|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 12:30 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Minulle tuiki tuntematon alkuperäisosa osui käteen. Mistä tämä on ja tarvitseeko kukaan tällaista? 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 13:28 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Perhealbumi antaa numerolla 95544135 osan nimeksi "INI NAE1-9". Mitä sitten tarkoittaakaan? Joku suojapelti johonkin tuo näyttää olevan. Vanhin malli, jonka service.citroen.com tuntee, on AX, eli kuulunee johonkin vanhempaan autoon.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
likn
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 13:33 |
Viestit: 87
|
Ilmiselvästi GSA:n imuilman lämmityksen kuuman ilman kokoomahärveli, joka tulee pakosarjan päälle. Siitä sitten kuuma ilma imeytyy ilmansuotimelle. Jos oikein muistan...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 14:27 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Absoluuttinen vahvistus likn:n kommentille. Tulee GS:n tai GSA:n edestä katsoen vasemman pakosarjan päälle kiinni kolmella noin U.n mallisella teräsjousella. Tuosta reiästä kurttuputki menee ilmanputsariin.
Kapine muuten on TÄYSIN turha. GS ei oikeasti tarvitse imuilman esilämmitystä kuten ei myöskään sitä pakokaasuviritystä kaasarin jalassa. Ajelin monet talvet juurikin tällä asetuksella ja vaikka ajoi 10 asteen pakkasessa (+ kova sumu yhtä aikaa, harvinainen tilanne muuten) niin ei puhettakaan mistään jäätymisestä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 14:58 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Akaile kirjoitti: Mistä tämä on ja tarvitseeko kukaan tällaista? Näyttää punaiselta ruksilta valkoisella pohjalla. Ei ole tarvetta, olisi syytä vältellä. Onnistuu helposti laittamalla ne kuvat unkkiin. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 15:04 |
|
laakeri kirjoitti: Akaile kirjoitti: Mistä tämä on ja tarvitseeko kukaan tällaista? Näyttää punaiselta ruksilta valkoisella pohjalla. Ei ole tarvetta, olisi syytä vältellä. Onnistuu helposti laittamalla ne kuvat unkkiin.  Ihan hyvin kuva näkyy. Taitaapi olla punaisen ruksin näkyminen "laakerivika". 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 15:39 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
quai_de_javel kirjoitti: Ihan hyvin kuva näkyy. Taitaapi olla punaisen ruksin näkyminen "laakerivika".  Fujitsu-Siemens se vika on, vaan ei sille minkään voi. Unkkilaiset näkyvät kuitenkin hyvin ja miksi sitikoihin liittyviä kuvia pitäisi jonnekin muualle laittaa?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 17:46 |
Viestit: 332 Paikkakunta: Kalajoki
|
likn kirjoitti: ... imuilman lämmityksen kuuman ilman kokoomahärveli... Mitäkähän kääntäjärobotit tuohon sanoisi? 
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 15.06.2009 22:15 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Googlen kääntäjällä testattua... "intake air heating, hot air kokoomahärveli" "air d'admission, le chauffage, l'air chaud kokoomahärveli"
Ei kääntäjä ymmärrä tuota kokoomahärveli -sanaa...
Ja niin, miksi kaikki kuvat pitäisi UNKkiin tällätä, jos on muuten oppinut laittamaan kuvansa jo muualle..? On se UNKki osannut myös nurin mennä, ja taisi sieltä kuvat ja muutkin kadota...
Aivan kamala työ olisi siirtää nuo omat kuvanikin Photobucketista muualle, on niitä kuiteski jonkinverran sinne kertyny..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 07:25 |
|
jasu kirjoitti: Ja niin, miksi kaikki kuvat pitäisi UNKkiin tällätä, jos on muuten oppinut laittamaan kuvansa jo muualle..? On se UNKki osannut myös nurin mennä, ja taisi sieltä kuvat ja muutkin kadota...
Aivan kamala työ olisi siirtää nuo omat kuvanikin Photobucketista muualle, on niitä kuiteski jonkinverran sinne kertyny..! Photobucket on ihan hyvä paikka kerätä kuvia, sieltä ne on helppo linkittää yms.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 08:38 |
|
Pidän Kuvablogista enemmän. Photobucketissa ei voi vaihtaa itse nimimerkkiä mutta blogissa voi. Mun kuvat oli muutaman päivän ensin Photobucketissa, mutta kun niiden viereen ilmestyi mainos: piereskelevä pyllistävä joulupukki housut kintuissa tms, siirsin kamerataiteeni blobiin. Ja tämä vastaushan kuuluu ilman muuta ko otsikon alle, eikö... 
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 09:01 |
|
Lemon kirjoitti: Pidän Kuvablogista enemmän. Photobucketissa ei voi vaihtaa itse nimimerkkiä mutta blogissa voi. Mun kuvat oli muutaman päivän ensin Photobucketissa, mutta kun niiden viereen ilmestyi mainos: piereskelevä pyllistävä joulupukki housut kintuissa tms, siirsin kamerataiteeni blobiin. Ja tämä vastaushan kuuluu ilman muuta ko otsikon alle, eikö...  Muistaakseni ne "häiritsevät" mainokset saa pois pikkurahalla. Ja totta kai tämä vastaus kuten edellinenkin kuuluvat olennaisesti otsikon kysymykseen. 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 09:15 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kiitoksia vastauksista. KAIKKI mainokset saa pois kun asentaa Firefoxiin Adblocker-lisäosan. (työkalut->lisäosat->hae lisäosia->adblock)
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 09:18 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Kapine muuten on TÄYSIN turha. GS ei oikeasti tarvitse imuilman esilämmitystä kuten ei myöskään sitä pakokaasuviritystä kaasarin jalassa. Ajelin monet talvet juurikin tällä asetuksella ja vaikka ajoi 10 asteen pakkasessa (+ kova sumu yhtä aikaa, harvinainen tilanne muuten) niin ei puhettakaan mistään jäätymisestä. Kyllä balanssiputkista on jotain hyötyä: Ne lämmittävät kaasarin jalan ja mitä nopeammin se jalka lämpiää niin sitä nopeammin se käy kaunista tyhjäkäyntiä... 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 09:52 |
|
Akaile kirjoitti: Kiitoksia vastauksista. KAIKKI mainokset saa pois kun asentaa Firefoxiin Adblocker-lisäosan. (työkalut->lisäosat->hae lisäosia->adblock) ...mutta miten varmistan että kaikki kuvieni katselijat ovat myös asentaneet Adblockerin... kun en halua kenknkään näkevän kuviani piereskelevän pervon kuvan vieressä
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 10:19 |
|
Lemon kirjoitti: Akaile kirjoitti: Kiitoksia vastauksista. KAIKKI mainokset saa pois kun asentaa Firefoxiin Adblocker-lisäosan. (työkalut->lisäosat->hae lisäosia->adblock) ...mutta miten varmistan että kaikki kuvieni katselijat ovat myös asentaneet Adblockerin... kun en halua kenknkään näkevän kuviani piereskelevän pervon kuvan vieressä Ei siellä nyt ainakaan näkynyt mitään pervoja. Ankkoja ammutaan kylläkin, tai siis sellaisen keltaisen kumiankan näköisiä liikkuvia kuvia.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 13:01 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Kyllä balanssiputkista on jotain hyötyä: Ne lämmittävät kaasarin jalan ja mitä nopeammin se jalka lämpiää niin sitä nopeammin se käy kaunista tyhjäkäyntiä... "
Sori mut ei pidä paikkaansa. Tuli ajettua 11 vuotta kesät/talvet GS:ää ja enemmän pakoputkilämmityksestä oli haittaa kuin hyötyä, syövät tehoa ja jos pidempään kävi tyhjäkäynnillä niin kaasari lämpeää niin kuumaksi että vehje sammuu. Kun kaasarin säädöt ja sytkä oli kohallaan niin ryyppyäkään ei tarvinnut juuri kuin kylmäkännistysessä pakkasella ja saman tien ryyppy pois. GS:n säätötekniikka on ihan oma juttu, mm nykybensoilla staattinen sytkäennakko pitää olla 15-17 astetta ohjekirjan 10 asteen sijasta. 15-17 asteen sytkäennakolla peli toimii ihan toisin ja ripeästikin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 13:32 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
laakeri kirjoitti: Fujitsu-Siemens se vika on... Ei. Kyllä tällä näkyy... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 16.06.2009 22:24 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
No entäs nuo kaksi irtopiuhaa? Auto BX GTi 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 17.06.2009 10:14 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
quai_de_javel kirjoitti: Photobucket on ihan hyvä paikka kerätä kuvia, sieltä ne on helppo linkittää yms. Onnistuuhan unkistakin linkitys helposti, eikä ole pahemmin blokattu missään. Lemon kirjoitti: mutta kun niiden viereen ilmestyi mainos Blokkaa mainokset vaan rohkeasti, onhan se onnistunut kai ainakin Opera 8.jostain asti jo ilman mitään erillisiä plugineja? Eki kirjoitti: laakeri kirjoitti: Fujitsu-Siemens se vika on... Ei. Kyllä tällä näkyy...  No voi se meidän oma tietohallintokin olla, eikä tuo huihitsu, joka meillä hoitaa mm. käyttötuen. Yleensä sieltä huihitsusta löytyy kuitenkin syy kaikkeen toimimattomuuteen 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 17.06.2009 10:52 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
[quote="Putkimies22"]No entäs nuo kaksi irtopiuhaa? Auto BX GTi Testeriä varten, johtosarjalta tuleva vihreä yksinäinen kertoo kipunatiedon ja ruskea kolmenapainen pistoke on kampiakselin asentotiedon anturi joka kertoo yläkuolokohdan...
Tuota jälkimmäistä anturia voi dieselissä sitten käyttää kierroslukumittarin tietoa varten...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 18.06.2009 21:54 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Lisää arvoituksia, löytyi seuraavat osat yhdestä ruotsintuliaisen mukana tulleesta pahvilaatikosta. Letkuja on 2 kpl. 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 18.06.2009 22:51 |
Viestit: 1128
|
Ylemmässä pussissa on sytkäyksikkö, letkua en tunnistanut mutta siinä näkyy varaosanumero olevan, joten helppo selvittää sen avulla.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 19.06.2009 01:22 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Näyttäis olevan etujarruletku bx:ään.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Mi-kä tä-mä on? Lähetetty: 19.06.2009 08:58 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Niil-tä vai-kut-taa. Lämmintä ja aurinkoista Juhannusta KAIKILLE!
|
|
|
|
 |
|
|