Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Talvirengaspakko
ViestiLähetetty: 13.01.2013 12:47 

olli__o kirjoitti:
Juu, mutta en ota henkilökohtaisesti, varmaan monasti arvostelen muita kuskeja turhaankin kun en vaan tiedä mitä he oikeasti liikenteessä ajattelevat - mutta vaikka omat ajotottumukset on mitä on, niin minua ei juuri häiritse muut normaalisti tielläliikkuvat - ei "normaalit" nopeudet, eikä satunnaiset reilut alinopeudet: ajattelen pikemminkin että voi olla vaikka moottori- tai muuta ongelmaa, miksipä sen minua pitäisi kiusata.

Peukuttaisin tätä jos se olisi täällä mahdollista. :D mulle on jäänyt mieleen, kun juuri ajokortin saaneena ajelin Saabilla jossa oli manuaaliryyppy, ja se sammui liikennevaloissa. :oops: Yritin epätoivoisesti käynnistää sitä ja takana oleva tööttäili kuin joku raivokas idiootti, ihan kuin olisi luullut sen jotenkin auttavan. Käynnistyihän se sitten taas kiltisti hetken kuluttua, mutta tuskin sen tööttäilyn ansiosta.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 13:35 

olli__o kirjoitti:
Suomesssa on tosiaan kumma nopeusrajoitus, monessa muussa maassa se lätkään merkitty nopeus on myös sakotusraja, Suomessa itse tulkitsen sen rajoituksen olevan x+8+3 km/h eli 11 km/h on sakotusraja, moottoritiellä saa siis ajaa ilman seuraamusta 131 km/h, valitsen siitä puolestavälistä tavoitenopeuden 126...7 km/h...

Jaa, riippuu paljon maasta, jossain se on pilkulleen mut sakot on olemattomat ja jossain saa laskea hyvinkin reilusti jos et muuten tötöile.

Työmatkaa ajan pilkulleen todellista, jos Kyllönen ja kumppanit on törveen tarvirajoitukseen päätyneet niin sillä mennään, jos joku tulee perään hiostamaan niin hiljennän :evil:
90% työkavereista ajaa samaa väliä pilkulleen, saattaa kiireisempää kyrsiä :lol:

Ajakaapa taajamavauhdeilla pilkulleen rajoituksen mukaan kun poliisi on perässä, satavarmasti ne menee ohitse :mrgreen:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 15:57 

Mm. samat kokemukset busseista, tosin vain 2 kertaa, kun loppui saman tien matka kesken. Bussikuski "voitti" vain ohipääsemiseni ja sai "variksen sulan hattuunsa". En ymmärrä, miten voidaan esittää muiden, kuin näiden puskurissaroikkujien olevan niitä moukkamaisia. Kun asia on päinvastoin. Asiallisesti ottaen: Jos joku, tai jopa joitakin tulee välin, se tulee, siinä pitää vaan tehdä uutta rakoa, mutta toisaalta, voidaan hyvin kysyä, mihin se johtanee.
Kumpi saa ylinopeussakot, kun ajetaan rekan kanssa samaa vauhtia.....

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 18:07 
Käyttäjän avatar

Minä epäilen pientä liioittelua noista rekkojen puskurissa roikkumisista, koska metrin etäisyyden pitäminen edelläajavaan henkilöautoon on melko vaikea suoritus, koska se ei enää edes näy monenkaan veturin kabiiniin.
Peili vääristää totuuden perässä ajavan rekan etäisyydestä, koska se on niin pelottavan suuri.
Minun perässä rekan metrin etäisyys on ollut vain liikennevaloissa seistessä.
Vitosen timpureita on jokaisessa ammatissa kuten tässäkin, mutta yleistäminen ei kenenkään maailmaa paranna.
Lähes kaikki tuntuvat ajavan ylinopeutta, miksi ei rekka?
Toivoisinkin kaikkiin autoihin rajoittimet, silloin loppuisi puheet rajoitinta vastaan ajamisesta, koska lähes kaikki tekisivät sitä.
Eikä tämä mikään uskonsota ole, ettei hernettä nenään. ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 18:12 
Käyttäjän avatar

just niin. :P

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 19:52 

Viimeksi ajoin puolikkaalla johon oli laitettu Saksassa uudet "misukat" .Palapinnat mutta pitoo ei ollut.Tyhjänä liikkeelle lähtö tasaseltakin vaati jo tasauspyörästönlukkoa.Kuormattuna vähän paremmin,mutta ei lähelläkään sitä mitä Suomessa on totuttu laittamaan syksyisin alle.Ja näillä renkailla saa ajaa Ruotsissakin tämän uuden säännön mukaan.Jos painot nousee niinkuin näyttää niin entistä enemmän jää rekkoja rampeille ja mäkiin kiinni.9 akselia ja vain 1 vetää.Puuautoilla joskus 2.Mutta ne onkin ammattimiehiä ja sattuu heillekkin joskus vahinkoja

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 19:58 
Käyttäjän avatar

sahtivaari kirjoitti:
Minä epäilen pientä liioittelua noista rekkojen puskurissa roikkumisista, koska metrin etäisyyden pitäminen edelläajavaan henkilöautoon on melko vaikea suoritus, koska se ei enää edes näy monenkaan veturin kabiiniin.
Peili vääristää totuuden perässä ajavan rekan etäisyydestä, koska se on niin pelottavan suuri.
Äkkiseltään miusta tuntuisi, että ei se takana oleva ihan mahdottoman kaukana ole, kun pystyy peilin kautta hyvin helposti rekisteritunnuksen lukemaan. Mutta se ei tunnu kaikkien mielestä olevan vielä riittävän lyhyt väli, vaan pitää tulla niin lähelle, että sitä kilpeä ei enää näe, vaan se katoaa peilistä/takalasista näkyvän alueen alapuolelle...

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 21:09 
Käyttäjän avatar

Minun veturiin tuli kerran Saksasta vetopyöriin halvat karkeakuvioiset talvirenkaat.
Ne oli niin liukkaat, ettei tasaseltakaan lumiselta alustalta lähtenyt kuormankaan kanssa ilman telin kevennystä.
Ne oli liukkaammat, kuin kesärenkaat.
Halpikset siirrettiin teliin ja ostettiin oikean hintaiset oikeat talvirenkaat vetopyöriin. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2013 21:16 
Käyttäjän avatar

sahtivaari kirjoitti:
Minun veturiin tuli kerran Saksasta vetopyöriin halvat karkeakuvioiset talvirenkaat.
Ne oli niin liukkaat, ettei tasaseltakaan lumiselta alustalta lähtenyt kuormankaan kanssa ilman telin kevennystä.
Ne oli liukkaammat, kuin kesärenkaat.
Halpikset siirrettiin teliin ja ostettiin oikean hintaiset oikeat talvirenkaat vetopyöriin. :)
Noktop pinta on ollut hyvä. Kai niitä muitakin on..

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2