Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 7/7 [ 153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Matikkaa vai fysiikkaa, potentiaalista dynamiikkaa
ViestiLähetetty: 27.10.2025 17:34 

XM-Hannu kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Tämä on aika laaja-alainen, tämä Hannun pohdiskeluketju.

Nyt hän on saanut venekuumeen vähän erikoisempaan vuodenaikaan. Keväällä tuohon tupataan sairastumaan.

Kuumeeni on aika lievää sorttia, kun en ole vielä itse oireita havainnut. Enkä tietääkseni ole edes kirjoittanut ostavani venettä. Vaan saahan erilaisia ajatuksia pohtia vaikkapa pihaa haravoidessa.

Ikää kun tulee, niin moni flunssa on kuumeeton. Samalla tavalla, kun ikää on tarpeeksi, ei autokuume johda välttämättä auton ostoon eikä venekuume veneen. Mut riski on kuitenkin koholla...

Onko sulla muuten Hannu noita muita altistavia tekijöitä, esimerkiksi paikka veneen säilyttämistä varten ja vanhaa sairaushistoriaa veneilyn parissa?

Poissa

ViestiLähetetty: 27.10.2025 22:37 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
...

Onko sulla muuten Hannu noita muita altistavia tekijöitä, esimerkiksi paikka veneen säilyttämistä varten ja vanhaa sairaushistoriaa veneilyn parissa?

Kokemukseni vesilläliikkumisesta on hyvin kanoottimelonta-painotteista. En ole koskaan omistanut moottorivenettä, eikä mulla ole omaa rantapaikkaa. Jos ja jos...veneen ostaisin, niin käyttöpaikka olisi 12km:n päässä Voikkaan Virtakivi (joka on nykyistä Kouvolaa). Siitä pääsisi pienemmille tai isommille vesille aina Viitasaarelle saakka, jos intoa riittäisi. Talvisäilytys isolle veneelle olisi samassa paikassa aidatulla alueella, pienemmälle (5m) löytyisi kyllä edullisia sisäpaikkoja.

Tuosta löytyy yksi melontakertomus, kirjoitusvirheineen. Siinä minun tekstit on helppo tunnistaa nimimerkistä. Olen tosin linkannut sen tänne aiemminkin, vuosia sitten.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1472936 ... lokuu-2000

Poissa

ViestiLähetetty: 27.10.2025 23:27 

Mielenkiintoinen matkakertomus. Luin joskus matkakertomuksen miehestä, jonka hänen XM-Sitikkansa vei ajelulle; taisi olla sinun autosi?

Saakohan noita kajakkeja aurinkokennoilla ja apumoottorilla varustettuna? Kun ikä ja laiskuus kasvavat kilpaa, niin jossain vaiheessa sellainen saattaisi tuntua houkuttelevalta välineeltä.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 7/7 [ 153 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7