Gallialainen kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä, että tekninen toteaminen ei vaadi paljoa sähköteknillistä tietämystä. Osien hankkiminen arvailujen perusteella voi tulla kalliiksi ja siitä huolimatta pitää "mennä sinne vaikeaan paikkaan" ja irrottaa sittenkin vaikka nyt se starttimoottori. Onhan noiden isokoneisten paikat todella ahtaita, ei voi kieltää. Varsinkin jos ei saa autoa riittävän korkealle ja pääse alapuolelle työskentelemään.
Edellinen omistaja oli tehnyt juuri näin ja arvauksen perusteella vaihdattanut starttimoottorin muutama päivä ennen kauppoja. Ei auttanut, mutta itse pystyi olemaan kohtuullisen varma että vika ei siis ainakaan solenoidissa ollut. Starttireleen vaihtaminenkaan kun ei auttanut niin jäljelle ei enää montaa vaihtoehtoa jäänyt. Ei se tietysti vieläkään aivan varma ollut että vika on virtalukossa, mutta tuo aiemmin mainittu kytkentöjen parantaminen tuntui hyvältä idealta joka tapauksessa. Nyt kun kytkennät on alun sähläilyn jälkeen tehty oikein niin ongelma on hävinnyt ja voi olla aika varma että virtalukosta se johtui. Tuli hätiköityä ja ennen asian kunnollista tutkimista ostettua uusi virtalukko jota en nyt sitten vielä ole vaihtanut. Tosin jos virtalukko alkaa olla niin kulunut että starttaus oli jo ongelma, on ehkä hyväkin että nyt on hyllyssä uusi lukko varoiksi..