitkin vanteille :shock:

No rätti oli tietysti liimaantunut melko tiukasti tuulilasiin, mutta hiljakseen varovasti repimällä irtosi. Seuraavaksi piti rikkoa se tuulilasikaukalon jääpaakku pois rätin päältä ja edelleen rätti irti konepellistä. Vaan nuo muoviset koukut oli sitten vanteissa sen verran umpijäässä kiinni, ettei ihan naputtelukaan enää auttanut, joten sisältä vedenkeittimellä hiukan apuja päälle ja näin koukutkin irtosivat, rätin sai pois auton päältä ja pääsi vihdoinkin liikkeelle. Tietty tuon tuulilasin osalta jos olisi webastoa käytellyt, niin eihän se jäässä olisi ollut, mutta viitsinyt sitä jakoavaimen kuvaa katsella kun pikkasen pidempi lenkki oli jälleen tiedossa :?

Jep, tuohan siis "kiittää" iloisesti yhä webaston käytöstä moottorin vikailmoituksella, jättää jakoavaimen palamaan kojelautaan ja navarikin kehottaa poimimaan lähimmän Citroën huollon asian korjaamiseksi. Eikä ole merkkihuolto saanut asiaa kuntoon, vaikka sitä on softapäivitelty yms. jo useampaankin kertaan :(



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 26.12.2021 14:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
pvalila kirjoitti:
Ralle kirjoitti:

Ei se varmaan auton vika ole jos sitä ei huolleta? C15 sama ongelma, öljyäminen ja kuivaaminen....Toimii. Voi katsoa peilii, varsinkin nyt kun satanut koko syksyn ja tulee pakkaset...


Lukkojen huoltotarve vaihtelee malleittain. Lisäksi eri autoissa lukot pettävät eri tavalla: jossain ovet eivät aukea, toisessa ne jäävät auki lepattamaan.

Ottaen huomioon, että tuo 605 huollettiin aina merkkihuollossa, niin mun mielestäni se peiliin katsomisen paikka olisi ollut lähinnä sen merkkikorjaamon huoltomiehillä.

Kauhean mielelläni en olisi itse 605:n ovipahveja pois ottanut: ne olivat kiinni enemmän tai vähemmän kertakäyttöisillä muovipidikkeillä. Merkkihuollossa niitä tietenkin oli tonni varastossa, mulla ei yhtäkään.


Motonetistä löytyy aika kivasti nykyään noita kiinnikkeitä. Berlingossa on kertakäyttökamaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 26.12.2021 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
jotunen kirjoitti:
Kuten jo peiliin katsomatta kirjoitin että rasvailen lukkoja säännöllisesti,jokin oven sisällä pakkasella jähmettyy=ulkokahva ei toimi,sinä varmaan purat oviverhoilut että saa sisäosat rasvattua :D


No jos se on tarpeen, että saa 30 vuotiaan osan huollettua niin kyllä. Se ettei uudemmissa ole ollut kohta 8 vuoteen ongelmia kertonee paljon siitä mikä ongelman aiheuttaa. Se kaikki hiekkapöly, kosteus ja muu skeida vaan tekee ihmeitä lukossa. Osa käteen, putsaus ja öljyäminen niin se ongelma on siinä. Toki kiva olis tehdä kesällä, mut silloinhan ne toimii. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 27.12.2021 10:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1944
Paikkakunta: Helsinki
Ralle kirjoitti:
Toki kiva olis tehdä kesällä, mut silloinhan ne toimii. :mrgreen:

On muuten kumma juttu kuinka "vaikeaa" sitä onkaan asioita nykyisin tehdä etukäteen, katsoa edes pikkasen sinne tulevaisuuteen ettei tosiaan tartte nyt vaikka noiden lukkojen kanssa taistella sitten pakkasessa. Yllättävän paljon meinaan tuolla liikkuu autoja joissa esim. jarrupalat on loppu niin että laikat vaan laulaa rauta-rautaa vasten ja tämäkin tod.näk. vain jarruhuollon laiminlyönnin vuoksi, jolloin ne jumittaa ja syö palat nopsasti loppuun. Tuohon vielä päälle se ettei niitä paloja edes vilkasta renkaanvaihdon yhteydessä, niin mitä muuta sitä tarttee, ei vain osata/tiedetä tai mikä pahinta ei edes välitetä :(



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 27.12.2021 15:43 

Viestit: 4013
HiTec kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Toki kiva olis tehdä kesällä, mut silloinhan ne toimii. :mrgreen:

On muuten kumma juttu kuinka "vaikeaa" sitä onkaan asioita nykyisin tehdä etukäteen, katsoa edes pikkasen sinne tulevaisuuteen ettei tosiaan tartte nyt vaikka noiden lukkojen kanssa taistella sitten pakkasessa. Yllättävän paljon meinaan tuolla liikkuu autoja joissa esim. jarrupalat on loppu niin että laikat vaan laulaa rauta-rautaa vasten ja tämäkin tod.näk. vain jarruhuollon laiminlyönnin vuoksi, jolloin ne jumittaa ja syö palat nopsasti loppuun. Tuohon vielä päälle se ettei niitä paloja edes vilkasta renkaanvaihdon yhteydessä, niin mitä muuta sitä tarttee, ei vain osata/tiedetä tai mikä pahinta ei edes välitetä :(


Eikö ilmiö ole vanha? Aina ollut ihmisiä, jotka eivät autojaan huolla. Mutta ehkä tuo lisääntynyt. Nykyisin hyvin moni ajelee tonnin tai kahden autolla vain hetken ja ekan isomman vian tullen ostaa seuraavan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: On se fiksu mies,tuo Pierre Patonki!
ViestiLähetetty: 28.12.2021 00:11 

Viestit: 350
Paikkakunta: Nakkila
Niin itse lukot toimii hienosti,oven ulkokahva systeemi tässä jurnuttaa,joku sanoi että oven sisällä jokin vaijeri syypää. :roll: Autoni olen aina pitänyt kunnossa,isäni aina sanoi että siitä tietää mimmoinen mies/nainen on että miten hän pitää autoaan.Ennen tätä Cfemmaa ajoin 5v 180€ maksaneella -01 306farkulla(ostin kytkinvikaisena)ja ajaisin sillä varmaan vieläkin ellei jalkani olisi siinä kunnossa että oli pakko vaihtaa automaattiin. :shock:



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: