|
Kirjoittaja |
Viesti |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 01:17 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
ds-jekkeri kirjoitti: Näin olen antanut itseni ymmärtää, täällä on yksi myynnissä johon kone vaihdettu 30tkm sitten. Onko sekin jo paljon? Mistä tietää että kone on menollaan vai onko pakko tehdä se puristusmittaus? Suosittelisin kyllä sitä puristusmittausta, vaikkei tuon enempää ole koneella vielä ajettukaan. Mitä itse tutkiin asiaa silloin, niin ~100tkm on yleensä koneet olleet jo huonolla hapella, toki siihenkin on niin monta vaikuttajaa, että kuinka se kestää.. Kuumana käynnistyvyys kertoo myös paljon. https://www.rx8ownersclub.co.uk/forum/v ... 25&t=24047  Tuolta näytti mun 127tkm ajettu kone.. Kuvissa näkyykin, että on noissa muutama tiiviste 
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 12:31 |
Viestit: 725
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 18:40 |
Viestit: 2666
|
Janne L kirjoitti: Ei riitä teho eikä tekniikka ole erikoista, olen Breraa koeajanut nelivetoisena. Menis ehkä talvicoupena jos ikkunat pysyisivät huuruttomina, subaru svx on kuitenkin paljon parempi monessa suhteessa.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 18:44 |
Viestit: 2666
|
Jeth kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Näin olen antanut itseni ymmärtää, täällä on yksi myynnissä johon kone vaihdettu 30tkm sitten. Onko sekin jo paljon? Mistä tietää että kone on menollaan vai onko pakko tehdä se puristusmittaus? Suosittelisin kyllä sitä puristusmittausta, vaikkei tuon enempää ole koneella vielä ajettukaan. Mitä itse tutkiin asiaa silloin, niin ~100tkm on yleensä koneet olleet jo huonolla hapella, toki siihenkin on niin monta vaikuttajaa, että kuinka se kestää.. Kuumana käynnistyvyys kertoo myös paljon. https://www.rx8ownersclub.co.uk/forum/v ... 25&t=24047  Tuolta näytti mun 127tkm ajettu kone.. Kuvissa näkyykin, että on noissa muutama tiiviste  Kiinnostavaa. Ei pysty näköjään tavallisella puristusmittarilla mittaamaan. Epäilen löytyykö mistään Virosta tuota vaadittavaa erikoispuristusmittaria. Lienee viisasta lähtökohtaisesti olettaa että kaikki myynnissä olevat ovat moottorin osalta rikki, kun osto-ohjetta lukee. Jos kalliita puolapaketteja ei ole vaihdettu 40tkm välein niin moottori on pilaantunut vaikka kulussa ei ole huomannut mitään vikaa. Kuumastarttikaan ei kerro moottorin kuntoa jos omistaja on vaihtanut uuden nopeamman startin. Tosi hankalaa... paljonko muuten kustansi koneremontti, 4000?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 22:07 |
Viestit: 384
|
Mitähän tuo wankel-moottori tykkäis jos siinä polttelis kaasua tai etanolia? Pysyiskö paikat puhtaampina vai puhdistaisko etanoli jopa liikaa?
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 23:14 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
retrotuner kirjoitti: Mitähän tuo wankel-moottori tykkäis jos siinä polttelis kaasua tai etanolia? Pysyiskö paikat puhtaampina vai puhdistaisko etanoli jopa liikaa? Käsittääkseni nuo tykkää ajamisesta, köröttely on koneelle myrkkyä, aja sillä sitten täällä poliisivaltiossa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 06.01.2017 23:41 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 07.01.2017 12:20 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Jos ei sitikoiden harrastaminen kiinnosta, voi siirtyä toisenlaisen nesteen varassa liikkuvan liikkumismuodon pariin, ja rakentaa vaikka puuveneen  (Ja voihan näitä harrastella sitikoiden kanssa rinnakkainkin...  )
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 07.01.2017 12:48 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
teppo10 kirjoitti: Jos vaihtaa harrastuksen kohteeksi Renaultin? http://www.nettiauto.com/renault/19/8502548Tuli vaan mieleen. Perusrellut on jotenkin niin mitäänsanomattomia sitikoihin verrattuna... Joko jotain tippaa, takatuupparia tai turbofemmaa vois harkita  safrane biturbo 4wd tai 25 V6 kaikilla mahdollisilla herkuilla vois kans olla kiva Mulla on toi tavallisempi Saffe ja sekin on ihan jees, mutta päällepäin aika mitäänsanomaton...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 07.01.2017 16:57 |
Viestit: 384
|
Tuon wankelin kestoikään vaikuttaa varmasti millaista moottoriöljyä käyttää ja RVS-käsittely tekis gutaa ja varhaisessa vaiheessa. Ja eikös nämä ota öljyä myös palotilaan kuten 2-tahtimoottorit?
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 07.01.2017 21:35 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
retrotuner kirjoitti: Tuon wankelin kestoikään vaikuttaa varmasti millaista moottoriöljyä käyttää ja RVS-käsittely tekis gutaa ja varhaisessa vaiheessa. Ja eikös nämä ota öljyä myös palotilaan kuten 2-tahtimoottorit? Jonkun muualla olleen keskustelun mukaan ei pidä vedättämisestä, mitä enemmän saa kenkää sitä paremmin kestää.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 07.01.2017 23:27 |
Viestit: 142
|
Maailma on täynnä mahdollisuuksia sitikkaharrastuksen tilalle... Esimerkiksi taide voisi olla harrastus, josta ei voi kiistellä. Jokainenhan näkee teoksen oman mielikuvansa mukaisena. Minusta DS5 watchstap istuimet ovat lähes taidetta ja haluaisin istuttaa tuollaiset Peugeottiini. Katselisin ruutukuviota taiteellisena oivalluksena. Maksaisin jopa tonnin tuosta "tuning-taiteesta", joka myös tuntuisi hyvältää ajaessa ja olisi saavutus kehittelystä. Toki muiden ihailut ja kehut projektia kohtaan hivelisi mieltä... ryhmägooglehaku päälle, jotta tuollaiset mustat palmikkopenkit löytyisi joltakin romikselta... http://www.citroen.com.au/new-car/ds-5/
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 08.01.2017 12:00 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tuli noista Northstar-koneisista mieleen Allante. Semmoiset siistit alkavat olemaan harvassa ja se on soundeiltaan yksi parhaista avoautoista mitä on tehty.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 08.01.2017 12:32 |
Viestit: 352
|
Tässä uudemmassa Alpine-renussa on luonnetta ja eksotiikkaa, vaikka vähän siloitellulta näyttääkin. Konemuovin alle taakse pystyy sovittelemaan Sitikoistakin tuttua tekniikkaa. Hinnat on nousussa. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_Alpine_GTA/A610
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Osta Chrysler Lähetetty: 17.02.2017 16:44 |
Viestit: 146
|
Jos Sitikkaharrastus ei enää kiinnosta, kannattaa ostaa itävaltalainen jenkki Chrysler Voyager. Ylivoimaisesti paskin auto ikinä, jonka jälkeen rakkaus Sitikoihin taatusti roihahtaa uudelleen liekkeihin. Ostin tuollaisen awd mallin 3.8 litraisella bensapadalla veneen vetoon tietoisena huhuista, että sähkö- ja vaihteistoviat ovat yleisiä. En uskonut kaiketi siksi, koska kaikki sähköhimmelit kyseisessä yksilössä toimi ja kyyti oli niin pehmeetä ja hiljaista, että hetken ihmettelin, mihin ihminen muka jotain mehujousitusta tarvii. Ostin auton ja alle kolmen tonnin porsi vaihteisto. Auto jäi seisomaan pihalle ja kun kävin hakemassa kuukauden päästä papereita hanskalokerosta, huomasin että virheetön tuulilasi oli haljennut omia aikojaan. Kului taas kuukausi kun teki mieli tänään kuunnella rauhoittavaa veekuutosen ääntä. Jäi kuuntelematta, koska startti kyllä pyörii komeesti, mutta omia aikojaan ja ilman syytä aktivoituneen ajoneston takia ei käynnisty. On kaikenlaista kinneriä tullut omistettua, mutta tuo mukajenkki on eka, joka generoi itsestään vikoja.
Osta Voyager ja rakastu palavasti Citroeniin !!
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Osta Chrysler Lähetetty: 02.12.2017 22:01 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Petsku kirjoitti: Jos Sitikkaharrastus ei enää kiinnosta, kannattaa ostaa itävaltalainen jenkki Chrysler Voyager. Ylivoimaisesti paskin auto ikinä, jonka jälkeen rakkaus Sitikoihin taatusti roihahtaa uudelleen liekkeihin. Ostin tuollaisen awd mallin 3.8 litraisella bensapadalla veneen vetoon tietoisena huhuista, että sähkö- ja vaihteistoviat ovat yleisiä. En uskonut kaiketi siksi, koska kaikki sähköhimmelit kyseisessä yksilössä toimi ja kyyti oli niin pehmeetä ja hiljaista, että hetken ihmettelin, mihin ihminen muka jotain mehujousitusta tarvii. Ostin auton ja alle kolmen tonnin porsi vaihteisto. Auto jäi seisomaan pihalle ja kun kävin hakemassa kuukauden päästä papereita hanskalokerosta, huomasin että virheetön tuulilasi oli haljennut omia aikojaan. Kului taas kuukausi kun teki mieli tänään kuunnella rauhoittavaa veekuutosen ääntä. Jäi kuuntelematta, koska startti kyllä pyörii komeesti, mutta omia aikojaan ja ilman syytä aktivoituneen ajoneston takia ei käynnisty. On kaikenlaista kinneriä tullut omistettua, mutta tuo mukajenkki on eka, joka generoi itsestään vikoja.
Osta Voyager ja rakastu palavasti Citroeniin !! Hehheh...! (vaivaantunutta ja vähän tukahdetutta naurua) Kun keväällä DS lähti Vihtiin niin minulta jäi sitikat kokonaan. Siis ihan kokonaan. Täysin. Perusteellisesti. Yhtään osaa ei jäänyt. Joku sisäinen vimma, mikä lie? Vähän sama kuin kun perhosen toukka kokee metamorfoosin. No, nyt kun kesä/talvi on mennyt Ooppelin ratissa niin sain siitä tarpeekseni ja hankin riesakseni juurikin Voyagerin. Mutta en sitä itävallassa tehyä pa*kaa, vaan Kanadassa tehdyn, ykkös korisen. 2 päivää takana ja vielä hymyilyttää... Katotaan miten nopeasti >> rakkaus roihahtaa jälleen... 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 02.12.2017 22:30 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Onko nuo 1-koriset paremmin tehtyjä? Uudemmista on kuulunut kaikenlaista pahaa. Saattaa tosin osittain selittyä sillä, että niitä on myyty aika paljon ja vioista yleensä pidetään isompaa meteliä kuin toimivasta pelistä.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 02.12.2017 23:40 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Aapeli kirjoitti: Onko nuo 1-koriset paremmin tehtyjä? Uudemmista on kuulunut kaikenlaista pahaa. Saattaa tosin osittain selittyä sillä, että niitä on myyty aika paljon ja vioista yleensä pidetään isompaa meteliä kuin toimivasta pelistä. Kokemus aikanaan osoittaa. Itse en niistä myöhemmistä perusta, ovat isoja, painavia, janoisia ja yleensä rikki. Noin perstuntumalla arvaisin että mk1 mallin viimeiset olisi lastentaudeista vapaat?
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
taneaho
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 12.12.2017 08:52 |
Viestit: 222
|
Minäkin olen rassannut sitikoita useita vuosia. Nyt minulla on AX11, 2 kpl C5 ja Jumper. Kesällä myin Saxo 1,4:n. Nyt on työn alla Pösö 307 wagon 1,6 vm. 2002. Katsastin sen viimeviikolla. Ostin sen kolaroitruna. Nyt pitää maalata takaluukku ja etupuskuri sekä fiksailla muutama naarmu. Sitten se on luultavasti myytävä. Ellei rouva sitten rakastu siihen. Ilmassa on sellaisia ennusteita olemassa.
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 12.12.2017 21:22 |
Viestit: 352
|
Minä olen hurahtanut sitikoiden lisäksi Land-Rover-tuotteisiin. Viime aikoina on tullut rassailtua -87 110- mallia ja on myös tuo uudempi Defender. Niitä on mukava harrastella, kun osia saa helposti, ja auton alle mahtuu ilman nosturiakin.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 12.12.2017 22:34 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
^Jep, kun katsoo tutun ruudun ulkopuolelle, niin saa kummasti uutta intoa entisiäkin kohtaan. Ja saman voin sanoa noista osien saatavuudesta ja hinnasta Saarivaltakunnan tuotteisiin...
Sopisi kyllä tuohon tien kunnossapitoketjuunkin, mutta kylläpä oli kiva kaupoilla käydä, ei siellä ollut edes liukasta eikä paljoa tuntunut luntakaan tulleen, kun Rangella reissun heitti...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
kimmoa
|
Viestin otsikko: Re: Osta Chrysler Lähetetty: 12.12.2017 22:59 |
Viestit: 169
|
Petsku kirjoitti: Jos Sitikkaharrastus ei enää kiinnosta, kannattaa ostaa itävaltalainen jenkki Chrysler Voyager. Ylivoimaisesti paskin auto ikinä, jonka jälkeen rakkaus Sitikoihin taatusti roihahtaa uudelleen liekkeihin. Ostin tuollaisen awd mallin 3.8 litraisella bensapadalla veneen vetoon tietoisena huhuista, että sähkö- ja vaihteistoviat ovat yleisiä. En uskonut kaiketi siksi, koska kaikki sähköhimmelit kyseisessä yksilössä toimi ja kyyti oli niin pehmeetä ja hiljaista, että hetken ihmettelin, mihin ihminen muka jotain mehujousitusta tarvii. Ostin auton ja alle kolmen tonnin porsi vaihteisto. Auto jäi seisomaan pihalle ja kun kävin hakemassa kuukauden päästä papereita hanskalokerosta, huomasin että virheetön tuulilasi oli haljennut omia aikojaan. Kului taas kuukausi kun teki mieli tänään kuunnella rauhoittavaa veekuutosen ääntä. Jäi kuuntelematta, koska startti kyllä pyörii komeesti, mutta omia aikojaan ja ilman syytä aktivoituneen ajoneston takia ei käynnisty. On kaikenlaista kinneriä tullut omistettua, mutta tuo mukajenkki on eka, joka generoi itsestään vikoja.
Osta Voyager ja rakastu palavasti Citroeniin !! Saman huomasin ajettuani Saab 9000:lla viitisensataa kilometriä. Kyllä tuli sitikkaa ikävä vaikka tuo nyt ei ole edes hulluimmasta päästä autoja. Uudet opel-saabit on vielä aivan luku sinänsä ja kun lukee foorumeita ja katsoo niitten omistajia niin kyllä niihin vaihdetaan osia. Lisäksi pestään öljypohjia taikka vaihdetaan öljyjä muutaman tonnin välein tms. ja 150000 ajettu auto saattaa olla rakennettu puskurista puskuriin uusiksi + on vielä pelleiltään mätä. Vanhat 900:set oli silti vielä autoja puutteineenkin, 300tkm ajetussa autossa saattaa olla sisustus kuin pakasta revästyssä autossa ellei nyt kovin paljoa ole kuskattu koiria / hirviömäisiä kersoja taikka kessuteltu. Yksi jenkki riitti minulle (Camaro), lopulta korin alettua katkeamaan kyrpiinnyin ja pistin vahingon kiertämään.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 12.12.2017 23:43 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Ja ensi suvenakin voi tulla partioleirille joko avantilla ajelemaan tai IoT verkkoa kyhäämään. Avantkuskit: http://www.kliffa2018.fi/pestit/avant-kuljettajia/IoT hörhöt: http://www.kliffa2018.fi/pestit/iot-velhoja/Molemmissa pesteissä voi olla evp (ei-vielä-partiolainen) IoT pestissä voi osallistua myös virtuaalisesti suunnittelun ja rakentamisen muodossa myös etänä Avant kusekeille on eväät ja petipaikka tarjolla talon puolesta. Kipin kapain ilmoittautumaan, tästä saa hyvän mielen ja reippaan harrastuksen.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Lähetetty: 12.12.2017 23:52 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ehdotan Wartburgiin siirtymistä. Niitä löytyy vielä, varsinkin Saksasta. "Limppumallin", hyväkuntoisena voisi saada muutamalla kymppitonnilla. 4-tahtisina 353-malleina paljon edullisemmin. Suomessakin entisöidään muutamia, hienoja tulee. Ehdotan näin, koska -94 kävi päinvastoin... Paljon osia on tallessa, mm. hyvä kone ja toosa.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tehdä, kun sitikkaharrastus ei enää kiinnosta Lähetetty: 13.12.2017 11:55 |
Viestit: 1878
|
jean-michel kirjoitti: Ja ensi suvenakin voi tulla partioleirille joko avantilla ajelemaan tai IoT verkkoa kyhäämään. Avantkuskit: http://www.kliffa2018.fi/pestit/avant-kuljettajia/IoT hörhöt: http://www.kliffa2018.fi/pestit/iot-velhoja/Molemmissa pesteissä voi olla evp (ei-vielä-partiolainen) IoT pestissä voi osallistua myös virtuaalisesti suunnittelun ja rakentamisen muodossa myös etänä Avant kusekeille on eväät ja petipaikka tarjolla talon puolesta. Kipin kapain ilmoittautumaan, tästä saa hyvän mielen ja reippaan harrastuksen. Vapaaehtoisen pelastuspalvelutoiminnan kautta olen ollut tekemisessä Partiolaisten kanssa ja hehän ovat aivan loistavaa porukkaa, upea esimerkki mm. logistiikan hoitamisessa ja monissa muissakin käytännön ratkaisuissa. Sitten tulee se mutta. Niin kauan kuin Partiolaisten peruskirjassa arvopohjan kohdalla lukee näin; "Partiotoimintaa ohjaa partion maailmanjärjestöjen määrittelemä arvopohja. Sen lähtökohtana on ihmiskuva, jossa ihmisellä on velvollisuuksia suhteessa Jumalaan, omaan itseen, muihin ihmisiin, yhteiskuntaan ja ympäristöön. Suhde Jumalaan merkitsee myönteistä asennetta uskontoon, hengellisyyden etsimistä ja elämistä oman hengellisen vakaumuksen ja yhteisön mukaisesti. " estää se minua osallistumasta – tai mikä vielä surullisempaa – päästämästä omia poikiani toimintaan mukaan. Olkoonkin, ettei tuo juuri käytännön toiminnassa vaikuta näkyvän, mutta silti. Tuo on järjestön arvopohja ja noin määriteltynä osan ihmisistä toiminnan ulkopuolelle sulkeva. Huippuleiriä kuitenkin kaikille osallistuville!
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
|