|
Kirjoittaja |
Viesti |
Teuski
|
Viestin otsikko: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 30.07.2021 20:30 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
Xantia alkaa olla muutenkin jo kadonnutta luonnonvaraa, mutta missä on kaikki Activat? Moneen vuoteen en muista sellaista myynnissä nähneeni eikä kukaan ole täälläkään Activoista aikoihin turissut...
Käsiä pystyyn!
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 30.07.2021 21:04 |
Viestit: 184
|
Tallissa tuo seisoo. Herkistelin viimekuussa venttiilien jouset, mutta sisäinen vuoto jatkuu. Siihen loppui kiinnostus. Ehkä voisin tuon myyntiin laittaa. Mitähän näistä kehtais pyytää.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 30.07.2021 21:25 |
Viestit: 2147
|
cittroen kirjoitti: Tallissa tuo seisoo. Herkistelin viimekuussa venttiilien jouset, mutta sisäinen vuoto jatkuu. Siihen loppui kiinnostus. Ehkä voisin tuon myyntiin laittaa. Mitähän näistä kehtais pyytää. Tuollainenhan täältä puuttuukin! Olisi kiva päästä koittamaan radalle, että sille ei löydy voittajaa, edes omasta tallista, kuten väitetään? Saa tarjota! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 30.07.2021 21:54 |
Viestit: 1310 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tallessa on mutta en ole ehtinyt tekemään. Putkihommia, sisäkaton verhoilu ja konetilassa vähintäänkin stefan vaihto vautipyörän taakse. Ei ole myynnissä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 30.07.2021 23:05 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Näillä nurkilla ei taida olla kuin kaksi liikenteessä olevaa. Omistajat eivät taida kauheasti keretä tänne kirjoitella.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 08:13 |
Viestit: 524
|
Mihkään oo kadonnut .. tallissa toinen odottelee intoa ja kesärenkaita niin voisi leimalle ulkoiluttaa.. Toinen voisi olla jopa jouten kun projekteja muutenkin tarpeeksi..
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 11:01 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Tänä vuonna on aikakin nettiautossa ollut myynnissä punainen V6 Activa.
|
|
|
|
 |
atpsailor
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 11:27 |
Viestit: 58
|
Sitikkaharrastukseen jäävä aika käynyt rajalliseksi: Saksantuonti diesel autotallissa, odottaa laturiin asennusta, toinen ruotsalaista alkuperää oleva katsastusta.
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 12:11 |
Viestit: 3660
|
theparking.eu on näppärä sivusto, kun haluaa nopeasti etsiä autoa monista eri maista. Kreikassa on myytävä vähän outo Activa: https://www.car.gr/classifieds/cars/view/36452076%2F(käyttäkää Googlen kääntäjää) Tuossa on siis 1,8 litran bensaturbo, 170 hevosvoimaa ja kilsoja vain 87.000. Kreikka on kovan autoverotuksen maa ja sinne on saatettu verosyistä viedä autoja iskutilavuudeltaan pienillä moottoreilla (vrt. esim. Italia ja Ferrari GTB 208). Tai sitten tuo on tekniikanvaihto ja kilsat nollattu samassa yhteydessä. Heppojen määrän perusteella tuossa taitaa olla välijäähdytin? Mulle on 605 Turbon perusteella syntynyt sellainen kuva, että PSA:n kaksilitrainen turbokone oli noina aikoina ilman välijäähdytintä (Ehkä PSA halusi, ettei se uhkaisi kolmelitraisen V6-moottorin asemaa).
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 12:18 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Activa 14" vanteilla eli pienillä jarruilla, eikö noi pölärit ole 14" eikä 15" vai muistanko väärin? 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 13:53 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 14:11 |
Viestit: 3660
|
laakeri kirjoitti: Onhan siellä 1.6:iakin Activoja eli korinvärisillä puskureilla ja takaspoilerilla yms olevia Xantioita ilman edes HA2:sta, saati mitään SC.CAR:ia. http://www.greekcitroenclub.gr/viewtopic.php?f=40&t=1731Tuossa linkkaamassasi keskustelussa on maininta: The bad thing is that it is much harsher and that is why Citroen stopped it, because it was outside the brand philosophy ... Mulla on ollut sellainen kuvitelma, ettei Activan mukavuus ole normiajossa oleellisesti tavallista Xantiaa huonompi. Jäänyt mieleeni ehkä jostain Jekkerin videosta?
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 31.07.2021 19:39 |
Viestit: 1310 Paikkakunta: Järvenpää
|
Parhaimmillaan/toimiessaan yksi mukavimpia sitikoita. Johtuen siitä että kallistuksenvakaajatangot on ikäänkuin "irtikytketty " suorassa ajossa niin että yhden puolen pyörien ali menevä epätasaisuus ei juuri heilauta autoa sivusuunnassa. Vahvoilla vajakajatangoilla varustettuihin sitikoihin tottuneesta se tuntuu todella hyvältä. Toimiessaan tarkoittaa ensinnäkin sitä, että luvattoman paljon on ollut solenoidien dioidivikoja (kaikissa H2) malleissa ja niistä seuranneita ecun transistorivikoja. Toisaalta H2:n suunnitteluvika luultavasti korostuu activassa hydrpumpun joutuessa toimimaan enemmän ja ehkä painetasojen vaihtelun takia. Tämä aiheuttaa keskipallonjoutumisen hydrauliseen lukkoon jolloin useimmiten mennään kahden pallon varassa per akseli, vaikka jäkiasenteiset merkkiledit mitä väittäisi. Ongelma luultavasti oli uunituorella autolla vähäisempi mutta on sitten vanhemmiten systeemin sisäisten vuotojen myötä pahentunut. Erinäiset ilman kertymiset kiertoon myös edesauttavat tämän suunnitteluvirheen aiheuttaman jäykistymisen syntymistä. Vika on ollut tiedossa ja korjattu 2000 luvun loppupään malleissa paineentasauskanavalla joka estää tilanteen jossa keskipallossa oleva syystemipainetta kovempi paine jumittaa karan. Sama korjattu desing kopioitiin sitten H3+ venttiileihin.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 02.08.2021 18:00 |
Viestit: 184
|
Lähtikin nuo venttiilit liikkumaan, kun vähän kävi ajelemassa. Aivan mahtava ominaisuus tuo, että vakaajatanko kytkeytyy irti silloin kun sitä ei tarvita. Ne niskoja retkauttavat sivuheitot on kaikista inhottavimpia ja ne ei Activassa juuri tule läpi. Katsastuksessa mitattu jarruvoima oli nyt suurempi mitä viimeksi vuotavilla venttiileillä oli. Tuo järjestelmäpaine on tosiaan kaiken a ja o toiminnan kannalta. Ilmakupliakaan tuskin kerää nyt niin paljon, kun pumppu ei käy koko ajan. Laitoin tämän nyt nettiautoon, jos joku todella haluaa Activistiksi.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 03.08.2021 12:09 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Täällä on yksi 2.1 TurboD ihan käyttöautona, vaikkakaan näitä ajoja ei tällä hetkellä kovinkaan paljoa tule...
Ja toinen Turbo CT odottelee helmojen fiksausta tallissa.
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 04.08.2021 10:22 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Lahti411 kirjoitti: Oliko näissä oikeasti jossain vaiheessa jopa joku tutka, mikä haisteli edessä olevaa tienpintaa ja sääti jousitusta ennakkoon sen mukaan? Ei ollut. Protoilussa on voinut olla kyllä vaikka mitä, sillä kallistukseneston protoilulla on melko pitkät juuret: http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/hydraulics/hydraulics-2.html
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 06.08.2021 23:20 |
Viestit: 253
|
Koko ajan pienessä ajossa 2.0 C.T. Activa vm. 1998, 751 tehty kaikkiaan tätä vuosimallia tällä speksillä. Onko muuten kellään tietoa, montako Activaa Suomessa on?
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 10.08.2021 18:12 |
Viestit: 1598 Paikkakunta: Tampere
|
DSMarko kirjoitti: Koko ajan pienessä ajossa 2.0 C.T. Activa vm. 1998, 751 tehty kaikkiaan tätä vuosimallia tällä speksillä. Onko muuten kellään tietoa, montako Activaa Suomessa on? Tuskin kovin montaa kymmentä. Veekutosia tiedän olevan ainakin kahdeksan.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 10.08.2021 20:07 |
Viestit: 1310 Paikkakunta: Järvenpää
|
https://youtu.be/UvNGNSKOAEATehtaan video I ja II malleista. Tuohon en ollut törmännyt vaikka ollut 3 v tarjolla. Siinä näkyy hyvin jousituksen tuentaratkaisut. II huolestuttavasti joustintukityyppinen. Sehän kehitettiin tuotantovalmiiksi ja oisko ollut etutolpat Xm-xantialinjaa? Ykkösen nelipyöräohjaus videon rantakohtauksessa esittelee aika hurjia ohjausmoodeja. Aika pelottava ajatus jos takapyörät päättäisi kovemmassa vauhdissa, syystä tai toisesta, hakea ääriasentojaan..
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 16.08.2021 13:02 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Wesa kirjoitti: Ykkösen nelipyöräohjaus videon rantakohtauksessa esittelee aika hurjia ohjausmoodeja. Aika pelottava ajatus jos takapyörät päättäisi kovemmassa vauhdissa, syystä tai toisesta, hakea ääriasentojaan.. Eiköhän moinen ole pyritty välttelemään. Hyvin ovat tainneet osata olla moisia temppuja tekemättä jopa nelipyöräohjauksellisissa japseissakin. Löytyisiköhän vielä jostain se kuva, mikä oli aikoinaan Tekniikan maailmassa, jossa näkyi HICAS-proto-Cherry, jonka etu- ja takapyörät kääntyivät myös yhtä paljon Tuollaisella rannalla liikkumiseen kyllä valkkaisin ennemmin tuon hevosen kuin Activan 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
outokolina
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 18.08.2021 21:54 |
Viestit: 2
|
Täällä olis yksi punainen turbo activa. Tornionlaaksossa.. Myynti ilmoitus tulossa
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 19.08.2021 08:33 |
Viestit: 3660
|
Mitä moottoria pidetään Activaan parhaiten sopivana?
Kolmelitrainen kuutonen on aika painava, äkkiseltään luulisi kaksilitraisen ahdetun oleva sporttisempi vaihtoehto. Mutta käsittääkseni siitä puuttuu välijäähdytin, mikä on aika iso puute. Turbodieselissä välijäähdytin kai on, mutta minulla on sellainen kuva, ettei tuon ajan turbodieselistä irtoa kevyellä lastutuksella läheskään vastaavia tehoja kuin nykyisistä versioista (missä vaiheessa PSA:n dieseleihin tuli neliventtiilikannet?).
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 19.08.2021 08:58 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
pvalila kirjoitti: Mitä moottoria pidetään Activaan parhaiten sopivana?
Kolmelitrainen kuutonen on aika painava, äkkiseltään luulisi kaksilitraisen ahdetun oleva sporttisempi vaihtoehto. Mutta käsittääkseni siitä puuttuu välijäähdytin, mikä on aika iso puute. Turbodieselissä välijäähdytin kai on, mutta minulla on sellainen kuva, ettei tuon ajan turbodieselistä irtoa kevyellä lastutuksella läheskään vastaavia tehoja kuin nykyisistä versioista (missä vaiheessa PSA:n dieseleihin tuli neliventtiilikannet?). Eka 16V diesel taisi olla DW12 2.2HDi joskus vuoden 2000 tienoilla, ei saanut Xantiaan. 2-litraisesta tuli 16V 136hv versio C5 faceliftin yhteydessä ja samoihin aikoihin sitten 1.6Hdi.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 19.08.2021 09:11 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
pvalila kirjoitti: Mitä moottoria pidetään Activaan parhaiten sopivana? Riippunee käyttätarkoituksesta. Katukäytössä 2.1 TD on XM:n keulilla niin kiva moottori, että tuskin se sen huonompi on Xantiassa, jousitusvaihtoehdosta riippumatta. Radalle ehkä kuitenkin ottomoottoria...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mihin on kaikki Activat kadonneet? Lähetetty: 19.08.2021 09:36 |
Viestit: 1310 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kyllähän TCT:ssä välijäähy on, mutta on muuten rajoitettu/halvalla toteutettu hengitys siinä. Pakosarja on lähinnä vanhoille dieseleille tyypillinen kanavat yhdistävä vaakaputki josta yksi aukko ulos turbolle. Imusarja huonosti virtaava tyypillinen vanhoille kaasutinkoneille. Venttiilien istukka yksi 45 asteinen... Ikäänkuin tarkoituksella olisi rajoitettu koneen tehoa kaikin konstein. Silti softalla siitäkin saa 180-190 hevosta. Painoero ei ole valtava kutosen ja nelosen välillä. Jotkut on sitä mieltä että kutosen paino lisää kaarteessa ulomman pyörän pintapainetta ja pitoa ja olisi siten parempi. Kuitenkin kallistuksenesto ei kykene poistamaan täysin keulan kallistusta G:n korvilla ja nostaa sisempää takapyörää. Kevyemmällä motilla vähemmän. Eipä taida sillä sektorilla olla suurta eroa. Enemmän vaikuttaa nyky-yksilöiden erot järjestelmän kunnossa/välyksissä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
|