Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 30.07.2021 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Xantia alkaa olla muutenkin jo kadonnutta luonnonvaraa, mutta missä on kaikki Activat? Moneen vuoteen en muista sellaista myynnissä nähneeni eikä kukaan ole täälläkään Activoista aikoihin turissut...

Käsiä pystyyn!



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 30.07.2021 21:04 

Viestit: 184
Tallissa tuo seisoo. Herkistelin viimekuussa venttiilien jouset, mutta sisäinen vuoto jatkuu. Siihen loppui kiinnostus. Ehkä voisin tuon myyntiin laittaa. Mitähän näistä kehtais pyytää.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 30.07.2021 21:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2147
cittroen kirjoitti:
Tallissa tuo seisoo. Herkistelin viimekuussa venttiilien jouset, mutta sisäinen vuoto jatkuu. Siihen loppui kiinnostus. Ehkä voisin tuon myyntiin laittaa. Mitähän näistä kehtais pyytää.


Tuollainenhan täältä puuttuukin! Olisi kiva päästä koittamaan radalle, että sille ei löydy voittajaa, edes omasta tallista, kuten väitetään? Saa tarjota! :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 30.07.2021 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1310
Paikkakunta: Järvenpää
Tallessa on mutta en ole ehtinyt tekemään.
Putkihommia, sisäkaton verhoilu ja konetilassa vähintäänkin stefan vaihto vautipyörän taakse.
Ei ole myynnissä.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 30.07.2021 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Näillä nurkilla ei taida olla kuin kaksi liikenteessä olevaa. Omistajat eivät taida kauheasti keretä tänne kirjoitella.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 08:13 

Viestit: 524
Mihkään oo kadonnut .. tallissa toinen odottelee intoa ja kesärenkaita niin voisi leimalle ulkoiluttaa..
Toinen voisi olla jopa jouten kun projekteja muutenkin tarpeeksi..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 11:01 

Viestit: 974
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Tänä vuonna on aikakin nettiautossa ollut myynnissä punainen V6 Activa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 11:27 

Viestit: 58
Sitikkaharrastukseen jäävä aika käynyt rajalliseksi:
Saksantuonti diesel autotallissa, odottaa laturiin asennusta, toinen ruotsalaista alkuperää oleva katsastusta.



DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 12:11 

Viestit: 3660
theparking.eu on näppärä sivusto, kun haluaa nopeasti etsiä autoa monista eri maista.

Kreikassa on myytävä vähän outo Activa:

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/36452076%2F

(käyttäkää Googlen kääntäjää)

Tuossa on siis 1,8 litran bensaturbo, 170 hevosvoimaa ja kilsoja vain 87.000.

Kreikka on kovan autoverotuksen maa ja sinne on saatettu verosyistä viedä autoja iskutilavuudeltaan pienillä moottoreilla (vrt. esim. Italia ja Ferrari GTB 208).

Tai sitten tuo on tekniikanvaihto ja kilsat nollattu samassa yhteydessä.

Heppojen määrän perusteella tuossa taitaa olla välijäähdytin? Mulle on 605 Turbon perusteella syntynyt sellainen kuva, että PSA:n kaksilitrainen turbokone oli noina aikoina ilman välijäähdytintä (Ehkä PSA halusi, ettei se uhkaisi kolmelitraisen V6-moottorin asemaa).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Activa 14" vanteilla eli pienillä jarruilla, eikö noi pölärit ole 14" eikä 15" vai muistanko väärin? :shock:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 13:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
pvalila kirjoitti:
Kreikassa on myytävä vähän outo Activa:

https://www.car.gr/classifieds/cars/view/36452076%2F

(käyttäkää Googlen kääntäjää)

Tuossa on siis 1,8 litran bensaturbo, 170 hevosvoimaa ja kilsoja vain 87.000.
Onhan siellä 1.6:iakin Activoja eli korinvärisillä puskureilla ja takaspoilerilla yms olevia Xantioita ilman edes HA2:sta, saati mitään SC.CAR:ia. http://www.greekcitroenclub.gr/viewtopic.php?f=40&t=1731



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 14:11 

Viestit: 3660
laakeri kirjoitti:
Onhan siellä 1.6:iakin Activoja eli korinvärisillä puskureilla ja takaspoilerilla yms olevia Xantioita ilman edes HA2:sta, saati mitään SC.CAR:ia. http://www.greekcitroenclub.gr/viewtopic.php?f=40&t=1731


Tuossa linkkaamassasi keskustelussa on maininta:

The bad thing is that it is much harsher and that is why Citroen stopped it, because it was outside the brand philosophy ...

Mulla on ollut sellainen kuvitelma, ettei Activan mukavuus ole normiajossa oleellisesti tavallista Xantiaa huonompi. Jäänyt mieleeni ehkä jostain Jekkerin videosta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 31.07.2021 19:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1310
Paikkakunta: Järvenpää
Parhaimmillaan/toimiessaan yksi mukavimpia sitikoita. Johtuen siitä että kallistuksenvakaajatangot on ikäänkuin "irtikytketty " suorassa ajossa niin että yhden puolen pyörien ali menevä epätasaisuus ei juuri heilauta autoa sivusuunnassa. Vahvoilla vajakajatangoilla varustettuihin sitikoihin tottuneesta se tuntuu todella hyvältä. Toimiessaan tarkoittaa ensinnäkin sitä, että luvattoman paljon on ollut solenoidien dioidivikoja (kaikissa H2) malleissa ja niistä seuranneita ecun transistorivikoja. Toisaalta H2:n suunnitteluvika luultavasti korostuu activassa hydrpumpun joutuessa toimimaan enemmän ja ehkä painetasojen vaihtelun takia. Tämä aiheuttaa keskipallonjoutumisen hydrauliseen lukkoon jolloin useimmiten mennään kahden pallon varassa per akseli, vaikka jäkiasenteiset merkkiledit mitä väittäisi. Ongelma luultavasti oli uunituorella autolla vähäisempi mutta on sitten vanhemmiten systeemin sisäisten vuotojen myötä pahentunut. Erinäiset ilman kertymiset kiertoon myös edesauttavat tämän suunnitteluvirheen aiheuttaman jäykistymisen syntymistä. Vika on ollut tiedossa ja korjattu 2000 luvun loppupään malleissa paineentasauskanavalla joka estää tilanteen jossa keskipallossa oleva syystemipainetta kovempi paine jumittaa karan. Sama korjattu desing kopioitiin sitten H3+ venttiileihin.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 02.08.2021 18:00 

Viestit: 184
Lähtikin nuo venttiilit liikkumaan, kun vähän kävi ajelemassa. Aivan mahtava ominaisuus tuo, että vakaajatanko kytkeytyy irti silloin kun sitä ei tarvita. Ne niskoja retkauttavat sivuheitot on kaikista inhottavimpia ja ne ei Activassa juuri tule läpi. Katsastuksessa mitattu jarruvoima oli nyt suurempi mitä viimeksi vuotavilla venttiileillä oli. Tuo järjestelmäpaine on tosiaan kaiken a ja o toiminnan kannalta. Ilmakupliakaan tuskin kerää nyt niin paljon, kun pumppu ei käy koko ajan. Laitoin tämän nyt nettiautoon, jos joku todella haluaa Activistiksi.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 03.08.2021 12:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 160
Paikkakunta: PKS-LPR
Täällä on yksi 2.1 TurboD ihan käyttöautona, vaikkakaan näitä ajoja ei tällä hetkellä kovinkaan paljoa tule...

Ja toinen Turbo CT odottelee helmojen fiksausta tallissa.



- Tapsa
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous:
C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 04.08.2021 10:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Lahti411 kirjoitti:
Oliko näissä oikeasti jossain vaiheessa jopa joku tutka, mikä haisteli edessä olevaa tienpintaa ja sääti jousitusta ennakkoon sen mukaan?
Ei ollut. Protoilussa on voinut olla kyllä vaikka mitä, sillä kallistukseneston protoilulla on melko pitkät juuret: http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/hydraulics/hydraulics-2.html



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 06.08.2021 23:20 

Viestit: 253
Koko ajan pienessä ajossa 2.0 C.T. Activa vm. 1998, 751 tehty kaikkiaan tätä vuosimallia tällä speksillä. Onko muuten kellään tietoa, montako Activaa Suomessa on?



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 10.08.2021 18:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
DSMarko kirjoitti:
Koko ajan pienessä ajossa 2.0 C.T. Activa vm. 1998, 751 tehty kaikkiaan tätä vuosimallia tällä speksillä. Onko muuten kellään tietoa, montako Activaa Suomessa on?


Tuskin kovin montaa kymmentä. Veekutosia tiedän olevan ainakin kahdeksan.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 10.08.2021 20:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1310
Paikkakunta: Järvenpää
https://youtu.be/UvNGNSKOAEA
Tehtaan video I ja II malleista. Tuohon en ollut törmännyt vaikka ollut 3 v tarjolla. Siinä näkyy hyvin jousituksen tuentaratkaisut. II huolestuttavasti joustintukityyppinen. Sehän kehitettiin tuotantovalmiiksi ja oisko ollut etutolpat Xm-xantialinjaa?
Ykkösen nelipyöräohjaus videon rantakohtauksessa esittelee aika hurjia ohjausmoodeja. Aika pelottava ajatus jos takapyörät päättäisi kovemmassa vauhdissa, syystä tai toisesta, hakea ääriasentojaan..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 16.08.2021 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Wesa kirjoitti:
Ykkösen nelipyöräohjaus videon rantakohtauksessa esittelee aika hurjia ohjausmoodeja. Aika pelottava ajatus jos takapyörät päättäisi kovemmassa vauhdissa, syystä tai toisesta, hakea ääriasentojaan..
Eiköhän moinen ole pyritty välttelemään. Hyvin ovat tainneet osata olla moisia temppuja tekemättä jopa nelipyöräohjauksellisissa japseissakin. Löytyisiköhän vielä jostain se kuva, mikä oli aikoinaan Tekniikan maailmassa, jossa näkyi HICAS-proto-Cherry, jonka etu- ja takapyörät kääntyivät myös yhtä paljon :mrgreen:

Tuollaisella rannalla liikkumiseen kyllä valkkaisin ennemmin tuon hevosen kuin Activan :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 18.08.2021 21:54 

Viestit: 2
Täällä olis yksi punainen turbo activa. Tornionlaaksossa.. Myynti ilmoitus tulossa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 19.08.2021 08:33 

Viestit: 3660
Mitä moottoria pidetään Activaan parhaiten sopivana?

Kolmelitrainen kuutonen on aika painava, äkkiseltään luulisi kaksilitraisen ahdetun oleva sporttisempi vaihtoehto. Mutta käsittääkseni siitä puuttuu välijäähdytin, mikä on aika iso puute. Turbodieselissä välijäähdytin kai on, mutta minulla on sellainen kuva, ettei tuon ajan turbodieselistä irtoa kevyellä lastutuksella läheskään vastaavia tehoja kuin nykyisistä versioista (missä vaiheessa PSA:n dieseleihin tuli neliventtiilikannet?).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 19.08.2021 08:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
pvalila kirjoitti:
Mitä moottoria pidetään Activaan parhaiten sopivana?

Kolmelitrainen kuutonen on aika painava, äkkiseltään luulisi kaksilitraisen ahdetun oleva sporttisempi vaihtoehto. Mutta käsittääkseni siitä puuttuu välijäähdytin, mikä on aika iso puute. Turbodieselissä välijäähdytin kai on, mutta minulla on sellainen kuva, ettei tuon ajan turbodieselistä irtoa kevyellä lastutuksella läheskään vastaavia tehoja kuin nykyisistä versioista (missä vaiheessa PSA:n dieseleihin tuli neliventtiilikannet?).

Eka 16V diesel taisi olla DW12 2.2HDi joskus vuoden 2000 tienoilla, ei saanut Xantiaan. 2-litraisesta tuli 16V 136hv versio C5 faceliftin yhteydessä ja samoihin aikoihin sitten 1.6Hdi.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 19.08.2021 09:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
pvalila kirjoitti:
Mitä moottoria pidetään Activaan parhaiten sopivana?
Riippunee käyttätarkoituksesta. Katukäytössä 2.1 TD on XM:n keulilla niin kiva moottori, että tuskin se sen huonompi on Xantiassa, jousitusvaihtoehdosta riippumatta. Radalle ehkä kuitenkin ottomoottoria...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet?
ViestiLähetetty: 19.08.2021 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1310
Paikkakunta: Järvenpää
Kyllähän TCT:ssä välijäähy on, mutta on muuten rajoitettu/halvalla toteutettu hengitys siinä. Pakosarja on lähinnä vanhoille dieseleille tyypillinen kanavat yhdistävä vaakaputki josta yksi aukko ulos turbolle. Imusarja huonosti virtaava tyypillinen vanhoille kaasutinkoneille. Venttiilien istukka yksi 45 asteinen... Ikäänkuin tarkoituksella olisi rajoitettu koneen tehoa kaikin konstein. Silti softalla siitäkin saa 180-190 hevosta. Painoero ei ole valtava kutosen ja nelosen välillä. Jotkut on sitä mieltä että kutosen paino lisää kaarteessa ulomman pyörän pintapainetta ja pitoa ja olisi siten parempi. Kuitenkin kallistuksenesto ei kykene poistamaan täysin keulan kallistusta G:n korvilla ja nostaa sisempää takapyörää. Kevyemmällä motilla vähemmän. Eipä taida sillä sektorilla olla suurta eroa. Enemmän vaikuttaa nyky-yksilöiden erot järjestelmän kunnossa/välyksissä.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: