Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Teekö VW-Group konkurssin?
ViestiLähetetty: 22.10.2024 23:36 

Viestit: 3645
Volkkarin isoista ongelmista on toki kirjoitettu paljonkin, mutta tässä konsernille ennustetaan jopa konkurssia:

https://www.youtube.com/watch?v=ENJnh0RYf_U

Ihan nopeasti en usko Volkkarin kellahtavan, mutta konserni saattaa olla Kodakin tiellä.

Muistatte varmaankin, kuinka Kodak ensin keksi digikameran ja sitten jäi niin pahasti kehityksestä jälkeen, että meni nurin?

Lähes loppuun asti Kodak teki filmeillä hyvää tulosta.

Volkkaria vaivaa kai kaksi sairautta: hitaasti etenevänä kyvyttömyys tehdä sähköautoilla voittoa ja nopeasti etenevänä kilpailukyvyttömyys varsinkin Kiinan älyttömän tärkeillä markkinoilla (tärkeillä varsinkin Volkkarille, joka on jo pitkään tehnyt puolet voitostansa juuri Kiinassa).

Vaikeuksissa ovat vaihtelevasti toki muutkin perinteiset autonvalmistajat, ei vain kansanauto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Teekö VW-Group konkurssin?
ViestiLähetetty: 23.10.2024 00:48 

Viestit: 3645
Tulipa komea typo otsikkoon... :oops: :oops: :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Teekö VW-Group konkurssin?
ViestiLähetetty: 23.10.2024 08:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1913
Paikkakunta: Helsinki
VAG on Saksassa ihan liian suuri = sitä ei päästetä konkurssiin. Jos tuollainen uhkaa, heittää Saksan valtio sille pelastusrenkaan ja homma jatkuu. Toki voi se VAG myös hitaasti näivettyä ja näin sen liiketaloudellinen merkitys mm. työllisyyden kautta kansantaloudelle laskee ja näin se valtionkin intressi firman pelastamiseksi pienenee, mutta vielä ei olla läheskään tuolla, ei vielä vuosikausiin.



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Teekö VW-Group konkurssin?
ViestiLähetetty: 23.10.2024 14:44 

Viestit: 3645
HiTec kirjoitti:
VAG on Saksassa ihan liian suuri = sitä ei päästetä konkurssiin. Jos tuollainen uhkaa, heittää Saksan valtio sille pelastusrenkaan ja homma jatkuu. Toki voi se VAG myös hitaasti näivettyä ja näin sen liiketaloudellinen merkitys mm. työllisyyden kautta kansantaloudelle laskee ja näin se valtionkin intressi firman pelastamiseksi pienenee, mutta vielä ei olla läheskään tuolla, ei vielä vuosikausiin.


Ajattelinkin juuri tuollaista Kodakin kaltaista hidasta liukua. Kodakin kohtaloksi koitui se, että perinteinen liiketoiminta oli lähes loppuun asti niin kannattavaa, että korjaustoimenpiteitä oli mahdollista siirtää tulevaan liiankin pitkään. Volkkarin kohtaloksi voi koitua juuri se, että yhteiskunta näkee työpaikkojen säilyttämisen tärkeimmäksi asiaksi ja firman kannattavuuden korjaamista lykätään liian pitkään.

Saksan on muuten hupa tukea omaa autoteollisuuttaan sen jäljeen, kun ovat Kiinaa soimanneet samasta synnistä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: