|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 15.06.2021 16:46 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
maijamäki kirjoitti: Käytin 16V Beksin katsastuksessa. Yksi korjaus kehotus. Takaoven sähköinen avaus/ sulku ei toimi. Painoin nappuloista ja toimi. Katsuri ei sanonut mitään.  Koskas keskuslukosta on katsastusvaruste tullut 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Peksi
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 24.02.2023 16:53 |
Viestit: 236
|
No laitetaan tänne, elikkäs
Vel Satis V6 3.5 BVA
leimattu tänään.
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 24.02.2023 20:10 |
Viestit: 1242
|
Katsastusmiehelle ei tuu uni tänään." Oli se mahtavaa...on joskus tällasiakin päiviä..."
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
Sitruuna5C
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 21.03.2023 15:31 |
Viestit: 130 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Käytin 9 viikolla katsastuksessa -16 vuosimallin X7:aani,ja läpi meni,ainoa mistä sanoi,ja laittoi lappuun merkinnän toisesta pimeästä takavalosta,seuraavan kerran kahden vuoden päästä..
C5 2.0 Hdi180 -16
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 24.04.2023 20:13 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kutvonen (C5 Berline Exclusive V6 automatic 2001) sai vuoden ajoaikaa, ei vikoja eikä huomautuksia 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 05.06.2023 17:31 |
Viestit: 373
|
Olivat keksineet uusia hylkäyskohteita. Nyt pitää takasivuikkunoiden toimia.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 05.06.2023 20:13 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
INikki kirjoitti: Olivat keksineet uusia hylkäyskohteita. Nyt pitää takasivuikkunoiden toimia. Eikös Beksistä ollut joku karvalakkien äiti jossa ne oli kiinteät?
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 05.06.2023 20:59 |
Viestit: 982
|
Bexistä oli kolmeovinen malli jossa ei kuskin puolella ollut takaovea ollenkaan. Sellaisen kanssa katsastushenkilöt raapisivat päitään aika pitkään...
|
|
|
|
 |
sulo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 07.06.2023 20:45 |
Viestit: 101
|
INikki kirjoitti: Olivat keksineet uusia hylkäyskohteita. Nyt pitää takasivuikkunoiden toimia. Mä käytin eilen 407:aa konttorilla ja sanoin katsastajalle ettei koskisi vänkärin puolen takaikkunaan. Se nimittäin laskeutuu, muttei nouse ylös. Hän ei maininnut mitään tuollaisesta uutuudesta ja tuore muste tuoksui pois ajellessa.
|
|
|
|
 |
JC5IEDM
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 07.06.2023 21:09 |
Viestit: 77 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
INikki kirjoitti: Olivat keksineet uusia hylkäyskohteita. Nyt pitää takasivuikkunoiden toimia. Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin asiakirja TRAFICOM/423528/03.04.03.00/2020 Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet kohdassa E6 Muut ikkunat: Ikkunaa ei saa avattua tai se ei pysy kiinni ---> Korjauskehotus
2005 - 2008 C5 Break 2.0i AT 2002 (100 - 170 tkm) 2008 - 2017 C5 Berline 2.0i AT 2005 (70 - 298 tkm) 2017 - 20__ C5 Berline 2.0i AT 2005 (113 tkm -)
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 07.06.2023 22:41 |
Viestit: 2161
|
JC5IEDM kirjoitti: INikki kirjoitti: Olivat keksineet uusia hylkäyskohteita. Nyt pitää takasivuikkunoiden toimia. Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin asiakirja TRAFICOM/423528/03.04.03.00/2020 Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet kohdassa E6 Muut ikkunat: Ikkunaa ei saa avattua tai se ei pysy kiinni ---> Korjauskehotus Ja miksi moinen muutos asiaan tuli, on vaan meidän autoilijoiden syy. Keksittiin, kun tummennukset oli sivulaseissa, niin leimalle ikkunat alas ja sulake pois. Jokaiselle hevoselle löytyy lopulta kengittäjä. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 07.06.2023 23:40 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Onko sivulasi pakollinen varuste jonka olemassaolo tarkistetaan katsastuksessa? 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 26.01.2024 15:31 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
Oli mukava käydä katsastuksessa, kun katsastaja osasi nostaa hydesitikan tukivarsista, niin että pyörät eivät jääneet roikkumaan. Sanoikin aiemmin olleensa merkkikorjaamolla asentajana.
Kerran kävi niin, että nostivat keskemmältä ilman että auto oli yläasennossa. Kohta alkoi hydraulinestettä valua lattialle. Tuli iso sotku.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 26.01.2024 18:20 |
Viestit: 324 Paikkakunta: Nokia
|
Ei sinänsä liity katsastukseen, ainakaan pelkästään.
Sitä olen monesti ihmetellyt, että mistä se öljy karkaisi, kun autoa nostaa? Ei ainakaan itsellä ole ikinä öljyt tullut ulos vaikka on nostettu keskiasennostakin, tal vaikkapa jouset pohjassa olevaa autoa. T. 14 v hydesitikalla ajanut...
Voisiko joku valaista asiaa? Sen olen huomannut, että jos nostaa keskiasennosta katsastuksessa, saattaa ottaa hetken ja toisenkin, ennenkuin auto (xm/xantia) suostuu nousemaan niin, että saa nostokumit alta pois. Joskus on kyllä yläasennossa läpivuotava bx:n etusylinteri sylkäissyt paluuputken irti, siitäkin tulee sotkua...
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 26.01.2024 18:30 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kun kädettömät lisää öljyä C5 säiliöön ilman parempaa tietoa, niin kun auto rojahtaa tonttiin, ylitäytetty säiliö halkeaa ja...
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 26.01.2024 19:03 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
mikaeli kirjoitti: Sitä olen monesti ihmetellyt, että mistä se öljy karkaisi, kun autoa nostaa? Tässä C6:ssa karkasi siten, että hydraulinestesäiliö tulvi yli. Heti sen jälkeen määräaikaishuollossa totesivat että järjestelmässä oli liikaa nestettä, kun tarkastivat määrän paineettomana. Poistivat ylimääräisen nesteen ja siivosivat valumasotkut. Edellisessä määräaikaishuollossa oli määrä tarkastettu ala-asennossa ja silloin lisätty 1 litra. Tämän episodin jälkeen olen aina katsastuksessa pelännyt ylivuotoa ja tarjoutunut nostamaan auton ylimpään asentoon. Tällä kertaa katsastaja tiesi, että saa olla normaaliasennossa, kunhan asettaa nosturin niin etteivät pyörät roiku.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 30.01.2024 14:59 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
amikutoseeni kirjoitti: Oli mukava käydä katsastuksessa, kun katsastaja osasi nostaa hydesitikan tukivarsista, niin että pyörät eivät jääneet roikkumaan. Sanoikin aiemmin olleensa merkkikorjaamolla asentajana. No ei tuo katsastamisen kannalta kovin järkevältä kuulosta...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 08.06.2024 16:31 |
Viestit: 723
|
Xm -90 Injection leimattu ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2005 hyväksytysti. Eilen vielä tuli hylkäys seisontajarrun tehosta, mutta vaijerien säädön sekä toisen satulan mekanismin shimmaamisen jälkeen alkoi pitämään. Viikon päästä sitten heti 3000km stressitesti. 
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 05.07.2024 23:03 |
Viestit: 184
|
Kävin hakemassa leiman Activaan kahden vuoden seisonnan jälkeen. Korjauskehotus tuli keltaisista parkkivaloista.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
54M1
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 16.07.2024 16:16 |
Viestit: 51
|
Lähdin tavoittelemaan XM:lle vuoden leimaa, mutta katsuri onnistuikin runnomaan reiän takakelkkaan. Tiesin tosin ettei se kelkka nyt erityisen hyvä ollut, mutta enemmän ihmetytti, että katsuri muka antoi armahduksen kelkan korjaukselle sanoin "kai se täytyy hitsata kun eipä näitä enää taida saada" johon itse totesin, että "niin, näiden hitsaushan on sallittua ihan lainkin puolesta".
BX VAN -89 XM V6 -91
|
|
|
|
 |
CXM - 57
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 20.07.2024 23:56 |
Viestit: 23 Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa
|
Tuli käytettyä 2kpl -95 XM.ää + katsastuksella eikä mitään vikaa  toinen oli seisonut 3 v ja toinen 2v varastolla enkä tehnyt mitään kun ajoin vain asemalle. Katsuri kyllä sanoi että kässärinvaijeri meni poikki mutta hyvin toppasi siihen asti, leimat tuli mutta vaijeri pitää kuulemma korjata, taisi polkaista kunnolla kun oli muutenkin isokokoinen mies  ennemmin käytin -88 CX.ää kunnostuksen jäliltä katsurilla eikä mitään vikaa... kotona huomasin että jarrun varoitusvalo palaa ja tyytin alppitorvi oli jäänyt pöydälle kiireessä ei tainnut tyytti toimia... kyllä täytyy todeta että citroen merkkinä on ainakin helppo katsastaa mm. cx.n jarrut toimii aina kunhan kässärin säätää
|
|
|
|
 |
Ajomies
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 21.07.2024 12:07 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
|
Muutama vuosi sitten C5 Il nuori naiskatsuri sanoi etujarruletkujen pykineen. Kerroin niiden olevan käsijarruvaijerit. Sama katsuri ei saanut käsijarrua pelaamaan useista yrityksistä huolimatta, piti käydä kertomassa että yritä etupyörillä
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 21.07.2024 12:53 |
Viestit: 1179
|
Ajomies kirjoitti: Muutama vuosi sitten C5 Il nuori naiskatsuri sanoi etujarruletkujen pykineen. Kerroin niiden olevan käsijarruvaijerit. Sama katsuri ei saanut käsijarrua pelaamaan useista yrityksistä huolimatta, piti käydä kertomassa että yritä etupyörillä Mulla oli juuri mieskatsuri, joka ei saanut Rättäristä käsijarrua pelaamaan takapyöristä. Mainitsin asiasta, niin totesi, että olkoon.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 21.07.2024 16:34 |
Viestit: 982
|
Pari vuotta sitten kun käytin Xantian leimalla, nuori mieskatsuri teki tarkastuksensa loppuun ja tuli sitten sanomaan että muuten hyvä, mutta valitettavasti olemattomasta käsijarrusta tälle pitää kirjoittaa ajokielto. Kysyin mittasitko takapyöristä -kyllä-… ja uuden etupyöristä dynotuksen jälkeen leima tuli.
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsastuksessa Lähetetty: 21.07.2024 21:10 |
Viestit: 1242
|
Käytän katsastusta hyväkseni mahdollisimman paljon. Olen ruinannut katsomaan tarkasti kaikki paikat ja laittamaan vapaasti korjauskehoituksia, kun saan hyvän muistilistan ja loppuviimeiksi toinen toistaan arvostavan, hyvässä hengessä tehdyn, huolellisen kuntotarkastuksen autoistani. Autoillani ajavat perheenjäsenet muilla paikkakunnilla, kaikki apu teknisten ongelmien hanskaamisessa ennakoivasti on tarpeen. En ole kissa-hiiri juttujen kannalla. Osassa korealaisista on jousikuormitetut etu-alapallonivelelet ja vedänkin sen ohjeen esiin heti kättelyssä; https://www.traficom.fi/sites/default/f ... onivel.pdf
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
|
|