|
Kirjoittaja |
Viesti |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 12.03.2009 22:22 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tirehtööri kirjoitti: Xantiassa instrumentti on vielä hyvin soiteltavassa paikassa ratin keskellä, eikä kuten Xsarassa viiksen nokassa. Niin siis uusikoppaisessa Xantiassa töötin painike on väärässä paikassa ratin keskellä eikä vilkkuviiksen päässä kuten vanhemmissa Sitikoissa. Sormihan on kuitenkin vilkkuviiksellä kun kaupungissa ajetaan. Täällä itänaapureiden seassa autoillessa torvea tulee soitettua vähän väliä kun toverit perustaa torikokouksen liikennevaloristeykseen, tekevät U-käännöstä kuutostiellä, ajavat kaksikaistaisella osuudella oikeat pyörät oikean kaistan vasemmassa urassa tms. Yleensä kuitenkin heräävät kun torvi soi eli taidoista ei ole kyse, pelkästään siitä että ollaan ihan hukassa kun ollaan ulkomailla. Muutenkin käytös on hyvin samanlaista kuin suomalaisilla ulkomailla...
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 13.03.2009 01:02 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
DSuper5 kirjoitti: Lisäoptiona voi sanoa yleisimmän syyn. Eihän torvea soiteta muuten kuin jos kaverilla on pää BX:n/Xantun kuskinpuolen sisälokarin alla...  
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 13.03.2009 09:02 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Lieksa
|
Eipä ole tullut kertaakaan töötättyä kanssaihmisille koko ajohistorian aikana. Mutta vähän on tullut isoissa kaupungeissa ajeltua. Kerran tai pari olen töötännyt jos on keulan edessä olleet soivat metsot tai vapaana juoksenteleva koira. 
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 13.03.2009 09:57 |
Viestit: 169 Paikkakunta: Sastamala
|
Eilen tööttäsin, kun joku oli nukahtanut vihreisiin. Ekan kerran tänä vuonna ja hyvin todennäköisesti viimeisen kerran. Se kohta missä joskus tulee tööttiin nojattua on silloin, kun joku lähtee keltaisen viivan aikana ohittamaan todella pahassa paikassa. Ajattelen sen huomautuksena ohittajalle mutta myös mahdolliselle vastaantulijalle herätyksenä, että mitäköhän tuolla tapahtuu. Tämä on yleensä kesän ongelma ja toistuu aika ajoin 
|
|
|
|
 |
TomaC
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 13.03.2009 17:14 |
Viestit: 20 Paikkakunta: Eteläsuomi
|
Täytyypä osallistua hieman erilaisena torvenkäyttäjänä. En osaa edes laskea kuinka monta kertaa tööttöä painelen. Tämmöisiä tilanteita ovat: Linnut(ehkä jopa ihmis tiput), tunnelit, kaverien kodit, tutut liikenteessä, lasten huviksi, omaksi huviksi ja myös aika usein vahingossa. Ja joskus jopa muille kanssa liikkujille jotka mielestäni töpeksii... Ja tarpeeksi kauan kun tööttöä painaa, saattaa töötön ääni jopa hieman muuttua, mikä lisää toitottamisen mielenkiintoa Noh, hulluilla on halvat huvit. Tyhmillä ilmaiset.
|
|
|
|
 |
styrox
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 14.03.2009 00:47 |
Viestit: 29 Paikkakunta: Joensuu
|
No juu. Aamulla tööttäsin, kun emäntä ei selvinnyt ulos ovesta alle 15 minuutin. Lämmittelin siinä pihassa auton, poika kyyvissä, ikkunat kirkkaina valmiina aamun seikkailuihin. Vieläkään en tajua miten se hampaitten pesu voi kestää vartin.
Ja sitä tööttöäkin piti painaaihan turhaan että tulisi vauhtia siihen naiseen.
-Motorama-
|
|
|
|
 |
c_5
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 14.03.2009 19:30 |
Viestit: 61 Paikkakunta: Lohja
|
En tööttäile.
Se kun täällä meillä Suomessa tulkitaan aina nuorisokielellä kesoilemiseksi - eli ollaan 'nyrkki pystyssä ja keskisormi sojossa'.
Valitettavaa koska töötillä oikeasti voi joskus olla aihetta. Lisäksi tööttäily taitaa olla lailla kielletty juttu kaupunkialueella.
Mutta pyydän anteeksi siltä rouvalta joka oli eilen menossa tien yli suojatietä pitkin etukävelyoikeutettuna. Minä pysähdyin ja sitten käsi osui vahingossa siihen kiinteäkeskiöisen ratin töötille... Maksan sen pesulalaskun siitä pikkuhousupyykistä jos vaaditaan.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 14.03.2009 19:36 |
|
c_5 kirjoitti: Maksan sen pesulalaskun siitä pikkuhousupyykistä jos vaaditaan. Voi "ties-mikä" sentään, tällaista viestiä en ole ennen nähnyt... 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 15.03.2009 11:16 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
citrotar kirjoitti: c_5 kirjoitti: Maksan sen pesulalaskun siitä pikkuhousupyykistä jos vaaditaan. Voi "ties-mikä" sentään, tällaista viestiä en ole ennen nähnyt...  Katsos täällä on vain poikkeuksellisen kohteliasta väkeä 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
TatuS
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 15.03.2009 16:33 |
Viestit: 23
|
Päivittäin tulee suhattua erinäisillä kulkuneuvoilla Pk-seudulla ja siellä töhöillään kyllä siihen malliin, että keskimääräinen tööttäilyfrekvenssi on siinä 3/viikko pintaan. Muualta maailmasta opittu tööttäilyherkkyys.
C4 VTS TTq roadster http://www.thaimaaopas.fi http://www.futuretrend.fi
|
|
|
|
 |
XM-92
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 16.03.2009 22:29 |
Viestit: 5
|
Harvoin tulee töötättyä, mutta töyssyssä tekisi kovasti mieli sumutorvea soittaa  : http://www.toottaatoyssyssa.tk/ Tosin XM comfort-palloilla vähän rauhoittaa mieltä 
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 16.03.2009 23:47 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
XM-92 kirjoitti: Harvoin tulee töötättyä, mutta töyssyssä tekisi kovasti mieli sumutorvea soittaa  : http://www.toottaatoyssyssa.tk/ Tosin XM comfort-palloilla vähän rauhoittaa mieltä  Itselle on suurta herkkua nämä hidastetöyssyt... Vielä joskus saan jonkun riisikippo-persekärpäsen huijattua tuhoamaan öljypohjansa tuollaisessa.  BX:n kanssa on joihinkin loivempiin töissyihin suorastaan herkkua ajaa vähän kovempaa, mutta useimmiten kuitenkin säästelen alapään niveliä ja hidastelen niihin vaikka varsinaista tarvetta ei olisikaan. Toki on ihan surkeitakin töyssymalleja, lähinnä nuo jyrkkäreunaiset... Niihin saa sitikallakin lirutella alle kävelyvauhtia ettei kolahda.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 17.03.2009 00:02 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Bumper kirjoitti: Toki on ihan surkeitakin töyssymalleja, lähinnä nuo jyrkkäreunaiset... Niihin saa sitikallakin lirutella alle kävelyvauhtia ettei kolahda. Jaa? Kävin suola-aavikolla saksan moottoritiellä kokeilemassa, ja 2xnopeusrojoitus keskeltä yliajaen tuotti tulokseksi huomaamattoman ylityksen. Renkaassa kannattaa olla korkea profiili  . Siis jos tarkoitat sitä tyynymallista josta bussit voi muka-ajaa hidastamatta..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 17.03.2009 08:39 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Kaapelimies kirjoitti: Jaa? Kävin suola-aavikolla saksan moottoritiellä kokeilemassa, ja 2xnopeusrojoitus keskeltä yliajaen tuotti tulokseksi huomaamattoman ylityksen. Renkaassa kannattaa olla korkea profiili  . Siis jos tarkoitat sitä tyynymallista josta bussit voi muka-ajaa hidastamatta.. Täytyy sanoa että en ole täällä metsässä ikinä kuvailemaasi töyssyä tainnut nähdäkään.  meinasin muuten vaan turhan jyrkäksi ja korkeaksi päätyneitä ns. normitöyssyjä, tai sitten sellaisia joille noustaan vain kallistettua kanttikiveä pitkin. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tööttäilyfrekvenssi Lähetetty: 17.03.2009 11:56 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
XM-92 kirjoitti: Harvoin tulee töötättyä, mutta töyssyssä tekisi kovasti mieli sumutorvea soittaa  : http://www.toottaatoyssyssa.tk/ Oon joskus miettinyt kun juniorit noita autojaan tuunaa niin mikseivät ala rakentamaan töyssyautoja, sit voisivat ottaa iltaisin kisaa kuka vetää töyssystä kovempaa ja komeimmalla pompulla Alkais meinaan noi töyssyt häviämään aika äkkiä kun moinen villitys yleistyisi Mut asiaan, käytän kyll välillä torvea töyssyssäkin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|