|
Kirjoittaja |
Viesti |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 06.05.2014 21:43 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Näin tosiaan on, sekoitin kaksi erillistä juttua yhdeksi. Ja tuo vanha metropolis oli sinne kuitenkin viitsitty raahata 
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 06.05.2014 22:17 |
Viestit: 2666
|
Niinpä se taisi se kuiskaus Seaudouxin sisäpiiristä Pariisista olla paikkansa pitävä.
Kiinalaiset eivät pitäneet DS9:stä ja se on hyllytetty lopullisesti, tod.näk jo vuosi sitten.
Metropolista nyt on turha esitellä muuten kuin mainosmielessä, se on puhdas näyttelyauto-konsepti. DS9:ssä oli sentään yritystä, vaikka rautajousinen tuotantomalli olikin suunnitteilla.
Millä nyt jatkoon? Mistä hydropneumatiikkaa alle?
Ajan Activalla.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 06.05.2014 22:43 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
sisäpiireissä en ole mutta kai se on aivan selvää että hydesitikoiden valmistus loppuu iäksi nykyisen x7 C5:n valmistuksen loppuessa  Tulevassa uudessa C5:ssa piti kai olla yhteinen pohjalevy Opel Insignian kanssa johon hydejen ymppääminen on taloudellinen mahdottomuus. onkohan tämä vielä ajantasatietoa?
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Korppiloinen
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 07.05.2014 12:30 |
Viestit: 198 Paikkakunta: Espoo
|
Eikös juuri ihmetelty kun kiinalaiset haluavat C6:n tekniikan omaan kalustoonsa? Jos tekniikka pysyy hengissä sillä suunnalla, mikään ei estä Citroenia tuomasta sitä takaisin muutenkin. Nyt jos kiinalaiset omistavat muutenkin puljusta ison siivun ja adoptoivat hydeä, luulisi intresseissä olevan sen elossapito myös Euroopassa. Vuoden alussahan PSA julkisti että hyde lopetetaan, mutta tuo Dongfeng tuli kait sen jälkeen? Kuinkas pitkään hyden kuolemaa onkaan julistettu? Hyvinhän tässä voi yksi mallisto mennä välissä ilman sitä, jonka jälkeen tuodaan brändi takaisin erottuvampana. Ehkä. Toivon ainakin.  Eipä täällä päässä ketjua voi kuin spekuloida. Oikeasti paremmin tietävät ovat aika kaukana.
'94 Xantia VSX 16v
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 07.05.2014 12:42 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ei markkinoilla oikeasti millään hydeillä erotuta, niistä ei tavallinen kuluttaja tajua hölkäsen pöläystä. Korkeintaan osaa kysyä että "onko siinä ilmajouset?" "Oikea erottumista" yritetään kuvioiduilla katoilla sun muulla hömpällä. Aika epätoivoiselta tuntuu että kiinalaiset pelastaisivat hydet eurooppalaisille  Tuokohan ne yksipuolaiset ratit, satelliittihallintalaitteet ja sitikkamaisen muotoilunkin takaisin? Enpä usko...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 07.05.2014 13:34 |
Viestit: 1496
|
Teuski kirjoitti: "Oikea erottumista" yritetään kuvioiduilla katoilla sun muulla hömpällä. Listaa voi jatkaa myös, hipaisulla toimivilla ilmastointilaitteen säädöillä, kaiuttimien kautta kabiiniin "soitettavalla" moottorin murinalla (keulalla "pauhaa" 1.0 turbo ja äänet ovat veekasista  ), pimeällä ovet avatessa auton mallinimen heijastumisella asfaltiin sekä sillä, että tuulilasin pyyhkijöistä voi soittaa Spotifyä Iphonella ja huoltokirjaa voi lukea Facebookissa  .
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 07.05.2014 13:39 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Lauri kirjoitti: kaiuttimien kautta kabiiniin "soitettavalla" moottorin murinalla (keulalla "pauhaa" 1.0 turbo ja äänet ovat veekasista  ) Eikös Peugeot RCZ:aan saa "Sound system"-varusteen jossa saa valinnaisesti päästettyä ihan oikeaa moottorin ääntä ohjaamoon?  Tai no sinnepäin: Peugeot having incorporated ‘Sound System‘ tech on the RCZ, which involves a vibrating membrane and an acoustic chamber, pushing through different ‘harmonics’ into the cabin, according to how hard you accelerate. Siinä on muuten hieno auto joka on onnistuttu pilaamaan täysin perseen muotoisella takaikkunalla 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 07.05.2014 13:55 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
RCZ on hiton onnistunut auto hinnan ja näön suhteen. Mutta unohtivat sisätilat, etenkin kun tämmöisiä haluaisi ostaa ne, joilla on jo kersat pois kotoa = kertynyt vyöhön reikiä. Ja kyllä niitä on monta muuta, joihin mahtuu paremmin. C4 Picassossa olisi tilat kohdallaan, mutta se kojelauta säikäyttää kyllä kaikki muut kuin ex-citroenistit karkuun. Joka on kovin lyhytnäköistä, koska tämmöisiä lestabusseja ei kuitenkaan käytetä kuin se tietty aika perhe-elämää. Siis vain pariskunnille, jotka treffailivat nuorina DS3'sen kabiinissa, ennen siirtymistä Nissan Jokeen kun lapset on maailmalla 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 10.05.2014 20:39 |
Viestit: 404 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
TMnet.fi:n mukaan
(04.05.14) PSA aloittaa automyynnin Yhdysvalloissa kolmella automerkillä, Citroën, Peugeot ja DS. Tämä tullee tapahtumaan 2017-18.
(09.05.14) Vuosikymmenen autoalan uutispommi oli tosiaan PSA:n päätös tehdä DS:stä automerkki, PSA:n premium-tuote. Samalla PSA lähtee karsimaan mallistoaan kovalla kädellä, nykyisestä 45 mallista 26:een vuoteen 2020 mennessä.
(10.05.14) Kolmipyttyinen C4 Cactus hinnoiteltu.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 08:56 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Täällä lisää kuiskauksia sisäpiiristä, koskien valmistajan nykyisiä ajatuksia kaasunestejousituksesta: Vehicle Dynamics International, Thomas d'Haussyn haastattelu: http://viewer.zmags.com/publication/94a ... 4a982b8/40
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 09:15 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Ohhoh, tuohan oli mielenkiintoista luettavaa. Kuulostaa erittäin lupaavalta, eikä tuosta minusta voinut mitenkään lukea rivien välistä, että hydejä oltaisiin kuoppaamassa. Pidetään sormet ristissä ja toivotaan parasta. Etenkin tuo GPS-kytkös kuulosti hauskalta.
Samalla tuli muuten vastaus siihen, että tekeekö Sitikka itse jousipallot vai ei: "The only item we buy in is the neoprene membrane for the spheres. We used to make that in-house too, but we have since found a good solution from a third party. However, all the mechanics remain manufactured in-house."
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
citromes
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 09:58 |
Viestit: 140
|
Kiitokset Vehicle dynamics linkistä oli mielenkiintoinen julkaisu. Hyvä että tulee tämmöisiä linkkejä,netti täynnä vaikka mitä mutta löytäminen vaikeaa. Ja artikkelissa puhuttiin että akseliväli/auton pituus on olennainen tekijä, jonka takia järjestelmää ei pieniin autoihin sovelleta. Oliko niin että jousituksen taajuus olisi 1-1,3 Hz:n välillä. Selasin lehteä eteenpäin ja sieltä löytyi myös pieni artikkeli http://viewer.zmags.com/publication/94a ... 4a982b8/82But don´t forget where the system began-the DS
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 10:33 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Hienoa. Jos jousitusta ollaan kehittämässä edelleen, tarkoittanee se varmasti sitä ettei sitä hylätä.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 11:36 |
Viestit: 2666
|
Xantippa kirjoitti: Hienoa. Jos jousitusta ollaan kehittämässä edelleen, tarkoittanee se varmasti sitä ettei sitä hylätä. Heheh, eihän se sitä tarkoita, kuten jokainen tuotekehitystä tehnyt tietää. Se että siellä pari äijää näprää hydractiva III:n säätöjen kanssa ei tarkoita mitään. Ja lisäksi osa kehitystä on ulkoistettu, ei vain sitä kalvotuotantoa, joten helppo lopettaa koko hanke - jos ei ole jo lopetettu. Toisekseen, ihan suoraan sanotaan että systeemi sopii vain isoihin autoihin. Mikäs se seuraava iso auto on, jonka citroen julkaisee? Jos C5:n seuraajassa ei ole hydroja, siinä se oli se tarinan loppu. Erittäin suurena pettymyksenä pidän myös sitä, ettei jatkokehitys-juttuun ole keksitty muuta kuin matkia mersulta tien lukemista etukäteen. Voivoi.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 13:00 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
No on toi parempi uutinen kuitenkin kuin se täälläkin viljelty "päätös hydejen hylkäämisestä on jo tehty".
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Korppiloinen
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 12.05.2014 18:57 |
Viestit: 198 Paikkakunta: Espoo
|
Juurikin näin. Essonbaari on muuttanut intternetteihin. Sitruunapatonki on yksi nurkkapöydistä siellä hedelmäpelien takana. Jos esittää faktoja, ne kannattaa jotenkin pystyä todistamaankin. Defaulttina on hyvä pitää se "oosny, kahvis jäähtyy" -suhtautuminen. 
'94 Xantia VSX 16v
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: Salaiset kuiskaukset PSA:n sisäpiiristä Lähetetty: 15.05.2014 13:26 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
citrophoros kirjoitti: TMnet.fi:n mukaan (09.05.14) Vuosikymmenen autoalan uutispommi oli tosiaan PSA:n päätös tehdä DS:stä automerkki, PSA:n premium-tuote. Uusin l'auto-journal -lehti omistaa tälle kannen lisäksi kaikkiaan 7 sivua, joissa spekuloidaan tulevia malleja.
Liitteet: |

autojournal_052014f.jpg [ 110.62 KiB | Katsottu 7972 kertaa ]
|

autojournal_052014.jpg [ 84.19 KiB | Katsottu 7972 kertaa ]
|
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
|
|