Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 10/38 [ 942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 38  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 07:44 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Sanovat, että klonkswagen on hyvä ajaa talvella. Tiistaina kotimatkalla havaitsin uutuudennihkeän passatin 6 metriä reunaviivan väärällä puolella ojassa. Hinuri oli jo paikalla. No, vahinkoja sattuu.
Nyt aamulla töihin ajaessa puolet matkasta mittari näytti -31 C. Meni ainakin 15 km, että moottorin lämmön toinenkin ledi syttyi, vaikka lähdin piuhan päästä..



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 09:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Kympin Uutisissa eilen Tuomas-parka hytisteli tien poskessa: "...öljyt tulivat ulos".

Niinhän se oli, että esim. viimasuoja ei kuulu enää tähän aikaan ja maailmaan?

(Ruutukaappaus (C) MTV3/Kympin Uutiset 6.1.2010)


Liitteet:
hinuri.jpg
hinuri.jpg [ 34.96 KiB | Katsottu 12278 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Yöllä -33,4 nyt -29,7 ulkona, sisällä +25,4 :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 09:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
C4_robotti kirjoitti:
Sanovat, että klonkswagen on hyvä ajaa talvella.


Kaveri jutteli että niitä on aika paljon tullut korjaamolle tämän talven aikana. Jäätyneitä huohottimia, kiinni leikanneita moottoreita... tuo ongelmahan on PSA:n uudemmista moottoreista jo suurinpiirtein korjattukin etteivät enää jäädy niin herkästi kuin ennen. :)



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 09:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
C4_robotti kirjoitti:
Sanovat, että klonkswagen on hyvä ajaa talvella. Tiistaina kotimatkalla havaitsin uutuudennihkeän passatin 6 metriä reunaviivan väärällä puolella ojassa. Hinuri oli jo paikalla. No, vahinkoja sattuu.


Sukulaismiehen Tiguan jätti kuulemma eilen työmatkalle, moottorihäiriövaloa poltteli eikä tarjonnut tehoa. Ilmeisesti joku anturi ei tykännyt pakkasesta. Auto menossa jo vaihtoon. :D




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 17:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Älysin yhden ihan simppelin asian (joka välillä unohtuu helposti) tässä kun tuota kirottua pakkasta on luvattu jopa koko tammikuuksi niin se huippujuttu on että nyt ei Citruunat ruostu kun ei tule suolakylpyjä ja se on ihan huippua.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 20:38 

Viestit: 2699
On ennenkin kylmää ollut.

Viestin otsikko: -29.0 C

Kaapelimies_ZX
Lähetetty: 19.1.2006 16:04

Aamulla töihin lähtiessä pakkasta -25 ja BX hörähti ihan kuin olisi autotallista lähtenyt . No, eihän tuolla työmaalla mitään tallia ole, joten siihen kadunvarteen kahdeksaksi tunniksi. Onneksi keli vähän lauhtui iltapäivää kohti, puoli neljän aikaan oli enää -24 astetta. Jännitys tiivistyi että kuinka tuo kesävani lähtee käyntiin. Vouvouvou (sama KOVA starttausääni kuin -81 Volvo343:ssa ParisRhonen starttimoottorilla, eli Valeohan se), tuli ihan ajokortin saanti-ikä ja ajelut mieleen.. Hörähti muttei jäänyt käyntiin ilman kaasua. Kaasulla avitettaessa toisella käyntiin. Kirosin kun joku oli käynyt pöllimässä mun pehmeät penkit ja jättänyt tilalle samalla päällikankaalla olevat kirkonpenkit.. Liikkeelle lähtiessä totesin toisen etujarrun käsijarruvaijerin olevan jäässä, ja sehän otti ja irtosi kahvasta. Kohta pitäisi mennä laittamaan se takaisin paikalleen. Samoin parkkiruudusta 3 m peruutettuani kone sammui.. mutta lähti uudestaan kaasua antaen. Lämpeneminen kesti kymmenisen kilometriä. Muuten koko masiina toimi oikein hyvin, jousitus ja ohjaustehostus ym toimivat kuten lauhemmallakin kelillä (tosin kaupungissa tuota nyt niin huomaa), ainoastaan ylösnousua vauhditin antamalla hiukan kierroksia pumpulle.
Summa summarum, hyvä kesäauto ;) ..kun jostain vielä kävelisi toimiva 1-pisteruiskun lisäilmaluisti vastaan. -- Kaapelimies PS. Eilen sensijaan oli vähän huonompi onni, jäähdytin veti hyhmään töihin mennessä ja "vaihda kansipahvi" -valo ilmoitti olemassaolostaan (molemmat lämmön merkkivalot pimeinä, siis vain "STOP"-valo syttyi). No kiertoa oli sen verran että sisälämppäri täysillä pystyi ajamaan töihin. Työmaalta sitten löytyi spektrometri jolla mittasin jäähdytysnesteen pakkaskestoksi -5C! Kirotut HongKongin glygolit, en mä noita ole mittaillut, ostanut vaan 100% ainetta, laimentanut puoliksi vedellä ja tuupannut syylariin, nesteet vaihdoin kesällä. Onneksi oli lämmin talli jossa nesteet vaihtui ruokatauolla ettei tarvinnut työntää vania kotiin . PPS. Kansipahvi ei sittenkään mennyt, vedet pysyy koneessa eikä kupli. Ihmekö?
************************************************
Ja tuolloin, neljä vuotta sitten oli Sitruunapatonkikin jäässä. Jos jotakuta asia kiinnostaa, niin löytyy viestiarkistosta hakusanoilla Sitruunapatonkikin jäässä ? Tuo siis otsikko.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 20:49 
Cikatti kirjoitti:
kun tuota kirottua pakkasta on luvattu jopa koko tammikuuksi

:evil: kiva kun masensit... :( :cry:


   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 21:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
Epäilevät että riittää vielä hyvin helmikuuksikin. On kuulemma epätodennäköistä että helmikuu olisi tammikuuta lämpimämpi. Eikä siinä, minulle kelpaa. Siitä onkin aikaa kun on viimeksi ollut oikea kunnon talvi. Nyt kun ei tarvitse olla huolissaan käynnistysvaikeuksista. :D



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
heh, kun eivät osaa edes samaa iltaa ennustaa niin millä sitten kuukausia :lol:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 22:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 343
Kyä hirvitti nykästä käyntiin aamulla -22C pakkasesta ilman mitään lämmityksiä... mutta niinhän se taas lähti kerrasta 8-) Hieman laiskasti startti pyöritti, mutta kuitenkin. STOP-valon sammumista saikin odotella tupla-ajan normaaliin verrattuna...
Viimasuoja on, samoin syylärin ja koneen välissä pahvi killumassa löysästi. Se pohjapanssarijuttu jäi täällä Patongissa vaiheeseen (ne mitat) ja eipä ole tuota sitten sen enempää mietittyä. Eli "pohja" auki mennään pakkasessa kohti uusia, päätähuimaavia seikkailuja ;)

Moottori on bensa 2,0i ja moottoriöljynä Teboil Diamond 5W-40 (eka kerta, tuntuu olevan ihan ok kamaa).
Ilman lämmittämisiä se on tämäkin talvi pärjättävä, kaksi aiempaa olikin lauhempia.

Muistan lukeneeni jostain ketjusta (jollain palstalla, ei välttämättä täällä) että huohotinputki olisi herkempi jäätymään jos käyttää lohkolämppäriä - muistanko ihan väärin?



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 23:38 

Viestit: 5863
Paikkakunta: Lahti
Julmuri kirjoitti:
Epäilevät että riittää vielä hyvin helmikuuksikin. On kuulemma epätodennäköistä että helmikuu olisi tammikuuta lämpimämpi. Eikä siinä, minulle kelpaa. Siitä onkin aikaa kun on viimeksi ollut oikea kunnon talvi. Nyt kun ei tarvitse olla huolissaan käynnistysvaikeuksista. :D



JEE, kyllä tämä suolamössöpaskaloskakelit voittaa 6-0



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 23:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 8
Paikkakunta: Liminka
Eipä tahtonut tuo oma Ranskatar aamulla lähteä pilttuusta tienpäälle. Pakkasta oli 34 astetta, katoksessa auton mittari näytti 30 astetta. Lämmityksessä oli ollut 1,5 tuntia, mutta kun sitten itse nukuin pommiin niin oli jo 30 minuuttia ennättänyt jäähtyä. Parin tunnin lisälämmityksen vaati ennenkuin suvaitsi useiden yritysten ja hörähdysten jälkeen käynnistymään.
Klo 10 kun pääsi työpaikalle, niin olihan tietysti kaikki lämpötolppapaikat varattu. Olipa ilo katsoa jälleen kahta autoa, joita jotkut neropatit ovat seisottaneet syksystä asti työpaikan pihalla - tietysti tolppapaikoilla. Kummankin päällä kelpo kerros lunta ja jäätä.
6 tuntia auto siinä pihalla sitten seisoi, ja jännittyneenä istahdin kylmänkankeaan autoon, pakkasta 29 astetta. Lähti kuitenkin ihan hyvin käyntiin ensi yrityksellä.
Nyt sitten jännitetään valmiiksi huomisaamua, 2 tuntia sitten oli pakkasmittarissa 35,3 asteen lukemat.



C5 2.0 16v Break A -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 07.01.2010 23:50 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Eipä ole viitsinyt kiusata Xantiaa ollenkaan näillä keleillä aamuisin, kun ei ole töissä tolppapaikkaa. Kakkosautoa kehtaa kiusata kun se on tehty Siperian kelejä silmällä pitäen. Ja sitä paitsi vetää oikeasta päästä. Ei kovin nopeaa etenemistä mutta hemmetin hauskaa!



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 08.01.2010 02:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Cibx kirjoitti:
Volvon polvilleen. Tuossa se on tän viikkoa tien poskessa nököttänyt. Yritin äsken mennä startteileen että saisin lähemmänksi tolppaa ja huomenna Keski-Suomeen, mutta ei edes lupaa :? Onko hehkut loppu vai 19000 km ajetut öljyt tönkköä. Pääseeköhän sitä nelikolla reissuun :mrgreen:

Ja niin polvistui kärkimerkkikin ja tuli sotkettua anoppilan pihamaa moottoriöljyllä eli huohotin. Oli muuten toinen kerta 13 vuoden aikana beksillä



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 08.01.2010 09:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
zX-files kirjoitti:
heh, kun eivät osaa edes samaa iltaa ennustaa niin millä sitten kuukausia :lol:

Älä nyt, kun ilmastonmuutostakin ennustelevat vuosikymmenien päähän. Nyt kun pohjoisella pallonpuoliskolla on harvinaisen kylmää, niin ilmastouskovaiset selittelevät, että tämä on "paikaillinen" sääilmiö ja blaah, blaah, blaah.... :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 08.01.2010 11:46 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Taitaapa vain ilmastonmuutos olla vähemmän uskon asia, kuin että sitä ei olisi... Veikkaan omien havaintojeni pohjalta, että yksi kymmenestä asiantuntijasta on sitä mieltä, että näkemämme sääilmiöt kuuluisivat luonnon normaaliin vaihteluun, eikä ihmisellä olisi niiden kanssa mitään tekemistä. Näitä asioita on tutkittu aina puun vuosikasvusta jäätiköiden sulamiseen. Mukavaa joka tapauksessa nähdä pitkästä aikaa oikea pakkasjakso ja toivottavasti nämä edelliset lämpimät talvet eivät ole ihmisen aikaansaannosta!



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 08.01.2010 14:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ishmael kirjoitti:
Kyä hirvitti nykästä käyntiin aamulla -22C pakkasesta ilman mitään lämmityksiä...
Ishmael kirjoitti:
Moottori on bensa 2,0i ja moottoriöljynä Teboil Diamond 5W-40 (eka kerta, tuntuu olevan ihan ok kamaa).
Ei kai tuossa yhdistelmässä mikään muu hirvitä, kuin Teboilin öljy? Jos ei ottomoottori hörähdä käyntiin ilman esilämmitystä -25 °C:stä, on syytä aloittaa remontti.

Kieltämättä kyllä joskus japsikinneri pyöritti vähän laiskan oloisesti elämänsä ehtoopuolella olevalla akulla, kun lämpömittari osoitti jotain -30...-35 °C väliltä ja oli letkulämppärin johto karissut irti lämmittimen päästä, mutta kyllähän sekin käyntiin lähti. Oli kyllä sillä akulla siinä ja siinä, että jaksoi puristusten yli pyörittää tuossa kelissä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 08.01.2010 15:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Lähdetään sitä aamulla töihin muuallakin...

http://www.youtube.com/watch?v=dIsG_8TVokw&feature=related

ja liikenne soljuu niin kuin normi talvipäivänä kuuluukin...

http://www.youtube.com/watch?v=70b3d12NRk8&feature=related



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 08.01.2010 23:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Oheisessa kuvassa ajettiin tänään Tuusulan moottoritiellä noin 260 km/h ja kuten huomaatte laskin vähän jalkaa kaasulta kuvan oton ajaksi niin tuo kierrosluku ei ole kovin korkea, kulutusmittari komputterilla näyttää kuitenkin vielä huimaa 17 litran lukemaa. Tässä kuvassa pakkanen siis pani mutta mitä se tarkalleen ottaen pani?

http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 260kmh.jpg



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 00:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1182
Eipä noissa autoissa mitään käynnistysvaikeuksia ole. Ongelmana on, jotta miten sais tämän kuskin käynnistymään näissä pakkasissa.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 09:54 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Cikatti kirjoitti:
Oheisessa kuvassa ajettiin tänään Tuusulan moottoritiellä noin 260 km/h ja kuten huomaatte laskin vähän jalkaa kaasulta kuvan oton ajaksi niin tuo kierrosluku ei ole kovin korkea, kulutusmittari komputterilla näyttää kuitenkin vielä huimaa 17 litran lukemaa. Tässä kuvassa pakkanen siis pani mutta mitä se tarkalleen ottaen pani?

http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 260kmh.jpg


Todennäköisesti pakkanen pani johtoliitintä mittarin takana,odota kun pakkanen lopettaa jos ei korjaannu pane Sinä seuraavana.. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 10:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tapsa, melkein oikein vaan että XM:n mittari on vaijerivetoinen. Vähän tuota tilannetta ennen alkoi mittarista järkyttävä pärinä ja vibraääni, siis todella kova (tässä vaiheessä auton sisällä ei ollut paljoo vielä lämpöä koska oli ajanut vasta noin 3 km). Mittarin pärinä sitten yllättäen loppui mutta samassa viisari pomppas tappiin ja nyt on mm taatusta viisarin hiuksen ohut kierrejousi solmussa. Matkamittari jäi onneksi toimimaan. XM Y3 mittaristo ilmeisemmin on helppo irroittaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 10:57 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Huonosti katsoin mittaritaulun.... :oops: :oops: :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PAKKANEN PANEE...
ViestiLähetetty: 09.01.2010 13:19 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Taalla ei pakkanen pane +34 varjossa Honda mopo lahtee kun palmun alta terveiset Goalta' :D



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 10/38 [ 942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 38  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: INikki ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: