|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Vaimo Israelista Lähetetty: 30.12.2021 13:17 |
|
Kaveria käy sääliksi: https://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHchttps://www.rt.com/news/544597-australi ... ed-israel/Austaralialaisen miehen pitäisi siis maksaa 3200 dollaria joka kuukausi elatusmaksuja. Ja vaikka hän tuon summan joka kuu maksaisi, niin silti hän ei saa Israelista poistua. Ennen poistumista pitäisi kerralla maksaa pois koko elatusmaksujen tuleva kertymä, 2,4 miljoonaa dollaria. Vapautta ei tule edes silloin, kun lapset tulevat täysikäisiksi, ellei summaa ole kokonaisuudessaan maksettu. Kaveri on ihan tavallinen kemisti, töissä jossain lääkeyhtiössä. Eli ei hänellä taida olla koko ikänänsä toivoakaan tuota summaa kokonaisuudessaan maksaa. Eikä toivoakaan nousta yhtiössä kovin korkealle, johtajan työhön kuuluu aina matkustelua. Niin kuuluu myös vähän tasokkaamman asiantuntijankin työhön. Kaverista on kirjoitettu aika monta artikkelia, mutta en huomannut yhdessäkään mainintaa siitä, saako hän tavata lapsiaan. Tai käyvätkö miehen omat sukulaiset häntä katsomassa Israelissa. ********** Ei tuo mies ainoa ulkomaalainen samassa tilanteessa ole. Tässä dokumentti ilmiöstä, johon itsemurhatkin liittyvät: https://noexitorder.com/
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 30.12.2021 14:34 |
|
|
Josko vähän sordiinoa tähän viestitehtailuun, kiitos. Ihan kaikkea ei tarvitse täällä patongissa taivastella.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 30.12.2021 18:15 |
|
Veikkaan että ihan täällä Suomessakin on miehiä jotka "ylläpitävät" vaimoaan vastaavilla summilla..Saavat tosin ehkä matkustaa vapaammin? Hämmästyttävää muuten että tuollaisesta saa kirjoittaa,moni kun voisi tulkita antisemitismiksi? Tosin median sympatiat ovat nykyään niin kallellaan arabien puolelle,että voi olla mahdollista..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
jotunen
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 30.12.2021 20:15 |
|
jptcool kirjoitti: Josko vähän sordiinoa tähän viestitehtailuun, kiitos. Ihan kaikkea ei tarvitse täällä patongissa taivastella. Aivan samaa mieltä.Patonkiin olen liittynyt jo muinoin msn aikaan,hetkeen oikein seurannut palstaa.Nyt kun pienimuotoisen paluun tehneenä voin surukseni todeta osin juttujen tason muuttuneen Vauva.fi tasolle.Tämä mielipiteeni siis ei ketään sormella osoita.
Iso mies ja pienet sitruunat.
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 30.12.2021 21:37 |
|
|
RT:n jutuista tulee jostain syystä kovin huono olo vatsaan? Tekisi mieli toisiaan seurata ymmärtääksi ko sylttytehtaan tuulensuuntia, mutta kovin on vaikeaa.. En tiedä oletteko huomanneet saman?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 01:07 |
|
jotunen kirjoitti: jptcool kirjoitti: Josko vähän sordiinoa tähän viestitehtailuun, kiitos. Ihan kaikkea ei tarvitse täällä patongissa taivastella. Aivan samaa mieltä.Patonkiin olen liittynyt jo muinoin msn aikaan,hetkeen oikein seurannut palstaa.Nyt kun pienimuotoisen paluun tehneenä voin surukseni todeta osin juttujen tason muuttuneen Vauva.fi tasolle.Tämä mielipiteeni siis ei ketään sormella osoita. Sorry, ei ollut tarkoitus pahoittaa teidän mieltänne. Minuun tuo uutinen vain jotenkin kolahti. Tuhansien otsikoiden joukosta. Kuinka kenelläkään voi olla noin huono tuuri? 
|
|
|
|
 |
|
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 02:19 |
|
|
Luin jutun kanssa jostain meediasta ja mietin samaa. Rasismiin kritiikki viittaa ja sellaista olen ehdottomasti vastaan. Ehken tässä patongin kritisoijien ajatus liittynee myös siihen. Hämmästelemme usein muiden vakiintuneita käytäntöjä, koska ne eivät ole tuttuja itselle. Kuitenkin niissäkin voi olla vinha perä. Kuin vaikka jenkkien tavasta evätä ajokortti vanhuksilta, paitsi lähikaupassa, apteekissa ja lääkärissä voi suhata. Tässäkin tapauksessa saattaisi tuomio tuntua sopivalta jos oma tytär olisi suhteen päätyttyä saamapuolella. Ehken kokonaisuudella haetaan laajempaa moraalista sitoutumista.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 02:49 |
|
jean-michel kirjoitti: Luin jutun kanssa jostain meediasta ja mietin samaa. Rasismiin kritiikki viittaa ja sellaista olen ehdottomasti vastaan. Ehken tässä patongin kritisoijien ajatus liittynee myös siihen. Hämmästelemme usein muiden vakiintuneita käytäntöjä, koska ne eivät ole tuttuja itselle. Kuitenkin niissäkin voi olla vinha perä. Kuin vaikka jenkkien tavasta evätä ajokortti vanhuksilta, paitsi lähikaupassa, apteekissa ja lääkärissä voi suhata. Tässäkin tapauksessa saattaisi tuomio tuntua sopivalta jos oma tytär olisi suhteen päätyttyä saamapuolella. Ehken kokonaisuudella haetaan laajempaa moraalista sitoutumista. Mies kuitenkin muutti Israeliin ex-vaimonsa perään juuri siksi, että halusi olla lähellä lapsiaan. Ei sellainen viittaa haluun pakoilla vastuutaan isänä. Kaverin mahdollisuudet selvitä tuosta ovat paperinohuet; julkisuus saattaa häntä hiukan auttaa.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 14:43 |
|
|
Kannattaa katsoa missä maassa menee naimisiin, Amerikoissa pitää taata lapsille sama elintaso jää ne sitten kummalle vaan, kuoleminenkin kannattaisi katsoa mut sitä ei aina voi itse päättää, toisissa maissa periytyy velatkin.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 18:35 |
|
Xari kirjoitti: Kannattaa katsoa missä maassa menee naimisiin, Amerikoissa pitää taata lapsille sama elintaso jää ne sitten kummalle vaan, kuoleminenkin kannattaisi katsoa mut sitä ei aina voi itse päättää, toisissa maissa periytyy velatkin. Avioliitto nähdään meillä Suomessa instituutiona, ei tehtynä sopimuksena. Eli kun aviopari muuttaa Suomeen ja asettuu tänne pysyvästi, tulkitaan heidän avioliittonsa sisältö suomalaisen käsityksen mukaan. Maailmassa on maita, joissa leskeksi jääneen naisen on luovutettava avioparin yhteinen omaisuus miehen suvulle; ulkomailla asuvat miehen omaiset eivät välttämättä ihastu, kun kuulevat Suomen systeemistä.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 18:47 |
|
pvalila kirjoitti: Avioliitto nähdään meillä Suomessa instituutiona, ei tehtynä sopimuksena. Alttarilla papin edessä vannotaan, miten se vihkivala nyt menikään........jotkunhan tätä vielä oikeasti toteuttaa mut näin ateistina ihmetyttää että jos ihminen on oikeasti mukamas uskovainen sen pitäisi olla aviossa loppuikänsä, nyt täällä papitkin eroaa 
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 31.12.2021 20:59 |
|
Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Avioliitto nähdään meillä Suomessa instituutiona, ei tehtynä sopimuksena. Alttarilla papin edessä vannotaan, miten se vihkivala nyt menikään........jotkunhan tätä vielä oikeasti toteuttaa mut näin ateistina ihmetyttää että jos ihminen on oikeasti mukamas uskovainen sen pitäisi olla aviossa loppuikänsä, nyt täällä papitkin eroaa  Kieltääkö raamattu avioeron vai onko kielto vain katolinen tulkinta asiasta? Mulla on raamattu vähän huonosti luettuna: aloitin kyllä joskus sen lukemisen, mutta sen verran moraalitonta tekstiä osui kohdalle, että jätin kirjan kesken. Äärettömän vähän on kirjoja, jotka olen kesken jättänyt. Perussivistykseen se kaiketi kuuluisi, lukea sekä Raamattu että Koraani läpi. Niin suuri on ollut noiden kirjojen vaikutus (ja on edelleen).
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 01.01.2022 00:27 |
|
pvalila kirjoitti: Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Avioliitto nähdään meillä Suomessa instituutiona, ei tehtynä sopimuksena. Alttarilla papin edessä vannotaan, miten se vihkivala nyt menikään........jotkunhan tätä vielä oikeasti toteuttaa mut näin ateistina ihmetyttää että jos ihminen on oikeasti mukamas uskovainen sen pitäisi olla aviossa loppuikänsä, nyt täällä papitkin eroaa  Kieltääkö raamattu avioeron vai onko kielto vain katolinen tulkinta asiasta? Mulla on raamattu vähän huonosti luettuna: aloitin kyllä joskus sen lukemisen, mutta sen verran moraalitonta tekstiä osui kohdalle, että jätin kirjan kesken. Äärettömän vähän on kirjoja, jotka olen kesken jättänyt. Perussivistykseen se kaiketi kuuluisi, lukea sekä Raamattu että Koraani läpi. Niin suuri on ollut noiden kirjojen vaikutus (ja on edelleen). Koraani on luettu, raamattuakin joskus aloitin, ja rippikoulun, muutaman ensimmäisen tunnin jälkeen tulin järkiini ja totesin että ei helvetissä. Nyt olen toteuttanut nykyaikaista versiota suomalaisesta muinaisuskonnosta, siinähän vietiin ruokaa metsään uhrikivelle, minä vien lintulaudalle.
|
|
|
|
 |
|
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 01.01.2022 15:23 |
|
|
Papukaijamerkkejä Sitruunapatongille. Tänne avataan keskusteluja aiheeesta kuin aiheesta, kun osataan olla ihmisiksi. Kannatan jonkinlaista itsehillintää ja kunnioitusta patongille; se on sitikkaharrastajien sivusto, autoharrastajien foorumi. _____________________ Elatusmaksurästit oli vielä 2000-luvun alussa (mm. Helsingin ja Vantaan) kaupunkien suurimmat saatavat. Eli kaikki elatustuet laskettuna yhteen, mitä kaupungit on joutuneet maksamaan jonkun puolesta ja ovat oikeutettuja perimään nämä maksetut tuet elatusvelvollisilta. Toisin sanoen, lapsellensa keskisormea nostaneet ovat käyneet meidän jokaisen taskulla ja varsin tuntuvasti. Turha nitistä jostain "instituutiosta" jne. Lapsi syö, kasvaa ja ulkona on pakkasta.
Elatustukilaissa ei ole säännöstä, joka mahdollistaisi elatusapusaatavan perinnän kohtuullistamisen tai perinnän lopettamisen perintätoimenpiteiden tuloksettomuuden johdosta. Elatusavun perinnästä ei siis voida luopua kokonaan eikä osittain esimerkiksi elatusvelvollisen taloudellisen tilanteen tai saamisen vähäisen määrän perusteella, eikä perintää voida myöskään lopettaa ns. toivottomana perintänä.
(KELA Elatusapuvelan perintä 21.05.2021)
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 01.01.2022 16:04 |
|
Sitruunaseppä kirjoitti: Turha nitistä jostain "instituutiosta" jne. Lapsi syö, kasvaa ja ulkona on pakkasta.
Tuo mun mainintani siitä, että avioliittoa ei juridisesti nähdä sopimuksena vaan instituutiona ei todellakaan ole nitinää: se on juridiikan kannalta hyvin oleellinen ero. Jos teet SOPIMUKSEN jossain maassa, niin sen sisältö ei muutu, jos sinä ja sopimuksen toinen osapuoli muutatte Suomeen. Koska avioliitto on instituutio, niin sen sisältö muuttuu, kun osapuolet muuttavat Suomeen. Avioliitto voi muuton jälkeen Suomessa tarkoittaa aivan eri asiaa kuin jossain toisessa maassa. **************** En ole missään vaiheessa puhunut sen puolesta, etteikö miesten yleensä (tai tämän ketjun alussa mainitus miehen) kuuluisi elatusmaksuista huolehtia. Äärimmäisen yllättävää on se, että elatusmaksujen takia ulkomaan kansalaiselta voidaan (mahdollisesti jopa loppuiäksi) estää pääsy takaisin kotimaahansa.
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 01.01.2022 16:56 |
|
Sitruunaseppä kirjoitti: Papukaijamerkkejä Sitruunapatongille. Tänne avataan keskusteluja aiheeesta kuin aiheesta, kun osataan olla ihmisiksi. Kannatan jonkinlaista itsehillintää ja kunnioitusta patongille; se on sitikkaharrastajien sivusto, autoharrastajien foorumi.
Rehellisesti sanottuna kadun, että tulin aloittaneeksi tämän ketjun. Erityisesti se, että tulin valinneeksi sille huonon nimen. Alkuperäinen oli kuvaavampi, mutta se oli liian pitkä. En minä ketään ärsyttää tai loukata halunnut. Näin vain uutisvirrassa jotain, joka tuntui suomalaisittain kummalliselta ja postasin siitä. Pahimmassa tapauksessa ajattelin, ettei kukaan näe aihetta ketjua kommentoida: silloin ketju vajoaa muutamassa päivässä pois näkyvistä. No harm done, niin minä tuolloin ajattelin. Mä olen seurannut tätä sivustoa rapiat kuusi vuotta. On tosi vaikea ennustaa, mistä aiheesta ihmiset innostuvat puhumaan pitkään ja mitkä ketjut loppuvat alkuunsa. Monet, pitkät ja menestyksekkäät ketjut liittyvät tuskin lainkaan Sitikoihin (Ilahdutti..., viimeisin hankinta jne.) Sivuston elinvoimaisuuden kannalta on kuitenkin tärkeää, että uusia ketjuja uskalletaan avata, vaikkei jokainen uusi ketju voikaan olla kaikkia kiinnostava napakymppi.
|
|
|
|
 |
|
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 01.01.2022 18:13 |
|
pvalila kirjoitti: ... Mä olen seurannut tätä sivustoa rapiat kuusi vuotta. On tosi vaikea ennustaa, mistä aiheesta ihmiset innostuvat puhumaan pitkään ja mitkä ketjut loppuvat alkuunsa. Monet, pitkät ja menestyksekkäät ketjut liittyvät tuskin lainkaan Sitikoihin (Ilahdutti..., viimeisin hankinta jne.)
Sivuston elinvoimaisuuden kannalta on kuitenkin tärkeää, että uusia ketjuja uskalletaan avata, vaikkei jokainen uusi ketju voikaan olla kaikkia kiinnostava napakymppi. Hyvä vaan että säilyy sivusto kiinnostavana. Esimerkiksi LKL:n keskustelupalsta (siis kullankaivajat ) on lähes kuihtunut. Vanhoja juttuja sieltä voi lukea, kun uusia ei ole. Taas Suomi24 sivusto on liian iso. Vaikka avaan mielestäni potentiaalisesti mielenkiintoisen keskustelun, se häviää minuuteissa satojen muiden avausten taakse. Ja trollajat peittävät asialliset kommentit. Omalla kohdallani viimeinenkin kiinnostus sitikan uustuotantoon sammui C6 ja C5 valmistuksen lopetuksen myötä. SUV:t ja PHEV:t ym. järjettömän rumat lyhenteet eivät vaan minunlaistani autonkäyttäjää jaksa kiinnostaa. Ei sitten millään. Niinpä olenkin siirtynyt keskusteluissa enemmän diipadaapa-linjalle. Ps. Jos mallimerkintöjä muistellaan, niin GTXLR on lähes aatelinen... Edit. Oho, eipä tainnut osua otsikkoon tämäkään viesti...
|
|
|
|
 |
|
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Vaimo Israelista Lähetetty: 02.01.2022 09:26 |
|
|
WWW:n keksijä Tim Berners-Lee harmitteli tätä meidän vapaaksi ja avoimeksi verkoksi luodun netin kasvavaa itsesensuuria. Minun edellinen postaukseni kehotti sensuroimaan itse halujaan kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta. "Näin pääsi käymään", kuten Ismo Leikola asian selittäisi. Mielenkiintoista.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
|
|