Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/7 [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 14.11.2014 21:49 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
19000 euroa?

Eikai tuollaisesta 4v vanhasta kannata yli 5000 euroa maksaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 14.11.2014 22:52 

Viestit: 21
Hulluhan tuollaisesta itäblokin ritsasta yli 5000€ maksaa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 15.11.2014 00:08 
ds-jekkeri kirjoitti:
...jatkuu:

Ajettuani nyt noin 3000 kilometriä tällä lötköllä päätös on syntynyt. Laitan sen myyntiin. Vaikka 3.0HDI-diesel on dieseliksi hieno ja nykyaikainen, minun vähäisille kilometreilleni ja v8-bensakoneeseen tottuneelle korvalleni se ei vaan sovi. Enkä pidä diisselin äänestä pikkunopeuksilla, vaikka tämä onkin merkittävästi hiljaisempi ja värinättömämpi kuin 2.7 -koneella varustettu läkätin.

Auton alusta, nyt täysin kunnossa ollessaan, on hyväkuntoisilla valtateillä eräs parhaista mitä on koskaan tuotettu mihinkään autoon. Huonokuntoisilla teillä tilanne ei ole yksiselitteinen, mutta siitähän jo keskusteltiinkin tässä ketjussa aikaisemmin.

Onneksi ehdin polttaa jo tarpeeksi rahaa tähän tämän täydelliseksi saattamiseen, ettei myyntivoitosta tule olemaan puhettakaan. Mutta niinhän ei ole ollut oikeastaan koskaan ennenkään omistamieni sitikoiden kohdalla. Jääneekö tälläkään ajetun kilometrin hinnaksi alle euro... Ai niin, ja allahan on juuri ostetut uudet talvi-misukat...

Viralliseksi myyntihinnaksi tulee 19.000 euroa tax-free kaksine rengaskertoineen joista siis talvirenkaat uudet misukat, kesärenkaat yhden kesän ajetut 2012 valmistetut misukat. Hinnasta voi sitruunapatongin jäsenillä olla vielä pientä neuvotteluvaraa. Ken yksityisostajana on liikkeellä, siihen lätkähtää sitten luonnollisesti viron VAT vielä päälle. Firman ostaessa auton koko hinta on tuo mainittu 19.000.

Kenen tällainen sitten kannattaa ostaa? Viimeisen generaation facelift-C6 tehomoottorilla, uudenveroisessa kunnossa ja habituksessa, 42.000 kilometriä ajettuna?

Kysymys on vaikea. Vain tällaista halajavat sen itse tietävät. Avant-garde -miehille ei oikeastaan juuri muita vaihtoehtoja ole, prestige-miehille on ja paljonkin.

Kiinnostuneet voivat lähestyä yksityisviestillä, ja saahan minulle soittaakin +37258557555 jos kysymyksiä ilmenee.


Viidentonnin autoksi vaikuttaa melko kalliillta. Miten tuo C6 halpa hinta/ poistomyynti menee?


   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 15.11.2014 02:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
No niin, jotta ei jäisi puheen tasolle, ryhdyin tekoihin. Täällä sitä ollaan Liettuassa ja 2010 3.0 hdi plakkarissa, hintaan jolla ei pitäisi teidän mukaanne saada kuin 2006 100.000 ajetun resun. Katsotaan huijataanko minua, sekin on mahdollista! Videoraportoin ollessani eestissä takaisin.
Olen yrittänyt ymmärtää ds-jekkerin logiikkaa eri viestiketjuissa liittyen suosikkiaiheeseen eli C6 "oikeaan" hintatasoon...olen tullut siihen tulokseen että puolihuolimatonta provoilua on mukana paikoin reilustikin, noh se sallittakoon toki... 19000 veroton hinta liettuan autolle on sellainen että eiköhän jää jekkerille autohallin perukoille tämä, otaksun - ainakin jos patonki on ainoa kanava myyntiin. samaan hintaan saa saksasta/ranskasta merkkiliikkeestä ainoastaan karvan verran enemmän ajettuja samanikäisiä...ja ihka aidon ns. suomilisän kanssa, ilman että auto on seikkaillut itäblokin ristiin rastiin. Samanverran ajetut (<50tkm) onkin sitten 5-10Ke kallimmalla pyynnillä noissa paikoissa. En kyllä näe että hintaromahdus olisi meneillään c6 osalta jos vaan auto ei ole romu.



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 15.11.2014 04:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
citrique kirjoitti:
No niin, jotta ei jäisi puheen tasolle, ryhdyin tekoihin. Täällä sitä ollaan Liettuassa ja 2010 3.0 hdi plakkarissa, hintaan jolla ei pitäisi teidän mukaanne saada kuin 2006 100.000 ajetun resun. Katsotaan huijataanko minua, sekin on mahdollista! Videoraportoin ollessani eestissä takaisin.
Olen yrittänyt ymmärtää ds-jekkerin logiikkaa eri viestiketjuissa liittyen suosikkiaiheeseen eli C6 "oikeaan" hintatasoon...olen tullut siihen tulokseen että puolihuolimatonta provoilua on mukana paikoin reilustikin, noh se sallittakoon toki... 19000 veroton hinta liettuan autolle on sellainen että eiköhän jää jekkerille autohallin perukoille tämä, otaksun - ainakin jos patonki on ainoa kanava myyntiin. samaan hintaan saa saksasta/ranskasta merkkiliikkeestä ainoastaan karvan verran enemmän ajettuja samanikäisiä...ja ihka aidon ns. suomilisän kanssa, ilman että auto on seikkaillut itäblokin ristiin rastiin. Samanverran ajetut (<50tkm) onkin sitten 5-10Ke kallimmalla pyynnillä noissa paikoissa. En kyllä näe että hintaromahdus olisi meneillään c6 osalta jos vaan auto ei ole romu.


Voi hyvin jäädäkin, nämä ovat erikoisautoja joiden ostajakunta on pieni. Eihän tässä kiirettä ole tämän kanssa... tavallinen sitikkamies ei osta tällaista mihinkään hintaan, erikoiskaveri joka todella haluaa tällaisen ja tietää hintatason, ostaa. Myinhän SM:ääkin aikoinaan puoli vuotta, vaikka hinta oli aivan varmasti kohdallaan. Enkä jaksa uskoa että Juuso teki siinä kovin huonoa kauppaa sitten lopuksi... Mutta toki perinteinen suomalainen ostaa mieluummin 10k kalliimmalla vastaavan auton Saksasta kuin tutulta, tunnetulta citroen-harrastajalta. Ilman talvirenkaita...

Tämä yksilö on sen verran uusi ja kallis, että ostajakunta on todennäköisesti sitruunapatongin ulkopuolella, ehkä ihan paria mahdollista poikkeusta lukuunottamatta. Tämän ostavat ne, joilla on siihen varaa, ja jotka haluavat kokea millainen auto viimeisen sukupolven C6 oli uutena. Valtaosa tavallisista harrastajista tyytyy haalaamaan niitä 100.000:n molemmin puolin ajettuja varhaisia C6:ia keski-euroopasta.

Provoilusta voidaan olla kuitenkin monta mieltä - ilman muuta olen terävästi ilmaissut mielipiteeni, ei kukaan viitti netissä ehkä on-ehkä ei jaaritteluja lukea. Tuolla pari sivua takaisin olevassa taulukossa on kuitenkin rehellinen käsitykseni "oikeasta" hintatasosta näille vehkeille. Sitä taulukkoahan tämänkin hedelmän hinta mukailee. C6 on ehkä pahiten kilometrien myötä vanheneva iso kissa viime vuosikymmeniltä - paljon kokeneena ja kokeilleena sanon, että 150.000 todellista matkaa rullannut C6 on yllättävän löysä kokemus. Ja sitten, jos kyseessä on tyypillinen eurooppa-auto, vaihdelaatikon öljyt ja melko monta muutakin "hankalaa" huoltoa on jätetty tekemättä, joka kostautuu erittäin kalliisti välillä 120-200.000 tkm. Eihän vaihdelaatikon öljynvaihto taida olla edes virallisessa huolto-ohjelmassa, vitsi sekin sinänsä... XM ja jopa CX kestivät kilometrejä paljon paremmin - ja mikä olennaista paljon halvemmalla. Niinpä 40.000 km ajettu C6 on varsin eri hintainen kuin 70.000 ajettu C6, sen varmasti kaikki markkinaa seuranneet tietävät. Tällä hetkellä mobile.de:stä löytyy alle 50.000 ajettuja C6:ia neljä kappaletta joista halvimman hinta - ilman talvirenkaita... - on 32.490 euroa.

Jokainen voi tutkia mitä vastaava yksilö vastaa missäkin, sekä miettiä mikä arvo on tällä tämänkin palstan kautta esilletulleella peittelemättömällä osto-, historia-, ajokokemus-, ja korjaustiedolla. Ja kyllä - tämä on seikkaillut itäblokissa kokonaista 3000 kilometriä ristiin rastiin, minun käsissäni, ilman muuta sillä on hintaa alentava vaikutus! Saksalainen liisari-kaahari joka on ajellut autobahnilla autollaan päivittäin kahtasataa ronskisti tuosta vaan, on ilman muuta autoa vähemmän kuluttava kuski, heh heh...

Muuten, jos joku haluaisi tarjota vaihdossa alle 50.000 ajettua bensa-C6:sta exclusive-varustelulla, saattaisin taas haksahtaa. Lounge packia en tarvi, itse asiassa olisi jopa parempi ilman sitä.

Ja lopuksi se kaikkien kannalta paras asia: näitähän voi kilpailuttaa! Ei tätä(kään) ole pakko ostaa...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 15.11.2014 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Saksalainen liisari-kaahari joka on ajellut autobahnilla autollaan päivittäin kahtasataa ronskisti tuosta vaan, on ilman muuta autoa vähemmän kuluttava kuski, heh heh..."

Tässä onkin juuri jujua koska 100 000 km ajettu liisari-kaaharin turbo vastaa noin 250 000 ajettua turboa Suomessa kun bahnilta tullaan kahtaasataa ja pysäytetään huoltoaseman pihaan napista. Turbo siinä sitten iloisesti paistuu ja öljyä paistuu useampi molekyyli joka kerta laakeristoon.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 15.11.2014 14:22 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
Cikatti kirjoitti:
Tässä onkin juuri jujua koska 100 000 km ajettu liisari-kaaharin turbo vastaa noin 250 000 ajettua turboa Suomessa kun bahnilta tullaan kahtaasataa ja pysäytetään huoltoaseman pihaan napista. Turbo siinä sitten iloisesti paistuu ja öljyä paistuu useampi molekyyli joka kerta laakeristoon.


Ja nykyvehkeet tekee tämän jopa ihan automaattisesti, joka pysähdyksellä :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 27.11.2014 10:21 

Viestit: 79
Jäin odottelemaan lupaamaasi yksityiskohtaista vertailua c6 2007bensa/c6 2010HDI.
Vai vaarantaako myyntiaikeet vertailun objektiivisuuden?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 27.11.2014 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Xari kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Tässä onkin juuri jujua koska 100 000 km ajettu liisari-kaaharin turbo vastaa noin 250 000 ajettua turboa Suomessa kun bahnilta tullaan kahtaasataa ja pysäytetään huoltoaseman pihaan napista. Turbo siinä sitten iloisesti paistuu ja öljyä paistuu useampi molekyyli joka kerta laakeristoon.


Ja nykyvehkeet tekee tämän jopa ihan automaattisesti, joka pysähdyksellä :shock:


Paitsi C6?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 27.11.2014 18:44 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
Cikatti kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Tässä onkin juuri jujua koska 100 000 km ajettu liisari-kaaharin turbo vastaa noin 250 000 ajettua turboa Suomessa kun bahnilta tullaan kahtaasataa ja pysäytetään huoltoaseman pihaan napista. Turbo siinä sitten iloisesti paistuu ja öljyä paistuu useampi molekyyli joka kerta laakeristoon.


Ja nykyvehkeet tekee tämän jopa ihan automaattisesti, joka pysähdyksellä :shock:


Paitsi C6?


Sehän ei ole nykyvehje vaan menneisyyttä, edustaa aikoja jolloin kaikki tehtiin paremmin :D



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 27.11.2014 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Xari kirjoitti:
Sehän ei ole nykyvehje vaan menneisyyttä, edustaa aikoja jolloin kaikki tehtiin paremmin :D

Juurikin näin, sehän ei ole edes tältä vuosituhannelta 8-) http://www.citroenet.org.uk/prototypes/c6-lignage/c6lignage1.html = geneven autonäyttelyn satoa 1999



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 28.11.2014 01:59 

Viestit: 5065
En tiedä onko Saksasta tuotujen turbo-dieseleiden ongelma muussa kuin kohtuu yleisessä mittariruuvailussa (Yleistä se on vieläkin vaikka ruuvailu kiellettiinkin) - toisaalta mikä on lännestä tuodun ja Liettuassa myydyn auton kunto ja kilometrit olleet liettuaan saapuessa, minusta myyntimaana Puola/Liettua/... ei ainakaan nosta arvoa. (en ole silti huomannut kummempia hyppyjä hinnassa kilometrien tai valmistuspäivän mukaan, eivätkä juuri edes kerro kuin ensirekisteröintipäivän (vaikka C6:ia myytiin paljon uutena ylivuotisena))

Vaikka La Centrale (tai Argus.fr) on yleisin paikka katsoa oikeaa kauppahintaa Ranskassa, ja siellä C6:sta löytyy vähän enemmänkin, myös ihan muutamia tuhansia ajettuja 2012 rekisteröityjä.
http://www.lacentrale.fr/occasion-voitu ... en-c6.html
http://www.lacentrale.fr/auto-occasion- ... 24291.html


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 31.12.2014 04:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
...jatkuu:

Parituhatta kilsaa lisää (nyt alkaa olla 5000 kasassa omia kilometrejä) uusikoppaisella C6:lla rullailleena ja pitkän reissun pakkasen runtelemaan pohjois-suomeen tehneenä (yli 600 km yhtäjaksoisia ajorupeamia ilman yhtään pysähdystä, perhe kyydissä) voin nyt summata hyvinkin tarkasti C6 240 HDI:n ajotuntumia, myös verrattuna pre-facelift bensa-C6:teen.

C6 on harvinainen lintu harvinaisille bongareille. Suunnitteluperiaatteissa ei painoteta ollenkaan niitä tavallisia 0-100 -kiihtyvyyksiä, alustan "urheilullisuutta" tai 21 tuuman vanteita - tämän auton teemana on "Art Of Travel", matkustuksen taide. Jousitus on eri tavalla mukaavuuspainotettu kuin useimmissa kilpailijoissa, suorituskykyä on "pehmennetty", ja vähät suunnittelurahat on käytetty matkustusominaisuuksiin jotka eivät tule esille puolen tunnin koeajolla. Citroen omissa tutkimuksissaan aikoinaan tuli tulokseen, että korkeintaan 7% ihmisistä jotka tämän luokan autoja ostavat, ostaisi missään tapauksessa C6:n. Sen laskettiin riittävän, hyvinkin - valitettavasti se 7% muuttui sitten 0.007%:tiin tuotannon loppuvuosina, ja niinpä Citroen keskittyy tänään tekemään pieniä ja keskisuuria muoviräppänä-autoja. Ilmeisesti uusrikkaat ja muutkin varakkaat haluavat nelivetoisia Audi-tyyppisiä "jämäkän alustan" ja urheiluvanteiden värittämiä autoja tai kivirekimäisiä kaupunkimaastokuorma-autoja joissa sitten kolistellaan 75 km/h jatkuvasti pahenevan ruuhkatilanteen ja jatkuvasti huononevan tiestön seassa. Lexus (ei sitikka) on niitä varten jotka haluavat olla vihreitä ja "erilaisia".

Monet Citroen-fanaatikot astuvat C6:den rattiin suoraan jonkun XM:n tai karvalakki-C5:n ratista, ja sitten ylistetään estottomasti C6:sta koska ero siihen vanhaan sitikkarieskaan on niin suuri. Asiat eivät kuitenkaan ole näin ruusuisesti, kun muistetaan että muitakin autoja on maailmassa kuin sitikoita. Minulla on harvinainen mahdollisuus todella verrata pitkän ajan ajokokemuksia moniin saman tai kalliimman luokan autoihin, esimerkkinä alumiinikoriseen XJ-jaggeen, CLS-mersuun sekä hybridi-Lexukseen.

Mutta mennäänpäs asiaan. Puhutaan ensin alta pois se vanhemman bensa-C6:den ja uudemman isovoima-diissel-C6:den vertailu. Alussa olin sitä mieltä, että uuden C6:n alusta olisi merkittävästi erilainen ja jäykempi, ilmeisesti softasyistä, kuin tuon vanhemman bensamallin. Näinhän esimerkiksi Natero, jolla on myös jonkinlaista kokemusta myös uudesta mallista, väittää. Pikku hiljaa kuitenkin totuus paljastui - viat sen alustan kovuuden aiheuttivat. Ensin vaihdettiin takapään hydrauliikkablokki, sitten vielä ennen Suomeen lähtöä säädin Diagboxilla alustan kulmakohtaiset korkeudet täsmälleen kohdalleen sekä ilmasin huolellisesti ne AMVAR-venttiilit moneen kertaan. Ja zimzasalabin - alusta on juuri samanlainen kuin vanhemmassa C6:ssa. Tuo alustan korkeuksien säätö poisti sen sivusuuntaisen keinumisenkin, nyt mennään taikamaton päällä. Se on ihan millimetreistä kiinni se alustan korkeuden säätö, nimenomaan AMVAR-venttiileiden ohjaus menee jonkinlaiseen "jäykkätilaan" jos siellä on joku kulma muutamankin millin pysyvästi väärässä kohdassa. Epäilen vahvasti että tästä johtuu Nateronkin kokema uusikoppaisen C6:n jäykkyys - suosittelen tarkastamaan.

Melutaso on kaksijakoinen - alle 70 km/h nopeuksissa vanha bensamalli oli hiljaisempi juuri moottorin takia. Vaikka 3.0HDI on paljon hiljaisempi kuin 2.7HDI-sepelimylly (johon kenenkään ei kyllä enää pitäisi langeta), kyllä sen ihan selvästi kuulee sen rallatuksen sisäänkin kaupunkinopeuksilla, varsinkin kiihdytyksissä. Tässä on kuulemma yksilöeroja, mutta myös kuuntelemassani 2012-vuosimallin C6:ssa moottorin ääni oli samanlainen kalkatus. Joo, ei se monien mielestä ole häiritsevä, mutta verrattuna bensa-V6:n hyminään tai Jaguaarin V8:n huminaan on ääni kyllä kuin maatalouskoneessa. 70:pin jälkeen vaaka heilahtaa toiselle puolelle - uuden mallin parempi äänieristys tiemelun osalta astuu kuvaan, ja moottorin kierrosten noustessa yli 1500 myös koneen ääni vaimenee lähes kuulumattomiin. Tällöin 3.0HDI on hiljaisempi - ei kovinkaan merkittävästi mutta kuitenkin - kuin vanha V6-bensa-C6.

Muutenkin suurimmat käyttöliittymäerot uuden ja vanhan välillä tulevat moottorista - ja siitä uudesta RT5-radiosta. Navigaattori on parempi ja oman telefoonin saa Bluetoothilla kiinni autoon. Tosin ainakin Lumian kanssa tuo Bluetooth-yhteys muistuttaa arpajaisia - joskus toimii, joskus ei, joskus tulee 6 ja lisänumero oikein eli itse kuulee mutta vastapuoli ei kuule mitä puhutaan. Lexuksen bluetooth on paljon parempi.

3.0HDI-moottori on matka-ajossa - kun hitaiden nopeuksien ääni ja ajoittaiset kiihdytystärinät unohdetaan - hieno kone. Kuten sitikka itsekin korostaa, ohituskiihtyvyys on mainio vaikka 0-100 aika on keskinkertainen. 80-140 -väli menee pehmeästi ja nopsaan, niin että HUD:n lukemaa kannattaa katsella ettei kortti kuivu. Kyllä se siihen patalaiskaan bensa-V6:teen verrattuna on eri maailmasta. Sitä bensakonetta sai kierrättää nappi laudassa ja sittenkään ei sellaista joustavuutta löytynyt kuin tästä uudesta mahtidiisselistä. Kulutus? Helsingistä sekalaisen liikenteen seassa ajellessa pohjoiseen 5-6 litraa sadalla, joka on tämän luokan autolle vähän, ei kuitenkaan ennätyksellisen vähän. Pakkasta oli -15 joka saattaa hieman lisätä kulutusta kesäkeliin verraten.

Silti itse saattaisin omaan kaupunkiajopainotteiseen liikenteeseeni valita bensa-V6-C6:n. Se lämpiää nopeammin talvella ilman esilämmityksiä kuin diissel, myös tällä on minulle merkitystä. Ja se hienostuneisuus... toisaalta matka-ajossa tuo iso HDI on niin paljon joustavampi ja parempi - sekä navi, jukebox ja puhelinfunktiot etevämpiä - että ehkä näitä pitääkin olla kaksi, tpinen matkailuun ja toinen kaupunkiin...

Mutta mennäänpä nyt skolastiikan keinoin puolustamaan Citroen C6:den ominaisuuksia matka-ajossa Jaguar XJ:tä, Lexus RX400H:ta, ja MB CLS 350:stä vastaan. Väittelen tässä itseäni vastaan, joka on minulle muutenkin tavanomaista, kun näitä miniä on useita.

jatkuu...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 31.12.2014 17:06 

Viestit: 208
Viime viikon perjantai-iltana olimme Oulun keskustassa iltakävelyllä ja yhtäkkiä oli pakko pysähtyä... siinähän se oli. Sanoin emännälle että voisin lyödä vaikka vetoa että tuo on Jekkerin peli. Mitenkä se kuutonen lämpesi pakkasissa ?... vertaa esim. siihen Jaggeen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 31.12.2014 19:47 
Harmituksen aihe uudemmassa polttoöljykäyttöisessä kutosessa: Ei voi soittaa musiikkia omasta gayphonesta suoraan. Karvahattunelosissa onnistuu tuo hyvin.
Puhelimen saa yhdistettyä helposti puhelintoimintoja varten, mutta siihen se jääkin...
Oli miten oli. Kutosella ajan, koska mitään muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa ei ole olemassa. Britit ja omppujengi tietävät.

ps. vähitellen alan kallistumaan vanhaa kunnon bensakutosta kohti sen kokoaikaisen ihanan soundin vuoksi.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 19:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
...jatkuu:

Paneelikeskustelun osallistujat:

- jekkeri: (C6)
- masa (Jagge XJ8 X350 alumiinikorinen)
- jośe (Lexus RX400h)
- väne (M-B CLS 350)

Jekkeri:
No niin, tarkoituksenahan on siis keskustella C6:n paremmuudesta tai huonommuudesta matka-ajossa suhteessa noihin teidän peltilehmiinne. Pidetään keskustelu asiapitoisena eikä lähdetä idefix-tyyppisiin henkilökohtaisuuksiin ollenkaan, vältetään toisaalta myös misogynismiä (heh heh). Koska minä toimin virallisena puheenjohtajana, jaan myös näin alussa puheenvuorot. Jokainen paneelikeskustelun osallistuja saa ensin avauspuheenvuoron, jossa määrittelee autonsa kuulijoille, joita on salissa noin 180 sitruunapatongin yleisen tilastomatematiikan mukaisesti. Masa, aloita sinä Jaguarisi määrittelyllä!

Masa:
Röhhm... Saatana kun yskittää (kulauttaa vettä). No niin, Jaguarin paras koskaan tekemä auto, X350-sarjan alumiinikorinen XJ8 on merkkipylväs autosuunnittelussa. Se on epitoomi joka näyttää miten hyvä luksusauto voidaan tehdä, kun yksi maailman suurimpia autotehtaita eli Ford lyöttäytyy yhteen yhden maailman hienoimman autokulttuurin omaavan pientehtaan (Jaguar) kanssa, ja päättää näyttää muille närhen munat. XJ8 on Ford-konsernin ensimmäinen alumiinikorinen auto, joten korirakenne ylimitoitettiin kaikin puolin, se on militääritasoista ja -paksuista alumiinilootua koko auto. Siitä seuraa korin ja matkustamon täydellinen äänettömyys - Jaguar XJ8 oli vuonna 2004 mittausten mukaan karkealla asvaltilla maailman hiljaisin auto, voittaen muunmuassa Rolls-Roycen huippumallin. Tähän tekniseen ylivoimaan lisättynä brittiläisen pröystäilevä jalopuu- ja connelly-nahka -sisustus, ZF:n eleetön 6-vaihteinen automaattiloota ja Fordin modulaarinen räyhäkäs 4.2 litran V8 joka kuluttaa 8 litraa sadalla mutta tuottaa 300 hevosvoimaa kylmiltään - mitäs tähän on lisäämistä. Maailman paras auto vuonna 2004 - ja takuulla käytettyjen hintaluokassaan paras tänä päivänä!

Jóse:
No siinä kuultiin ylisanoja Jaguar-mieheltä olan takaa. Unohtui autuaasti mainitsematta tuon takavedon onnettomuus meikäläisissä talvioloissa, sekä jatkuvat ja helvetin kalliit viat. Johan niissä youtube-videoissakin joku vikavalo kellottaa kojetaulussa päällä koko ajan Masalla! Mutta nyt puhutaan laadusta: minun omistamani Lexus RX400h ei ole 60.000 km:n aikana (110.000 - 170.000 km) kehittänyt yhtään vikaa, siis ei ainuttakaan, edes yksikään polttimo ei ole palanut! Ja tämä on taivahan tosi! Siinä saa Jaguar-mies kantaa repullisen setelirahaa korjaamolle samassa ajassa että edes ilmajousitus pysyy erektiossa. Niin, tuon ylivoimaisen luotettavuuden lisäksi hybridi-Lexus on nelivetonsa ansiosta maantiellä vakaa, ja kaupungissa herkkä kiilaamaan liikennevaloista kaikenmaailman kaksivetoisten edelle. Lisäksi kulutus pysyy aisoissa ollen maantiellä luokka 9L / 100km, kaupungissa sama, pankaapa se paremmaksi!

Väne:
Jaa, siinä nyt sitruunapatongin väki kuuli kuinka kaksi leluauton omistajaa yrittää nostattaa omaa egoaan. Minulla on mersu, ja sitä ei tarvi peitellä! Kuten jo TM totesi vuosien takaisessa B-Mersun testissään, yksi lisätähti ja plussa autolle tuli siitä että "Mersu on aina mersu", todellisista ominaisuuksista riippumatta. Tämä on sitä oikeaa imagoa! Minun ei edes tarvi selitellä autoni ominaisuuksia, koska jo lähtökohtaisesti Mercedes-Benz on edelläkävijä. Enkä tule kertomaan teille paljonko korjaukset ovat tulleet maksamaan ja mitä vikoja tässä läntässä on ollut, totean vaan että se ajaa Mersulla jolla on siihen varaa! Loppu.

Jekkeri:
Ja näin siis kanssaveljien avaukset. Itse kerron Citroen C6:sta avaukseksi lyhyesti, että siinäpä on nyt Citroenin parhaiden - joskin senilisoituneiden - insinöörien näyte, millainen auton pitää olla kun se tehdään todellisia hedonisteja varten, eikä autotoimittajia miellyttämään. Ylivoimainen jousitus, kevyt ja herkkä ajettavuus, sikarisalongin sisusta ja avant-gardistinen ulkomuoto takaavat että matka taittuu kuten sitikka itse määritteli C6:n suunnitelufilosofian - the Art Of Travel.

Väne:
Hah hah! Ylivoimainen jousitus - Mersun rautajousituskin on parempi mukulakivikolla kuin tuo C6:n helposti pohjaava hydro-astmaattinen viritys!

Jekkeri: Väne, eipä keskeytetä ennenkuin sana on vapaa. Haluaisin ensiksi ohjata keskustelun tuohon melutasoon, josta niin paljon puhutaan. Onkohan nyt niin, että tämä C6 on satasen nopeudessa hiljaisempi kuin yksikään noista teidän kinnereistänne, tehän olette ajaneet myös C6:lla saman verran kuin minäkin?

Väne: On se totta, mutta mitä väliä sillä. Mersun ylivoimainen äänieristys toimii pienillä nopeuksilla paljon paremmin - ja matkallakin on monesti pakko ajella 50-80 -nopeusvälillä. Silloin Mersu on hiljaisempi! Loppu.

Masa: No kyllä perkele piti Mersu-miehen määritellä kapea väli milloin MB on hiljainen, 50-80, hah hah! Jaguaarin hiljaisuus on ensinnäkin pikkunopeuksilla eli 0-50 täysin ylivoimainen; sisälle ei kuulu yhtään mitään! Se on kuin istuisi maaseudulla jouluyönä yksinään pirtissä kaappikellon raksuttaessa - suurin äänilähde on kojelaudan kellon viisarien liikahtelun vaimea rapina! Ja toisaalta kun Jagessa kaasua painaa, niin bensa-V8:n herkkää ja matalaa murinaa kuuntelee mielellään, eikä vaivautuneesti punastuen kuten sitikan ja MB:n diisselin kalkatusta! Nokivasarat eivät ole herramiehen autoja. Ja kyllä - Jaguar on satasen nopeudessa, skandinaavisella karkealla asvaltilla äänekkäämpi kuin C6, mutta vain marginaalisesti - ja se kuittautuu kun kaasua painetaan ja sitikka jää pölyä nielemään!

Jóse: Nyt puhutaan asiasta joka ei Lexus-miestä juuri kiinnosta. Minun autoni ei liene hiljaisin muuta kuin tyhjäkäynnillä - koska tyhjäkäyntiä ei ole, moottori sammuu silloin! Toisaalta Lexuksen melu on sävyltään varsin autereista, eikä häiritse ketään... no joo, kiihdytyksissä se 3.3-litran V6 jossa on portaaton vaihteisto jatkeena joskus rähisee hieman, eikä se ole maittavaa kuultavaa ainakaan verrattuna Jagen V8-möyrintään. Mutta ei Lexus äänellä koreile...

Jekkeri:
Tämä tosi, Lexuksen avut ovat muualla. Masalle ja Vänelle totean heidän olevan oikeassa, mutta nythän puhutaan matka-ajon hiljaisuudesta. Yli 80:ssä sitikka alkaa hiljentyä ja satasessa on hiljaisempi kuin teidän kinnerinne. Mennään eteenpäin - kaikkia kiehtovaan jousitukseen ja sen toimintaan matka-ajossa. Sana on vapaa!

Jóse:
Lexuksen osalta virsi on lyhyt. Jousitus toimii riittävän hyvin, on riittävän pintapehmeä eikä pohjaa helposti. Ei siinä ole ilmajousituksen hienostuneisuutta nimismiehen kiharalla tai Citroenin hydro-ateistiikan leijuvaa pehmeyttä hyvällä tiellä - mutta se toimii, eikä tarvi korjailla ilmaletkuja tai AMVAR-venttiileitä!

Väne:
Minun mersussani on rautajouset, ja en häpeä sitä näiden hydrolastic-miesten seurassa. Kun maailman paras autovalmistaja eli Mersu tekee rautajousisen auton, on se niin pintapehmeä että sitikkamiesten "leijunta" jää enemmänkin huumausaineiden käytön termiksi. Suurin osa nykyteiden vikaahan on juuri tällaista pientä nypytystä ja poikittaista katkoa, niissä Mersu on paras! Loppu.

Masa:
Ei se paras ole Mersu, ei sinne päinkään. Jaguaarin ilmajousitus yhdistää molempien maailmojen parhaat puolet - rautajousisen pintapehmeys ja hydro-pneumatiikan laajat ja mukavat liikkeet suuremmissa heitoissa. Lisäksi alustaääniä ei Jaguarissa ole - ajat vaikka ratakiskojen yli niin mitään ei kuulu, mennään kuin ilmatyynyllä. Pystyykö tähän C6 vastaamaan?

Jekkeri:
No ei välttämättä pysty Masa, ei. Vänen isottelut Mersun jousituksesta voi unohtaa, se ei pärjää millään tiellä sitikalle eikä jagelle mukavuudessa. Jósen Lexus-kommentti oli rehellinen, Lexus ei kilpaile jousituksellaan tässä voittajuudesta. Mutta Masa - Jaguaarin jousitus ei koskaan aikaansaa sellaista TGV-tunnelmaa, kuin C6 hyvällä tiellä tekee! Jagge kyllä toimii hienosti kaupungin mukulakivikolla ja ratakiskojen ylityksissä, mutta useinko sellaisia matka-ajossa on? Kyllä matka-ajossa on tärkeämpää se unenomainen leijunta hyväkuntoisella tiellä - ja sen C6 tarjoaa.

Masa:
Ehkä totta, mutta katoppa jekkeri kun nykyajan tiet ovat täynnä monenlaista vauriota, terävääkin, jotka aiheuttavat C6:ssa alustan töminää, Mersussa kuminaa ja Lexuksessa hälyääniä ja sivusuuntaista vatkutusta! Jagge menee niistä hiljaa ja eleettömästi!

Jekkeri:
Liioittelua. Esimerkiksi nelostiellä Helsingistä Ouluun on ehkä 10 kilometriä kokonaisuudessaan jossa Jagge olisi sitikkaa parempi. Loput 600 kilometriä Iso Kissa pesee nuo kaikki teidän autonne - on kuin istuisi pikajunassa joka vilistää tasaista raiteistoa myöten Ranskan maaseudun läpi!

Väne:
Jousitus, jousitus, jousitus. Eikö tässä mistään muusta puhuta. Mersu on joka tapauksessa paras, vaikka se olisi huonompi subjektiivisesti, koska Mersu on aina Mersu. Mennään nyt moottoreihin! Loppu!

Jekkeri:
No kyllä, ehkäpä jousitus tuli tuossa käsiteltyä. Yhteenvetona voitaneen todeta, että C6:n jousitus on hyväkuntoisella valtatiellä paras, Jagen kaikissa muissa oloissa. Pax. Moottorit? No todetaan kärkeen, että C6 faceliftin 3.0HDI on sama kuin Jaguarin uusissa XJ-malleissa, niin että tuota... 240 hevosvoimaa, 450 newtonmetriin (japanilaisen vaihdelaatikon takia) rajoitettu vääntömomentti lähes koko kierrosalueella, ja härän sitkeys sekä aasin taloudellisuus!

Väne:
Hah hah haa, yksi sana meni jekkerillä oikeinkin, tuo Aasin sitkeys sitikan osalta, hehheh... No niin - mersussa on melko lailla samantehoinen ja samantyyppinen diesel, mutta sen jatkeena ZF:n loota joka kestää vääntöä helposti yli 60 kiloa. Niinpä lastuttamalla mersusta saa paljon tehokkaamman ja vääntämämmän kuin tuosta C6:sta - minullakin on yli 300 hevosta ja 59 kiloa vääntöä tässä vakiomersussa, pelkällä softamuutoksella! Ja perhana että vastine kaasuun on nopea, ei sellaista veny-vanutusta kuten sitikassa. Kaikesta huolimatta polttoöljyä kuluu keskimäärin alle 7 litraa sadalla matka-ajossa! Loppu.

Jóse:
Lexus edustaa maailman kehittyneintä hybriiditekniikkaa - tuntuma kaasuun ei ole välitön vaan mukavan pehmeä, vähän kuin sitikassa, ja auton teho ja kiihtyvyys ovat aika lailla 1:1 sitikkaan verrattuna. Mutta neliveto ja portaaton vaihteisto (sähkömoottoreineen) tuovat varsinkin talvella menoon joustavuutta ja vaivattomuutta jolle sitikka ei pärjää. Toki bensaa menee niin kaupungissa kuin maanteilläkin saman verran - 9 l/100 km. Mutta hei - sitikankin diisseli ottaa kyllä kaupunkiajossa helposti yli 10 litraa jos ajetaan lyhyttä pätkää!

Masa:
Siinä ns. rahamiehet kilpailevat autojensa polttoaineenkulutuksella. Häpeä, hävetkää. Jaguaarin moottori on noihin teidän virityksiinne verrattuna täysin ylivoimainen: Fordin yli 100-vuotias tietämys V8-moottoreista kristalloituu tähän 4.2-litraiseen helmeen. Vastine kaasuun on välitön. Ääni kiihdytyksissä on helvetin hieno, parempi kuin vaikkapa euro-V8:seissa. Tyhjäkäynti on täysin äänetön ja värinätön. Tasakaasun ominaisuudet ovat kuin turbiinimoottorissa. Ja jos kerran bensasta puhutaan, niin sitä palaa matka-ajossa alle 8 litraa sadalla moottoritienopeuksissakin, repikää siitä.

Jekkeri: Niin, kyllä subjektiivisesti moottoreiden osalta Jagge voittaa niin ääneltään kuin tuntumaltaan. Meillä turbo-miehillä on se turboviive aina haittaamassa asioita Vänen kanssa, ja toisaalta Lexus teknisestä hienoudestaan huolimatta vaan tuntuu jotenkin... löysältä, jopa löysemmältä kuin C6 ellei kaasua runttaa aivan pohjaan asti. Täytyy kyllä mainita että talvella Jagen moottorin hienous jää käyttämättä kun takavetoinen auto suttaa pintakaasulla kelillä kuin kelillä. Sitikan kori ja Jagen bensa-V8, siinäpä olisi yhdistelmä! Vaan ei ole saatavilla, ei... Ehkä yhteenveto konetekniikasta olisi se, että niin kauan kuin mennään tasakaasua sataa tai ohitellaan rauhallisesti matka-ajossa rekkoja, kaikki nämä koneet ovat hyviä. Erot tulevat pienempien nopeuden melutasossa, täyskiihdytyksen tehossa ja polttoaineenkulutuksessa. Ja kulutuksen suhteen sitikka voittaa kaikki nuo teidän pelinne, myös Mersun... Jaa, mutta aikamme alkaa olla lopullaan! Käsitellään vielä ulkonäkö, interiööri ja jälleenmyyntiarvo. Väne, ole hyvä.

Väne:
Ole itse hyvä sinä saatanan tuhero ja vanusormi. Minä en lähde enää mitään käsittelemään teidän kanssanne - Mersu on paras ja sillä hyvä. Minä lähden! Loppu. (Kävelee ulos sitruunapatongista)

Jóse:
Oho, ottipa se itseensä tuo Väne. Olisiko siksi että tuon CLS-mesehän näyttää kokoonpolkaistulta tamppoonilta? No Lexuksen osalta asia on selvä. Ulkonäkö on ketään kiusaamaton mutta tylsä, sisustus on laadukas mutta tylsä, ja jälleenmyyntiarvo on loistava koska kaikki tietävät etteivät nämä mene koskaan rikki. Mielestäni pelkästään tuo jälleenmyyntiarvo tekee Lexuksesta ylivoimaisen - minun autoni on tiputtanut kolmen vuoden aikana arvoaan alle 10 senttiä/kilometriä, vaikka nyt puhutaan luksusautosta! Ai niin - Lexuksessa on sisätiloja lämmittämässä myös sähkölämmitin joka rupeaa heti puskemaan kuumaa kun virta-avaimesta vääntää - ja tämän porukan tehokkaimmat istuinlämmittimet, että siitä plussaa!

Masa:
Ehkä näin Jóse vaan entäs jos ei myy autoaan vaan ajaa sillä aina vain? Jaguaarin muotoilu on klassinen, tämä on se viimeinen "Jaguaarin näköinen Jaguar", varsinkin British racing green-värisenä. Kuten nähdään ilta-sanomien jutusta jossa minun autoni esiintyi, kyllä se on vielä tänäänkin kovaa valuuttaa (http://www.iltasanomat.fi/elokuvat/art- ... 47103.html) ja herättää kaikkien huomion. Sisusta? Jaguaarin perinteinen nahka+jalopuukombinaatio on monien mielestä vanhanaikainen, minusta taas hyvin käytännöllinen ja tyylikäs "british old boy"-tyyliin - uudessa XJ:ssähän tästä tyylistä on luovuttu ja siksipä se ei minuun vetoakaan, se uusi. Niin, se jälleenmyyntiarvo... näitä saisi antaa puoli-ilmaiseksi pois ja sittenkään kukaan ei suostu ottamaan tällaista yli 150.000 ajettua, että se siitä. Kymppitonnilla saat valita omasi, ja kaikissa on samat kalliit viat korjausta odottamassa!

Jekkeri:
Vänen odotettu lähtö selvästi paransi ilmanlaatua täällä salissa. Mutta joo - C6:n muotoilu jakaa mielipiteitä, ja se on sen tarkoituskin. Futuristinen mutta samalla tyylikäs eikä ylilyövä ulkoasu on harvinaisuus tänä päivänä. Vanteetkin ovat maltillisesti 18-tuumaiset, ei ole lähdetty hulluttelemaan 20-tuumaisilla kuten Jagge noissa XJR-tehomalleissaan. Joka tapauksessa, C6 ei mene marketin parkkipaikalla sekaisin alemman kansanosan autojen kanssa, se seisoo omassa ylhäisessä, hiukan arrogantissa yksinäisyydessään. Interiööri? C6 olisi muuten automaailman helmi sikarisalonkimaisessa tyylissään, onhan sielläkin aitoa jalopuuta ja nahkaa, mutta sen kyllä hieman pilaa tuo puhalletun kondoomin näköinen ratin keskiö sekä C5:stä napattu keskikonsolin nappulaviidakko. Joka tapauksessa sisustukseltaan C6 on kaunein sitikka SM:ää lukuunottamatta. Jaguaarin sisusta on laadukkaampi ja hienompi, mutta ei tyylikkäämpi - kas siinä se syy että 7% ihmisistä haluaa sitikan. Jaa, lämmityksestä on pakko todeta että tällainen ilman webastoa liikkuva ranskasta tuotu C6 lämpiää talvella varsin hitaasti. 10 KM pitää ajella ennenkuin rupeaa kuumaa puhaltamaan suuttimista. Ikkunat saa kyllä sulaksi lyhyellä tyhjäkäynnillä, mutta lämpiämisen suhteen tämän on huonoin tästä joukosta. Ja penkinlämmittimet ovat tehottomimmat - menee kaksi minuuttia ennenkuin lämpö alkaa tuntua peffassa, verrattuna Lexuksen 10 sekuntiin.

Masa:
Olipa puolueellinen yhteenveto. Mutta totta se on että Jagge on laadukkaampi ja hienompi, minusta ei vain sisustan vaan myös ulkoasun osalta. Mitä unohdin mainita on se että Jagge lämpiää varsin nopeasti talvella, nopeammin kuin C6, nimittäin sisätiloiltaan - vaikkakin penkinlämmittimet ovat vain C6:n tehokkuustasoa. Silti jotkut haluavat sitikan ja joidenkin silmään se on tyylikkäämpi - makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli! Jekkeri, vedätkö kä... yhteen?

Jekkeri:
Kiitos Masa. Niin, arvoisat väittelit Masa ja Jóse, sekä Väne postuumisti, sekä yleisö: Tässä nyt on keskusteltu puoli tuntia näiden erinomaisten auton moninaisista ominaisuuksista. Koska vertailun teema oli Citroen C6 vs. muut, voin lyhyesti summata, että C6 on paras

a) jousitukseltaan hyväkuntoisella valtatiellä
b) hiljaisuudeltaan jo yli 80 km/h nopeuksissa, selkeämmin yli 100 km/h nopeuksissa
c) tyyliltään (mutta ei laadultaan eikä hienoudeltaan) avant-gardistisessa mielessä niin ulkoasultaan kuin sisustaltaan
d) polttoaineenkulutuksessa matka-ajossa, jossa C6 3.0HDI pääsee 5-6 litran keskikulutukseen talvellakin

Ja useimmissa muissa suhteissa siis haastajista löytyy parempaa kuin sitikka voi tarjota. Kaupunkiajoa ei nyt juuri käsitelty, siinä sitikka sijoittuu huonommin, mutta siitä paneelikeskustellaan joku toinen kerta.

Vielä kerran, kiitos kaikille keskustelijoille ja yleisölle! Nus nus.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 20:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Jäänyt uudestavuodesta ryyppy päälle? :lol: :lol:



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hienoa! Kertakaikkiaan :)

Nyt ne natsi- ja viinakortit takaisin taskuun, ainoa mitä niistä tulee esiin, ovat henkilökohtaiset ongelmat/rajoitteet ;)

Parasta satiiria mitä patonki on tarjonnut vuosien varrella! Täsmäiskut heikon ytimeen, vahvistavat heikkoutta ja antavat voimia :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Satiiria ja skitsofreniaa :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Skitso on sitten kaikkien kirjoittajien ominaisuus :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 22:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
...räyhäkäs 4.2 litran V8 joka kuluttaa 8 litraa sadalla mutta tuottaa 300 hevosvoimaa kylmiltään - mitäs tähän on lisäämistä.


Eipä paljon mitään, mutta tuo ylläoleva yhtälö ei vain toimi...

Karkeasti, 300 kaakkia varten bensaa pitää virrata vajaan sata litraa tunnissa, eli tuosta voidaan sujuvasti päätellä paljonko sitä tehoa on käytössä (voin valaista, alle 30 kaakkia) kun kulutus pyörii kahdeksan litran pinnassa...

Eipä mulla muuta, nus nus.





Tai onpas, viihteenä kyllä nämä tarinat menee, jatkakaa... 8-)



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
No nyt, oli kyllä huono argumentti :lol: Tehoa käytetään vain tarvittaessa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
viihdyttävää, todellakin :D
Sitä vaan ihmettelen kun c6:sta ei arvon raati lytännytkään alimpaan maanrakoon, edes provona ;)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 03.01.2015 22:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
No nyt, oli kyllä huono argumentti :lol: Tehoa käytetään vain tarvittaessa ;)

Niin, mutta voinen väittää että saa aika pitkästi ajella nätisti, jos kerrankin ulosmittaa kaikki tarjolla olevat tehot, että keskikulutus pysyisi kahdeksan litran pinnassa... :lol:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 01:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
jasu kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
...räyhäkäs 4.2 litran V8 joka kuluttaa 8 litraa sadalla mutta tuottaa 300 hevosvoimaa kylmiltään - mitäs tähän on lisäämistä.


Eipä paljon mitään, mutta tuo ylläoleva yhtälö ei vain toimi...

Karkeasti, 300 kaakkia varten bensaa pitää virrata vajaan sata litraa tunnissa, eli tuosta voidaan sujuvasti päätellä paljonko sitä tehoa on käytössä (voin valaista, alle 30 kaakkia) kun kulutus pyörii kahdeksan litran pinnassa...

Eipä mulla muuta, nus nus.

Ihan pieni korjaus... mm Citroen GS tarvitsee 30 hv kulkeakseen 120 km/h ja silti juo 8 l/100km. Ajoin tänään 210 km 4.6 litran V8:lla (305 hv) ja keli oli melko kauhia, räpäskää tiellä paljon. Nollasin lähtiessä tietsikan mittarit. Kotona Järvenpäässä ka-lukema oli 7.8 l/100km ja vain kaksi kertaa tein matkan aikana "nilkka ojossa ohituksen" ...muutoin ajoin korkeintaan 90 km/h. Kyllä iso kone voi viedä vähän matka-ajossa. Ennätys mulla on 7.4 syksyn viileydessä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/7 [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: