|
Kirjoittaja |
Viesti |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.01.2013 20:56 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
myin nissanit eteenpäin...  päsee volcanee laittamaan 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.01.2013 21:23 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
TheMan82 kirjoitti: myin nissanit eteenpäin... Se on kyllä mielenkiintoista, ettei suomesta taida oikein löytyä sopivaa verbiä sellaisen myyntitapahtuman suorittamiselle, jossa tavaran luovuttaja maksaa vastaanottajalle (jos sitä ei tulkita lahjoittamiseksi), joten joudutaan käyttämään siihenkin normaalin myyntitapahtuman verbiä 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.01.2013 23:30 |
Viestit: 2817
|
Tuli kaivettua koko talven lumen alla ollutta rokkiralli raatoa esille. Tuosta pitäis ottaa kaikki tarpeellinen talteen ja sitten viimeiselle matkalle.
|
|
|
|
 |
jorkke
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.01.2013 21:29 |
Viestit: 16 Paikkakunta: Liminka
|
Vaihoin c5 sitikkaamme euro kilpien tilalle oikiat kilvet 
-jorkke-
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.01.2013 21:32 |
Viestit: 3655
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.01.2013 21:35 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Rekisteröin kolme Sitikkaa ja muutin vakuutuksia neljästä.
Kaikki allaolevat pysyvät siitä huolimatta suvussa!
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 00:27 |
Viestit: 263
|
Vaihdoin pösöön etujarrulevyt ja -palat.
C5 Break 2.0 HDi 136 -08 'Hodari' (ex) Renu Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage 'Zeepra' (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 'Berliina' (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive 'Santtu' (ex) BX 19 GTi -89 'cruiseri'
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 11:35 |
Viestit: 352
|
Vaihdoin kaverin avustuksella CX Breakin takanavan laakerin. Homma hoitui kätevästi 30 tonnin prässillä, kunhan ensin saatiin tiukassa ollut muttei auki. Laakerissa luki SKF France ja paketissa Motorcraft?...eikös se ole voortin merkki? Muut kolme takanapaa oli vielä hyvät, vaikka kuivat. Tuli nekin rasvattua.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 17:23 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 17:25 |
Viestit: 3655
|
Vihdoinkin ja jo oli aikakin... puhdistelin tuota Vihreää Viettelystä sisäpuolelta, tuli paljon parempi. Ja laitoin poisunohtuneet pissapojan suuttimet paikoilleen. Tämä kai riittääkin lumisateisen lauantain tekemisiksi.
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 19:43 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
sulatellu jäätynyttä konetta/syyläriä... jos aamulla uskaltais krapulois valuttaa sulaneet nesteet ulos ja tutkia jakopäänhihnan kunnon ym...minkäslainen homma tuo jakopään avaaminen mahtaa olla näin niin ku käytännös? näyttäis olevan helposti käsiks päseminen mut mitenkähän lie oikeesti  mä niin toivot et tuo kone on vielä ehjä...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 20:58 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
oikee etufillari pois. yläkautta löysäilet laturia ,suojapelti nokan rattaan päältä pois. pyöräkotelosta muovit pois, ulkopuoliset hihnat pois, 22mm hylsy ja pulttikone ja kovalla teholla pultti irti. muovirammäleet pois. kun otat sitä siivapyörää pois ,niin ÄLÄ HUKKAA sitä ensimmäistäkään kiilaa. siellon kaks niitä. sittenhän näkyy jo remmi. eikä se oo poikki varmaankaan ,mutta melkoinen karies on iskeny hampaisiin alimman rattaan kohdalla. kun sitä jämää ei yarvii suojella ja sullon jako jo muutenkin perseellään , niin senkun katkaset loputkin siitä . peltisakset toimii hyvin . kato muuta vauriot ,näkyykö ,ja sitte kohdistamaan nokka-akseli. 10mm tappi klo 7 suuntaan siihen reikään ja kannesta löytyy vastareikä. kampi kohdalleen ( nyt tarviit sen 22mm pultin reikäänsä ,mutta laita alle joku korotus ) ja sitten veivaamaan rautaa siten ,että rattaassa näkyvä merkki oik noin klo 14-15. sitten 6mm mutkalle taivutettu rautalanka startin alla olevaan reikään painaen sitä limppua kohti ja samalla vääntäen sitää 22 pulttia ,kunnes lanka loksahtaa pohjaan . kiristin löysälle 2 x 11mm muteria ( LÖYSÄÄ ) takapuolella pikkusen hankalasti on 16mm mutteri ( vesipumpun pesän yläpuolella ) ja takapuolella , löytyy käsikopelolla ) LÖYSÄÄ. pitkä paksu ruuvari tai pieni kioskinavain kiristinpyöran ja sen jousipesän väliin ,kampea sitä laakeria siten että saat sen menemään niin pitkälle kuin suinkin menee. sielläVP:n yläpuolella siinä kiristimen peltilätkässä näkyy semmonen nokka .käännä se pitämään kiristin löysässä asennossa tai toinen niistä 11mm muttereista sen verran kireelle että kiristin pysyy paikoillaan. sitten vaan uutta remmiä pujottelemaan ( on hauskaa pujotella sitä sen kannakkeen läpi ) kohdista vaikka remmin merkki nokkamerkkiin ja siitä etenet kammen rattaalle,.....VP ..kiristin.......... tuossa kohtaan voit kattoo miten remmin merkki istuu kampirattaan merkkiin. löysää sen kiristimen lukitus ja anna ensin jousivoiman kiristää remmi. sitten pikkusen kiristät taas sitä 11mm mutteria. tapit pois ja kierrä siitä 22 pultista muutamia kierroksia pyörimis-suuntaan. vetopuoli kireellä ,löysää se 11mm mutteri ja pikkusen avitat kireyttä lisää vaikka kammeten sitä kiristintä kireempään suuntaan. sitten vaan mutterit + se 16mm mutteri myös. ei tarvii vetää hampaat irvessä. se limppu paikoilleen koekäyttöö varten ( se ohjaa remmin kulkua ) . sitten vaan niitä erilaisia manauksia vähän joka suuntaan. ( ota vaikka malli Sulo Vilenin korjaamolta ja pastorin moposta ) . käännä avaimesta ja kuuntele. tulos kyllä kertoo tarviiko syventyä enemmänkin moottorin anatomiaan.
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 21:42 |
Viestit: 511
|
Uusittu femmaan oik vetoakseli, oik etupyörän laakeri, moottori- ja vaihteistoöljyt (AM6), öljyn ja ilman sekä polttoainesuodatin ja huomenna viilaillaan takajarrut iskuun. Tupanneet jäätymään turhan herkästi.
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.01.2013 21:48 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Nummela
|
C5 HDI:n Webastoon uusi kiertovesipumppu. http://www.nettiosa.com aito Bosch 46,50 posteineen. Vaihdoin pumpun paikan Webaston päältä akun eteen, paikka missä oli lämmittimen päällä näytti erityisen herkältä ilmalle, parina kertana mitä koitin ajastettuna ei ollut lähtenyt ja viime lauantaina kokeilin vieressä hytisten, niin käynnistys päättyi paukahteluun ja sammumiseen -> keitti. Ajossa on toiminut ihan hyvin. Siitä päätellen kvp sökö ja uutta tilaukseen ja tänään paikalleen. Ainakin äsken käynnistyi ja jäi tuhisemaan  . Toivottavasti kellosarjan laittanut on tiennyt mitenpäin tuolla vesi kiertää, laitoin samoin päin kannen päästä putsarin ja akun välistä tulevaan letkuun kierto Webaston suuntaan.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.01.2013 11:32 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Eilisen saldoa - 16 GTi: jakohihnan vaihto. Uusi kiristin oli väljempi kuin alkuperäinen SKF ja vesipumppu kuiva ja napakka, joten jätin kiristimen ja pumpun vaihtamatta. Saa nähdä pääseekö uudelleen hommiin piankin...
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 31.01.2013 18:16 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
Möin Xsara Picasson...eihän siinä mennyt kuin 3kk myydessä...en tiedä muuta ku vaikiaks on markkinat menneet ja meinasin jo ostaa nettiauton paketin jossa 65e/kk+alv olisi saanut myydä kahta autoa kerralla jos maksaa 3kk etukäteen...joten kaikki hyvin tällä erää,jatketaan sitikoita purkaen.
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.02.2013 22:34 |
Viestit: 160 Paikkakunta: PKS-LPR
|
Remminvaihto jatkuu, tällä kertaa ei edes yliajalla... Tänään vuorossa Xantia 2.1 TurboD. Aika kelju oli tuo kiristinviritys vaihdettavaksi. Beksästä tuli mieleen, että toinen samanlainen remontti menisi tuoreella muistilla puolessa ajassa - Xantian tapauksessa ei. Samalla vaihtui myös akselitiiviste ja moniurahihna. Rapsuttelin siinä sitten joutessani uraremmin pyörät puhtaiksi. Pumpun urissa oli kovettunutta kumia niin paljon, että tuli mieleen, että olikohan vanha remmi vain pohjannut ja sen takia kitissyt. 
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.02.2013 23:59 |
Viestit: 2817
|
Kaverin Breakki Santtuun haettiin ehjä takaluukku. Kiitokset vain Paimion suunnalle kaupoista Seuraavana olisi sitten ohjelmassa luukun vaihto...
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.02.2013 01:11 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
nissanista revin loput hifit ulos huomista varte et saa uus omistaja viedä helkuttiin...  tuo kaapelin määrä on jotaki järkyttävää mitä sinnekki on saanu tungettua...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.02.2013 01:14 |
Viestit: 3655
|
Ralle kirjoitti: Kaverin Breakki Santtuun haettiin ehjä takaluukku. Kiitokset vain Paimion suunnalle kaupoista Seuraavana olisi sitten ohjelmassa luukun vaihto... Olisit tullu kaffeelle ja ihailemaan mun väärän väristä 
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.02.2013 23:42 |
Viestit: 317
|
Menee kyllä eilisen piikkiin, eli sisäänajo suoritettu kehä III:lla... 10 tkm sitten oltiin ihan vähän eri maisemissa ja ihan eri puolella Suomea, eli liki Kilpisjärvellä Liitteet:
gcx_mit.jpg [ 111.05 KiB | Katsottu 16504 kertaa ]
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.02.2013 00:42 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Olin isompi! Sain Siltapalikan pelaamaan ja nyt katselen Elisaviihdettä wlanin kautta. Helevetti että olikin tehty typerän vaikeaksi vehkeen konffaus 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.02.2013 01:42 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
vibes kirjoitti: Olin isompi! Sain Siltapalikan pelaamaan ja nyt katselen Elisaviihdettä wlanin kautta. Helevetti että olikin tehty typerän vaikeaksi vehkeen konffaus  Mutta tuntuisiko onnistuminen yhtä hyvälle, jos se olisi helppoa?
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.02.2013 02:29 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^Totta. Koliikkipäissään huutava kakara meinasi kyllä tehdä hommasta ihan mahdottoman.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.02.2013 09:37 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
Asennettu MustaKuukkaan "uudet" siis käyttämättömät, sumuvalo-vilkku umpiot, toinen valmistettu vuonna 2002, toinen 2004  ja piti eri kaupoista nuokin hankkia, kun missään ei ollut paria hyllyssä... Valeon pakkaamia, vaikka sumarin lasissa olikin teksti Cibie Eli viimeiset ajat hankkia Y3 XM:ään osasia alkaa olla. Kun tein puhelinkierroksen eräisiin suomen citikka-osia myyviin liikkeisiin, niin jokaisesta sanottiin, ettei näitä lisää enää saa. Citroen Servicekin ilmoittaa NFP. Noihinkin toki kivenisku-suojakalvot päälle ennen asennusta, ettei kävisi niinkuin alkuperäisille, olivat aika himmeäksi menneet tässä suomalaisessa maantiehiekkapuhalluksessa 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
|