Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Se toinen XM: "tavis"
ViestiLähetetty: 15.04.2009 13:17 
Käyttäjän avatar

Nyt on tullut kärrättyä pari päivää XM: 2.1 TDi:llä ja onhan se pirun hulppea peli, tosin kivirekimäisyyttää esiintyy motarilla jopa 140 km/h vauhdissa kun tuo automatiikkaa pukkaa kait tuota sport-asentoa päälle, ehkä.
Kivirekimäisyyttä on myös siinä ohjauksessa koska ei ole diravia. Auton koko on kyllä ollut yllätys sisätiloiltaan sillä tällainen linnunluinen rokkipoika melkein katoaa sisätiloihin.
Kaara on oikeasti hyvin pidetty ja siinä on alusta hienosti suojattu. Vikoja tällä hetkellä vain tuossa "monivikatorissa" koska vasemmalle vilkautuksen jälkeen syttyy ilmoitus hetkeksi että muka takaa kaksi valo pimeänä. Vilkut kuitenkin toimii normaalisti.
Automaagi on erittäin jouhea ja mukavatoiminen ja pata vastailee kaasuun todella vääntävästi eikä perästä näy sudenhäntää. Pumppuhan siis oli rempattu viime vuonna... Autolla ajettu nyt 309 tkm ja katastuksen mukaan sillä oli viime vuoden toukokuussa vain 10 tkm vähemmän ajettu. Automaagi aski on korjattu noin 60 tkm sitten. Kuvatuksia ohessa.
Ir-kake on seonnut. Laitoin uudet patterit jotta olisin opettanut koodin Casion kelloon niin sepä ei onnannut. Kake lähettää vaikka nappia ei paina. Näkyy tuossa viiideossa hyvin. Ongelma siis syö patterit. Oikeat koodi tulee kýllä kun painaa nappia mutta tuo häiriö tekee sen että koodia ei voi luetuttaa lukijalaitteeseen.
Vekottimeen on muuten asennettu radio-kake myös ja ne toimii rinnan IR:n kanssa.

http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... /Keula.jpg
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... TERIOR.jpg
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... AKE_UP.jpg
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... VUKONE.jpg
http://i638.photobucket.com/albums/uu109/CIkatti/XM.jpg

Ja siis se video "kake-ongelmasta"
http://s638.photobucket.com/albums/uu10 ... R-kake.flv

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Se toinen XM: "tavis"
ViestiLähetetty: 15.04.2009 13:48 
Näyttää olevan ainakin siisti päältä ja sisältä, vielä kun noi istuimet saat puhdistettua niin se on aikas täydellinen ulkonäöltään (no väriä lukuunottamatta...)

ViestiLähetetty: 15.04.2009 14:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kyllä se XM ehjänä säväyttää, vaikka onkin ruma kuin mikä. Minäkin olen tirsseli-XM:ää monasti suunnitellut, mutta se Diravittomuus vähän ahdistaaa.

Nautinnollisia kilometrejä vaan :)

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 14:22 
Käyttäjän avatar

Joo tosiaan ohjaus on ihan syvältä. Höyrypesuria meinaan kokeilla penkkeihin. Niissä on kevyt tasainen lika. Typerä kankaan väri muuten. Noh onneksi V6:ssa on mustat penkit.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 14:39 
Käyttäjän avatar

Tuohon XM:n pitääkin kaupitella sähköpeilit ;) Kyllä se XM vaan hyvälle näyttää

Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 14:44 
Käyttäjän avatar

Musta tuntuu että varaosien joukossa oli jo sähköpeilit... ja olipa kait se ohjauspanelikin joka näytti olevan saman kuin CX:ssä: nuolet neljään suuntaan ja keinuvipukytkin alla.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 14:51 
Käyttäjän avatar

Onko tuo se Perttulan auto? Satuitko tuossa männeellä viikolla kehä3:lla minua vastaan? Vai olitko se, kenen kanssa ajelimme rinnan?

Sattui meinaan kaksi XM-bongausta samalle päivälle :shock:

Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 17:24 
Käyttäjän avatar

DieselFlosse: Juu ei.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 18:24 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
DieselFlosse: Juu ei.

Siis vastasit vasta kahteen, kysyin kolmea. Tulkitsen, että auto on Perttulasta, mutta ei ajellut Kehällä sen paremmin minua vastaan kuin myötäänkään... :D

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 18:33 
Käyttäjän avatar

Ei ole Perttula. Tosin en minä myyjää halua edes paljastaa kun se ei ole mun homma ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 19:20 

Tiedä montako on Perttulassa, mulla on se valkonen 2,1td a break. Lisäksi olen yhden viinipunaisen breikin nähnyt parkissa näillä renttulan kulmilla.
Nurmijärvellä on siis suht vahva xm- kanta, onhan tuo dieselflossekin samassa kunnassa.

Ilman Citikkaa jo liian pitkään
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 22:34 
Käyttäjän avatar

Ne takavalo herjat saa pois, kun laitat lisämaadotukset (kuten ehkä tiedätkin...).
Itse tein niin, että otin sähköpohjat pois, ja porasin/ ruuvasin niihin abiko-liittimet. Ja siitä noin 30cm johtoa, ja taas liittimet joille löytyy hyvä kontakti takavalojen alapuolella olevaan pultin kantaan.

Jousituksen Sport-kytkeytymiseen on kaksi virhetilannetta:
- toisessa Z-merkkivalo syttyy "aiheettomasti".
- ja toisessa kytkeytyy ilman merkkivaloa. (molemmissa tapauksissa "resetin" napsuttelu auttaa).

Ainakin tämä jälkimmäinen liittyy mielestäni virheelliseen tietoon joltakin anturilta.
Olen ajellut nyt XM (Y3)-versiolla n. 5-vuotta, ja olen edelleen sitä mieltä, etten käsitä mitä etua
on tuosta Sport-asetuksesta ( tarvitaan ehkä autobaanalla 200km/h vauhdissa ?).
Ja jos joku myisi boxia, jolla saadaan jousitus pehmeälle aina, niin varmaan tilaisin

XM 2.0i Aut. '90, CX 25 GTi Aut. '89, sekä muutama muun merkkinen
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 22:36 
Käyttäjän avatar

Vahva on tosiaan XM-edustus näillä kulmilla. Tuossa ihan nurkallakin on, tai ainakin oli jokin aika takaisin, parikin XM:ää samassa huushollissa.

Jotta lapasta saa aina silloin tällöin heilutella, kun on tullut tavaksi XM:t bongata.

Tuo viittaukseni Perttulaan liittyi myynti-ilmoitukseen, jonka näin silloin, kun mietin omani automatisointia. Meinasin mennä kokeilemaan, mutten viitsinyt kiusata, kun en oikeasti ollut mitään ostamassa.

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2009 22:49 
Käyttäjän avatar

Viime keväänä hain Martinlaakson Starkista noutopihalta jotakin tarvikkeita, ja paikalla oli pari XM;ää myös lastaamassa. Ihmettelin kun eivät morjestelleet minulle, mutta sitten huomasin etten ollutkaan XM:llä liikkeellä (...eli siis teoriassa olisi paikalla ollut kolme) 8-)

XM 2.0i Aut. '90, CX 25 GTi Aut. '89, sekä muutama muun merkkinen
Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 19:31 
Käyttäjän avatar

Tavis sai kesätassut alle. Olisko voinut saada hienompia vanteita?! En ole moisia vielä ennen tavannut.

http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... anteet.jpg

Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2009 20:24 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Olisko voinut saada hienompia vanteita?!

Ois :mrgreen:

# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 08:31 
Käyttäjän avatar

"Ois "

Aijaha! Näytä ne Niko.
Mulla on myös parit XM:n orkkis alut ja ne ovat ihan hirveitä.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 08:42 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jee, makuasioista ei voi kun kiistellä :twisted:

Mun mielestä Y3 XM:ssä olleissa aluissa on aikas hyvännäköisiä malleja. Tai siis kamaliahan ne on, mutta sopivat hienosti XM:ään. Noi kolmipuolaiset tuo mieleen jonku NG Saappaan... :oops:

Sit viä kuva noista meikäläisen XM:n aluista. Mun mielestä ihan "seiskat". Ovat tosin Y4:n, joten tarkkasilmäisimpiä tuo saattaa ärsyttää ;)

Kuva

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 09:34 

Olisko kuvia kellään laittaa niistä originaali aluista, mieluiten v6:n? Olin jo tekemässä kauppoja yksistä, mutta myyjän numero on haihtunut luurista ja homma jäi puolitiehen. Tietäis vähä mitä ois ostamassa jos löytyis nääs. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 09:53 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ys malli (pahoittelen huonoa kuvanlaatua). Tuosta tosin puuttuu ne keskiön peitelevyt. Pultit tulee niiden alle.

Kuva

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 10:14 
Käyttäjän avatar

kaasupallo kirjoitti:
Olisko kuvia kellään laittaa niistä originaali aluista, mieluiten v6:n? Olin jo tekemässä kauppoja yksistä, mutta myyjän numero on haihtunut luurista ja homma jäi puolitiehen. Tietäis vähä mitä ois ostamassa jos löytyis nääs. :lol:

http://www.diltoo.com/Photos/4/4518-vnd ... adio-6.jpg

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 10:33 

Just tommoset retrokulmikkaat aluminium köykämiinivanteet on pakko saada! Viimeistelevät laatuvaunun matalalento-ominaisuudet! :D ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 10:56 
Käyttäjän avatar

Leuhakoita pirssejä ja kyllä nuo orkkis aluvanteet on kyllä ihan must! :shock: Siis todella hienot!
Mitäs vuosimallia mahtaa nuo Cikatin XM:t olla? Paljonkohan ne ovat silloin uutena maksaneet?
Olen paria XM:ää ihaillut ja kyllä niistä henkii sellainen "kalliin auton tuntu".

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 11:08 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Eikö ne lie molemmat ollu vuoden -91 malleja..?

V-kuukan lähtöhinta oli alkujaan 359999mk, siihen sitten vähän "lisiä" päälle eli mm. toisista venttiileistä jotain jne... Joten kaipa tuon hinta on alkanu nelosella ja menny pitkän matkaa ylikin... Muistelisin että 2.1td:n lähtöhinta olis ollu 270000mk (Break vai Berline, en muista?), mutta omaani olis kaikkine varusteineen saatu Suomen hinnaston mukaan kuulemma 420000mk... :shock:

Ihanan kallista..!

Vaan mihin sitä sitten vertaa..? Kun tuota omaani ostamassa olin, niin maksoin siitä sen 3k€, hihittelin mielessäni että jos tämä olis Suomeen uutena myyty niin olis joka kiometri maksanu toista markkaa pelkkää arvonalenemaa ja siihen päälle muut kulut..! On se auto vaan hyvä sijoitus... 12 vuodessa oli hinta vähän valunut alaspäin...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2009 12:08 
Käyttäjän avatar

Eihän tuo 420tmk ole kuin 70t€. Kyllähän C6:kin sen maksaa tai ainakin maksoi tullessaan. :mrgreen:

Terveisin
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava