Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mistä XM:ään lukkosarja?
ViestiLähetetty: 21.08.2014 23:25 

Viestit: 50
Oli aikanaan samaa vikaa XM V6 / -96 startissa. Odottelua, ennen kuin starttasi, tyhjiä naksahduksia ja epämääräistä yrittämistä kuin "tuhahtelua". Joskus lähti laakista jopa kylmänä. Asia korjaantui lopullisesti kun vaihdettiin Motonetista hankittu uusi solenoidi entisen tilalle. Samalla tuli havaittua, että kone ja varaosat ovat samat kuin Bemarin V6:ssa ja taisi olla Pökötinkin ( tietysti on omia virityksiä apulaitteissa, mutta noin periaatteessa) . Tuosta jakopäältään hihnavetoisesta, uudemmasta V6:sta en tiedä, mutta -96:ssa on vielä ketjuveto jakopäässä. Niin ja on myös viimeinen Diravi- malli, anteeksi tämä OT osio. Voisi ketju olla tuolla tekniikan puolellakin.

Aika paljon sai virtalukko syytöksiä. Syyllisyyden voi helposti todeta tai eliminoida, kun mielellään 2 ihmistä äheltää ja mm. mittaa starttauksessa tulevat jännitteet tai sitten kokeilee ja vetää suoraan tilapäisen 12V akulta startin solenoidille. Tämä toki tuli jo esiinkin. Eikös nappikäynnistys ole nykyaikaa? Jos virtalukko muuten toimii kunnolla, niin aika kallis hankinta?



Sitikat: 2CV AZ -60, 2CV6 -70, CX 20 TRE -84, XM V6 Excl. -96
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä XM:ään lukkosarja?
ViestiLähetetty: 22.08.2014 10:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Gallialainen kirjoitti:
Aika paljon sai virtalukko syytöksiä. Syyllisyyden voi helposti todeta tai eliminoida,

Helppo? Neloskoneisiin kyllä, vaan näissä "täyskoneisissa" on tuo startti solenoideineen aika hyvin osattu piilottaa, liki luoksepääsemättömään paikkaan... :lol:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä XM:ään lukkosarja?
ViestiLähetetty: 22.08.2014 11:17 

Viestit: 50
Tarkoitin lähinnä, että tekninen toteaminen ei vaadi paljoa sähköteknillistä tietämystä. Osien hankkiminen arvailujen perusteella voi tulla kalliiksi ja siitä huolimatta pitää "mennä sinne vaikeaan paikkaan" ja irrottaa sittenkin vaikka nyt se starttimoottori. Onhan noiden isokoneisten paikat todella ahtaita, ei voi kieltää. Varsinkin jos ei saa autoa riittävän korkealle ja pääse alapuolelle työskentelemään.



Sitikat: 2CV AZ -60, 2CV6 -70, CX 20 TRE -84, XM V6 Excl. -96
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä XM:ään lukkosarja?
ViestiLähetetty: 22.08.2014 11:35 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Onneksi siinä pakoputkessa on jatke sen startin kohdalla. Se miten hyvin sen saa auki vuosien olemisen jälkeen on eri asia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä XM:ään lukkosarja?
ViestiLähetetty: 22.08.2014 14:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
Kyllä ZPJ:stä saa startin irti (ja ensin sen suojapellin) ilman pakoputkeen kajoamista mutta ahdashan se paikka on, ja ne lähtee vain tietyssä asennossa, tiettyyn suuntaan, kokeiltu on 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä XM:ään lukkosarja?
ViestiLähetetty: 23.08.2014 08:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
Gallialainen kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä, että tekninen toteaminen ei vaadi paljoa sähköteknillistä tietämystä. Osien hankkiminen arvailujen perusteella voi tulla kalliiksi ja siitä huolimatta pitää "mennä sinne vaikeaan paikkaan" ja irrottaa sittenkin vaikka nyt se starttimoottori. Onhan noiden isokoneisten paikat todella ahtaita, ei voi kieltää. Varsinkin jos ei saa autoa riittävän korkealle ja pääse alapuolelle työskentelemään.

Edellinen omistaja oli tehnyt juuri näin ja arvauksen perusteella vaihdattanut starttimoottorin muutama päivä ennen kauppoja. Ei auttanut, mutta itse pystyi olemaan kohtuullisen varma että vika ei siis ainakaan solenoidissa ollut. Starttireleen vaihtaminenkaan kun ei auttanut niin jäljelle ei enää montaa vaihtoehtoa jäänyt. Ei se tietysti vieläkään aivan varma ollut että vika on virtalukossa, mutta tuo aiemmin mainittu kytkentöjen parantaminen tuntui hyvältä idealta joka tapauksessa. Nyt kun kytkennät on alun sähläilyn jälkeen tehty oikein niin ongelma on hävinnyt ja voi olla aika varma että virtalukosta se johtui. Tuli hätiköityä ja ennen asian kunnollista tutkimista ostettua uusi virtalukko jota en nyt sitten vielä ole vaihtanut. Tosin jos virtalukko alkaa olla niin kulunut että starttaus oli jo ongelma, on ehkä hyväkin että nyt on hyllyssä uusi lukko varoiksi..



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: