Citroen Foorumilta:
Heipparallaa,
ajattelin kirjoitella jotain kerrankin aikani kuluksi ja jääpä dokumentaatio jälkipolvillekin ihmeteltäväksi. Siirryin Subaru- (STi) ja BMW- (E46 M3) ympyröistä tähän ranskalaiseen viime syksynä, ja meikäläisen luonteeseen on pinttynyt tarve kaikkien teknisten vimpaimen purkaamiseen ja kokoamiseen.
Eli projektina on näitä vähemmän Suomessa (taitaa 8 olla tuotu) näkyviä 2011 vuosimallin Citroen DS3 Racing Polar White, jossa vakiona 207hv / 275nm. Auton ostin lähes uutena (vajaa 17tkm ajettuna), toinen omistaja ja täysin vakiona. Takuuhuoltona vaihdettiin kytkimen painelaakeri marraskuussa.
Nyt olen jo tehnyt seuraavia muutostöitä:
-Ohjelmistopäivitys (n. 230hv / 320nm)
-Powerflexin puslat moottorin taakse
-K&N drop-in filtteri
-OCC
-Forge dump valve
-LEDit sinne sun tänne
Seuraavanlaisia kikkareita asentelen jahka saapuvat:
-Forge Induction kit
-Forge hard pipe kit
Seuraavat ovat harkinnan alla:
-Forgen, Hangar111 tai kustomi IC (vakio on riittämätön, naurettavan kokoinen viritys)
-De-cat downpipe tai 200cc sportscat
Jahka olen tehnyt lopulliset päätökseni noiden jälkimmäisten osalta tehdään moottorinohjaukseen muutos E85 sopivaksi.
Tulevaisuuden "hapatuksia:
-Aquamist / etanoliruiskutus
-Coiloverit
-Strutbar eteen
-Mahdollisia muita alustamuutoksia
-Isommat kumit
paljonko olisi tarkoitus ottaa tehoja irti?
Tuskinpa tulee mentyä paljon yli 250hp. Suurin osa noista muutostöistä tehdään sillä silmällä että saadaan myös varmempaa kestokykyä... turbo taitaa tulla jo vastaan tuolla 250hp päällä, pitäisi hommata sitten TD05-16g. Ja kun ei noissa ole lukkoa vakiona, niin menee nyt jo välillä vetelyksi. Japanin pojilla olisi tähänkin ratkaisu, jos rahaa löytyy...
http://auto-pois-rouge.com/parts/chassi ... acing.html
