|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 23.10.2025 23:25 |
|
Xari kirjoitti: Teuski kirjoitti: Mutta minne koke sitten kakskymppisensä kiikuttaa? Jenkkien pakotelistauksen jälkeen siihen 20€ ei koske ainakaan yksikään Suomalainen pankki, Suomessa onneksi Lukoil on pikkutekijä mut Unkarissa...  Kuinkahan Koken käy, jos hänetkin sanktioidaan? Saako mies edelleen ostaa ruokaa lähikaupasta vai pitääkö hänen kasvattaa sapuskansa itse? Ehkä ex ruokkii hänet säälistä? Kyselin Copilotilta, Unkarissa Lukoil ei ole yhtä suuri jakelija kuin Suomessa mutta Bulgariassa firma hallitsee yli 50% tukkumarkkinoista. Mahtitekijä Lukoil on myös Romaniassa. EU on perustellut sitä, että Lukoilia ei ole sanktioitu, sen yksityisomistuksella. Aivan naurettavaa, oligarkkijärjestelmässä kaikki oligarkkien omaisuus on täysin valtiojohdon komennossa.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 28.10.2025 18:33 |
|
Nythän kannattaisi vetää vippikortilla tankki täyteen, maksuliikenne jos loppuu 21 päivä niin milläs ne sen maksun perii 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 28.10.2025 23:43 |
|
Xari kirjoitti: Nythän kannattaisi vetää vippikortilla tankki täyteen, maksuliikenne jos loppuu 21 päivä niin milläs ne sen maksun perii  Lukoil pistää kuulemma ulkomaiset omistuksensa myyntiin. Monessa maassa tilanne on kuulemma se, että valtio on ainoa uskottava ostajaehdokas. Jos Teboilin omistaja aidosti vaihtuu, niin Koke lopettaa Teboililla tankkaamisen ja minä aloitan.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 29.10.2025 13:18 |
|
pvalila kirjoitti: Lukoil pistää kuulemma ulkomaiset omistuksensa myyntiin. Monessa maassa tilanne on kuulemma se, että valtio on ainoa uskottava ostajaehdokas. Jos Teboilin omistaja aidosti vaihtuu, niin Koke lopettaa Teboililla tankkaamisen ja minä aloitan. ST1 Anttonen taitaa olla meillä ainoa jolla on ns. pinkka kunnossa ostamiseen ja riittävä nopeus päätökseen, kilpailuvirasto varmaan estää paikallisen monopolin. Osa pankeista on jo nyt lopettanut maksujen välttämisen Teboilille, loppuu koko pulju, jo on aikakin.
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 29.10.2025 14:14 |
|
|
Jos on pienikin riski, että ostoon käytetyt varat päätyvät Venäjälle niin miksi tuollaista paskaa kukaan ostaisi? Teboil ulos ja uutta asemaa tilalle, valtio voi vaikka takavarikoida kiinteistöt ja jakaa/huutokaupata muille toimijoille ja pitää rahat itse tai toimittaa Ukrainalle.
Suomalaisia Teboil-yrittäjiä en osaa sääliä, veikkasivat väärää hevosta mutta jos tässä vaiheessa vielä kehtaa Teboilin brändin alla toimia niin voi mun puolesta toimittaa ne kyltit itse isännilleen ja jäädä sinne. Selkärangan omaavat yrittäjät irtautuivat Teboilista itse.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 29.10.2025 23:05 |
|
Teuski kirjoitti: Jos on pienikin riski, että ostoon käytetyt varat päätyvät Venäjälle niin miksi tuollaista paskaa kukaan ostaisi? Teboil ulos ja uutta asemaa tilalle, valtio voi vaikka takavarikoida kiinteistöt ja jakaa/huutokaupata muille toimijoille ja pitää rahat itse tai toimittaa Ukrainalle.
Suomalaisia Teboil-yrittäjiä en osaa sääliä, veikkasivat väärää hevosta mutta jos tässä vaiheessa vielä kehtaa Teboilin brändin alla toimia niin voi mun puolesta toimittaa ne kyltit itse isännilleen ja jäädä sinne. Selkärangan omaavat yrittäjät irtautuivat Teboilista itse. Ei se pelkästään selkärangasta ole ollut kiinni, kuka Teboilin jätti ja kuka ei. Toki selkärangallakin oli roolinsa, mutta kyllä siinä seuraamuksetkin varmasti painoivat. Jos ihminen on vaikka tuskalla saanut asuntonsa jotakuinkin velattomaksi, niin ei sitä ihan ihan mieluusti menetä. Koti yrityslainojen panttina on aika yleinen tilanne. En minä mitään ikuisia kaunoja Teboilia kohtaan kanna, jos sieltä taustalta Putinin lähipiiri aivan aidosti katoaa. Bulvaanin vaihtaminen vähemmän tunnettuun bulvaaniin, sitä saattavat oikein hyvin yrittää.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 00:12 |
|
pvalila kirjoitti: En minä mitään ikuisia kaunoja Teboilia kohtaan kanna, jos sieltä taustalta Putinin lähipiiri aivan aidosti katoaa. Bulvaanin vaihtaminen vähemmän tunnettuun bulvaaniin, sitä saattavat oikein hyvin yrittää. Joo, maassa jossa vielä 2022 alussa puuhattiin täyttäpäätä venäläistä ydinvoimalaa on aika turha syyllistää jotain yksittäistä huoltoasemayrittäjää mut kuka sen jälkeen hommaan lähti saa kyllä syyttää ihan itseään. 7.10.2006 ammuttiin Anna Politkovkaja hissiin, 2008 vallattiin pari palaa Georgiasta, 2014 ammuttiin alas matkustajakone ja miehitettiin Krim ja 2022 meillä pressa toteaa et naamiot on riisuttu, silmätkö sillä oli ollut kiinni siihen asti 
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 11:43 |
|
Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: En minä mitään ikuisia kaunoja Teboilia kohtaan kanna, jos sieltä taustalta Putinin lähipiiri aivan aidosti katoaa. Bulvaanin vaihtaminen vähemmän tunnettuun bulvaaniin, sitä saattavat oikein hyvin yrittää. Joo, maassa jossa vielä 2022 alussa puuhattiin täyttäpäätä venäläistä ydinvoimalaa on aika turha syyllistää jotain yksittäistä huoltoasemayrittäjää mut kuka sen jälkeen hommaan lähti saa kyllä syyttää ihan itseään. 7.10.2006 ammuttiin Anna Politkovkaja hissiin, 2008 vallattiin pari palaa Georgiasta, 2014 ammuttiin alas matkustajakone ja miehitettiin Krim ja 2022 meillä pressa toteaa et naamiot on riisuttu, silmätkö sillä oli ollut kiinni siihen asti  Luultavasti silmien pitäminen (ainakin näennäisesti) tiukasti kiinni oli ihan järkevää. Vuonna 2022 Venäjä olisi voinut valita toisenkin NATOon kuulumattoman maan aggressionsa kohteeksi. Niin pienen ja täydellisesti yllätetyn, että valloitus olisi ihan oikeasti sujunut kuin tanssi. Kyllähän Suomi kulissien takana teki hyviä puolustuspoliittisia siirtoja tuolloin, niistä oltiin vain hiljaa. Eka ostajabulvaani ilmoittautui jo, Gennadi Timtšenko ja Gunvor. Tuo on niin avoin bulvaanikuvio, että se lienee vain silmänlumetta: kohta astuu esiin Kremlin oikea bulvaani, jota on paljon vaikeampi yhdistää Putinin lähipiiriin. Vanha vakooja osaa kyllä tätä peliä pelata.
|
|
|
|
 |
|
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 11:48 |
|
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
|
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 20:55 |
|
|
Itse asiaan nyt kantaa ottamatta mutta perustaja ja omistaja ei liene välttämättä sama asia ? Jokusen uutisen otannalla jäin ymmärrykseen että klikkejä haetaan? Tai oliko jollain ihan ”oikeaa” faktaa kuka ostaja puulaakin nyt omistaa?
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 21:32 |
|
vtsbx kirjoitti: Itse asiaan nyt kantaa ottamatta mutta perustaja ja omistaja ei liene välttämättä sama asia ? Jokusen uutisen otannalla jäin ymmärrykseen että klikkejä haetaan? Tai oliko jollain ihan ”oikeaa” faktaa kuka ostaja puulaakin nyt omistaa? Sanoisin että putoaa ikkunasta jos ei tee kuten käsketään on kuka tahansa, mut onhan noita oligarkkeja täällä ennenkin katseltu, sama Timtshenko rahoitti yhtä areenaa ja KHL seuraa kymmenillä miljoonilla ja keulakuva valittiin eduskuntaan...
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 21:33 |
|
Aakku kirjoitti: Tämä Gunvorin tarjous on ihan vain huijausta. Gunvorin ja Putinin yhteyttä ei ole edes yritetty peitellä. Seuraavaksi tarjouksen tekee jokin taho, jonka yhteys Putiniin on häivytetty ammattimaisen hyvin.
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 22:17 |
|
vtsbx kirjoitti: Itse asiaan nyt kantaa ottamatta mutta perustaja ja omistaja ei liene välttämättä sama asia ? Jokusen uutisen otannalla jäin ymmärrykseen että klikkejä haetaan? Tai oliko jollain ihan ”oikeaa” faktaa kuka ostaja puulaakin nyt omistaa? Gunvor pamppu on Gennadi Timichenko ja rikas Putten kaveri. Ei jatkoon. Gennadi oli tuossa lentopisneksessäkin koko ajan pississä Suomessa koska hänen firman kalliisiin jetteihin ei tietenkään enää toimitettu lännen varaosia. Turha olla sinisilmäinen, Teboil tulee jatkossakin olemaan "ongelma" En tankkaa edelleenkään siellä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 30.10.2025 23:46 |
|
|
Minulle tosiaan jäi uutisista kuvitelma että perustaja ja omistaja ollut.. myyty ruotsalaiselle ja ainakaan virallisesti toveri gennadi ole ollut mukana Gunvorissa since 2014 tms? Eli onko jossain harhaan johtavan klikki otsikoinnin ja uutisten lisäksi faktaa selkokielellä ?
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 31.10.2025 01:35 |
|
vtsbx kirjoitti: Minulle tosiaan jäi uutisista kuvitelma että perustaja ja omistaja ollut.. myyty ruotsalaiselle ja ainakaan virallisesti toveri gennadi ole ollut mukana Gunvorissa since 2014 tms? Eli onko jossain harhaan johtavan klikki otsikoinnin ja uutisten lisäksi faktaa selkokielellä ? Ruotsalainen, jolle Gunvor "myytiin", oli sama Gennadin kaveri, jonka kanssa Gennadi Gunvorin perusti. Sekä ruotsalainen että Gennadi ovat näennäisomistajia, perimmäistä valtaa käyttää Putin. Kaikkien oligarkien, tuo ruotsalainen voidaan laskea yhdeksi heistä, pitää totella Putinia.
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 31.10.2025 07:16 |
|
https://www.theguardian.com/business/2016/may/31/gunvor-oil-chief-dividend-russia-us-sanctions-tornqvist-timchenkoAikanaan Törnqvist tuki könttäsummalla pakotteiden alla olevaa Kremlin mafiaa. Nyt sama tehdään uudestaan. Ihan sama mulle sinänsä kuka on ostaja, mutta se ostaja syytää sitä rahaa Venäjän hallinnolle juuri nyt tässä (ehkä jopa näennäisessä) kaupassa  . Konkurssiin koko lafka vaan ja hei hei. Putte myhäilee lännen munattomuutta, raha se vaan juoksee edelleen...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla? Lähetetty: 31.10.2025 15:53 |
|
Teuski kirjoitti: https://www.theguardian.com/business/2016/may/31/gunvor-oil-chief-dividend-russia-us-sanctions-tornqvist-timchenkoAikanaan Törnqvist tuki könttäsummalla pakotteiden alla olevaa Kremlin mafiaa. Nyt sama tehdään uudestaan. Ihan sama mulle sinänsä kuka on ostaja, mutta se ostaja syytää sitä rahaa Venäjän hallinnolle juuri nyt tässä (ehkä jopa näennäisessä) kaupassa  . Konkurssiin koko lafka vaan ja hei hei. Putte myhäilee lännen munattomuutta, raha se vaan juoksee edelleen... Voi olla, ettei Putin jää näppejään nuolemaan edes siinä tapauksessa, että Teboil menee nurin. Kaikki konkurssit kun eivät ole tekijälleen taloudellisesti huonoja. Mutta Teboilin johto on kyllä yrittänyt sitkeästi pitää firmaa pystyssä vaikeiden aikojen keskellä viimeiset neljä vuotta, joten luultavasti konkurssi olisi oikeasti huono juttu Lukoilille ja Venäjälle. Gunvorin kytkeminen Lukoilin pelastamiseen oli kyllä sikäli huono veto, että se saattaa johtaa siihen, että myös Gunvor päätyy pakotelistalle ja vähintääkin joutuu aiempaa tarkemman tutkinnan kohteeksi. Kreml pystyy kyllä parempaankin. Jos tämä Gunvorin operaatio ei onnistu, niin varmasti Kreml pystyy järjestämään Lukoilille uskottavammankin ostajan. Vaikkapa kiinalaisen?
|
|
|
|
 |
|
|