Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 13.01.2013 22:07 

Viestit: 1738
Paikkakunta: Nousiainen
Eikös tuo C (ja C1E) kortti pysy ihan käyttökelpoisena ilman mitään viiden vuoden välein suoritettavia uusimisia jos/kun se on 'siviilikäyttöön' eli ei aja ammatikseen (rahaa vastaan)??
Tässä luulossa minä olen että mulla sentään se pysyy...
Tuo D1+pikku E taitaa 'kuolla' ilman kursseja?
Saakohan sitä yksityiskäyttöön päivitettyä jollain kohtuullisella kurssimäärällä?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 13.01.2013 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jarruventtiili kirjoitti:
Ja toiset ei muista että mitkä on kelpoisuusehdot C-kortin ajamiselle...
Melko lailla samat kuin B-kortillekin kaiketi. Terveysehdoista ei kyllä ole kieltämättä mitään muistikuvaa, muuta kuin että näkökentän testaus taisi olla sitä varten, ja lisäksi näön piti olla laseilla korjattuna (tai korjaamattonakin käy toki) hieman parempi kuin A:ta tai B:tä varten. Pitiköhän silloin kun mie ajoin kortin, olla vielä joku erillinen näkövaatimus ilman lasejakin, mitä ei enää ole.
Kami kirjoitti:
Eikös tuo C (ja C1E) kortti pysy ihan käyttökelpoisena ilman mitään viiden vuoden välein suoritettavia uusimisia jos/kun se on 'siviilikäyttöön' eli ei aja ammatikseen (rahaa vastaan)??
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Olisihan siinä hieman projektia ja rahanmenoa, jos kuitenkin pitäisi alkaa tuota CE:tä uusimaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 13.01.2013 22:48 

Viestit: 2699
laakeri kirjoitti:
jarruventtiili kirjoitti:
Ja toiset ei muista että mitkä on kelpoisuusehdot C-kortin ajamiselle...
Melko lailla samat kuin B-kortillekin kaiketi. Terveysehdoista ei kyllä ole kieltämättä mitään muistikuvaa, muuta kuin että näkökentän testaus taisi olla sitä varten, ja lisäksi näön piti olla laseilla korjattuna (tai korjaamattonakin käy toki) hieman parempi kuin A:ta tai B:tä varten. Pitiköhän silloin kun mie ajoin kortin, olla vielä joku erillinen näkövaatimus ilman lasejakin, mitä ei enää ole.
Kami kirjoitti:
Eikös tuo C (ja C1E) kortti pysy ihan käyttökelpoisena ilman mitään viiden vuoden välein suoritettavia uusimisia jos/kun se on 'siviilikäyttöön' eli ei aja ammatikseen (rahaa vastaan)??
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Olisihan siinä hieman projektia ja rahanmenoa, jos kuitenkin pitäisi alkaa tuota CE:tä uusimaan.

Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 13.01.2013 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1195
Kami kirjoitti:
Eikös tuo C (ja C1E) kortti pysy ihan käyttökelpoisena ilman mitään viiden vuoden välein suoritettavia uusimisia jos/kun se on 'siviilikäyttöön' eli ei aja ammatikseen (rahaa vastaan)??
Tässä luulossa minä olen että mulla sentään se pysyy...
Tuo D1+pikku E taitaa 'kuolla' ilman kursseja?
Saakohan sitä yksityiskäyttöön päivitettyä jollain kohtuullisella kurssimäärällä?

Ei se D kortti mihinkään kuole. Ilman ammattipätevyyttä ei vain saa kuljettaa kuin oman ruokakunnan henkilöitä.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 13.01.2013 23:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1195
Eki kirjoitti:
Jup, mutta se kai lasketaan viimeisestä direktiivipäivästä, eli kunhan sen käy 10.3. tai sen jälkeen, niin saa maksimiajan..?

Nyt sentään saa D:lle ja E:lle käytyä päivät samalla kertaa, alkuun meinasivat, että pitäisi molemmille erikseen. Tosin E:n kanssa taitaa käydä nyt niin, että kun direktiivipäivät suorittaa D:n takarajaan mennessä, se on E:lläkin voimassa siitä lukien sen viisi vuotta, eikä ensi vuoden syyskuusta lukien...
Direktiivipäivät on mulla suoritettu jo ajat sitten. Lupaa ei vain pidä päivittää ennen kun on jäljellä puoli vuotta edellisen luvan päättymiseen.

Olen kanssa suunnitellut antaa toistaiseksi D kortin osalta luvan vanhentua. Tällä hetkellä en aja linja-autoa, joten voin luvat hyvinkin uusia vasta 10.3.14 jälkeen.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 00:05 

Viestit: 5157
Kyllä niissä ajoterveysvaatimuksissa vieläkin ( 2011 muutoksien jälkeenkin) on eroa, mutta näkökykyä ei lasketa ajoterveysasetukseen, koska suomeksi tarkoittaa että kuorma-autokorttiin vaaditaan normaalinäkö, henkilöautoon hieman huonompi normaalinäkö ja yksikin näkevä silmä riittää, (heikkonäköisille korttia ei myönnetä tosin pimeä- eikä liikenäköä ei pystytä tutkimaan noilla), kuorma-autokuski ei saa myöskään olla täysin kuuro, kuulokoje saa silti olla:
Ryhmä 1. mopo, auto, traktori (oma lyhennys tuon lain sivun mittaisesta )
Ryhmä 2. kuorma-auto, bussi (ja samat luokat E:llä, mutta ammattipätevysvaatimus kursseineen ei aseta vaikka ammatikseen rekkaa ajaville kuskeille sen kovempia vaatimuksia kuin omaksi huvikseen jakelukuorma-autoa ajeleville)

napataan tähän lainaus näkökyvystä (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386)
Lainaa:
17 §
Ajokortin terveysvaatimukset ryhmässä 1
1) ajokorttiluvan hakijan näöntarkkuus on tarvittaessa korjaavia linssejä käyttäen molempien silmien yhteisnäkönä vähintään 0,5; jos hakija on menettänyt näön toisesta silmästä tai hän käyttää ainoastaan toista silmää näköhavaintoja tehdessään, näöntarkkuuden on oltava vähintään 0,5 ja silmien tilan on täytynyt jatkua niin kauan, että hän on sopeutunut ainoastaan toisen silmän käyttämiseen;...

18 §
Ajokortin terveysvaatimukset ryhmässä 2
1) ajokorttiluvan hakijan näöntarkkuus on toisella silmällä vähintään 0,8 ja toisella vähintään 0,1 tarvittaessa enintään + 8 dioptrin korjaavia linssejä käyttäen;
...


Ajoterveysasetuksessa on lueteltu kaikki varsinaiset sairaudet ja niiden vaikutus ajokortin saamiseen eri ryhmissä (sairauksien suhteen, mutta melko turha asetusteksti, kun kaikki tarkemmat rajat on pikemminkin tulkintaohjeessä lääkäreille, jota sitä ei taida löytyä päivitettynä)
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111181

Sairauksista ainakin diabetes on tainnut muuttua, ennen ei tainnut? saada kuorma-autokorttiin olla insuliinilla hoidettavaa diabetestä, nykyään näemmä saa (rajoituksin silti)

laakeri kirjoitti:
Pitiköhän silloin kun mie ajoin kortin, olla vielä joku erillinen näkövaatimus ilman lasejakin, mitä ei enää ole.

Lasien maksimikorjauksenvahvuus nykylaissa kertoo mitä täytyy nähdä: ilman laseja erottaa läheltä eduskuntatalon puhelinkioskista, eli suurin piirtein kuten ennenkin, koska vanhakin raja ilman laseja oli lääketieteellisen sokeuden raja...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 01:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ja taas on raskaan kaluston ratin taakse eksynyt ammattilaisen sijaan aivan toista ääripäätä edustanut henkilö - rikkoen jopa uutiskynnyksen: http://tinyurl.com/a7ly89r :x

Ehkä ne takapuskurissa kiinni roikkuvat Scaniat ovat tällaisten henkilöiden kuljettamia?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 20:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Tämä auto ei ole ammattiliikenteessä, joten ei siinä ole ammattikuljettajaakaan. Lienee maansiirtoliikkeen omaa kuljetuskalustoa.
Onhan siinä karvanopat kertomassa ammattitaidosta. :lol:

Siellä missä ei ole valvontaa, hiiret hyppii pöydälle.
Kun LP lakkautetaan, niin ylilyönnit ja piittaamattomuus lisääntyy. :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
sahtivaari kirjoitti:
Tämä auto ei ole ammattiliikenteessä, joten ei siinä ole ammattikuljettajaakaan. Lienee maansiirtoliikkeen omaa kuljetuskalustoa.
Onhan siinä karvanopat kertomassa ammattitaidosta. :lol:
No mutta kuskilla on sentään poliisin työasu. Vai olisikohan kyseessä kuitenkin tuolla sivullakin mainittu arkistokuva :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 867
Paikkakunta: Janakkala
sahtivaari kirjoitti:
Siellä missä ei ole valvontaa, hiiret hyppii pöydälle.
Kun LP lakkautetaan, niin ylilyönnit ja piittaamattomuus lisääntyy. :evil:

Yksi sellainen paikka, jossa ei ole tällä hetkelläkään valvontaa, on kolmostie Helsingin ja Hämeenlinnan välillä. Siinä mielessä täältä katsottuna LP:n joutaakin lakkauttamaan...

Ei tarvitsisi kuin laittaa tuolle mainitsemalleni välille pari-kolme "siviilipartiota", jotka ottaisivat sivuun kaikki yli 100 km/h ajavat pakettiautot, kaikki yli 80 km/h perävaunua vetävät, kaikki ilman 100:n lätkää yli 80 km/h ajavat matkailuautot jne., ja vielä voisi jättää ylinopeutta ajavat Audit, PMV:t ja itäautot rauhaan, niin silti nuo partiot tienaisvat omat kulunsa ja vähän ylimääräistäkin...



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Kadjar 1.5 dCi '16
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Eki kirjoitti:
sahtivaari kirjoitti:
Siellä missä ei ole valvontaa, hiiret hyppii pöydälle.
Kun LP lakkautetaan, niin ylilyönnit ja piittaamattomuus lisääntyy. :evil:

Yksi sellainen paikka, jossa ei ole tällä hetkelläkään valvontaa, on kolmostie Helsingin ja Hämeenlinnan välillä. Siinä mielessä täältä katsottuna LP:n joutaakin lakkauttamaan...

Ei tarvitsisi kuin laittaa tuolle mainitsemalleni välille pari-kolme "siviilipartiota", jotka ottaisivat sivuun kaikki yli 100 km/h ajavat pakettiautot, kaikki yli 80 km/h perävaunua vetävät, kaikki ilman 100:n lätkää yli 80 km/h ajavat matkailuautot jne., ja vielä voisi jättää ylinopeutta ajavat Audit, PMV:t ja itäautot rauhaan, niin silti nuo partiot tienaisvat omat kulunsa ja vähän ylimääräistäkin...


Ja näistä hirvittävistä kaahareista aiheutuu suunnattomasti liikenneonnettomuuksia kyseiselle tienpätkälle :shock:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 22:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 867
Paikkakunta: Janakkala
Les Excentriques kirjoitti:
Ja näistä hirvittävistä kaahareista aiheutuu suunnattomasti liikenneonnettomuuksia kyseiselle tienpätkälle :shock:

Jaha, kopsahtiko omaan nilkaan..? :lol:

Ei välttämättä onnettomuuksia, ainakaan suunnattomasti, mutta vaaratilanteita välillä kyllä. Mutta yhtä kaikki, vaikka ei aiheutuisi niitäkään, se on kuitenkin sääntöjenvastaista toimintaa, jonka salliminen ruokkii tuota Sahtivaarin mainitsemaa piittaamattomuutta ja ylilyöntejä entisestään ja heikentää sääntöjen uskottavuutta. Ja kyllä, syyllistyn siihen toisinaan itsekin, koska sitä ei käytännössä valvota lainkaan.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Kadjar 1.5 dCi '16
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 14.01.2013 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ei satu nilkkaan, olen riittävästi kaahannut yrittäen ottaa muut huomioon, huomatakseni sen olevan yleensä aika rasittavaa saavutettavaan hyötyyn nähden. :lol:
Täydellinen piittaamattomuus sen sijaan on helppoa, mutta se ei oikein sovi minun ajatusmaailmaani.

Mielestäni sääntöjen kunnioituksen ensimmäinen ehto on, että ne olisi koettava kohtuullisiksi ja oikeudenmukaisiksi myös yksilötasolla. Nykyiset nopeusrajoitukset, jotka monin paikoin koetaan turhan alhaisiksi, vähentävät rajoitusten kunnioitusta myös siellä, missä ne ovat oikeasti tarpeen. Jos liikenne kesäisellä moottoritiellä sujuu nykyisin aivan hyvin, kun osa autoista ajaa 140-150 km/h, miten tilanne pahenisi, jos se olisi laillista?



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 01:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Les Excentriques kirjoitti:
osa autoista ajaa 140-150 km/h, miten tilanne pahenisi, jos se olisi laillista?

Tilanne pahenisi siten, että ne jotka nyt ajavat 140-150, ajaisivat 160-200 km/h, nopeuserot kasvaisivat entisestään, ja pienikin häiriötekijä laukaisisi silloin tällöin melkoisen katastrofin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 01:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
XM-Hannu kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
osa autoista ajaa 140-150 km/h, miten tilanne pahenisi, jos se olisi laillista?

Tilanne pahenisi siten, että ne jotka nyt ajavat 140-150, ajaisivat 160-200 km/h, nopeuserot kasvaisivat entisestään, ja pienikin häiriötekijä laukaisisi silloin tällöin melkoisen katastrofin.

Sittenhän tilanne olisi sama kuin Saksassa, paitsi en usko tuon uhkakuvan kesäkelillä realisoituvan, täällä ei ole tarpeeksi autoja eikä ihmisiä. Ei moottoritiellä nopeuseroista ole kovin suurta vaaraa, kun yleensä ei tarvitse väistellä vastaantulijoita.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 08:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Pieni kuvaus ammattikuskin toiminnasta: viime viikolla tuttava rouva ajoi Jkl-Lahti väliä Audillaan hämärän aikaan. Etelästä tuli vastaan setä hlöautolla väärää kaistaa aurinkolasit päässä. Tuttava yritti väistää, auto pyörähti liukkaalla nokka tulosuuntaan, josta tuli perässä rekka, riittävän välimatkan päässä. Virolaiskuski sai rekan nupin penkkaan mutta peräkärry pyörähti ja löi Audin keulaan/kylkeen. Tuttava pääsi vain aivotärähdyksellä, Audi päreinä. Täytyy kiittää rekkamiehen reaktiokykyä/nopeutta, muuten olisi ikävämmät kekkerit tulossa..

Eiköhän joka ammattiin mahdu kaikenlaista sukankuluttajaa, luulen että ajomääriin suhteutettuna rekkakuskit ajavatkeskimäärin vähemmän kolareita..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 09:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 867
Paikkakunta: Janakkala
^ Ja (nais?)toimittajat muokkasivat kansalaisten asenteita kirjoittamalla "henkilöauto ruhjoutui rekkakolarissa", tai "rekka törmäsi henkilöautoon" tjsp...?



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Kadjar 1.5 dCi '16
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 09:16 

Viestit: 3655
sitikkaporo kirjoitti:
... luulen että ajomääriin suhteutettuna rekkakuskit ajavatkeskimäärin vähemmän kolareita..

Näinhän sen ainakin pitäisi olla. Kai tästäkin joku on tehnyt tilaston.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 10:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Eki kirjoitti:
^ Ja (nais?)toimittajat muokkasivat kansalaisten asenteita kirjoittamalla "henkilöauto ruhjoutui rekkakolarissa", tai "rekka törmäsi henkilöautoon" tjsp...?

Ainakin junien tapauksessa lööppien perusteella juna on aina se syyllinen. Miksei veturikuski älyä väistää keskellä tasoristeystä seisovaa autoa?



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 11:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tulsku kirjoitti:
Ainakin junien tapauksessa lööppien perusteella juna on aina se syyllinen. Miksei veturikuski älyä väistää keskellä tasoristeystä seisovaa autoa?
Niin, Helsingissähän ratikkakuski yritti sentään väistää moottoripyöräilijää ja ajoi rakennuksen seinää päin. Eikös se näin mennyt silminnäkijäkertomuksen mukaan ainakin? :|

Sietäisi kyllä väistää, ainakin jos siellä veturissa on ratti:
Kuva
:mrgreen:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
laakeri kirjoitti:
Niin, Helsingissähän ratikkakuski yritti sentään väistää moottoripyöräilijää ja ajoi rakennuksen seinää päin.

No se sentäs yritti, suurin osa ei edes yritä. :|



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 13:31 
laakeri kirjoitti:
Helsingissähän ratikkakuski yritti sentään väistää moottoripyöräilijää ja ajoi rakennuksen seinää päin.

Ruotsissa oli joku siivooja halunnut ottaa tyypit junaveturista ja ajoi päin talon seinää, kiskot loppui ja oli huonot stopparit niiden päässä (kiinalaistekoiset?). Sattuuhan näitä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 13:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 867
Paikkakunta: Janakkala
^KARI^ kirjoitti:
Ruotsissa oli joku siivooja halunnut ottaa tyypit junaveturista ja ajoi päin talon seinää, kiskot loppui ja oli huonot stopparit niiden päässä (kiinalaistekoiset?). Sattuuhan näitä.

Juu, Helsingissä on kokeiltu samaa vaunuilla useamman kerran. Viimeisimmässä tapauksessa nousivat hotellin toiseen kerrokseen asti. Eikä ollut edes kiinalaistekoinen päätepuskin...



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Kadjar 1.5 dCi '16
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 14:01 
Eki kirjoitti:
Juu, Helsingissä on kokeiltu samaa vaunuilla useamman kerran. Viimeisimmässä tapauksessa nousivat hotellin toiseen kerrokseen asti. Eikä ollut edes kiinalaistekoinen päätepuskin...

Kyllä yksi suomalainen vastaa ainaskin kymmentä ruotsalaista, elikkä tietty me ylletään vähän korkeammalle. Tosin tuon ruotsalaissuorituksen takana oli vain kakskymppinen siivoojatyttö, suomalaisuoritus oli kaiketi ammattilaistasoa.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Raskasajoneuvo muiden tienkäyttäjien silmin
ViestiLähetetty: 15.01.2013 14:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4702
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
lakru on ottanu kuvan SR1 tyypin kojelaudasta.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: