Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mä oon rekkamies merjakyllönen
ViestiLähetetty: 15.05.2013 20:22 
Käyttäjän avatar

Lauri kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt mitä se MK tarkoittaa erään ZX:n yhteydessä, mutta se onkin joku Merja Kyllönen-erikoismalli.

:lol: :lol: :lol: Vähän niin kuin C4:stä oli se Loeb-edition. Perus ZX-ään verrattuna MK:ssa on brodeerattu runoja ja hyviä ajatuksia niskatukiin. Lisäksi siinä on GPS-paikannin ja korotettu autovero. :lol:

Mutta missä on innovatiivisuus ja vienti? :lol:

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 16.05.2013 07:37 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt mitä se MK tarkoittaa erään ZX:n yhteydessä, mutta se onkin joku Merja Kyllönen-erikoismalli.

:lol: :lol: :lol: Vähän niin kuin C4:stä oli se Loeb-edition. Perus ZX-ään verrattuna MK:ssa on brodeerattu runoja ja hyviä ajatuksia niskatukiin. Lisäksi siinä on GPS-paikannin ja korotettu autovero. :lol:

Mutta missä on innovatiivisuus ja vienti? :lol:

Tällä kertaa kokeillaan ilman niitä, pitää vaan muistaa että "Kokeilukulttuuriin kuuluu oleellisena osana myös mahdollisuus epäonnistumiseen" :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 12.09.2013 12:12 
Käyttäjän avatar

Oho, ensimmäinen julkinen myöntyminen ketuiksi menneestä hommasta! http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288598483681.html

PS: En edes tiennyt, että täällä idioottilandiassa voidaan mennä joskus takaisinkin päin, jos joku pykälä ei toimi :shock:

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 12.09.2013 20:54 
Käyttäjän avatar

Joopa, poika on just väliinputoaja, opetuslupa taskussa, 3 teoriatuntia yhdessä istuttu autokoulussa, odotellaan vielä aikaa yhteiselle ajotunnille autokouluun. Sitten saadaan armollisesti aloittaa ajo-opetus. Tähän perusvaiheen kombinaatioon kuuluu lisäksi pimeän ajon opetus simulaattorilla, liukkaan kelin opetus radalla ja yksi arviointiajo ennen inssiä. Hintaa 760 eur Lahdessa. Siihen päälle reilu 200 eur pakollisia maksuja eli noin tonttu palaa maksuina, lisäksi bentsiinit. Mutta sitten ajetaankin ja paljon, ihan eri määriä kuin autokoulussa. Kaksi seuraavaa vaihetta kustantavat yht. noin 500 eur, nämä käytävä autokoulussa. Ja sitten ihmetellään, miksi ajokortti ei ole enää haluttu. No, jospa nuoremmalle kossille hinta jo putoaisi.

Onhan uudistuksessa hyvääkin, ei sillä. Taitojen kehittymistä arvioidaan matkan varrella, pidetään pakollista oppimispäiväkirjaa (jonka täyttämättä jättämisestä ei kuitenkaan ole sanktiota, heh). Pyritään vaikuttamaan nuorten ajoasenteisiin ym.. Joskus sitä miettii että nää kokelaat pitäis viedä työmaalle obduktio-osastolle katselemaan, mitä jälkeä kolarissa tulee, sitten päiväksi pelastuslaitoksen kyytiin ja vielä toiseksi päiväksi Käpylään kuntoutusta katsomaan. Ehkä sitten jokin jälki jäisi takaraivoon..

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2014 09:35 
Käyttäjän avatar

Noniin, loppuihan tämäkin tähdenlento. Nyt sitten jännäämään millainen uusi liikenneministeri tähän maahan saadaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2014 11:40 
Käyttäjän avatar

Akaile kirjoitti:
Noniin, loppuihan tämäkin tähdenlento. Nyt sitten jännäämään millainen uusi liikenneministeri tähän maahan saadaan.

Tällä menolla ei ole kyllä kohta liikennettäkään...

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2014 14:09 
Käyttäjän avatar

Juu, uutisia lukiessa ajattelin, että ei harmita kyllä yhtään ajella pelkästään käytetyllä kalustolla. Säästyy nekin verorahat kallistuvaan bensaan. :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2014 21:45 

Akaile kirjoitti:

Tuskin yhtä avoin ja humoristinen sekä rajoja rikkova. ;)

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2014 14:57 
Käyttäjän avatar

Jaa, näköjään sama linja jatkuu. Voisi perustaa uuden topicin tälle "sankarille":

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288675868693.html

Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2014 15:53 

Akaile kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288675868693.html

"Uusi liikenne- ja kuntaministeri Henna Virkkunen (kok) ei ole hylännyt tiemaksuajatuksia"

Käykää patonkilaiset ja kaikki muutkin kansalaisaloite.fi sivulla kannattamassa aloitetta "ihmisten liikkumisen seuranta satelliittipaikannuksen avulla ei kuulu avoimeen yhteiskuntaan eikä oikeusvaltion periaatteisiin"

Aikaa on enää vajaa kuukausi ja vasta puolet vaaditusta 50000 kannatuksesta koossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2014 17:27 

2cv-Olli kirjoitti:
..."Uusi liikenne- ja kuntaministeri Henna Virkkunen (kok) ei ole hylännyt tiemaksuajatuksia"

Käykää patonkilaiset ja kaikki muutkin kansalaisaloite.fi sivulla kannattamassa aloitetta "ihmisten liikkumisen seuranta satelliittipaikannuksen avulla ei kuulu avoimeen yhteiskuntaan eikä oikeusvaltion periaatteisiin"

Aikaa on enää vajaa kuukausi ja vasta puolet vaaditusta 50000 kannatuksesta koossa.

Täältä pääset em. sivulle.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2014 22:24 

r_a_n_u kirjoitti:
2cv-Olli kirjoitti:
..."Uusi liikenne- ja kuntaministeri Henna Virkkunen (kok) ei ole hylännyt tiemaksuajatuksia"

Täältä pääset em. sivulle.

Ääni annettu tälle.

.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2014 22:33 

Kannatettu, tosin epäilen, että seuraavaksi pankki sanoo tilin ja lainat irti syystä, että kannatettu vääriä aloitteita ;)

Scrat

Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2014 22:49 

Kannatettu! :)

Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2014 08:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Eipä noita tarkoitusperiä sen enempiä salailla kun rehellisesti käytetään tiemaksuista nimitystä "rahoituskeino" :D

Lisäksi muutos on yksityiskohdiltaan ja aikataulultaan täysin avoin, mutta hinnat on tiedossa sentin kymmenyksen tarkkuudella...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2014 08:24 

Ihan mielenkiinnolla seuraan mitkä autoilijaryhmät saavat vapautuksen
tiemaksuista. Eduskunnan päätöksellä. Loput koijarit löytävät porsaanreikiä
välttyäkseen maksamasta tiemaksuja.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2014 08:44 

Lähes päivittäin tulee mieleen uusi peruste muuttaa maasta. Enpä olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut, että mulle tulee tällaisia ajatuksia...

Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 11.04.2014 08:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2014 08:50 

Kun tuo rahoituskeino rahoitettaneen ja otettaneen käyttöön, niin paljon pitää laittaa petäjäistä lisää, käyttömaksujen lisäksi?. Mikä lisävero keksittäisiin sitä varten, ja mikä vero tämän lisäveron keruusysteemin rahoitusta varten. 8-) Kaikki maksaa :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2014 13:48 

Ollilan komitean satelliittipaikannukseen perustuvassa autoverotuksessa on piirre, josta ei julkisuudessa ole käsittääkseni puhuttu mitään.

GPS-järjestelmä on jenkkien ylläpitämä, ja alunperin rakennettu ohjaamaan mannertenväliset ohjukset metrin tarkkuudella kohteeseensa. Satelliittinavigaattori laskee sijaintinsa satelliittien lähettämien kantoaaltojen vaiheita vertaamalla (Coarse Aquisition) sekä kantoaaltoon moduloitujen aika- ja tunnistetietojen perusteella (Precision Code).

Pentagon antoi julkisuuteen avaimet P-koodin purkamiseen v. 2000, ja Pentagon voi halutessaan vaihtaa hiiren klikkauksella satelliitteihinsa sotilaskäyttöön tarkoitetut P-koodit, jolloin siviilisatelliittipaikannuksessa siirrytään hetkessä takaisin viime vuosituhannelle.

Tutustuin satelliittipaikannukseen 1980-luvun alussa, ja silloin pelkkään kantoaaltojen vaihevertailuun perustuva systeemi antoi sijainnin parhaimmillaan muutaman sadan metrin tarkkuudella, mutta yleensä tarkkuus oli kilometrin luokkaa.

Jäisi Suomessa "Älykäs ja oikeudenmukainen" verotus hakuammunnaksi, jos jenkit jonain päivänä haluaisivat estää GPS:nsä siviilikäytön.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2014 14:38 
Käyttäjän avatar

...eikä ole tuo siviilikäytön muuttaminen kovin kaukanakaan, mitä kuumemmaksi tuo Ukrainan tilanne kehkeytyy. GPS:n epätarkkuuden lisääminen olisi yksi ensimmäisiä toimenpiteitä, jos molemminpuoleista liikehdintää ruettaisiin harrastamaan.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2