|
Kirjoittaja |
Viesti |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 16:10 |
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 16:50 |
|
^KARI^ kirjoitti: http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288547279616.html Pakkohan oli mennä tuota räpeltämään. Hauska...kuten kirjakin. Nuo erinäköiset logot etusivulla ovat varmasti googlen oman väen mielestä ihan hauska juttu, mutta ei kai kukaan normaalisti käy googlen - kuten muidenkaan hakukoneiden etusivulla nykyisin? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 17:38 |
|
Ai sää et tiänny tätä? Viimeksi itsenäisyyspäivänä oli eräällä foorumilla keskustelua, miten Google oli huomioinut Suomen itsenäisyyspäivän etusivullaan, mutta se onkin Sivistyneiden Ihmisten Foorumi. Ja minä tykkään kyllä käyttää etusivua, jos mulla on pitkä hakusana/-lause, haluan nähdä sen kokonaan, jossain selaimissa on niin pieni hakukenttä, et se ei riitä ainakaan mulle.
Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 11.03.2013 17:43, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 18:15 |
|
kyllä kuukkelin on osoittautunu käytettävämmksi kuin moni muu
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 19:05 |
|
Lemon kirjoitti: Ja minä tykkään kyllä käyttää etusivua, jos mulla on pitkä hakusana/-lause, haluan nähdä sen kokonaan, jossain selaimissa on niin pieni hakukenttä, et se ei riitä ainakaan mulle. Hakukenttä? Mie kirjoitan ihan osoiteriville sen hakusanan, esim. googlesta hakiessa "g site:www.sitruunapatonki.fi maailman kaunein zx" ja vastaavasti esim. wikipedia-haku "w citroen xantia" tai youtubesta "y xantia activa ahvenisto". Googlehan on ollut oletuksena noin asetettuna jo ties kuinka kauan, mutta wikipedian ja youtuben olen itse joutunut lisäilemään hakuasetuksiin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 19:09 |
|
laakeri kirjoitti: ^KARI^ kirjoitti: http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288547279616.html Pakkohan oli mennä tuota räpeltämään. Hauska...kuten kirjakin. Nuo erinäköiset logot etusivulla ovat varmasti googlen oman väen mielestä ihan hauska juttu, mutta ei kai kukaan normaalisti käy googlen - kuten muidenkaan hakukoneiden etusivulla nykyisin?  Ei kai kukaan käytä selaimeen asennettavia bing/google/tms. hakupalkkeja? Mulla on ainakin google kotisivuna ja käytän sitä ihan perinteisesti. Toisaalta en ole naamakirjassakaan, joten kai tässä alkaa olla fossiilijäärä tämän nykytekniikan suhteen... 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 19:33 |
|
Xantippa kirjoitti: Ei kai kukaan käytä selaimeen asennettavia bing/google/tms. hakupalkkeja?  No ei kyllä varmasti, ne ovat melkoisen syvältä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 19:46 |
|
laakeri kirjoitti: Hakukenttä? Mie kirjoitan ihan osoiteriville sen hakusanan, esim. googlesta hakiessa "g site:www.sitruunapatonki.fi maailman kaunein zx" ja vastaavasti esim. wikipedia-haku "w citroen xantia" tai youtubesta "y xantia activa ahvenisto". Kai tuossa sitten on jonkun mielestä jotain etuja, minä en oikein jaksa kirjoitella tollasia pisteitä ja kaksoispisteitä...
|
|
|
|
 |
Waltteri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 20:09 |
|
Joku aika sitten oli googlen etusivulla tämä soiteltava Minimoogi Hillitön vehje! Päivä menee räpeltäessä 
BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 20:45 |
|
Lemon kirjoitti: laakeri kirjoitti: Hakukenttä? Mie kirjoitan ihan osoiteriville sen hakusanan, esim. googlesta hakiessa "g site:www.sitruunapatonki.fi maailman kaunein zx" ja vastaavasti esim. wikipedia-haku "w citroen xantia" tai youtubesta "y xantia activa ahvenisto". Kai tuossa sitten on jonkun mielestä jotain etuja, minä en oikein jaksa kirjoitella tollasia pisteitä ja kaksoispisteitä... Ihan samalla tavalla ne pisteet ja kaksoispisteet kirjoitetaan sen etusivunkin kautta hakiessa... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 20:49 |
|
Olipas mukava, kun niko tuon Bingin toi esiin. Googlea kun tulee aina ja vaan käytettyä. Paitsi puoli vuotta sitten, kun hakukentästä mokoma häipyi omia aikojaan. Se kyllä palasi yhtä yllättäen kuin katosikin. Missä mahtoi luurata? Ja eihän se sen käyttöä estänyt. Nyt kuitenkin kokeilin miten tuo Bing hoitaa homman. Ihan hyvin, kait?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 21:36 |
|
laakeri kirjoitti: Ihan samalla tavalla ne pisteet ja kaksoispisteet kirjoitetaan sen etusivunkin kautta hakiessa...  No eikä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 22:02 |
|
Lemon kirjoitti: laakeri kirjoitti: Ihan samalla tavalla ne pisteet ja kaksoispisteet kirjoitetaan sen etusivunkin kautta hakiessa...  No eikä. No kylläpä. Vai onko joku muu näppärä keino rajata haku mielivaltaiselle sivustolle googlen etusivun kautta?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 22:28 |
|
Vähän riippuu mitä ja miten hakee - samaan hakutulokseen kun joku toinen voi päästä hieman kaulaa kurottaen ja kurkkaamalla ulos ikkunasta  Minä olen myös tottunut käyttämään tietokonetta sillä tavalla kuin itse koen parhaaksi - en siten kun joku toinen, mutta googlen hakukone länsimaissa on tällä hetkellä minusta paras käytössä - säännöllisesti tulee muitakin kokeiltua. Valikoiden kuuntelen tietysti hyviä vinkkejäkin. (minun selain näyttää myös nuo päivää koskevat erikoislogojen teaserit hakutulosten vasemmassa yläkulmassa, siitä sinne pääsee jos kiinnostaa ja minuahan tämä kiinnosti jo ennen kuin tämän ketjun näin - minusta ihan hauskoja. Pyyhepäiväkin lähestyy uhkaavasti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyyhep%C3%A4iv%C3%A4)
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 23:45 |
|
Bingaako joku ihan päivittäin? En ole kuin kerran kokeillut ja se oli vähän pettymys.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 11.03.2013 23:45 |
|
Bingaako joku ihan päivittäin? En ole kuin kerran kokeillut ja se oli vähän pettymys.
Kookkeli on tosin täysin saatanasta... huomasin juuri äsken että tyttäreni profiili on "jäädytetty" ja syynä on "Annettu nimi todettiin profiilin tarkastuksessa Google+ -palvelun nimikäytännön vastaiseksi."
Aivan käsittämätöntä natsipaskaa.
Viimeksi muokannut Cikatti päivämäärä 11.03.2013 23:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
maximi
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 11:29 |
|
Xantippa kirjoitti: Mulla on ainakin google kotisivuna ja käytän sitä ihan perinteisesti. Toisaalta en ole naamakirjassakaan, joten kai tässä alkaa olla fossiilijäärä tämän nykytekniikan suhteen...  Hep! Toinen samanlainen fossiili ilmoittautuu... goole .com etusivuna enkä ole koskaan käynyt naamakirjassa 
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 11:56 |
|
Onhan meitä facebookissa koskaan käymättömiä googlettajia sitten, paitsi että mulla on aloitussivuna tyhjä sivu.
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 12:23 |
|
Jees, Google on ihan hyvä hakukone ja kuulun myös sen käyttäjiin ja menen myös sisään etuovesta. Tietenkin on yks lysti käyttääkö jotain muuta hakukonetta. Tuo Bing on tullut tietysti tutuksi Nokia Lumian käyttäjille, ihan ok., ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole. Hyvä jos joku sitäkin käyttää, kun se on tuottanut huikeasti tappiota Microsoftille...jospa lähtisi nousuun. Pari suomalaista ei ehkä riitä. Jutun pointti EI nyt ollut kuitenkaan tuo mitä hakurobottia käytetään, ei sekään että haluaako joku tehdä asian mahdollisimman hitaasti ja sekavasti vaan tuo doodle. Se oli tarkoitettu Scifi-kirjallisuuden harrastajille ja erityisesti Douglas Adams-faneille eikä ymmärrettävästikään auennut kaikille...sehän nähtiin heti ekassa vastauksessa Ennen pyyhepäivää ehtii hyvin lukea tuon mainion viisiosaisen trilogian ja jos dekkareista pitää niin Dirk Gentlyn holistisen etsivätoimiston.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 15:00 |
|
Googlen hakutoiminnoista: - onko tapaa millä voisi rajata kaikki **tun fonectadirectat pois hakutuloksia sotkemasta? - kuvahaku antaa pari "hyvää" osumaa, sen jälkeen kuvissa näky aivan mitä sattuu
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
maximi
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 16:22 |
|
Putkimies22 kirjoitti: Googlen hakutoiminnoista: - onko tapaa millä voisi rajata kaikki **tun fonectadirectat pois hakutuloksia sotkemasta? Tästähän on ihan kirjojakin kirjoitettu... Suosittelisin perehtymään esim dokkariin: http://pdf.textfiles.com/security/googlehackers.pdfSieltä saattaapi löytyä muutama käyttökelpoinen vinkki  Kts esim "-" operaattori ja sen käyttö esim "inurl:"-määritteen yhteydessä... (eli voit vaikka rajata pois kaikki tulokset joiden URL:eissa esiintyy esim "fonecta" tjms...)
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 19:36 |
|
Aloitussivu? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 22:00 |
|
^KARI^ kirjoitti: laakeri kirjoitti: Aloitussivu?  Eikä kaikki vieläkään ihan kartalla ole - jos se aloitusivu on hukassa, se löytyy jostain punaisen tekstin Don't Panic takaa... No tästähän tulikin kimmoke katsoa yksi tietty elokuva boksin levyltä 
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Google piristi päivää Lähetetty: 12.03.2013 23:51 |
|
olli__o kirjoitti: ^KARI^ kirjoitti: laakeri kirjoitti: Aloitussivu?  Eikä kaikki vieläkään ihan kartalla ole - jos se aloitusivu on hukassa, se löytyy jostain punaisen tekstin Don't Panic takaa... No tästähän tulikin kimmoke katsoa yksi tietty elokuva boksin levyltä  Oiskohan mulla vielä tallella vanha DOS-pohjainen tekstipeli Linnunradan käsikirjasta? Ei tosin taida toimia helposti enää nykykoneilla mutta varastoista vois löytyä vanha työjuhta koneeksi Win 3.11 käyttiksellä. Huima peli, jossa vaan kirjoitettiin vastauksia esitettyihin kysymyksiin - ei kuvia, ei muutakaan grafiikkaa - pelkkiä kysymyksiä. Putosin aina pelistä jo alkuvaiheessa kun Ford Prefectin taloa jyrättiin ja muistaakseni tuo pyyheliinakin tais olla olla jo mainittuna siihen mennessä kun parhaimmillaan pelissä kuolin. Huima peli, jossa ehkä kuitenkin piti olla lukenut alan kirjallisuus  Ei ehkä soveltuisi nykyiseen vauhdikkaaseen peli-elämään tottuneille 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
|
|