Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 6/9 [ 208 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 01:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Julmuri kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Lahden väylä on vaarallien paikka jossa sattuu ja tapahtuu älyttömän paljon, niin paljon että en esim uskalla kesäisin siellä ajaa prätkällä. En ole eläissäni nähnyt niin paljoa vaaratilanteita, kiilausta liittymästä kahden kaistan yli ja metsään ajoa kuin Lahden motarilla.


Poikkea joskus Italiaan... tuntuu Lahden väyläkin kummasti turvalliselta autostradan jälkeen. :)


Olen ajanut 7metristä asuntoautoa italian halki mennen tullen ja voin kokemuksesta sanoa että lahden väylä on villilänsi italian motareihin verrattuna. Siellä sentään huomioidaan muita autoilijoita ja ajaminen on nautinnollista. Rampeista tuleville tehdään tilaa ja ohituskaista on todellakin ohituskaista eikä köröttelykaista. Kannatan vankasti moottoriteiden valvontaa suomessa, nopeus on se mikä aiheuttaa ongelmia



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 02:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Poikkea joskus Italiaan... tuntuu Lahden väyläkin kummasti turvalliselta autostradan jälkeen. "

Niin, siellä voi törmätä mm omavalmisteisiin urheiluautoihin. No, olin just Nykissä näissä tilanteissa. 4-kaistaisella puikkelehdittiin 160 mileä taulussa. Hyvin himmeetä meininkiä, kun kaahaaja katos näkyvistä niin silti kuulin sen moottorin ärjynnän äänekkään Jeepin sisälle. Ei kuitenkaan verrata Italian kulttuuria omaamme, tai Amöriikan idiotismia, ne ovat eri galakseista.

Pysytään kuitenkin Suomessa. Me olemme aika fiksuja liikenteessä mutta, se motari, ei me olla niihin totuttu. Se perkeleen turvavälikin on ihan vitsi kun on liukas keli. No joo, tarkemmin kun ajattelee niin onko se moottoritie turvallinen missään. Pitäsköhän siinä kaistojen välissä (samaan suuntaan) olla kaide?!

Niin, se automaattivalvonta ei muuten kyllä oikeasti ole lopultakaan ratkaisu eli se edellisessä heittämäni kommentti kamerasta metrin välein oli vain halpaa pilaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 09:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
Emme me ole liikenteessä fiksuja. Me oletamme aivan liikaa ja seuraamme liian vähän. Sitten kun tapahtuu jotain yllättävää tai jos joku ajaa meidän mielestämme liian "lujaa" niin ollaan turpa rutussa päivittelemässä miten koko maailmamme on hajoamassa kaaokseen ja anarkiaan. Joustavuus suunnilleen yhtä hyvä kuin rautakangella. Meihin on vain iskostunut jokin omituinen fiksaatio siihen että fiksuus määritellään säännöillä ja niiden joustamattomuudella tilanteessa kuin tilanteessa ja sitä "fiksuutta" pitää saada valvottua kaikkialla kaikin mahdollisin keinoin. Se jos jokin on typerää. :)



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 10:34 

Viestit: 2699
Julmuri kirjoitti:
Emme me ole liikenteessä fiksuja. Me oletamme aivan liikaa ja seuraamme liian vähän. Sitten kun tapahtuu jotain yllättävää tai jos joku ajaa meidän mielestämme liian "lujaa" niin ollaan turpa rutussa päivittelemässä miten koko maailmamme on hajoamassa kaaokseen ja anarkiaan. Joustavuus suunnilleen yhtä hyvä kuin rautakangella. Meihin on vain iskostunut jokin omituinen fiksaatio siihen että fiksuus määritellään säännöillä ja niiden joustamattomuudella tilanteessa kuin tilanteessa ja sitä "fiksuutta" pitää saada valvottua kaikkialla kaikin mahdollisin keinoin. Se jos jokin on typerää. :)

Kuva
Just joo. Yksi esimerkki: Liikenteessä ei juurikaan sellaista tapaa, joka näyttäisi vinkkarilla merkkiä "Huomasin sinut, ole hyvä, aja ohi." Ja toisin päin. Jos näyttää takaa lähestyvälle ohitusmerkkiä, niin harva siihen välittömästi reakoi ja tekee ohitusta. Poikkeuksena nuori kuski.

Mielestäni se omalta pieneltä osaltaan tuo sitä joustavuutta liikenteeseen ja hyvää mieltä kummallekin osapuolelle. Aikoinaan tuo tapa oli yleisempi.

Ja tuo merkinanto ihan riippumatta siitä, mikä on ajonopeus itsellä ja sillä ohittajalla/ohitettavalla. Eikä sitä kannata tässäkään kenenkään alkaa saarnaamaan. Sitä on tehty aivan tarpeeksi. Saarna ei joustavuutta lisää.

"Sahtivaari" näköjään tuolla toisessa ketjussa kirjoittaa samasta asiasta. Ja kuinkas muuten, on juurikin tuota hienoa tapaa liikenteessä noudattanut. Mites se menikään: "Poikkeus vahvistaa säännön."



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 11:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 118
Cikatti kirjoitti:
Pysytään kuitenkin Suomessa. Me olemme aika fiksuja liikenteessä mutta, se motari, ei me olla niihin totuttu. Se perkeleen turvavälikin on ihan vitsi kun on liukas keli. No joo, tarkemmin kun ajattelee niin onko se moottoritie turvallinen missään. Pitäsköhän siinä kaistojen välissä (samaan suuntaan) olla kaide?!

Oli se ajokäyttäytyminen motarilla minkälaista tahansa, on motari kuitenkin turvallisin vaihtoehto. Ei nokkakolareita, leveät loivat penkat, yleensä hirviaidatkin... Kai tätä onnettomuustilastotkin todistaa. Google löytänee.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
JarnoF kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Pysytään kuitenkin Suomessa. Me olemme aika fiksuja liikenteessä mutta, se motari, ei me olla niihin totuttu. Se perkeleen turvavälikin on ihan vitsi kun on liukas keli. No joo, tarkemmin kun ajattelee niin onko se moottoritie turvallinen missään. Pitäsköhän siinä kaistojen välissä (samaan suuntaan) olla kaide?!

Oli se ajokäyttäytyminen motarilla minkälaista tahansa, on motari kuitenkin turvallisin vaihtoehto. Ei nokkakolareita, leveät loivat penkat, yleensä hirviaidatkin... Kai tätä onnettomuustilastotkin todistaa. Google löytänee.

Täsmälleen. Puuttuu (melkein) kokonaan se nokkakolarivaara, joka tekee tod. pahaa jälkeä. Idioottimaiset ohitukset, lue nysvääminen, käy korkeintaa kanssa-autoilijan pinnan päälle, koska ei ole niitä vastaantulijoita.

Tänään taas todistin kummaa ilmiötä. Junnataan ohituskaistalla, kun oikealla kaistalla on harvakseen rekkoja yms. Nooh, sitten kun lopulta on tyhjää (yli kilometri) tilaa oikealla, niin palataan sinne ja samanaikaiseti polkaistaan kaasua. Siis mitä ...tua? :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 14:34 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Tänään taas todistin kummaa ilmiötä. Junnataan ohituskaistalla, kun oikealla kaistalla on harvakseen rekkoja yms. Nooh, sitten kun lopulta on tyhjää (yli kilometri) tilaa oikealla, niin palataan sinne ja samanaikaiseti polkaistaan kaasua. Siis mitä ...tua? :roll:

No kun ei olla totuttu motareihin vaan esmes ohituskaistateihin, joissa tuontapainen käytös on enemmän sääntö kuin poikkeus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 17:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Jallu kirjoitti:
JarnoF kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Pysytään kuitenkin Suomessa. Me olemme aika fiksuja liikenteessä mutta, se motari, ei me olla niihin totuttu. Se perkeleen turvavälikin on ihan vitsi kun on liukas keli. No joo, tarkemmin kun ajattelee niin onko se moottoritie turvallinen missään. Pitäsköhän siinä kaistojen välissä (samaan suuntaan) olla kaide?!

Oli se ajokäyttäytyminen motarilla minkälaista tahansa, on motari kuitenkin turvallisin vaihtoehto. Ei nokkakolareita, leveät loivat penkat, yleensä hirviaidatkin... Kai tätä onnettomuustilastotkin todistaa. Google löytänee.

Täsmälleen. Puuttuu (melkein) kokonaan se nokkakolarivaara, joka tekee tod. pahaa jälkeä. Idioottimaiset ohitukset, lue nysvääminen, käy korkeintaa kanssa-autoilijan pinnan päälle, koska ei ole niitä vastaantulijoita.

Tänään taas todistin kummaa ilmiötä. Junnataan ohituskaistalla, kun oikealla kaistalla on harvakseen rekkoja yms. Nooh, sitten kun lopulta on tyhjää (yli kilometri) tilaa oikealla, niin palataan sinne ja samanaikaiseti polkaistaan kaasua. Siis mitä ...tua? :roll:


Vai että korkeintaan pinnan päälle. Mites 130-140km/h vauhdissa lapasestalähtö jolloin usein myöskin sivullinen joutuu mukaan, takaa tulevat kaaharit joilla vauhtia reilusti päälle 120 monesti 140-150 jolloin tavallinen kaistanvaihtaja ei voi olettaa että takaa kaahataan roimaa ylinopeutta. Ja voi voi,ei kaistakaiteet pidättele mitään, muutama kuukausi sitten paku kolaroi kolmostiellä jolloin auto sinkoitui kaiteen yli valotolppaan ja kuljettaja kuoli. Turha puhua paskaa jallu että moottoritiet on turvallisia.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
Eipä muistu mieleen milloin olisin viimeksi kuullut keneltäkään lähteneen lapasesta 130-140 vauhdissa moottoritiellä. Lienevät jokseenkin harvinaislaatuisia onnettomuuksia. Moottoritie on huomattavasti turvallisempi kuin tavallinen kaksikaistatie vaikka siellä ajetaan suuremmilla nopeuksilla.

Saksan moottoriteillä tuollainen 20km/h nopeusero takana tulevan ja kaistaa vaihtavan välillä taitaa olla sieltä kaikkein pienimmästä päästä ja siellä sääntö on sellainen, että vasemmalla oleva antaa tilaa (päinvastoin kuin Suomessa, jossa rampilta tulevaa ei saa väistää vasemmalle kaistalle.. se on kuulemma ihan pirun vaarallista). Ruotsissakin ajonopeudet ovat käytännössä aika kovat ja vilkun käyttökin näyttäisi olevan enemmän tai vähemmän unohduksissa. Silti sielläkin pärjätään vallan mainiosti. Jos Saksan moottoriteillä pystytään toimimaan 140 vs 200 km/h nopeuserojen kanssa niin on se kumma jos Suomen liikenteessä on niin paljon sokeita, reaktiokyvyttömiä ja ajattelukyvyttömiä kuljettajia etteivät pysty toimimaan edes pienten nopeuserojen kanssa ilman katastrofia ja sydänlääkkeitä. Vai olisiko sittenkin kyse juuri tuosta suomalaisesta idiotismista että oletetaan kaikkien noudattavan "jumalan sanaa" eikä sen takia katsota mitä ympärillä oikeasti tapahtuu...



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 22:03 

Viestit: 14
Paikkakunta: Säynätsalo
Tässä esimerkki Australialaisittain:

http://www.youtube.com/watch?v=qr12R30ouHc

Ei ylinopeus vaan asenne.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 29.12.2009 23:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Gamma kirjoitti:
Tässä esimerkki Australialaisittain:

http://www.youtube.com/watch?v=qr12R30ouHc

Ei ylinopeus vaan asenne.


Mykistävä



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 02:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Joustavuus suunnilleen yhtä hyvä kuin rautakangella"

Tää on hyvä kommentti mutta korjaan sen verran että joustavuus liikenteessä on yhtä hyvä kuin ratakiskolla :mrgreen:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 09:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1183
Julmuri kirjoitti:
Emme me ole liikenteessä fiksuja. Me oletamme aivan liikaa ja seuraamme liian vähän. Sitten kun tapahtuu jotain yllättävää tai jos joku ajaa meidän mielestämme liian "lujaa" niin ollaan turpa rutussa päivittelemässä miten koko maailmamme on hajoamassa kaaokseen ja anarkiaan. Joustavuus suunnilleen yhtä hyvä kuin rautakangella. Meihin on vain iskostunut jokin omituinen fiksaatio siihen että fiksuus määritellään säännöillä ja niiden joustamattomuudella tilanteessa kuin tilanteessa ja sitä "fiksuutta" pitää saada valvottua kaikkialla kaikin mahdollisin keinoin. Se jos jokin on typerää. :)

Tuossa on paljon totuuksia.
Minun joustavuuteni on tosiaan usein, kuin rautakangella, jos joku tietoisesti rikkoo liikennesääntöjä. En sen takia ala rikkomaan sääntöjä, mutta en ala ihailemaan ja nöyristelemään näitä sääntöjen rikkojia.

Mitä tulee sääntöjen noudattamiseen, niin kyllä se minusta on fiksua. Kun on olemassa jotkut normit, niin ei niitä ole syytä mennä itse liikenteessä murtamaan.

Mitä tulee "fiksuuden" valvontaan, niin eipä se minua haittaa. Valvokoon miten paljon vain. Kameravalvonta on rauhoittanut paljon, mutta toki resursseja tulisi saada myös ajotapavalvontaankin lisää.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 11:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
black_van kirjoitti:
Vai että korkeintaan pinnan päälle. Mites 130-140km/h vauhdissa lapasestalähtö jolloin usein myöskin sivullinen joutuu mukaan, takaa tulevat kaaharit joilla vauhtia reilusti päälle 120 monesti 140-150 jolloin tavallinen kaistanvaihtaja ei voi olettaa että takaa kaahataan roimaa ylinopeutta. Ja voi voi,ei kaistakaiteet pidättele mitään, muutama kuukausi sitten paku kolaroi kolmostiellä jolloin auto sinkoitui kaiteen yli valotolppaan ja kuljettaja kuoli. Turha puhua paskaa jallu että moottoritiet on turvallisia.

Niin, voihan se taivaskin pudota niskaan. :roll: Jopa junatkin suistuu kiskoilta silloin tällöin ja kotiin jääminenkään ei ole täysin turvallista, joten tässähän on vaaratilanne päällä ihan koko ajan. :mrgreen:

Kyse oli, onko moottoritiet turvallisempia, kuin normitiet. On ne, usko pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 13:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
Aakku kirjoitti:
Tuossa on paljon totuuksia.
Minun joustavuuteni on tosiaan usein, kuin rautakangella, jos joku tietoisesti rikkoo liikennesääntöjä. En sen takia ala rikkomaan sääntöjä, mutta en ala ihailemaan ja nöyristelemään näitä sääntöjen rikkojia.


Ja jos siitä joustamattomuudesta aiheutuu vaaratilanne tai onnettomuus, onko liikenteemme muuttunut paremmaksi vai huonommaksi? "No kun se ei tehnyt niin ku mä" on vähän laiha lohtu ja heikko selitys siinä vaiheessa. Minä en ihaile tai nöyristele jos joku rikkoo jotain sääntöä, mutta en myöskään tee asiasta käytännössä minkäänlaista numeroa ellei todella aiheuteta vaaratilannetta tai mennä muuten vain naula päässä. Liikenteessä pärjää parhaiten kun seuraa mitä tapahtuu ja suhtautuu rauhallisesti kaikkeen mitä tapahtuu. Oletuksilla ja "jumalan sanalla" ei sen sijaan tule kuin vihaiseksi. Oikeastaan ainoa taho jota kohtaan osoitan yleensä täydellistä joustamattomuutta on liikenteen valvonta ja poliisi. Niin kuin sitä sanotaan, sitä saa mitä tilaa.

Lainaa:
Mitä tulee "fiksuuden" valvontaan, niin eipä se minua haittaa. Valvokoon miten paljon vain. Kameravalvonta on rauhoittanut paljon, mutta toki resursseja tulisi saada myös ajotapavalvontaankin lisää.


Minua se ei rauhoita, mutta vituttaa senkin edestä koska se vaikuttaa lähinnä turhalta rahastamiselta. Lisäksi rangaistukset eivät ole missään suhteessa oikeista rikoksista tuomittaviin rangaistuksiin. Yleensäkään en pidä siitä lähtökohdasta, ettei mitään asiaa enää pystytä hoitamaan ilman kilometrin pituista kieltoviidakkoa ja niiden pilkkujen puhki nussimista valvonnassa. En vain näe sen parantavan liikennettämme millään tavalla - ei sääntöjen noudattamisen kuin varsinkaan liikenteessä olevan ilmapiirin kannalta, mikä on todellisuudessa lähestulkoon merkittävin asia liikenneturvallisuudessa.



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 14:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1183
Julmuri kirjoitti:
Oikeastaan ainoa taho jota kohtaan osoitan yleensä täydellistä joustamattomuutta on liikenteen valvonta ja poliisi. Niin kuin sitä sanotaan, sitä saa mitä tilaa.

...NO JUST!



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Julmuri kirjoitti:

Minua se ei rauhoita, mutta vituttaa senkin edestä koska se vaikuttaa lähinnä turhalta rahastamiselta. Lisäksi rangaistukset eivät ole missään suhteessa oikeista rikoksista tuomittaviin rangaistuksiin. Yleensäkään en pidä siitä lähtökohdasta, ettei mitään asiaa enää pystytä hoitamaan ilman kilometrin pituista kieltoviidakkoa ja niiden pilkkujen puhki nussimista valvonnassa. En vain näe sen parantavan liikennettämme millään tavalla - ei sääntöjen noudattamisen kuin varsinkaan liikenteessä olevan ilmapiirin kannalta, mikä on todellisuudessa lähestulkoon merkittävin asia liikenneturvallisuudessa.


tuollaisen kommentin voi vaan heittää ihminen joka rikkoo nopeusrajoituksia eikä noudata sääntöjä jotka on luotu turvalliseen tielläliikkumiseen. Kyllä se vaan muuttaa mieltä kun saat kolme ylinopeussakkoa niin kuukauden saa miettiä ajo-oikeudettomana tekosia. NE EI NARISE JOTKA NOUDATTAVAT PELISÄÄNTÖJÄ



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Lähdin sit taas AAMULLA (noin 16:00) töihin ja nauratti lähestyä Lahden motaria ja kuten taas arvasin niin siellähän oli pellit kurseessa kilometrin välein ja puupääautoja joka paikassa. Sama juttu kolmostien motarilla ja siellä sattui tosi pahasti. Eli se siitä turvallisuudesta. Normaalilla kantatien pätkällä ihmiset vaan ei ihan oikeasti ota tuollaisia riskejä kuin motarilla, jopa huonolla kelillä. Ne ketkä muuta väittää ei ole tarpeeksi motarilla ajaneet.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ex-kolleega lapsineen joutui tänään syyttään kolarin osalliseksi kun kolmion takaa lähtenyt 85wee papparainen ajoi suoraan vastaantulevan auton eteen ja tämä läjä törmäsi sitten vuorostaan kolleegaan. Onneksi meni vain peltiä ruttuun.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 23:08 

Viestit: 5125
Cikatti kirjoitti:
Ne ketkä muuta väittää ei ole tarpeeksi motarilla ajaneet.

Yleensä kun noita on tutkittu on todettu että jonkun tien tilalle rakennetulla moottoritiellä tapahtuu vähemmän kolareita ...
näin vaikka Turuus (http://www.ts.fi/teemat/liikenne/92355.htm)
"että muutaman vuoden sisällä liikenneonnettomuuksien määrän vähentyminen vakiintuu noin 70 prosentin tasolle verrattuna aikaan ennen moottoritien valmistumista. Näin on käynyt muilla Turun ja Helsingin välisillä moottoritieosuuksilla."
....
Vaikka moottoritiellä ajetaan kovaa, sen turvallisuus on korkeaa luokkaa. Moottoritiellä estetään lähes kokonaan hirvikolarit ja kohtaamisonnettomuudet. Reuna-aidat estävät tehokkaasti tieltäsuistumisia. Kuolemaan johtavat onnettomuudet moottoritiellä ovat hyvin harvinaisia, ja ne liittyvät yleensä rattijuopumuksiin tai itsemurhiin.

– Eniten onnettomuuksia moottoritiellä tapahtuu ohitustilanteissa, mutta yleensä ne jäävät peltikolareiksi. Törmäyskulmat ovat loivia, koska liikenne on samansuuntaista."

Voi toki olla että joku on ajanut nelostiellä ennen ja jälkeen moottoritien ja laskenut kolarien määrät ja pitänyt itse tarkkaa tilastoa, paljon on saanut ajaa että otos olisi tilastollisesti vähänkään merkittävä... mutta vähän silti kuitenkin epäilen.

Ja jos joku luulee että täällä ajetaan vain niin nätisti, niin täällä voi aina vaihtaa kantatielle:
"Samalla välillä 110-tiellä onnettomuustiheys on tällä hetkellä maan suurimpia suhteutettuna liikennemäärään. Erityisesti vanhalla tiellä Muurlan ja Lahnajärven välillä tapahtuu paljon hirvi- ja peurakolareita sekä kohtaamisonnettomuuksia."


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 23:24 

Viestit: 140
Henkilöauto ajoi ohittavan taksin eteen Vierumäellä
Nuoli 21:23 - 30. joulukuuta 2009 - (Päivitetty klo 21:50)
Taksi ja henkilöauto kolaroivat nelostiellä Heinolan Vierumäellä keskiviikkoiltana noin kello 21. Turma sattui yllättäen ohitustilanteessa.
Kaikki autoissa olleet kolme henkilöä loukkaantuivat lievästi ja heidät vietiin tutkittaviksi Päijät-Hämeen keskussairaalaan.
Taksi oli matkalla moottoritietä etelän suuntaan ja lähti ohittamaan rekkaa. Noin 200 metriä rekan edellä ajoi henkilöauto, joka kuitenkin yllättäen siirtyi suoraan taksin eteen. Molemmat autot vaurioituivat törmäyksessä hinauskuntoon.
Toinen etelän suunnan kaistoista on ollut turman vuoksi suljettuna, kunnes hinausauto saataneen paikalle illalla puoli yhteentoista mennessä.
Onnettomuus sattui noin kaksi kilometriä Vierumäeltä pohjoiseen päin.
Kolarin aiheuttaneen henkilöauton kuljettaja kertoi, ettei ollut nähnyt toista autoa lainkaan hankalan lumikelin vuoksi.

"ne ei narise ketkä noudattaa liikennesaantojä"..ei ainakaan tässä tapauksessa kun kaikki vietiin sairaalaan!
..ja kaikki meni huonon kelin piikkiin?
Aika hassua että taksikuski ei ohittaessaan ajanut kenenkään eteen .Olisikohan keskittynyt ajamiseen ja huomionnut muut tielläliikkujat?

OLISIKO tässä auttanut AUTOMAATTINEN LIIKENTEENVALVONTA MOOTTORITIELLA,jota niin kovasti peräänkuulutetaan?

Valitettava tapaus ja toivon että kaikki asianomaiset selvisivät säikähdyksellä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 30.12.2009 23:58 

Viestit: 140
Rupean perumaan puheitani! kyllā moottoritie on vaarallinen! Ja vasemalla kaistalla!
Ainoa syy tāytyy olla ylinopeus kun kerta ajanut vasemalla kaistalla.
Ohittanut tietysti muita!
Kortit pois!

Mutta ei "kolmostien tytöltā", jolle poliisi antoi vain sakot!
Jos tāssakin tapauksessa olisi ollut automaattinen liikennevalvonta niin automaatti olisi kohdellut samanlailla kuin muitakin, eli kortti olisi lāhtenyt. (ei olisi kaunis hymy auttanut_
(Nyt kuitenkin poliisi oli erimieltā lainsāātājān linjasta,ja poliisin sana on laki?)

Kiitos keskustelusta! Seuraan noita muita alueita ja toivon ettā moottoritiet suljetaan,kortit pois pienistākin rikkeistā ja paljon sakkoja uudelle vuodelle! Ja tehdāān maantieltā ensi vuoden Suomen Big Brother lāhetykset. Voimme osoitella olohuoneen sohvalta toisiamme sormella!

Longue Vie!! automaattinen valvonta!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 31.12.2009 03:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ainoa asia jossa allekirjoitan motarin puolesta on juurikin tuo edellämainittu "kuolemattomuus" eli henki lähtee tod harvoin mutta rytisee sitten sitäkin enemmän. Tämä asia taitaa riippua eniten siitä mihin kukin asettaa ns vaarallisuusrajan.
Aina niitä törppöjä vaan riittää sontakelissä tunkemaan vasentakaistaa lusikka lattiassa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 31.12.2009 09:06 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tuosta rekan edellä ajaneesta ja taxin eteen siirtyneestä. Olisikohan menty vain sutta pakoon, mutta tullut karhu vastaan, tai päinvastoin. Jos puskurissa roikkuvaa rekkaa ei pääse väistämään, kuin vasempaan, niin siinä on joitain riskejä enemmän, kuin penkalle väistämisessä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: automaattinen liikennevalvonta
ViestiLähetetty: 31.12.2009 10:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 118
Vale, emävale, tilasto. Moottoritiellä on pienin henkilövahinkoriski ja pienin kuolemanriski.

Keskimääräinen vuosisuorite, henkilövahinko-onnettomuusriski ja
kuolemanriski yleisillä teillä vuosina 1997–2001. (Peltola ja Rajamäki 2004.)


suorite (milj. ajoneuvokm/v) / heva-riski (heva-onn,/100 milj. ajoneuvokm) / kuolemanriski (kuolleet/ 100 milj. ajoneuvokm)
moottoritie: 3415 / 4,4 / 0,32
muu 2-ajoratainen: 1391 / 10,5 / 0,33
moottoriliikennetie: 532 / 5,7 / 1,43
päätie, taajamamerkki: 304 / 20,0 / 0,59
päätie, tilastotaajama: 2767 / 12,0 / 1,21
päätie, asutustihentymä: 777 / 10,7 / 1,65
päätie, haja-asutus: 8312 / 8,5 / 1,22
muu kp, taajamamerkki: 1602 / 21,2 / 0,89
muu kp, tilastotaajama: 2145 / 14,6 / 1,05
muu kp, asutustihentymä: 576 / 14,7 / 0,97
muu kp, haja-asutus: 4998 / 11,8 / 1,10
soratie: 1013 / 12,6 / 0,61

http://www.lintu.info/OULULIIKA.pdf


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/9 [ 208 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: pvalila ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: