|
Kirjoittaja |
Viesti |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 27.04.2013 21:49 |
|
Tässä kohtaa tosiaan on eroja. diesel vanilla ajoin kerran putkeen nukkumatta 2400km/29h vakiopenkeillä. Ei edes ottanut selän päälle vaikka olenkin 193cm, xsaran penkki oli ihan järkyttävä mun selälle,kun taas xantian se pehmoinen versio on aivan yliverto. Gti bx.n penkki ei istu mulle,ei sitten yhtään. c5.lla pystyisin ehkä samaan ajoon kuin bx.llä penkin puolesta mutta taas väsymyksen puolesta en uskalla tehdä enää moista,siinä kohdin ollaan jo vaaraksi itselle ja muille tienkäyttäjille.
Penkit on siis aika selkäkohtaiset,jollekin passaa ja toiselle taas ei millään
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 28.04.2013 00:25 |
|
Lemon kirjoitti: Kun olin koeajanut BX GTi:n ensimmäinen havainto oli, että penkit ovat ihan hemmetin mukavat ja hyvät! Tämä ei kauheasti lohduta, kun mun selkään ei ole. Pääsin autosta ja penkeistä eroon. Se oli sitten ensimmäinen ja viimeinen BX. Ei sitä jaksanut kovin kauaa katsoa. Odotetaan mitä seuraavaksi kehitellään. PS. Otin kerhon rekisterikilventaustan pois kun myin auton. Tuli tänään ohjeet että niin kuuluu tehdä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 28.04.2013 01:43 |
|
Kaikkien BX:ien omistajille vinkiksi: Olet hankkinut harrasteauton, älä käytä sitä jokapäiväiseen ajoon ellet ole Citroën-henkinen ihminen. Malli on vanha, joten parempi vain sietää sen omituiset toiminnot. Ei se siitä muuksi muutu.
Nykyään BX:llä voi rinta rottingilla ajaa harrasteajoneuvotapahtumaan.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 28.04.2013 02:07 |
|
Olen usealla saman ikäluokan autolla ajanut päivittäin satoja kilometrejä. En ymmärtänyt tuota ollenkaan. Kainuun miittiin on mm. satoja kilometrejä. Kyllä sinne pitää harrasteautollakin päästä ilman ongelmia ja ehjällä selällä.
En siis ole Citroen-henkinen ihminen kun en suostu pilaamaan selkääni. Citroen-henkinen ajaisi selkä päreinä hymy naamalla.
Malli on vanha on joku puolustus? Ajoin 45000km 2009-2012 W201 mersulla joka on ihan yhtä vanha. No problems.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 28.04.2013 07:09 |
|
Olet sinä Huikko melkoinen seppä Tekisi mieli neuvoa monessakin asiassa, mutta tyydyn yhteen vinkkiin: älä osta enää Citroënia.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 28.04.2013 09:04 |
|
BX:n vakiopenkit ovat myös käyttäjiensä jäljiltä ehkä hiukan kaarevat. Kun istutaan vain puolittain pystyasennossa, penkki mukautuu...Itsellä auttoi selkänojan sisälle tyrkätty täyte ristiselän kohdille ja istuma-asennoksi "persus perille asti"-tyyli. Ynnä liukukiskojen alle eteen 6mm fylliä. Sai jalkatilaa "lisää", selkänojaa vähän taaksepäin. Jos säätää taaksepäin selkänojaa, se samalla mataloituu hiukan.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 28.04.2013 10:30 |
|
niko kirjoitti: Olet sinä Huikko melkoinen seppä Tekisi mieli neuvoa monessakin asiassa, mutta tyydyn yhteen vinkkiin: älä osta enää Citroënia. Kiitos neuvosta. Todennäköisesti olen liian tyhmä noudattamaan sitä - eikö sitä lasketa Citroen-henkisyydeksi? Olen aina ollut sitä mieltä, että jos auto on oikeasti kunnossa niin ei se tiedä mikä vuosi nyt on. Ihmiset ajelivat vanhoilla autoilla aikanaan päivittäiset ajonsa, eivätkä pitäneet niitä pyhitettynä harrastekäyttöön. Jos auto ei ko. käyttöä kestä se on ollut uutenakin susi tai ei ole kunnossa. Bx oli varmasti kunnossa. En vain sopinut siihen. Mm. Zx:ään olin ihan tyytyväinen ja sen myynti harmittaa nyt.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 01:00 |
|
Huikko kirjoitti: Olen usealla saman ikäluokan autolla ajanut päivittäin satoja kilometrejä. En ymmärtänyt tuota ollenkaan. Kainuun miittiin on mm. satoja kilometrejä. Kyllä sinne pitää harrasteautollakin päästä ilman ongelmia ja ehjällä selällä.
En siis ole Citroen-henkinen ihminen kun en suostu pilaamaan selkääni. Citroen-henkinen ajaisi selkä päreinä hymy naamalla.
Malli on vanha on joku puolustus? Ajoin 45000km 2009-2012 W201 mersulla joka on ihan yhtä vanha. No problems. Ensin käsi pystyyn virheen merkiksi; myönnän provosoituneeni juurikin tähän aiheeseen johtuen kaikista niistä raportoidusta vastoinkäymisistä, joita olet kohdannut lyhyelle aikaa kasautuneista viimeaikaisista Citroën-kokemuksistasi. Tästä johtuen asiaton kommentti Citroën-henkisyydestä. Ongelmiesi määrä sai tällaisen propellipään imeskelemään viiksiään ja tuhisemaan niihin niin, että näyttö meni räästä märäksi ja ruudulla lukevan tekstin tulkitseminen hankaloitui. Se, mikä siirsi sormet näppäimistölle oli tekemäni ehkäpä virheellinen päätelmä siitä, että olin ymmärtänyt ko. BX:n hankitun juurikin harrasteautoksi. Näin ollen säädin oman kriteeristöni as. asteikolle ja aloin tulkita aiheen ympärillä käytävää keskustelua sen mukaan. Siinä valossa käsittääkseni ihan hyväkuntoisen BX:n hylkääminen noin(kin) nopeasti loihti väistämättä sen mielikuvan, että kun se ei ollut täydellinen niin se oli p***a. Viesti saattoi vääristyä jossain vaiheessa. Vääristyi tai ei niin se, että harrasteauto ei sovellu selälle ei mielestäni ole harrasteauton vika vaan kyseessä on väärin tehty valinta. Kuten olet jo rehdisti maininnutkin. Olen silti edelleen sitä mieltä, että harrasteautoa ei hankita jokapäiväiseen ajoon. Sen selkäkivun kestää jos harrasteauto on riittävän mieleinen, jos ei niin silloin harrasteauto ei ole "se oikea" tai selkä ei ylipäätään kestä autolla ajamista. Tässä tapauksessa jälkimmäisestä ei liene kysymys, koska käsittääkseni kilometrejä kertyy työnpuolesta aivan riittävästi. Kehoon kohdistuvia rasituksia autolla ajaessa ei tule väheksyä, ne on syytä ottaa vakavasti ja toimia kuten Huikko l. järjestää itselleen ja keholle sopivin vaihtoehto. Työn tai työajon takia ei pidä laittaa itseään rikki. Itse vaihdoin 9³ TTiD:n pois, koska olen pitkäjalkainen ja en saanut ko. autossa sellaista ajoasentoa, jossa jalat ja hartiat ei olisi puutuneet työmatkalla. Se oli muutoin käytännössä täydellinen (työmatka-)auto. Suunnittelin jo kuljettajanistuimen vaihtamista, mutta sitten tulin vaihtaneeksi sen C5:een. Toistaiseksi olen tyytyväinen ominaisuuksiin ja toimivuuteen. Toimivuus varmasti repsahtaa jossain vaiheessa, mutta se on eri asia sekin. Mallin vanhuus ei ole puolustus, koska kyseistä mallia ei ole aiemmin verrattu toisen valmistajan saman ikäluokan valmisteeseen. (Tämä viittaus liittyy aiempaan kirjoitteluun). Nyt kun on verrattu, voin vain todeta, että ehkä tässä kohtaa myös raha puhuu. Mercedes-Benzin istuinta on paljon parjattu, mutta myös kehuttu. Voisiko BX:n istuin olla eritavalla tehty kompromissi? Toisekseen, 45000 km kolmeen vuoteen on aika reilusti harrasteautolla ajoa, siihen tarvitaan jo jotain muuta kuin asennetta. Mieleinen harrasteauto, esimerkiksi? Mitä tulee harrasteauton luotettavuuteen/istuvuuteen niin mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä. Itse olen ajanut joillakin käyttöautoillani (CX) vajaa kilometri kerrallaan aina pysähtyen paikkaamaan hydrauliikkaputkea pidemmällä letkunpätkällä kovan putken päälle klemmareilla, jotta pääsen sen 70 km kotiin. Jyväskylässä petti (XM) kytkinvaijeri, mutta repusta puretulla kankaanpalalla sain tehtyä liitoskappaleen jonka avulla etenimme omaan sänkyyn nukkumaan 200 kilometrin päähän. Eräskin (BX) päätti hylkiä omaa vaihteensiirtoaan, jota sitten siirreltiin pakosarjan välistä takaisin paikalleen millä konstilla mitenkin. Kerran matkalla (XM) puhalsi reiän alavesiletkuun, onneksi loosterissa oli tilaa vesikannuille, joita saimme (kiitos Teboil siellä jossain) läjän vedellä täytettynä kyytiin ja matka päättyi onnellisesti. Kerran olin matkalla kun (CX) autosta katkesi kytkinvaijeri kokonaan ja linkutin 50 km lähimpään taajamaan josta sain apua uuden vaijerin muodossa. Tässä muutama esimerkki joka tulee mieleen. Näillä autoilla ajoin oikeaan tarpeeseen, paljon. Näitä autoja muistan lämmöllä aina, ovat jääneet mieleen jostain syystä. Ehkä mun pointti on se, että fiilis on tärkein. Jos sitä ei ole, ei kannata pyristellä. I know what I want, sanois amerikkalainen. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 05:10 |
|
Bravo. Mielenkiintoista. Tässä aukeni muutama eroavaisuus mitä olen jo pitkään epäillytkin. Citroen-harrastajan harrasteauto saa käyttäytyä edellä mainituilla tavoilla, minun taas ei. Minulle ajoneuvoharrastus on parhaimmillaan sitä, että voin valita minkä tahansa omistamani kulkupelin ja ajaa sillä päivän ajot niin halutessani. Mielestäni on hienoa näyttää tälle kaiken helposti paalaavalle sukupolvelle, että vanha toimii siinä missä uusikin. Toki huoltovälit ovat tiheämpiä, mutta kuitenkin kohtuullisia. Siis sellaisia joita ne ovat olleet autojen ollessa uusiakin. Minulla on jonkinlainen "jos se ei toimi, niin en käytä kiitos" -asenne olemassa. Se koskee huonoja porakoneita, huonoa viskiä ja huonoja autoja. Ei minun tarvitse istua autossa jossa en koe oloani mukavaksi - ei metriäkään. En myöskään luovuta heti, mutta tietty alkuperäisyyden tavoittelu soti sitä vastaan etten halunnut esim istuttaa recaroa beksiin. Olen marssinut työpaikastakin ulos kun olisi ollut pakko ottaa vapaaksi autoetuautoksi volkkari jossa tuli selkä kipeäksi. Olen nähnyt suvussa mihin selkäviat johtavat ja kuinka kivoja ne ovat. En anna asialle yhtään siimaa. Tästä syystä on hankala nauttia jostain asiasta jos selkään sattuu samalla. Koeajoilla ei noita asioita oikein saa esille. Ja vaikka olisikin saanut, niin olisin silti ostanut beksin koska olin aika varma että gti-penkillä asia korjaantuu. Olenkin käytännössä hyväksynyt sen että autot pitää ostaa ja itse sitten koeajella...ja jos ei miellytä niin myydä pois. On näitä muitakin penkki/ajoasentovammaisia autoja jotka ei tähän ruotoon sovi millään penkillä ja ne on aikanaan hylätty ajettavien ajoneuvojen listalta. Saab 96, Fiat 850, MB W123, jne. Tässä harrasteautokäsitteessä on selkeä filosofinen ero. Minulla periaatteessa pitää kalustolla hoitua kaikki päivittäiset ajot jos niin haluan. Saan kai myös jotain perverssiä tyydytystä siitä kun joku toteaa Sodankylässä 30 asteen pakkasessa, että "tuollako sää tulit?" Tuommoisessa tilanteessa se vuotava sitikka pelaa ikävästi juuri niiden pussiin, joiden mielestä vanhat autot kuuluvat vain museoon ja niillä on mahdollista suorittaa vain pienehköjä kesäajoja. Asia ei näin ole. Monella on 80/90 luvun autoja edelleen käyttöautoina. Kun se mersu pullahti puheeksi, niin ok. Se on saavuttanut statuksen "odottaa museointia lämpimässä tallissa" ja sillä ajellaan vähemmän. Se että jouduin turvautumaan sen käyttöön useaan otteeseen talviaikana C5:n renatessa aiheutti pienehköä v****sta. Vaikka mersulla ei ajella, niin se on todennäköisesti silti varmatoimisin ja luotettavin auto mitä olen koskaan omistanut tai tulen omistamaan. Toki minulla on autoja joilla ei ajeta ollenkaan myöskin. Ne ovat ehkä enemmän näyttelyesineitä kuin harrasteautoja minun filosofiassani. Niilläkin tosin on joskus ajettu "surutta" kelistä riippumatta ennen eläkkeelle pääsyä. Beksi hommattiin tavallaan täyttämään ruutua joka mersulta jäi. Oikean merkkinen, että kehtaa ajella sen kerhon tapahtumiin joissa olen valinnut käyväni. Lisäksi luotettava, että se täyttää kakkos- ja jopa ykkösauton aseman tarpeen vaatiessa. Hankinta onnistui. Vika oli miehessä, joka ei sopinut autoon. Kokemus on osoittanut, että kannattaa viheltää heti peli poikki kun ko. tilanne ergonomian kanssa ilmenee. Voi hyvin olla että vanha Citroen ei ole tuohon kuvailemaani käyttöön sopiva auto ollenkaan, koska luotettavuus pitää olla aika korkealla tasolla. Voi olla että joudun suuntaamaan katsetta hiukan uudempaan Citroeniin. Sellaiseen, jolla voin käydä miitingeissä ja joka ajaa myös vara-auton asemaa suhteellisen varmatoimisesti. Jos tapaatte kerhotunnuksilla varustetun C1:n niin jotain sen suuntaista on ehkä tapahtunut. Sitä mallia ei juurikaan kerhossa harrasteta, eikä sille ole vielä omaa jaostakaan...  Ja kyllä...taistelen päivittäin sitä vastaan etten hae sitä Xm:ää Oulusta. Pelkään vain että siihen saa sijoittaa tuhansia euroja ennen kuin sillä voisi ajella. Kummelia lainatakseni; Autot tykkää siitä kun niillä ajetaan.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 08:46 |
|
kaseva kirjoitti: Ehkä mun pointti on se, että fiilis on tärkein. Jos sitä ei ole, ei kannata pyristellä. I know what I want, sanois amerikkalainen.  Juuri näin, ja muutenkin asiaa! Olen kuullut Alfa-harrastajilla olevan sanonnan, että "mieluummin kärsin sähkövioista joka toinen päivä, kuin ajamisesta joka päivä". Itse en (ainakaan tällä hetkellä) voisi kuvitella ajavani pelkästään "järkisyin" hankitulla autolla - reilu vuosi Xsaralla riitti. Kehonsiirtimenähän siinä ei ollut mitään vikaa, mutta sillä liikkuminen nolotti. Käyttiskin voi olla harrastepeli, kun on asenne kohdallaan.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 09:18 |
|
niko kirjoitti: ...Itse en (ainakaan tällä hetkellä) voisi kuvitella ajavani pelkästään "järkisyin" hankitulla autolla - reilu vuosi Xsaralla riitti. Kehonsiirtimenähän siinä ei ollut mitään vikaa, mutta sillä liikkuminen nolotti... Täh! Nolotti? Tai niin no. Kun tarkemmin tuota mietin, niin onhan niitä paljonkin ajoneuvoja, joilla en "kehtaisi" ajella. Kaikenlaiset muskelivehkeet mm. Mitä huomaamattomampi, sen parempi. Onko BX sitä? Kenties, vaikka alkaakin harvinaistumaan liikenteessä. Mutta mutta. Meikäläisellä auto onkin kehon- ja siinä sivussa myös tavaransiirtimenä. Sen farkkuBX hoitaa mainiosti. Ja kaiken lisäksi kohtalaisen edullisesti.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 10:34 |
|
Tavallaan kadehdin sinua,osaat lopettaa pelin ajoissa ja siirtyä seuraavaan. Itse hakkaan päätäni niin kauan seinään että saan laitteen mieleiseksi,vaikka se käy kukkaron päälle,on viisautta viheltää peli poikki kuin taistella niin kauan että takki on taloudellisesti tyhjä,auto on kunnossa ja mieleinen mutta mielenkiinto ja luotto on mennyt täysin kyseiseen ruoskaan.
Olen perjantaina lähdössä Ouluun,hyppäätkö kyytiin ja haet sen XM.n sieltä?
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 11:10 |
|
Huikko kirjoitti: Bravo. Minulla on jonkinlainen "jos se ei toimi, niin en käytä kiitos" -asenne olemassa. Se koskee huonoja porakoneita, huonoa viskiä ja huonoja autoja. . Unohditko luettelosta huonot naiset (ne, joista äitee aina varoitteli), vai sisältyykö ne luokkaan porakoneet? Tässä on se kaikki harrasteautokriteerit huonoselkäisillekin täyttävä vaihtehto: http://www.youtube.com/watch?v=1ycArgbfmmM
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 12:26 |
|
kyl nyt Huikkanen puhhuu paskaa.  Ei missään 72 mallisessa mersussa tai kadetissa tai 79-mallisessa Civikissä ole hyviä penkkejä vaikka kuinka Tähtisilmin kattelisi. Äläkä osta XM:ää, siinä on liikaa vikoja. Vaikka sulla olisi uudenveroinen D-malli niin todennäköisesti valittaisit,että siinä on liian matala selkänoja, eikä ole pääntukea ollenkaan! On muuten sitten hyvä penkki istua. Niinkuin on BX gti penkki ja C5 X7 "sporttipenkki". X7:ssa meni mulla 2000km, ennen kuin hoksasin säätää sen istuimen itselle sopivaksi...liikaa säätöjä. Lopputulos ei ole paljoa parempi kuin DS:ssä!
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 12:33 |
|
ja vielä... miksi sinä Huikkanen ostat halvan harrasteauton. Sehän on selväkin, jos meinaat sillä enemmän ajella ja haluat hyvää kuntoa, niin sijoita nyt seuraavalla kerralla hiukkasen enemmän rahaa, äläkä tuhlaa rahojasi muutaman tonnin aihioihin. Ei nämä vehkeet tule kuntoon haaveilemalla. Ethän ostanut huonoa Mersuakaan? ja halvinta.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 12:37 |
|
BX on kyllä hyvä ja edullinen harrasteauto ja -20 pakkasilla tuollakin ajeltiin pari viikoa töihin ilman suurempia ongelmia, T selänteellä on 300 kertaa kalliimpia harrasteautoja joilla ei tuohon pysty Ei nämä nyt silti mitään huolettomia käyttöautoja ole. Tuossa voisi olla suht huoleton peli joka menisi vielä harrasteautonakin http://www.citroen.fi/fi/home/#/fi/citroen-ds3-cabrio/Yldellä Mersulla olen ajanut jossa oli hyvät penkit, 190D -64, Pösön penkeillä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 12:53 |
|
Se on kumma kun muut tietävät missä autoissa on tai ei ole minun selkääni hyvät penkit. Ei auton tarvitse olla kallis toimiakseen luotettavasti. Zx maksoi satasia, ajoin sillä kymppitonnin. Corsanpaska maksoi 80 euroa. Ajoin sillä 6000km.
Ei mikään auto ole minulle niin haluttu tai kiihottava, että hankkisin sen fiilistelyyn jos se on huono ajaa. Sama koskee vikaantumisväliä. Fiilis laskee kun paketti ei pysy kasassa. Enkä ymmärrä tuotakaan että voi saada vain toisen. Luotettava auto ei saa olla myöskin mukava?
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 13:20 |
|
Ja ehkä kallistun enemmän sen luotettavuuden puolelle kuin mukavuuden jos pitää valita. Tuo istuttava penkki voi löytyä yllättävästäkin härpättimestä. Harva täällä on esim. Zx:n perusjakkaraa kehunut. Se ei ollut toki ns. "hyvä penkki" mutta siinä ei tullut paikat kipeäksi. Tässä sotketaan keskenään epämukava penkki ja selkäkipua aiheuttava penkki.
Voin tulla demonstroimaan asiaa istumalla takapenkille ja painamalla ruuvimeisselillä iskiashermoon kun yritätte ajaa. Ei sitä kauaa jaksa vaikka olisi unelmien auto alla jossa on se "hyvä penkki".
Ajanhan minä sillä.tojollakin. Siinä on huono penkki koska se on epämukava, mutta hyvä penkki koska selkä kestää.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 13:41 |
|
Huikko kirjoitti: Se on kumma kun muut tietävät missä autoissa on tai ei ole minun selkääni hyvät penkit. Sulla on tärkeä elämän perusasia vielä sisäistämättä: Kaikki muut tietää aina kaikki sun asiat sua paremmin. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 15:10 |
|
Voiskohan tämän vähitellen lukita? Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle, turha niistä on kiistellä. Mondeon istuin oli mulle ihan kamala, otin toisinaan tyynyn alleni ja muutenkin se oli sopimaton, mutta en minä sitä sen enempää lähtenyt minnekään valittamaan. Tämä ketju on mielestäni tullut tiensä päähän, koska tuskin aloittaja noita vinkkejäkään enää kaipaa. No tiedänhän minä kyllä, että patongin politiikkaan ei (yleensä) kuulu ketjujen lukitseminen, mutta jos silti...
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 15:34 |
|
Minun puolestani voi. Se että jotain risoo kun en osaa istua BX:ssä ei ole minun ongelmani. Olen ollut huomaavinani tarvetta poistaa, siirtää, uudelleennimetä ja nyt lukita aloittamiani keskusteluja?
Puhun ilmeisesti vääristä asioista väärässä paikassa? Poistun joukosta ihan pyytämällä, jos sitä halutaan. Joku muu saa sitten järjestääkseen pikkujoulut.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 15:43 |
|
Huikko kirjoitti: Minun puolestani voi. Se että jotain risoo kun en osaa istua BX:ssä ei ole minun ongelmani. Olen ollut huomaavinani tarvetta poistaa, siirtää, uudelleennimetä ja nyt lukita aloittamiani keskusteluja?
Puhun ilmeisesti vääristä asioista väärässä paikassa? Poistun joukosta ihan pyytämällä, jos sitä halutaan. Joku muu saa sitten järjestääkseen pikkujoulut. Olen myöskin kuullut että selkävaivoista kärsivän on todella hankala istua penkeissä jotka aiheuttavat kipua. Siihenhän ei tosiaan vaikuta onko penkki hyvä vai huono,sen on oltava selälle sopiva. Huono penkki voi olla juuri se oikea. Kokeilemallahan se selviää,ei muiden mielipiteillä. Aattelin vain että xm.n penkit on hyvät,tosin sitä en osaa sanoa sopiiko ne sulle,eikä osaa kyllä muutkaan.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 16:00 |
|
Huikko kirjoitti: Minun puolestani voi. Se että jotain risoo kun en osaa istua BX:ssä ei ole minun ongelmani. Olen ollut huomaavinani tarvetta poistaa, siirtää, uudelleennimetä ja nyt lukita aloittamiani keskusteluja?
Puhun ilmeisesti vääristä asioista väärässä paikassa? Poistun joukosta ihan pyytämällä, jos sitä halutaan. Joku muu saa sitten järjestääkseen pikkujoulut. Huoh... ja kaiken mitä kirjoitan voi näköjään niin halutessaan käsittää (tahallaan) väärin tai kääntää ihan päinvastaiseksi... poistun ihan suosiolla tästä. En tykkää riitelystä, en yhtään.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 16:13 |
|
black_van kirjoitti: Huikko kirjoitti: Minun puolestani voi. Se että jotain risoo kun en osaa istua BX:ssä ei ole minun ongelmani. Olen ollut huomaavinani tarvetta poistaa, siirtää, uudelleennimetä ja nyt lukita aloittamiani keskusteluja?
Puhun ilmeisesti vääristä asioista väärässä paikassa? Poistun joukosta ihan pyytämällä, jos sitä halutaan. Joku muu saa sitten järjestääkseen pikkujoulut. Olen myöskin kuullut että selkävaivoista kärsivän on todella hankala istua penkeissä jotka aiheuttavat kipua. Siihenhän ei tosiaan vaikuta onko penkki hyvä vai huono,sen on oltava selälle sopiva. Huono penkki voi olla juuri se oikea. Kokeilemallahan se selviää,ei muiden mielipiteillä. Aattelin vain että xm.n penkit on hyvät,tosin sitä en osaa sanoa sopiiko ne sulle,eikä osaa kyllä muutkaan. XM:n penkki on hyvä. Yritin mahduttaa niitä joskus ZX:ään. Ovet eivät menneet enää kiinni Onkos se oulun XM ketjukoneinen vai suursyömäri? Manuaali se ainakin on, tehtiinkö remmijakopäistä 24 valvea manuaalina?
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: BX omistajalle vinkkejä Lähetetty: 01.05.2013 17:06 |
|
Huikko kirjoitti: Manuaali se ainakin on, tehtiinkö remmijakopäistä 24 valvea manuaalina? Kyllä sellaisia saanut on, lienevät vaan harvassa.
|
|
|
|
 |
|
|