vibes kirjoitti:
Itse ainakin pidän tuota C6:sta niin päättömänä vehkeenä, että sellaisen hankintaa on turha yrittää millään järkisyillä perustella ja turha miettiä kulutuksia sun muita kun ihan v*tun kalliiksi tuo tulee joka tapauksessa.
Mua vähän pelottaa että mäkin joskus hankin oman...
No, itse asiassa C6 on ylläpitokuluiltaan kohtuullisen kallis noiden muutamien tyyppivikojen takia (Aisin jne), mutta ei mitään verrattuna esim XJ8 jagen ylläpitoon räjähtelevine ilmajousituksineen ja "jos pusla kuluu vaihda koko 3500 euron tukivarsi" rakenteineen. Toki yleisesti hyväksyttynä faktana Xj8 on luokkaa-paria ylempänä kuin C6, ehkä pitäisi verrata S-typeen mutta sellaista en ole omistanut.
Itsehän Citroen koki C6:den E-mersujen kilpailijaksi. Useimmissa tapauksissa C6:n ylläpito tulee kalliimmaksi, nelivetoiset e-mersut ja AMG:t poislukien.
Suurin C6:n puute onkin se, että siinä ei loppujen lopuksi ole mitään niin erinomaista, mikä oikeuttaisi kalliin hankintahinnan ja huoltokulut - jos päässä ei ole vaaleanpunaiset citroen-lasit. Samaan hintaan käytettynä saa XJ8 jaggeja, joka on (kuten olen aikaisemmin todennut) nykyteillä jousitukseltaan selkeästi parempi ja hiljaisempi kuin C6, sekä puhtia ja karismaa on aivan eri tavalla.