|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 25.11.2017 16:50 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
XM-Hannu kirjoitti: Äsken kahvipöydässä vaimoni kysyi, mikä on "mesenaatti"? "Hyytynyt mercedes", vastasin nostamatta katsettani sudokusta. Ei kuulemma kelvannut ristikkoon... Vaan kuka osaa  googlettamatta sanoa, mikä on "mesenaatti"?  Jonkun sortin hyväntekijä? Taidemesenaatti esim ostaa tauluja jotta maalareilla oliis leipää pöydässä 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 25.11.2017 17:04 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
mesenaatti on taiteensuosija
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 25.11.2017 21:07 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
Jep Ristikkoon kelpasi "TUKIJA"
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 26.11.2017 23:52 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
https://shl.fi/2017/11/26/olkiluodon-ongelmat-nakyivat-jo-alkumetreilla/Olkiluoto kolmosesta kertovaan dokumenttiin liittyvään uutiseen on löydetty kiva lisätwisti: "Ranskalainen autoteollisuus on merkittävä työllistäjä Suomessa. Merkittävä määrä hinausautoja ja autokorjaamoita ajautuisi vaikeuksiin ilman ranskalaisautoja. Jos insinööritaito ei riitä yhdistämään elektroniikkaa polttomoottorikoneeseen, miten voitaisiin saada toimimaan uuden sukupolven ydinvoimala?" 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 27.11.2017 08:29 |
Viestit: 5065
|
Vähän kuvastaa kuvataiteilijan/toimittajan asennetta  Mutta toisaalta eihän tuo täysin valettakaan ole, mutta siinä lauseessa yhtä hyvin voitaisiin ottaa mikä muu maa vaan joka osallistuu voimalaitoshankkeen suunnitteluun ja toteutukseen. (Paitsi tietysti Suomi, suomalainen rakennusteollisuus on tunnettua siitä että ne tekee kaiken aikataulussa ja pysyy kustannuksissa, ellei usein alitakin ja laatukin on aina priimaa tai vielä parempaa.) Eli totta (osittain) olisi myös: Saksalainen autoteollisuus on merkittävä työllistäjä Suomessa. Merkittävä määrä hinausautoja ja autokorjaamoita ajautuisi vaikeuksiin ilman saksalaisautoja. Jos insinööritaito ei riitä yhdistämään elektroniikkaa polttomoottorikoneeseen, miten voitaisiin saada toimimaan uuden sukupolven ydinvoimala? (Ja onhan tuossa saksalainen Siemenskin vahvasti mukana(ja autoelektroniikassakin). Ainakin minulla viimeisin oikein iso vika ranskalaisessa Sitikassakin oli Saksassa suunnitellun ja Saksassa valmistetun ZF:n automaatin hajoaminen) Mutta itseäkin ihmetyttää tuon yksittäisen laitoksen koko, kannattaako niistä tehdä noin isoja? Itse tekisin kaksi pienempää muutaman vuoden erolla, vaikken osaa sanoa onko siitä iloa kun se joskus joudutaan uusimaan, mutta luulisi siitä ainakin olevan hyötyä erilaisten huoltokatkosten aikaan kun teho joudutaan tuottamaan muualla ja toisaalta rakentamisestakin saisi oppia toiseen?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 27.11.2017 19:06 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
olli__o kirjoitti: Mutta itseäkin ihmetyttää tuon yksittäisen laitoksen koko, kannattaako niistä tehdä noin isoja? Itse tekisin kaksi pienempää muutaman vuoden erolla, vaikken osaa sanoa onko siitä iloa kun se joskus joudutaan uusimaan, mutta luulisi siitä ainakin olevan hyötyä erilaisten huoltokatkosten aikaan kun teho joudutaan tuottamaan muualla ja toisaalta rakentamisestakin saisi oppia toiseen? Eipähän tuo ensi vuonna starttaava mahdottoman iso sentään loppujen lopuksi ole - sähköteho 1,6 GW. Kahteen tarvittaisiin ainakin kaikki tuplaten: esimerkiksi kaikki turvatoiminnot ja ohjausjärjestelmät. Ennemmin säästää tekemällä yhden.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 28.11.2017 17:02 |
Viestit: 5065
|
Tai 0,0016 TW, mutta eikös se ole kuitenkin maailman suurin reaktori vaikka pikkuinen olisikin?
Lähinnä vaikuttaa myös kaikissa hätätilanteissa, vaikka reaktori on sammutettunakin, tulee lämpöä vielä paljon, kuten vaikka Fukushimassa nähtiin.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 04.12.2017 12:05 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
Osuva paikka kyltille! Onhan se nyt aivan selvää, että koirien uimapaikka on ...  ... oikealla!
|
|
|
|
 |
atpsailor
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 08.12.2017 23:42 |
Viestit: 58
|
Pari harrastusta yhdistettynä.....
Liitteet: |

24796502_1908444085862537_9090093339567086673_n.jpg [ 95.41 KiB | Katsottu 32388 kertaa ]
|
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 09.12.2017 00:51 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Itseajavien autojen kehitysvaiheet: 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 22.12.2017 12:57 |
Viestit: 5065
|
Jos arvata pitäisi, niin sanoisin että suomalainenkin teksti on täyttä puppua, vaikkei ihan yhtä hauska, onko noita muka jollain mikroaaltotutkilla, useimmat lienee Passiivi-IR, jotka eivät ole kuitenkaan mikroaaltoja.
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 22.12.2017 13:58 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
mister kirjoitti: svc kirjoitti: Juu. Tuo airbag-takaisinkutsu ei ole oikeastaan mikään kevennys. Kolarissa Takatan valmistaman airbagin kaasugeneraattorin metallikuori saattaa revetä ja kuoren sirpaleita lähteä melkoisella voimalla auton sisätiloihin. Tiedossa on 16 kuollutta ja 139 loukkaantunutta ympäri maailman. Googlen kuvahaku sanoilla "takata sharpnels" antaa aika karuja kuvia seurauksista. http://blog.caranddriver.com/massive-ta ... -vehicles/Juu lähinnä sitä tarkoitin että noinkin vanhoja kutsutaan korjaukseen. Toyota kutsunut jo helmikuussa ja minulle Nissanin omistajana vasta joulukuussa  . Autona Terrano vm. 2003
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 22.12.2017 15:10 |
Viestit: 5065
|
Teuski kirjoitti: ... Ei tartte paljon googletella todetakseen että noi on ihan todellisia  Katos vaan, minulta mennytkin aivan ohi tuollaiset. Itse asiassa googlasinkin, mutta kun katsoin satunnaista tuotetta ja se nimitti ultraäänianturia mikroaalloiksi, niin tein liian pikaisen päätelmän...
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 22.12.2017 15:52 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Siellä se nyt nököttää kanalan seinässä ja odottaa pimeää. Tuohon paikkaan on miinuksena se, ettei tunnistinta saa käännettyä. Saas nähsä kuinka leveä keila siinä on...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 21.02.2018 00:06 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
|
|
|
 |
oddjob58
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 21.02.2018 22:31 |
Viestit: 228 Paikkakunta: Lahti
|
Oravat on viisaita ja taitavia. Meillä oli sellainen puolimetrinen putkeen tehty syöttöautomaatti, jossa kansi yläpäässä. Kyllä orava oppi sen kannen aukaisemaan ja sinne auringonkukan siemiä syömään. Ja mokoma vielä poistuessaan laittoi kannenkin takaisin paikalleen.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA 2 Xsara farkkua 2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
|
|
|
|
 |
pekka karvonen
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 24.02.2018 14:55 |
Viestit: 352
|
Oravat on tuuheahäntäisiä rottia.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 24.02.2018 18:11 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
Onko ihminen sitten hännätön rotta? Jänis lienee lyhythäntäinen rotta...
|
|
|
|
 |
pekka karvonen
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 25.02.2018 09:50 |
Viestit: 352
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 25.02.2018 13:44 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
pekka karvonen kirjoitti: Jänis on pitkäkorvainen rotta tietysti... Ei tässä taloudessa asuvalla Jäniksellä ainakaan pidemmät korvat ole kuin miulla - tai sitten on piilottanut ne hyvin jo vuosien ajan 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 14.03.2018 00:30 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
akticx
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 21.03.2018 02:11 |
Viestit: 138
|
|
|
|
 |
|
|