|
Kirjoittaja |
Viesti |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 05.11.2010 09:16 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Hakka seiskat tulossa välirahaa käyttäen Extremejen tilalle. Sitten nähdään, kuinka suu laitetaan. Nouseeko suupielet, vai meneekö yhä enemmän alaspäin!
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 05.11.2010 10:42 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
laakeri kirjoitti: [Itsellä ei ainakaan ole pahemmin positiivista sanottavaa Bridgestonesta sen enempää 4- kuin 2-pyöräistenkään alla. Ja kiinalainen tai japanilainen, itäihme kuitenkin. Olisihan olemassa se kolmas vaihtoehtokin, eli kokeilla kunnollisia eurooppalaisia merkkirenkaita, esim. Continental, Gislaved tai Michelin vaikkapa? Nuo Bridgestonen nastarenkaathan tehdään ihan Suomessa, ettei sen kauempana  Ja minulla on kyllä ihan positiivisia kokemuksia ko. merkistä.
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 05.11.2010 14:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Japa kirjoitti: Nuo Bridgestonen nastarenkaathan tehdään ihan Suomessa, ettei sen kauempana  Ja minulla on kyllä ihan positiivisia kokemuksia ko. merkistä. Tehdään Nissanitkin Englannissa, mutta varsin kauko-itäautomaisia ne silti tuppaavat olemaan 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 05.11.2010 17:38 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tälle päivälle luvatut Hakka 7:t loistavat poissaolollaan, liikkeestä. Kuten näiden Ekstremejä korvaavan renkaiden lupaaja, itse toimitusjohtaja. En saanut siten häneltä allekirjoitusta ylinopeusrikemaksupaperiin, vaan vein sen sitten suoraan laitokselle. Ylinopeus tuli siitä, kun hän kuskina testasi rengasmelua. Kuvattukin on. Kyllä tuo liike ajeluttaa, ketunhäntä kainalossa....
|
|
|
|
 |
ilo mäki
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 06.11.2010 21:01 |
Viestit: 54
|
Kun tuossa ylempänä arvostelen uusia Bridgestone talvipyöriä niin luultavasti vika on minussa eikä renkaissa. Tuote on luultavammin suunnattu näille dynaamisille kiinalaisille Volvo miehille jotka pujottelevat kypärä päässä keilojen välissä. Itse arvostan enemmän rengasta joka antaa parhaan mahdollisen jousitusmukavuuden vaikka rengas reagoisikin vähän hitaammin. Kiinalaisen kesärenkaani runko on pehmeä kuin verkkokassi eli juuri oikea minulle.
|
|
|
|
 |
ilo mäki
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 06.11.2010 21:01 |
Viestit: 54
|
Kun tuossa ylempänä arvostelen uusia Bridgestone talvipyöriä niin luultavasti vika on minussa eikä renkaissa. Tuote on luultavammin suunnattu näille dynaamisille kiinalaisille Volvo miehille jotka pujottelevat kypärä päässä keilojen välissä. Itse arvostan enemmän rengasta joka antaa parhaan mahdollisen jousitusmukavuuden vaikka rengas reagoisikin vähän hitaammin. Kiinalaisen kesärenkaani runko on pehmeä kuin verkkokassi eli juuri oikea minulle.
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 00:10 |
Viestit: 265
|
Onko kellään kokemuksia Vianorin myymästä GT Radial Champiro Ice Pro -nastagummista? Niissä taitaa olla Hakkapeliitta 2:sta muistuttava kuviointi. 185/65R15 koko 250e/sarja töineen. Hinta ei ole paha.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 00:14 |
Viestit: 265
|
Supi-1 kirjoitti: Eikös talvirenkaisiin laiteta vaikkapa 0,2 bar enemmän painetta? Nuo autonvalmistajan suositukset kun ovat kesärenkaille... Onko näin? Katselin juuri kesä- ja talvirenkaiden kulutuspintoja renkaita vaihtaessani ja kesärenkaat on ihmeellisesti kuluneet laidoilta (sekä sisä-, että ulkosyrjästä) enemmän kun keskeltä, talvikumit taas kuluneet selkeästi enemmän keskeltä. Samoilla paineilla olen tähän asti ajellu kesät talvet, mutta pitää vissiin talvipyöriin sitten lisätä paineita.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 01:00 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
vastahan tuosta oli ihan valtakunnan uutisissa juttua, että talvirenkaiden paineet pitäisi tarkastaa rengasvalmistajilta, kun renkaat on niin erilaiset veratuna autonvalmistajien suunnitteluttamiin kesärenkaisiin, joissain malleissa pitäisi nostaa paineita jopa 0.8bar. autonvalmistajan kesärengassuosituksista. "yleisenä" suosituksena olen kuullut että 0,5bar. lisää.
itte katson, että Talvirenkaan pää-ominaisuus on pito, eli turvallisuus. sen takia omat renkaani on joku niistä (suomalaisten) autolehtien talvirengastestien kärki 5:sta. niistä katson omien painotusten mukaan "parhaimman", eikä rengasäänet ole oikeastaan minkäänlaisessa roolissa, kun talvigummia kattelen...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 13:08 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
bigbro kirjoitti: Onko kellään kokemuksia Vianorin myymästä GT Radial Champiro Ice Pro -nastagummista? Niissä taitaa olla Hakkapeliitta 2:sta muistuttava kuviointi. 185/65R15 koko 250e/sarja töineen. Hinta ei ole paha. Jos Nokian -merkillä myytävät renkaat tuntuu kalliilta, niin Nordman -merkkiset renkaat on niitä Nokianin poistuneita malleja. Nordman + on sama kuin Hakkapeliitta 2 ja Nordman 4 on Hakkapeliitta 4. Noilla korealaisilla ei ole tekemistä Nokianin kanssa. Hinta ei ole paha, mutta talvirenkaissa ei taida olla halpaa ja hyvää toistaiseksi osattu yhdistää samaan renkaaseen.
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 14:47 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Kleber Kapnorit on Nokian tekeleitä ja hyväksi havainnut Xantussa ja voortissa. Mutmut kaikille ei kaikki kelpaa eli maku ja mutu asioita.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 15:26 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
kaselin kirjoitti: Kleber Kapnorit on Nokian tekeleitä... Niin kapnor4 oli hakkapeliitta 2:ta vastaava hieman eri pintakuviolla ja "made in finland", mutta kapnor5 ei tietääkseni ole enää Nokian renkaiden tekosia. Taitaa pohjautua Michelin x-ice Northiin??
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 15:33 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
Japa kirjoitti: Noilla korealaisilla ei ole tekemistä Nokianin kanssa. Korjaus: Eihän nuo korealaiset ole, vaan kiinalaiset /indonesialaiset. Ajovalo.net mukaan GT Radial on Indonesialaisen Gajah Tunggalin merkki, joka kertoo olevansa Kaakkois-Aasian suurin rengasvalmistaja ja maailman 20 suurimman joukossa. Michelin omistaa yrityksestä 10 %. Champiro on Tunggalin halparengas, jota valmistetaan myös Kiinassa.
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 16:00 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Japa kirjoitti: GT Radial on Indonesialaisen Gajah Tunggalin merkki... Michelin omistaa yrityksestä 10 %. Minulla on GT Radialit peräkärryn kesärenkaina. Meinasin vaihtaa "mitkä lie kiinalaiset" pois, mutta en taidakaan, kun ovat Michelin-sukuiset... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 18:58 |
Viestit: 2001 Paikkakunta: JKL
|
Entäs sitten kun neljäs talvi lähtee samoilla talvirenkailla käyntiin. Pintaa jäljellä vajaat 5 mm. Paineita olen pitänyt Michelin X-Icessa jotain 2,5 bar. Lamellit ovat lyhentyneet ja kumi kovettunut. Pitäisikä paineita laskea? Jos vaikka pito paranisi?
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 22:54 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Japa kirjoitti: kaselin kirjoitti: Kleber Kapnorit on Nokian tekeleitä... Niin kapnor4 oli hakkapeliitta 2:ta vastaava hieman eri pintakuviolla ja "made in finland", mutta kapnor5 ei tietääkseni ole enää Nokian renkaiden tekosia. Taitaa pohjautua Michelin x-ice Northiin?? Kapnor 5 alla Xantiassa, taitavat olla ihan ranskalaiset, (silti  ) mielestäni kelvolliset talvirenkaat.
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 09.11.2010 23:05 |
Viestit: 265
|
kaselin kirjoitti: Kleber Kapnorit on Nokian tekeleitä ja hyväksi havainnut Xantussa ja voortissa. Mutmut kaikille ei kaikki kelpaa eli maku ja mutu asioita. Kleber on ollu Michelinin omistuksessa vuodesta 1991, siihen asti Misukan pitkäaikainen ranskalainen kilpailija. Ainakin Kapnor 5 on Misukan tekemä ja kuvio pohjautuu X-Ice Northiin. Meillä ekaa talvea nyt kapnor 5:set farkku-santussa alla, saa nähdä millasiks osottautuu.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 11.11.2010 00:45 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Kunhan kaveri tulee sunnuntaina häämatkalta egyptistä niin saa sitten alle tekniikan maailman 2010 testivoittajan ja 2010 test worldin kitkarengas testin voittaja Goodyear UltraGrip Ice+ kitkat. 195/65/15 sisäänostohinnalla 250e. Nyt joutunut pitämään xantiaa parkissa lumitilanteen takia ja ajamaan appiukon astralla työmatkoja joten hinku olisi kova saada pehmeämpi kyyti kannikoiden alle. Ainakin opelissa noi samaiset kitkat tuntuu ihan käsittämättömän hiljaisilta sekä pitäviltä
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
OFF722
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 12.11.2010 18:15 |
Viestit: 47
|
Jatketaan keskustelua kysymyksillä, mitä mieltä olette.
Pitäisikö nastarenkailla ajavat pistää maksamaan: -teiden ylimääräinen kuluminen -takana ajavien autojen maalipinnan ja lasien tuhoutuminen (nasta, nastanpala- ja tiestä irronnut hiekkasade) nyt tietenkin väitetään että ajat liian lähellä, vaikutus ulottuu 50 m päähän -kaikkien renkaiden (kesä ja talvi) ylimääräinen kuluminen, johtuen asfaltin karhenemisesta
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 12.11.2010 18:26 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^Kukaan ei pysyis tiellä jos kaikilla olis kitkat.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 12.11.2010 19:42 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
vibes kirjoitti: ^Kukaan ei pysyis tiellä jos kaikilla olis kitkat. Maailmassa on läjäpäin maita joissa ei saa käyttää nastoja ja silti siellä väki pysyy tiellä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 12.11.2010 20:28 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Paas kattoen, mitä tapahtuu brittein saarivaltakunnassa, tai jossain neverjorkissa, kun vähän lunta tulla tupsahtaa. Harva auto on oikeaan suuntaan menossa, jos ei menossa, niin ainakin nokka...Siellä päin lumen tulo saattaa yllättää. 
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 12.11.2010 22:10 |
Viestit: 265
|
ealab kirjoitti: Paas kattoen, mitä tapahtuu brittein saarivaltakunnassa, tai jossain neverjorkissa, kun vähän lunta tulla tupsahtaa. Harva auto on oikeaan suuntaan menossa, jos ei menossa, niin ainakin nokka...Siellä päin lumen tulo saattaa yllättää.  Heh, tuntuuhan se yllättävän ihan täällä kotimaassakin, ainakin tuolla pääkaupunkiseudulla. Joka vuosi saa lukea otsikoista ja kattoa uutisista kuinka on autoja pilvin pimein ojissa ties missä kun vähänkin enemmän tulee lunta. Ja mie kun en tota ymmärrä. Kyllä nyt suomalaisen pitäs osata talvioloissa ajaa ja kokemattomammankin ymmärtää, että kun sitä lunta tulee, niin ajokäyttäytymisen pitää muuttua. Ei se auto pysy kurvissa tiellä enää samoissa nopeuksissa kun kesällä tai pysähdy samalla matkalla.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu Lähetetty: 12.11.2010 22:49 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
OFF722 kirjoitti: Jatketaan keskustelua kysymyksillä, mitä mieltä olette.
Pitäisikö nastarenkailla ajavat pistää maksamaan: -teiden ylimääräinen kuluminen -takana ajavien autojen maalipinnan ja lasien tuhoutuminen (nasta, nastanpala- ja tiestä irronnut hiekkasade) nyt tietenkin väitetään että ajat liian lähellä, vaikutus ulottuu 50 m päähän -kaikkien renkaiden (kesä ja talvi) ylimääräinen kuluminen, johtuen asfaltin karhenemisesta Onhan se totta että nastarenkaat kuluttavat teitä,irronneet nastat rikkovat tuulilaseja jne. Kannattaisin totaalista nastarengas kieltoa suomeen. kitkoilla pärjää kyllä, lumiketjutkaan ei riitä jos ei ole älliä korvien välissä ottamaan huomioon olosuhteita
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
|