|
Kirjoittaja |
Viesti |
itäsuomi
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 30.09.2010 12:31 |
Viestit: 87
|
Tuohon omalla lintalla paikan päälle menemisestä...
Veli on käynyt muutaman kerran ja vanhat hiacet(myös muut japsi pakut käy) ja corollat kelpaa "toreilla" afrikan vientiin. Ennen lähtöä kun selvittää mikä malli on sillä hetkellä huudossa, niin saa ihan käsittämättömiä hintoja. Paljon enemmän, kuin suomessa maksat jostain loppuun ajetusta. Tietysti tulee vielä se jännitys, että miten kestävät kasassa Ihan varma kestosuosikki on myös ollut farkku 505 pösö. Eikä se rekisteristä poistaminenkaan ole käsittääkseni mikään ongelma koskaan ollut.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 30.09.2010 22:06 |
|
Jos ymmärsin oikein, en voi jättää Saksaan jotain menomatkaan käytettyä katiskaa, koska en pääse siitä juridisesti irti ilman romutustodistusta, vaikka palauttaisin kilvet Suomeen??
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 30.09.2010 23:36 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Natero kirjoitti: Jos ymmärsin oikein, en voi jättää Saksaan jotain menomatkaan käytettyä katiskaa, koska en pääse siitä juridisesti irti ilman romutustodistusta, vaikka palauttaisin kilvet Suomeen?? Ilmoitat auton varastetuksi 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
itäsuomi
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 01.10.2010 10:37 |
Viestit: 87
|
Tällä hetkellä löytyy mobile.deestä halvin C6/ 7100,-. Italiassa myynnissä. Yhteystietoja ei ole muuta kuin e-maili. Hiukkasen varautuneesti suhtautuisin kyseiseen ilmoitukseen. Veikkaan, että homma etenisi jotenkin suurinpiirtein seuraavasti:
- myyjä haluaa varausmaksun. - maksat maksun myyjän tilille - kun sen olet tehnyt, niin et kuule enää mitään myyjästä,autosta tai rahoistasi?
melkein tekis mieli koittaa miten homma lähtee etenemään...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 01.10.2010 19:36 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Äl ny ylihinnoittele C6:tta  pari pvää sitten oli ihan ehjä 5100 euroa ja se katos tuolta melko nopeesti. Juu, Citikat ostetaan tunteella ja näkemättä mutta se sääntö ei päde ulkomailta ostettaviin. Moni on etumaksunsa menettänyt.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 01.10.2010 20:35 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Juu ei välttämättä kannata näkemättä ostaa ja laittaa vielä etumaksua. Varsinkin silloin jos valikoima ei ole kovin laaja, niin en välttämättä lähtisi edes hakureissulle ostamaan sikapossua juuttisäkissä, tämän takia päädyin käyttämään välittäjää. On helpompi tehdä päätöksiä kun saa suht kattavan koeajoraportin ja riittävän kattauksen valokuvia, samalla saa jonkinlaisen kuvan auton myyjästä. Näillä eväillä ainakin oma autonhakureissu onnistui mainiosti. Oli mukava ostaa Citikka henkilöltä joka ymmärsi ja arvosti ranskalaisia autoja. Tietysti välittäjä ottaa sen oman maksunsa, mutta ainakin kokemattomalle (tai kielitaidottomalle) saatu apu on hyvinkin sen rahan arvoinen.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 01.10.2010 22:04 |
Viestit: 511
|
Huhtikuussa näkyy tuodun ko auto 2,7l biturbo ja arvottu veroksi 12113€ vuosimalli 2007 ja km määrä 39tkm
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 16:18 |
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 17:18 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Tuossa toisessa tuontiketjussa suositeltiin Mika Kitolaa, http://autotalo.honk24.com/Omassa hakureissussa käytin Mikan palveluksia, hakureissu sujui tällä tavalla: Etsin sopivia vaihtoehtoja, ensin kiikarissa oli Belgian puolella Xsara VTS HDi -03 57tkm mittarilukemalla. Hintapyyntö oli tosin jotakuinkin törkeä. Tähän olisi tullut hakukustannuksia melko paljon ja hinta oli sen verran suolainen, että kun huomasin 137 tkm ajetun vuotta vanhemman VTS:n mikä sattui vielä olemaan ihan Frankfurtin lähimaastossa (helppo hoitaa asioita kun Mikan liiketoiminta sijoittuu siihen ympäristöön) niin päätettiin katsoa se ensin. Valinnanvaraa ei kovin paljon ole, tuo malli ei näytä olevan kovin yleinen. Mika soitti myyjälle, kyseli tietoja ja sähköpostitti ne minulle. Niiden perustella sovittiin että koeajetaan auto, tähän meni vähän aikaa koska yksityinen myyjä ei ollut kovin helposti tavoitettavissa. Lopulta koeajo järjestyi ja sain koeajoraportin, auto oli sellainen mitä myyjä oli kuvannutkin. Kulki hyvin, kaikki toimi niin kuin pitää ja oli siisti lukuunottamatta reikää etuistuimen verhoilussa (VTS:n muhkeissa toppauksissa on puolensa...). Kuvia tuli n. 40, sisältäen auton ulko- ja sisäkuvat, huoltokirjat, valmistenumerot jne. Mukana Mikan oma suositus, että kyllä hän uskaltaisi ilman muuta ostaa. Sovittiin että ostetaan auto pois ja sovittiin noutopäivä. Minulla oli tarkoitus hakea auto itse ajamalla, joten varasin lennot, laivaliput sun muut. Siirtokilvet tulivat postissa pari päivää ennen, Mikalla on pysyvästi voimassa olevia kilpiä jotka saatiin käyttöön. Tällä säästyttiin kilpien teettämiseltä paikan päällä ja siihen kuluvilta kustannuksilta. Samalla päästiin lähtemään liikenteeseen heti kaupanteon jälkeen. Lennettiin Helsinki - Riika - Frankfurt ja Mika haki meidät lentokentältä, josta ajettiin Osthofeniin. Lyhyen renkaiden potkimisen, myyjän kanssa rupattelun ja sen sellaisen jälkeen tehtiin kaupat. Nimet kauppakirjoihin, auton paperit minulle, rahat myyjälle (joka katseli hieman epäillen sileitä 500 euron seteleitä ja kyseli että onhan ne varmasti aitoja...) ja kilvet kiinni autoon niin päästiin lähtemään ravintolan kautta paluumatkalle. Myyjä oli palauttanut omat rekisteriklpensä edeltävänä päivänä. Suomeen tultua hoidin byrokratian itse ja rekisteröintikatsastuksen jälkeen kun sain tarrakilvet, lähetin siirtokilvet ja niihin liittyvän punaisen kirjan takaisin Saksaan. Verotuspäätös tuli parissa viikossa ja huomenna pitäisi hakea varsinaiset rekisterikilvet autoon. Olisin voinut tuottaa auton myös rahtina, jolloin kustannuksia olisi tullut tietysti jonkin verran. Käytännössä ei liene kovin paljon merkitystä hakeeko auton itse vai tuottaako rahtina, hotellit, lennot sun muu maksavat joka tapauksessa sen verran että ero kustannuksissa ei ole mahdottoman paljon suuntaan tai toiseen.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 20:35 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kaksi autoa haettiin kaverin kanssa 7v sitten. Omani oli löydetty Mobilesta autokaupan sivuilta. Mailasin ja soitin kerran, sitten paikalle. Lyhyt koeajo pihalla ja satasten ohimarssi. Eka kohde siis. Siitä onnistuiko kertonee se että auto on vieläkin perheessä Kaverin auto oli vaikeampi, koska haussa oli maasturi. Ja ryssät osti kaikki ns nenän edestä. Mutta löysi sekin omansa, tosin ei ihan yhtä hyvä löytö vaan huonommin pidetty. Hämmästyttävä mutta maasturia oli taidettu käyttää ajoon huonommassakin maastossa kuin Autobahnilla! Ja myös ne suomalaiselle alhaiset kilsat kyllä piti paikkansa omassa. Samoin totaalisen erilainen kunto kuin suomisuolap*skat. Hakisinko uudestaan? Kyllä. Uskaltaisinko? Kyllä. Osaisinko? Kyllä, lukion saksalla ja lukemalla ohjeet ensin. Ainoa syy miksi en ole nyt ostanut ulkomailta on se, että täältä on löytynyt jo valmiiksi sieltä käytettyinä noudettuja 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 21:38 |
Viestit: 2666
|
Ensin yleisenä huomautuksena: etumaksua EI TULE KOSKAAN MAKSAA, se johtaa säännönmukaisesti itkuun ja hammastenkiristykseen.
Ainoa oikea tapa saada auto oikeaan hintaan, on olla valmiiksi paikan päällä tahi lentää paikalle 12h kuluessa ja soittaa kentältä "tulen nyt ostamaan sen".
Hutilyöntejä voi käydä, ja auto on voinut mennä nenän alta. Tämä riski on pakko ottaa, jos ei ole varaa päivystää paikan päällä viikkoa-kahta. Myös huijareita on, he paljastuvat jo soitettaessa. Jos etumaksua vaaditaan, on helppo sanoa "olen paikan päällä lähimmällä lentokentällä 11 tunnin kuluttua, tuo auto, tuon rahat.". Pankkisiirto nimittäin kestää paljon kauemmin kuin tuon puoli vuorokautta, joten myyjän motiivi ei voi olla oikea jos vastustaa.
Natero: vältän ikinä suoraan neuvomasta ketään, koska kuka tietää mikä on totuus. Mutta pyytäisin, seuraa vaikkapa Mobile.de:n engl.kiel.versiota viikko ennen kuin maksat 88.000 ajetusta c6:sta 14.000. Se EI ole oikea hinta, se on maalaisserkulle tarjottava jymäytyshinta.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Break
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 21:55 |
Viestit: 110 Paikkakunta: 11120
|
Lainaa: seuraa vaikkapa Mobile.de:n engl.kiel.versiota viikko ennen Miksi englanninkielistä versiota? Ettei siis saksankielistä?
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 22:12 |
Viestit: 5065
|
En ole mobile.de:stä autoja ostanut, mutta miksi sen hinnat ei ole oikeita, käyttävätkö saksalaiset jotain toista palvelua myydäkseen oikeasti toisilleen autojaan (ja jos niin mitä)? Vai sattuuko 80 miljoonaisella väestöllä olemaan vain yksi Citroen C6 myynnissä oikeasti viikoittain?
Itse olen kuullut enemmän tapauksista, joissa hinta ok, mutta kunto onkin tavallista heikompi trokareiden autotarhassa (tai muuta epäilyttävää kilometreissä tai muissa tiedoissa). Toki ilmaispalvelut huokuttelevat laittamaan hieman korkeamman pyyntihinnan, jos myynnistä ei ole mitään kuluja. Mutta melko ihmeellisiä myyjiä saksalaiset olisivat jolleivat keskimäärin haluaisi myydä myynnissä olevaa autoaan, vaan laittaisivat aivan liian korkean pyyntihinnan.
[Edit] piti käydä kurkkaamassa, halvimmassa C6:ssa luki mm. Netto export price (eli laske lisää Saksan verot (19 %), niin saat hinnankin), eivätköhän yritä muutenkin sitten huijata, seuraavaksi halvimmassa "Mwst. ausweisbar" eli suomeksi olisi sellainen autoveron palautusauto, mutta mitäköhän oikeasti tarkoittaa paikanpäällä?
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 22:41 |
|
Laitoin alustavan tiedustelun Kitolalle http://autotalo.honk24.com/ ja tarjouksen nettiautossa myynnissä olevasta laitteesta. Jään kuulolle.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 03.10.2010 23:09 |
|
Jatkoa edelliseen: Hiukan epäilyttää alle 10000 hintaiset autot. Kolaripommeja tai muuten epäkurantteja ovat varsin suurella todennäköisyydellä. Jos haluan heittää rahani kaivoon ostamalla C6:sen, voin heittää hiukan enemmän asiallisen pelin saamiseksi, enkä aio "erikoistarjouksiin" puuttua. Asiallisen auton osto ja kilpiin saaminen tullee nettisurfailun antamien viitteiden perusteella maksamaan halvimmillaan reilusti yli 20000.
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 00:07 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Kerrohan Natero (ja muutkin) sitten ihmeessä, miten C6:n oston kanssa käy - ja tietysti ensimmäiset kokemukset oman C6:n ratissa. Odotamme raporttia innolla  (Samoin kuin oman hankinnan aktualisoitumista tulevaisuudessa)
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 07:22 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
olli__o kirjoitti: En ole mobile.de:stä autoja ostanut, mutta miksi sen hinnat ei ole oikeita, käyttävätkö saksalaiset jotain toista palvelua myydäkseen oikeasti toisilleen autojaan (ja jos niin mitä)? Vai sattuuko 80 miljoonaisella väestöllä olemaan vain yksi Citroen C6 myynnissä oikeasti viikoittain?
ds-jekkeri varmaankin on ajanut tässä takaa sitä, että nämä jatkuvasti mobile.de:ssä näkyvät ovat niitä ylihintaisia, ja nämä halvemmat viedään nopeasti käsistä. Siksi pitää seurata jonkin aikaa aktiivisesti, jotta näkisi nämä halvemmat autot ennen kuin ne jo pian myydään. Sama ilmiöhän esiintyy ihan täällä meidän omassa nettiautossa, hintahaitarin yläpäässä keikkuvat viikosta ja kuukaudesta toiseen ne samat autot kun taas siellä toisessa päässä kaupat tehdään nopeasti.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 08:01 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Voi hyvää päivää, täälläkin AT-autotuojia? Mobile on käytetyin, vaikka Autoscout sanookin olevansa suurempi. Ja ihan yhtä huuhaa kuin meidän nettiautomme. Ja Teuskikin tuossa jo kertoili miten meilläkin hinnoitellaan. Surkuhupaisaa nähdä jopa vuosia samoja ylihintaisia kaupan, siis meillä. Mutta kelpo tavara oikealla hinnalla menee kaupaksi jokusessa päivässä, meilläkin. Hintekehityksessä Suomi on yksi persläpi. En itse ymmärrä, miten kukaan on niin kahjo että ostaa Suomesta ns vähän käytetyn auton. Vai mennäänkö täällä naimisiinkin kun morsiamen on pukannut paksuksi joku muu? Parhaat kilsat kulutettu, huollettu miten sattuu ja sitten pyydetään melkein uuden hinta. Saksassa arvoa määrää moni seikka. Iso moottori, isot päästöt ja kulutus eli verot = hinta laskee nopsaan. Vähemmän haluttu merkki tai malli ja ei saksalainen ja jos vielä erikoisuus = laskee arvoa vielä enemmän nuukan sakun silmissä. Joku C6 kuuluu autoihin joita harva haluaa, ennemmin kotimainen A6. Saksassa on kuluttajasuoja, jopa käytettyjen autojen kaupassa. Epävarmat on helppoa myydä ulkomaille, etenkin kun tämä Oirooppa on kuulemma nykyisin jotain yhteismarkkinaa. Ja kyllä se epävarmuuskerroin määräytyy merkinkin Plus ne jotka ei vielä ole kansalaisia. Ja autot ovat heidän spesialiteettinsa. Halvat autot eivät salli tai kaipaa lasipalatseja, etenkin kun ilmastokaan ei ole yhtä paha. Enkä nyt muutenkaan ymmärrä miten halpaa autoa parantaa se, että sen myisi lipevä krakakaulainen merkonomi prameassa kaupassa? Tietysti kaupoissa pitää olla järki, ihan kuten Tallinnan risteilylläkin. Molemmissa menee ainakin rahat jos hölmöilee. Mutta niin ne menee Suomessakin, täällä tosin muutenkin. Saksassa keskimääräinen vuotuinen ajo-km määrä on sitten vajaa 12.000 ja se tarkoittaa myös sitä, että jos joku sahaa 15.000 Autobahnia niin joku toinen vain 9.000 kilsaa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 09:14 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Diesel-autoa hakevalle Saksa on siitä mukava paikka että siellä ei ole vuotuista polttoainemaksua vaan verot määräytyvät suoraan päästöjen perusteella. Tämän takia voi löytää auton kohtalaisen pienillä kilometreillä ja arvon alenema on kuitenkin jo syönyt suurimmat ilmat pois hinnasta. Kun vastaava auto Suomessa on vielä useimmiten suunnilleen puhki poljettu niin auton saa maahan kohtalaisen pienillä veroilla. Tietysti osan tähän tekee sekin että Saksassa autojen hinnoittelu on jo uutena järkevämpi kuin meillä.
Kannattaa seurata ilmoituksia vähän aikaa, kiire ei välttämättä ole tässä kohdin hyvä kaveri. Kun sopiva ehdokas löytyy, niin siihen kiinni heti. Jos käyttää välittäjää niin selviää luultavasti vähän helpommalla, silloin kannattaa mielestäni etsiä yksityisen myymää autoa. Todennäköisesti saat auton sillä tavalla vähän halvemmalla ja tiedät minkälaisella tyypillä auto on aiemmin ollut.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 10:18 |
Viestit: 2666
|
Teuskihan sen tuossa jo puolestani totesikin, mutta tarkennetaan nyt vielä ihan rautalangasta vääntäen.
Kalliit autot pysyvät netissä pitkään. Yksi auto voi olla myynnissä esim. 3-6kk.
Halvat ja hyvät autot menevät toimivassa markkinassa (esim saksa) kaupaksi nopeasti, puhutaan päivistä, ei viikoista. Jos myyntiin tulee kunnossa oleva C6 hintaan 7500 Eur, joku samasta kaupungista käy sen ostamassa parissa päivässä.
Joten YKSI KALLIS AUTO ROIKKUU NETISSÄ NÄKYVILLÄ YHTÄ KAUAN KUIN 20 HALPAA. Kun teette nettihaun ja ette ymmärrä tätä, tulee näköharha että kaikki olisivat kalliita. Jo tämän keskusteluketjun aikanakin on tosiasiassa käynyt toistakymmentä alle 10.000 eur c6:stä myynnissä, mutta eivät ne siellä enää ole. Lisää tulee ja menee saman tien, seuratkaa, seuratkaa.
Jos niinkin yleinen auto kuin C6 on saksassa myynnissä yli 2 viikkoa, auto EI AIVAN VARMASTI OLE OIKEAN HINTAINEN.
En viitsi tämän enempää tätä jankuttaa, eivätköhän nopeimmat ole jo ymmärtäneet pointin. Ostakaa minun puolestani kuinka ylihintaisia autoja vaan ja vakuutelkaa itsellenne "ne halvemmat oli huijareiden romuja", minulla ei ole omaa lhm:ää ojassa eivätkä valintanne kosketa minua henk.koht.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 10:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Täysin samaa mieltä. C6:tta todella saa halvalla mutta totta hiivatissa ne katoavat nopeammin myynnistä ja vain halpuuden takia. Meillä harrastajilla on näköjään edelleen muutenkin semmoinen kuva että vanhan auto pitää olla kallis... Vrt esim XM:n hinnat esim, siis pyyntuhintoja. Myymättä jäävät. On suorastaan huvittavaa nähdä että Suomessa on nytkin useita XM:iä myynnissä lähes halvimman C6:n hinnalla (tosin unohdetaan ne 12 keur verot).
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 12:55 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Cikatti kirjoitti: On suorastaan huvittavaa nähdä että Suomessa on nytkin useita XM:iä myynnissä lähes halvimman C6:n hinnalla (tosin unohdetaan ne 12 keur verot). Ennemminkin itkettää jo. Etenkin kun ainakin yksi potentiaalinen ostajaehdokas turtuu selailemaan noita vitsejä. Se nyt vaan ei mene niin, että jokunen vuosi sitten tuodusta autosta saisi omansa kuluineen pois. Ei etenkään kun tarjontaa on yllin kyllin. Ja ostajakunta melkoisen kapea.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 17:23 |
Viestit: 5065
|
Ok - ymmärrän - taidamme puhua eri hinnoista: Minä ymmärrän oikealla käyvällä pyyntihinnalla sen, jolla autoja myydään noin viikon...parin myyntiajalla (katsellaan, vertaillaan ja sovitellaan menoja ja koeajoa) ja josta voi vielä vähän tinkiä (Suomessa 5-10 % )
Jos haluan auton myydä päivässä, ja tiedän että sillä hinnalla se varmasti menee heti, voi myös arvailla mitä vastaisin kaverille joka soittaa toiselta puolelta eurooppaa ostomielessä (ellei ole jotain muuta kautta tuttu). Tätä hintaa en kutsu auton oikeaksi hinnaksi- se on "löytö"hinta, internetin ihmeellisessä maailmassa monesti uskomattoman edulliset löydöt ovatkin usein monellakin tapaa uskomattomia, joskus toki voi onnistaakin.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 17:39 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
olli__o kirjoitti: Ok - ymmärrän - taidamme puhua eri hinnoista: Minä ymmärrän oikealla käyvällä pyyntihinnalla sen, jolla autoja myydään noin viikon...parin myyntiajalla (katsellaan, vertaillaan ja sovitellaan menoja ja koeajoa) ja josta voi vielä vähän tinkiä (Suomessa 5-10 % )
Jos haluan auton myydä päivässä, ja tiedän että sillä hinnalla se varmasti menee heti, voi myös arvailla mitä vastaisin kaverille joka soittaa toiselta puolelta eurooppaa ostomielessä (ellei ole jotain muuta kautta tuttu). Tätä hintaa en kutsu auton oikeaksi hinnaksi- se on "löytö"hinta, internetin ihmeellisessä maailmassa monesti uskomattoman edulliset löydöt ovatkin usein monellakin tapaa uskomattomia, joskus toki voi onnistaakin. Eikös siinä vertailun ja jahkailun aikana just odoteta että tulis joku muu myyntiin paremmalla hinnalla? Tässähän on just se ds-jekkerin pointti, jos hetken malttaa ja viitsii katsella niin sellainen löytöhintainen tulee kyllä vastaan. Liiallisella jahkailulla ja mietiskelyllä maksat enemmän. Se on sitten eri asia kun on valikoimaa reilummin ja voi lähteä paikan päälle sinne Saksaan vertailemaan... Itselle kävi oman Xantun kohdalla hyvin, olin menossa yhtä '99:ä katsomaan kun kotoa lähtiessä päätin vielä pikaisesti vilkaista Nettiautoa. Oli vuotta vanhempi siistimpi samanlainen pienemmillä kilsoilla ja ekalta omistajalta tullut myyntiin vajaat 5min aikaisemmin samalla hinnalla, joten suunta muuttui aika pikaisesti 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C6 rinnakkaistuontina? Lähetetty: 04.10.2010 17:50 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
ds-jekkeri kirjoitti: Lisäksi 3:nsista maista kuten puolasta, unkarista, latviasta sai parhaillaan uudenkarheaa c6:ta viidellä tonnilla: tuli tämä "talouskriisi" ja avant garde-henkiset jupit näissä maissa muuttuivat rahattomiksi mafiosoiksi kuten ennenkin, ja autot menivät pankeille. Pankit sitten muiden ongelmien keskellä hävittivät ne pilahintaan. . Sitä kun vähän aikaa katselee miten joku äkkirikastunut baltti tai polakki liisariaan ajaa ja hoitaa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|