Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 6/7 [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 02:43 
Leikin muutaman kesän autolla jonka kulutus oli nätillä ajolla 7.3l/ 100km. Tulos on oikeasti mitattu, ei ajotietokoneen kertoma. Moottori tarjoili tehoja kuitenkin reilut 250KW. Radalla sai menemään helposti 50l/ 100km https://www.youtube.com/watch?v=cxOijMHzZdk. Hienostunut ja erittäin mukava bensa-C6 polttaa jatkuvasti yli kympin seka-ajossa. Autolla olen rullannut kohta 100000km, eikä kulutus harmita yhtään, koska polttoainetta on edelleenkin vapaasti kaupan.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 03:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kuka prkl teiltä kysyi yhtään mitään? Jo ihan sillä varjolla, ettei teholuokat riitä ;)

Pitää pyrkiä olemaan tietoisuuden piirissä! Nyt ihan oikeasti, ei pidä poimia tarinankerronnasta rusinoita!
En niitä tähän kopioi, mutta mielipiteet sikseen !

Mikä helvetti teitä oikein vaivaa!? Ei näitä piirteitä ollut, kun tähän porukkaan tulin 80-luvulla! EI todellakaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 09:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Itse katsoin, luin "js.dekkerin" jutun riemukkaana, lahjakkaana, kieliasultaan hyvänä kirjoituksena. Siis miten kirjoitettu, siten ei niinkään väliä, mistä aiheesta kirjoitettu. Kestää oikein hyvin vertailun, jos vertailla pitäisi, parhaimpiin kotimaisiin kirjoittajiin (kirjailjoihin), ei välttämättä enää hengissä oleviin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 10:54 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Kannattaa ne mittaukset suorittaa todellisen kulutuksen mukaan eli tankatessa.
Matkamittarin lukemakin antaa virheellisiä lukemia, joten senkin käyttäminen on
kyseenalaista lopullista laskutoimitusta tehdessä.
Kulutusmittareihin ei juuri kannata luottaa, mutta antaahan ne hyvän mielen jos ne näyttää
alakanttiin. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 11:23 

Viestit: 1585
Paikkakunta: Tampere
Ei ne kulutus ja muut mittarit litratolkulla näytä väärin vai? No ei omassa ainakaan.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 04.01.2015 13:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
jasu kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
...räyhäkäs 4.2 litran V8 joka kuluttaa 8 litraa sadalla mutta tuottaa 300 hevosvoimaa kylmiltään - mitäs tähän on lisäämistä.


jasu kirjoitti:
Eipä paljon mitään, mutta tuo ylläoleva yhtälö ei vain toimi...

Karkeasti, 300 kaakkia varten bensaa pitää virrata vajaan sata litraa tunnissa, eli tuosta voidaan sujuvasti päätellä paljonko sitä tehoa on käytössä (voin valaista, alle 30 kaakkia) kun kulutus pyörii kahdeksan litran pinnassa...

Eipä mulla muuta, nus nus.


Ihan pieni korjaus... mm Citroen GS tarvitsee 30 hv kulkeakseen 120 km/h ja silti juo 8 l/100km. Ajoin tänään 210 km 4.6 litran V8:lla (305 hv) ja keli oli melko kauhia, räpäskää tiellä paljon. Nollasin lähtiessä tietsikan mittarit. Kotona Järvenpäässä ka-lukema oli 7.8 l/100km ja vain kaksi kertaa tein matkan aikana "nilkka ojossa ohituksen" ...muutoin ajoin korkeintaan 90 km/h. Kyllä iso kone voi viedä vähän matka-ajossa. Ennätys mulla on 7.4 syksyn viileydessä.

Niin, ja Rättärissä ei ole edes tuon enempää, ja sillä silti omalla "mainiolla" aeromystiikallaan pääsee sen 120km/h kutosen kulutuksella... :lol:


Tämä viittaus tehoihin samassa lauseessa alhaisen kulutuksen kanssa oli tarkoitettu yleisemmällä tasolla, ei suoraksi kritiikiksi kirjoittajaa kohtaan. Se vaan tuntuu unohtuvan että nämä kaksi eivät kohtaa samaan aikaan, siis alhainen kulutus ja maksimitehot...

Näitä tarinoita on oikeasti hauskaa lukea, ja jos noin kovasti kommentointi häiritsee, voin kyllä jatkossa välttää...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 05.01.2015 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Tänään ihan virka-aikana soitti eräs tuttuni sitruunapatongista ja kysyi että miten viitsin kirjoittaa kansallisen huipputason lyhyitä erikoisia näin epäkiitolliselle yleisölle - ilmaiseksi.

Totesin saman kuin ennenkin. On parempi kirjoittaa kymmenelle viisaalle kuin tuhannelle tollolle. Haluan uskoa, että monet teknisesti huippulahjakkaat kaverit lukevat näitä edes joskus - ja se on se porukka jonka mielipiteisiin haluan vaikuttaa, ennen kuin seuraava vallankumous alkaa ja taas kerran kokeillaan, onko valkoisesta miehestä maailman valtiaaksi.

Varmasti hyvää tarkoittavissa lukuisissa aihetta jonkin detaljin osalta tarkastelevissa kommenteissa on tietysti se huono puoli että tulee sivutolkulla uutta tavaraa, ja monilta livahtaa lukematta ohi varsinainen leipäteksti, tässä tapauksessa edellisellä sivulla majaileva paneelikeskustelu. Joka tapauksessa, luen ja henkisesti vastaanotan kaikki kommentit vaikka en niihin kokisikaan vastata. Kehuvat kommentit lämmittävät minua toki koska olen vielä ihminen.

Nus nus.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 06.01.2015 19:24 

Viestit: 1242
Vahvistin just uskosi.

Pagarbiai,

S.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 06.01.2015 20:18 

Viestit: 3655
ealab kirjoitti:
Itse katsoin, luin "js.dekkerin" jutun riemukkaana, lahjakkaana, kieliasultaan hyvänä kirjoituksena. Siis miten kirjoitettu, siten ei niinkään väliä, mistä aiheesta kirjoitettu. Kestää oikein hyvin vertailun, jos vertailla pitäisi, parhaimpiin kotimaisiin kirjoittajiin (kirjailjoihin), ei välttämättä enää hengissä oleviin....

Niinpä, jos lasket Jerry Cottonit parhaisiin kotimaisiin... Minä en jaksanut edes lukea tätä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 06.01.2015 20:26 

Viestit: 1585
Paikkakunta: Tampere
Haukion runot parempia..........



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 06.01.2015 20:29 

Viestit: 3655
Just mietin, että pitäiskö poistaa viestini, mutta ei, en poista. Runoista en tiedä, en Haukion enkä muidenkaan, koska en lue niitä. Kiukutelkaa ja haukkukaa tätä eri mieltä olevaa, mutta älkää nyt sentään verratko parhaaseen suomalaiseen kirjallisuuteen! :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 06.01.2015 23:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä tätä voi verrata hyvän tason viihdekirjallisuuteen. On jopa jouhevaa tekstiä lukea nämä Jekkerin jutut yhdistettynä siihen että tekninen ymmärrys on melkoisen korkealla. Keep on going Jekkeri!



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 06.01.2015 23:41 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Multa kanssa yläpeukku tälle ketjulla, sangen viihdyttävää.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 07.01.2015 00:02 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Jekkerin proosa on mukaansatempaavaa ja kieli on hyvää suomea. Hauskaa lukemista on tällainen tarinointi.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 07.01.2015 00:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Lemon kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Itse katsoin, luin "js.dekkerin" jutun riemukkaana, lahjakkaana, kieliasultaan hyvänä kirjoituksena. Siis miten kirjoitettu, siten ei niinkään väliä, mistä aiheesta kirjoitettu. Kestää oikein hyvin vertailun, jos vertailla pitäisi, parhaimpiin kotimaisiin kirjoittajiin (kirjailjoihin), ei välttämättä enää hengissä oleviin....

Niinpä, jos lasket Jerry Cottonit parhaisiin kotimaisiin... Minä en jaksanut edes lukea tätä.

Cottonit olivat ehdottomasti hyvää suomenkieltä.
Oli pakko ollakin, kun piti kuvailla huimia takaa-ajoja Jaguarilla ja niitä satunnaisia neitoja kyljessä kiehnäämässä. :)
Philillä tosin oli niitä useammin.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 07.01.2015 02:19 

Viestit: 497
Lemon kirjoitti:
...älkää nyt sentään verratko parhaaseen suomalaiseen kirjallisuuteen! :D


Yksi tunnetuista "parhaan kirjallisuuden" tuntijoista, Hesarin kirjallisuuskriitikko Toini Havu kirjoitti 1954 Väinö Linnan Tuntemattomasta Sotilaasta arvion - "Linnalla ei ollut hajuakaan jatkosodan makrohistoriasta eikä hänellä sen vuoksi ollut kykyä tehdä päätelmiä sodan laajemmasta todellisuudesta". Ja erityisesti Linnan tapa käsitellä asiaa "sammakkoperspektiivistä", eli siis sodan käytännössä kokeneiden taholta, oli kirjallisen tason kannalta täysin virheellinen lähestymistapa.

Näin siis tuolloinen huipputason arvostelu tulevasta best selleristä... Parasta suomalaista kirjallisuutta ovat varmaankin ne kaikki apurahakirjailijat ja heidän tuotoksensa, joita kukaan ei lue eikä osta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 09.01.2015 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Paljonko on ton 3.0 HDi-moottorin jakohihnan vaihtoväli ja onnistuuko vaihto nostamatta konetta pois C6:ssa, ja miten lie C5 X7 laita?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 09.01.2015 23:18 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
jos edes samansuuntainen kuin ikuisen kolinapesän (2.7:n) jakopää niin ei edes paha rasti, kutos konehan on lyhyempi kuin neloslotkotin niin tilaa on jopa paremmin, 2 iltaa itsellä meni jakopää rempassa tuohon 407:aan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 02:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"2 iltaa itsellä meni jakopää rempassa"

:D

Olen tottunut kahteen tuntiin kaikissa tekemissäni jakopään rempoissa. Nykyisen kulkimeni jakopään remppa liennee kyllä kaksi pitkää iltaa mutta koitan keskittyä tiheään ö-vaihtoväliin niin se ei laukea, välttämättä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 11:29 

Viestit: 519
Kaksi iltaa on aika suhteellinen määre, saattaa tarkoittaa samaa kun jollain toisella kaksi tuntia. :)



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 14:05 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Niinno kai sen illassakin olisi tehnyt, mutta kun ei ollut kiirus niin ekana iltana osiksi ja tokana kasaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 15:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Mites suuttimien ja hehkujen vaihto tossa kuuvetosessa?

Katselin vaan että saksanmaalla noi 3.0HDi C5 X7:t olis suhteellisen edullisia varsinkin sitten kun on autonvaihto ajankohtaista.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 16:19 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Lemon kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Itse katsoin, luin "js.dekkerin" jutun riemukkaana, lahjakkaana, kieliasultaan hyvänä kirjoituksena. Siis miten kirjoitettu, siten ei niinkään väliä, mistä aiheesta kirjoitettu. Kestää oikein hyvin vertailun, jos vertailla pitäisi, parhaimpiin kotimaisiin kirjoittajiin (kirjailjoihin), ei välttämättä enää hengissä oleviin....

Niinpä, jos lasket Jerry Cottonit parhaisiin kotimaisiin... Minä en jaksanut edes lukea tätä.



Mihin unohtui Huovinen, Paasilinna.......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 19:27 

Viestit: 42
ealab kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Itse katsoin, luin "js.dekkerin" jutun riemukkaana, lahjakkaana, kieliasultaan hyvänä kirjoituksena. Siis miten kirjoitettu, siten ei niinkään väliä, mistä aiheesta kirjoitettu. Kestää oikein hyvin vertailun, jos vertailla pitäisi, parhaimpiin kotimaisiin kirjoittajiin (kirjailjoihin), ei välttämättä enää hengissä oleviin....

Niinpä, jos lasket Jerry Cottonit parhaisiin kotimaisiin... Minä en jaksanut edes lukea tätä.



Mihin unohtui Huovinen, Paasilinna.......


Saarikoski Pentti, ihan itse, kirjoitteli aikanaan myös Cottoneita, eli ainakin yksi kova nimi ja taatusti osaava henkilö on niitä väkertänyt.



Simcasta se alkoi.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 10.01.2015 20:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2749
Paikkakunta: Koria
Cottoneita tuli luettua -68-70 varmaam 75-80% siihen mennessä ilmestyneistä numeroista. Se jäi mieleen, että muistaakseni vuoden 1968 numerot 1,2 ja 3 muodostivat trilogian, joka erityisesti antoi mielikuvitukselle siivet.Kuka lieneekään nuo kirjoittanut. Nuo lehdet voisin vaikka ostaa, jos jostakin löytyisi :lol: :oops:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/7 [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: