|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 20:58 |
|
Kiitos neuvoista, niistä varmasti on apua, ehkä pikku ripaus itseluottamusta ei olis ostotilanteessa pahitteeksi, mutta eiköhän tuosta selviä. Itse asiassa en tuossa voi menettää muuta kuin korkeintaan rahaa ja itseluottamuksen. Ja perus-karvalakkimallilla tarkoitan 1.4 koneella olevaa.
|
|
|
|
 |
bexmess
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 21:22 |
Viestit: 108 Paikkakunta: Kalajoki
|
Lainaa: Koeta saada virta-avainta pois lukosta auton käydessä. Jos se lähtee, lukko menee uusiksi.
Tuohonkin on r_a_n_u konstinsa  .Kuvassa Bx vanin alkup. lukon itse tehty avain. (Ei muuten vaatinut hirmusti viilaajan taitoja, mutta rei'än täytyy osua juuri oikeaan paikkaan) 
Liitteet: |

avain.jpg [ 51.71 KiB | Katsottu 24576 kertaa ]
|
Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 21:44 |
Viestit: 2699
|
bexmess kirjoitti: Lainaa: Koeta saada virta-avainta pois lukosta auton käydessä. Jos se lähtee, lukko menee uusiksi.
Tuohonkin on r_a_n_u konstinsa  .Kuvassa Bx vanin alkup. lukon itse tehty avain. (Ei muuten vaatinut hirmusti viilaajan taitoja, mutta rei'än täytyy osua juuri oikeaan paikkaan)  Ahaa. Joku tappiko sieltä tulee sitten reikään, jotta avain pysyy paikallaan? Tosin ei tuo usein eteen tuleva vika ole, mutta helppo on todeta. Ja katsastusta ei läpäise.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 22:00 |
|
r_a_n_u kirjoitti: Tosin ei tuo usein eteen tuleva vika ole, mutta helppo on todeta. Ja katsastusta ei läpäise. Vein aikoinaan Saabin katsastukseen. Katsastusmies otti avaimen virtalukosta auton käydessä, (Saabissa se lähti aina), ei sanonut mitään, laittoi vain avaimen takaisin virtalukkoon, ja Saab sai leiman.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 22:03 |
Viestit: 2699
|
citrotar kirjoitti: r_a_n_u kirjoitti: Tosin ei tuo usein eteen tuleva vika ole, mutta helppo on todeta. Ja katsastusta ei läpäise. Vein aikoinaan Saabin katsastukseen. Katsastusmies otti avaimen virtalukosta auton käydessä, (Saabissa se lähti aina), ei sanonut mitään, laittoi vain avaimen takaisin virtalukkoon, ja Saab sai leiman. Mikä Saab?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 22:04 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
citrotar kirjoitti: Vein aikoinaan Saabin katsastukseen. Katsastusmies otti avaimen virtalukosta auton käydessä, (Saabissa se lähti aina), ei sanonut mitään, laittoi vain avaimen takaisin virtalukkoon, ja Saab sai leiman. Jos Saab oli 99, 90 tai 900, niin niissähän avaimen poistaminen ei tuo riskiä rattilukon päälle menosta. Voiskohan tuo olla syynä hylkäämättä jättämiseen?
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Visa-mies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 22:06 |
Viestit: 871 Paikkakunta: Karkkila
|
Turussa olin CX:ää katsastamassa yksityisellä katsastusasemalla, kun joku naisihminen oli katsastamassa autoaan ja inssi siinä luetteli sitten asioita, jotka eivät olleet niin hyvästä. Kun inssi pääsi siihen kohtaan, että auton käydessä avain lähtee virtalukosta, totesi nainen siihen käsiään yhteen läpsäyttäen "Ai kun kiva, no sehän on kätevää!" Inssi yskäisi kerran ja ryhtyi opastamaan, että niin kuin se onkin kätevää, näin ei saisi tapahtua.  Noh, oli siinä sitten päinvastainen hupaisa tapahtumasarja, kun inssi väkisellä yritti saada CX:n etupyörät lihasvoimilla kääntymään, ja kun se ei auttanut, kuvitteli hänen nopean juoksahduksen auttavan ohjauspyörän ja etupyörän välillä. Kolmannella kerralla hän uskoi että menetelmä ei toimi (ja Diravi toimi). 
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
visamies.wordpress.com facebook.com/visamies youtube.com/visamies twitter.com/visamies visamies.galleria.fi
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 22:09 |
Viestit: 2699
|
rmattila kirjoitti: citrotar kirjoitti: Vein aikoinaan Saabin katsastukseen. Katsastusmies otti avaimen virtalukosta auton käydessä, (Saabissa se lähti aina), ei sanonut mitään, laittoi vain avaimen takaisin virtalukkoon, ja Saab sai leiman. Jos Saab oli 99, 90 tai 900, niin niissähän avaimen poistaminen ei tuo riskiä rattilukon päälle menosta. Voiskohan tuo olla syynä hylkäämättä jättämiseen? Taisi kommenttini mennä ohariksi, mutta juuri sen takia mallia kysyin. On näet ollut Suappejakin aikoinaan muutama. Oli 96 ja sitten 99-mallia useampikin.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 22:53 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
r_a_n_u kirjoitti: Taisi kommenttini mennä ohariksi, mutta juuri sen takia mallia kysyin. On näet ollut Suappejakin aikoinaan muutama. Oli 96 ja sitten 99-mallia useampikin. Minulta ei ainakaan mennyt ohi, mutta olen näköjään sen verran hitaampi kirjoittaja, että ehdit postata sillä välin kun vielä omaani oikoluin.. Itsekin 96:sta Petro-99:n kautta Beksään päädyin, onkohan kyseessä joku vaiheittain etenevä tauti? Yksi kajakki sentään on vielä mettäsuulissa sitä ylimääräistä aikaa vartoomassa.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 07.02.2009 23:20 |
|
oli joko 99 tai 900, en enää muista kumpi silloin oli kyseessä, mutta luultavammin 900. Mut hittoako katsastusmies sitten yleensä otti avaimen virtalukosta jos sillä ei ollut mitään merkitystä  ...ja taas meni offtopiciksi  , sorry
Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 07.02.2009 23:21, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 00:19 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Amppman kirjoitti: haasttatelin tuossa jokupäivä sitten kaveria joka osti multa jokuaikasitten punaisen 1.9Gti:n niin kertoili hän myyneen sen viimeviikonloppuna ja ilmeisesti jollekin harrastajalle koska ostaja ei ollut edes koeajanut autoa, samanlainen kauppa kuin itsekkin tein joskus kun ostin 1.6 farkkubexin (KFU-***)niin sinne eteläsuomeen se oli mennyt, kiinostaisi onkohan ko. ostaja tällä voorumilla ja mitenkälienee matka mennyt rekkarihan tuossa punaisessa paholaisessa on jotain HFR-*** niin se on melkein sama kuin omassa farkussa jolla nykyään liikuskelen Onhan se, ei vaan paljoa itse kirjoittele.(Citromes) Matka oli mennyt hyvin ja mitä sita autoa nyt turhaan koeajaa, ostajalla on jo ennestään -87 1.9 GTi ja eikä sitäkään ostaessa koeajettu Ja pientä laittoahan noissa on aina vaikka kuinka koeajaisi ja koeajoinhan sitä minäkin vinosilmän kanssa sit jälkeenpäin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 01:39 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Visa-mies kirjoitti: Kajakkikaksikko ollut omistuksessa ja ajossa täälläkin. Äidillä oli 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 11:39 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
citrotar kirjoitti: Apua!!! Olen menosssa huomenna katsomaan yhtä punaista, ihan peruskarvalakkimalli. Jotain neuvoja pls etten tuu ihan huijatuksi. Ja mukaan Mellilään saa tulla arvioimaan kuka voi ja haluu!!! Jos vielä vaikka ehdit lukea tämän. Muutamat jo kommentoivatkin, mutta heitetään meikäläisen mielipiteet ja kokemuksetkin mukaan sekoittamaan. No ei siinä pahasti huijatuksi voi tulla. Verorästithän autokaupassa voivat olla pahin ongelma? Ei kai normaalikuntoinen 1.4 voi maksaa kuin 50...100 euroa? Tai jos on ihan priima niin sitten toki muutaman satasen. Tai jos väri on bleu memphis tai vert triton Perusvikapaikat BX:ssä takatukivarsien laakerit (takapyörät kallellaan), etuapurunko ruosteessa takaosastaan (kiinnityksien luota), b-pilarien alapäät ja ja c-pilarin/takaoviaukon alareunakin saattaa ruskealta näyttää, bensatankinkorkin ympäristökin on syytä tsekata. Hydeputkia voi toki olla menossa tai mennyt, mutta eipä niistä kannata liikoja murehtia. Kurkkaus lehmäsäiliöön, jos väri on jotain muuta kuin sitä ihanaa vihreää, kannattaa unohtaa. Nouseminen/laskeutuminen järkevässä ajassa ja järkevillä äänillä kannattaa varmistaa. Jos ohjaustehostin on, niin sen toimintakin syytä kokeilla kunnolla ja jarrut tietenkin. Oletan tuon olevan TU-koneellinen 1.4, joten kannattaa myös varmuudeksi tsekkailla ettei ole kovasti kermaa öljyissä tai paineenkeräystaipumusta syylärissä, kun niistä kuitenkin kansipahvi joskus menee. Toisaalta helppohan se on vaihtaa. Tingi vaan hinta alas ja siitä vähän alemmas, niin ei se pieleen mene. Jos pullakahveilla saat, eikä verorästejä ole, niin melko varmasti et tule huijatuksi 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 12:53 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Etuovien yläsaranat myös olleet ruosteelle alttiita, samoin ovissa menevät sähköt. Mutta niitä ei tuossa ehkä olekkaan? Huomasin että kaikki bexini ovat olleet joko gti, 16V tai sportteja 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 13:31 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Täälläkin pidetään beksi kantaa pystyssä! Enemmänkin tulisi, jos rivitalon pihaan sopisi  Rakennetaan nopeempaa/komeempaa sen mitä lompakko antaa myötä  Joskus pitää saada 4WD ja 16V pihaan.. 4WD Turbodiisseli olisi jo jotain.. jasu kirjoitti: Vaan sellainen uutinen tähän väliin, että tammikuun aikana Suomeen on rantautunut alle satkun ajettu 16Valve Ranskasta, joka sitten on jo Suomen kilvetkin saanut. Hetki sitten laitteen omistajan kanssa puhelimessa turistiin, kehui että on kovasti uudemman tuntuinen kuin "se pari satkua enemmän" ajettu pojan käyttöpeli... Kummallista..? Koeajettu vehje, toimii kuin junan vessa  Nosturillakin tuli kurkittua, ei ruostetta missään, sisusta aivan virheetön, kaikki namiskat uudenveroisia, orkkis jousipalloillakin taisi olla vielä, kun niitä täyteltiin 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 14:05 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Oliskin jännä ajaa Bexiä joka ei kolise tai rämise jostain nurkasta 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 14:30 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Jeth kirjoitti: 4WD Turbodiisseli olisi jo jotain.. Sellainenkin tässä maassa yksi ainakin rakennettuna ollut on, tiedä sitten vaikka vieläkin liikkuvana jossainpäin olisi..? Storckilan tekosia, moottori-laatikkopaketin joskus siellä lattialla irrallaan näin kun laite tekeillä oli, sittemmin sanoivat sen valmistuneen ja asiakkaalle ajoon päätyneen..! Harmi kun tuota jokapyörävetoista ei automaagina saanut... Sitten sen kiinnostavuusaste olisi noussut aivan toisiin lukemiin omalla kohdalla... Tietennii sen voisi rakentaa, yhdistämällä automaagin jakolaatikkoon, vaatisi hieman enempi koneistusta ja muutakin askartelua, ei mahdoton mutta aikaa ja tupakkia kovasti vievä kuitenkin... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 15:09 |
Viestit: 400
|
Tänään tuli sitten toinen BX pihaan Breakin seuraksi, -89 1.6TRS Automaatti, leimaa marraskuun loppuun ja toimii, hintakaan ei ollut paha... pari polttimoa pitää vaihtaa samoin kuin lämppärin puhallin (laakeri vinkuu) ja kesällä sitten ehtii ihmetellä enemmän. Ettei ne BX:t ihan helpolla katoa jos minusta on kiinni 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 17:12 |
|
avbx kirjoitti: Olisipa tuo näky kun liuta sitikkaharrastajia menisi yhtä autoa katsomaan.  Joo mutta vois olla hauskaa.  Ärsyttävää, kun ei voi poistaa typeriä viestejään. Tuo tuli oikeastaan vahingossa, ja sitten kun huomasin sen en enää voinut poistaa tai muokata. 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 17:39 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Jostain näitä kummallisia perversioita vielä tuota Bx:ää kohtaan kuitenkin kumpuaa... Tuo nelikko on sellainen mitä ei omistuksessa ole käynyt, hieman on kutitellut sellaisen haaliminen. Vaan nuo resurssit, niin talouden kuin tilojenkin puolesta, eivät sitä taida sallia...
Tietennii se 4TC olis se mikä varmaan aiheuttais vasta sen henkisen tyydytyksen "riittävän tason" täyttymyksen, jollain tavalla, tai sitten ei sekään..?
Eräs mieltä pitkään kiusannut ajatus on kuitenkin ollut sellainen, että löytäisi vielä kohtuuruosteettoman lähtökohdan, mistä lähtisi sitten rakentamaan sitä kivaa viimeistä hauskanpitoBx:ää..? Paljon se luultavasti vaatisi lappusia AKElle, mutta hullumpiakin ovat kilpiin saaneet kuin mitä ajatus on pyörittänyt mielessä... Kyseessä siis olisi jotain sen suuntaista että tälläisi 4TC:n tyyliin etutolpat taaksekin, ellei sitten käyttäisi nelikon taka-akselia. Voimansiirtolinjaksi jotain Subaru-kivaa, kytkettävällä keskitasauspyörästön lukolla (on tietyn ikäisissä Subaruissa ollut) tietenkin, näin saisi moottorin pitkittäin. Tähän sitten voimaa tahkoamaan Xm:n kutonen, voiman ja painon puolesta tuo kone kävisi, tilavuuden puolesta taas pitäisi AKEa kiusata... Saman tien kun kerran sitä muutenkin olisi aika rankasti muutettu, niin pieni lisävaiva olisi tällätä sinne "esikuvansa" mukaisesti se DiRaVi..?
Sen verran on suuntaa antavasti tullut kaikenlaisia halkileikkauskuveja katseltua, että kyllä niiden palikoiden pitäis tuollai sopia vielä originaalimittojen sisään, tosin ehkä jäähdytin pitäisi tällätä konttiin. Kuten akkukin, mutta tuskin noista nyt niin kamalasti haittaa olisi, pieni murhe kaikkinensa, isoin murhe olisi AKE, seuraava murhe käytettävä aika, loput on sovellettavissa...
Kummallisia ajatuksia..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
cxtuning
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 20:01 |
Viestit: 32 Paikkakunta: Tampere
|
Kyllä täälläkin sporttia yritetään pitää kesäisin ajossa. ja toinen on varaosina. kulku puolta kun saisi vielä päivitettyä 
C3 shine - 18, bx sport ( turbo)-85, gs -76
|
|
|
|
 |
Cibx
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 21:03 |
Viestit: 338 Paikkakunta: Korpilahti
|
jasu kirjoitti: Jostain näitä kummallisia perversioita vielä tuota Bx:ää kohtaan kuitenkin kumpuaa... Tuo nelikko on sellainen mitä ei omistuksessa ole käynyt, hieman on kutitellut sellaisen haaliminen. Vaan nuo resurssit, niin talouden kuin tilojenkin puolesta, eivät sitä taida sallia...
Tietennii se 4TC olis se mikä varmaan aiheuttais vasta sen henkisen tyydytyksen "riittävän tason" täyttymyksen, jollain tavalla, tai sitten ei sekään..?
Eräs mieltä pitkään kiusannut ajatus on kuitenkin ollut sellainen, että löytäisi vielä kohtuuruosteettoman lähtökohdan, mistä lähtisi sitten rakentamaan sitä kivaa viimeistä hauskanpitoBx:ää..? Paljon se luultavasti vaatisi lappusia AKElle, mutta hullumpiakin ovat kilpiin saaneet kuin mitä ajatus on pyörittänyt mielessä... Kyseessä siis olisi jotain sen suuntaista että tälläisi 4TC:n tyyliin etutolpat taaksekin, ellei sitten käyttäisi nelikon taka-akselia. Voimansiirtolinjaksi jotain Subaru-kivaa, kytkettävällä keskitasauspyörästön lukolla (on tietyn ikäisissä Subaruissa ollut) tietenkin, näin saisi moottorin pitkittäin. Tähän sitten voimaa tahkoamaan Xm:n kutonen, voiman ja painon puolesta tuo kone kävisi, tilavuuden puolesta taas pitäisi AKEa kiusata... Saman tien kun kerran sitä muutenkin olisi aika rankasti muutettu, niin pieni lisävaiva olisi tällätä sinne "esikuvansa" mukaisesti se DiRaVi..?
Sen verran on suuntaa antavasti tullut kaikenlaisia halkileikkauskuveja katseltua, että kyllä niiden palikoiden pitäis tuollai sopia vielä originaalimittojen sisään, tosin ehkä jäähdytin pitäisi tällätä konttiin. Kuten akkukin, mutta tuskin noista nyt niin kamalasti haittaa olisi, pieni murhe kaikkinensa, isoin murhe olisi AKE, seuraava murhe käytettävä aika, loput on sovellettavissa...
Kummallisia ajatuksia..? Vähän samanlaisia ajatuksia mitä minulla oli nelivetoprojektini kanssa. Tehdään viimeinen hauskanpitoväline. 
Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 21:48 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Cibx kirjoitti: Vähän samanlaisia ajatuksia mitä minulla oli nelivetoprojektini kanssa. Tehdään viimeinen hauskanpitoväline.  Heehe, nimim. liukasta oli vaikka neljä pyörää vetikin  (juuh, se liikkuu taas)
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.02.2009 23:18 |
Viestit: 511
|
Miks ette turbota 16tappista??? Kaverilla oli aikanaan isimaksaa 205 GTI 16v+turbo tehoa jotain 250+hp. Tuossa 205 B-ryhmäläisessähän oli jotain sentään orginal osaa  moottorin lohko oli aito 1905 kuutioinen valulohko. Muutahan siinnä ei yhteistä tuotanto autoon ollutkaan. Sillon joskus ihanalla 1980 luvulla niksmannit myi 16tappiseen settiä joka sisälsi ruiskun aivot, suuttimet, pumpun, pari kansipahvia,4,7mm paksun kuparilevyn, Garretin turbon, pakosarjan ja putken. Eikä hintakaan ollut paha jotain 25000mk.
|
|
|
|
 |
|
|