Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/7 [ 157 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 25.09.2015 23:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Kuten olen aiemminkin todennut, niin tavallisista öljyistäkin saan long-laiffia ihan luomumenetelmälläkin :oops: .

Sen olen päättänyt, että kun autollani tulee miljoona kilometriä täyteen, niin sitten vaihdan... :roll:
.
.
.
.
.
.
öljyt


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 26.09.2015 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Maple kirjoitti:
Minulla paloi loppumetreillä semmoinen 8 litraa tuhannella.


Oho! Salli mun nauraa, jos vain jatkoit ajamista ja huilen kaatamista koneeseen. Tai sitten kyse oli todellakin loppumetreistä ja tuo määrä on ihan puhtaasti laskennallinen.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 26.09.2015 09:09 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Täälläkin Stilo 1,6 2003. N. 90tkm. On ajotietsikkakin. Turvatyynyjä vähän joka nurkassa. Toimii, ei juo öljyä. Taka-apurungon puslat pitäisi vaihtaa. Herkkä rengasmelulle. Jarruja saanut räplätä. Näin ei olisi pitänyt autoa suunnitella. Ilmansuodatin alakautta, pohjalevy irrotettuna, ajopolttimot lokarit irrotettuna, jne. Tosin onnistuu yläkauttakin, kunhan ei hukkaa kiinnitysjousia ja se on vaikea pala. Bensankulutus Xantian luokkaa, ei vähemmän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 30.09.2015 20:04 

Viestit: 152
Lainaa:
Oho! Salli mun nauraa, jos vain jatkoit ajamista ja huilen kaatamista koneeseen. Tai sitten kyse oli todellakin loppumetreistä ja tuo määrä on ihan puhtaasti laskennallinen.


Loppumetreistä oli todellakin kyse. 360 km:n matkalla se vei kaksi litraa. Seuraavana päivänä potkaisin sen kiertoon ja ostin Xsaran. Lukaisepa FTCF:n foorumilta SW stories... :shock:

Xsara sai tänään uudet koiranluut. Ei kolise enää.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 30.09.2015 20:11 

Viestit: 152
Lainaa:
Täälläkin Stilo 1,6 2003. N. 90tkm. On ajotietsikkakin. Turvatyynyjä vähän joka nurkassa. Toimii, ei juo öljyä. Taka-apurungon puslat pitäisi vaihtaa. Herkkä rengasmelulle. Jarruja saanut räplätä. Näin ei olisi pitänyt autoa suunnitella. Ilmansuodatin alakautta, pohjalevy irrotettuna, ajopolttimot lokarit irrotettuna, jne. Tosin onnistuu yläkauttakin, kunhan ei hukkaa kiinnitysjousia ja se on vaikea pala. Bensankulutus Xantian luokkaa, ei vähemmän.


Puslat ovat kulutustavaraa, paskamaiset vaihtaa. Lampunnostajien moottorit ovat sitä myöskin. Hyvä auto ajaa. Voisin ajaa sellaisella vieläkin.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 30.09.2015 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Maple kirjoitti:
Hyvä auto ajaa.

Itse en oikeasti nauttia Fiatin ajoa, tuntuu minulle liian "moderni", ja moottori on laiska.

Ajan mieluummin meidän -97 Mitsubishi Carismalla, siinä on huono vaihteensiirto ja huono alusta, mutta joustavampi moottori (1.6). Ja jotenkin tykkään että (kulunut) teknikkaa ei ole "peitetty". Vaimoni tykkää Fiatin modernisuus parempi, eli tilanne on oikeasti aika hyvä :) Jos Mitsubishi menisi rikki varmaan vaihtaisin sen vanhempaan.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 01.10.2015 15:18 

Viestit: 152
Lainaa:
Lainaa:
Ajan mieluummin meidän -97 Mitsubishi Carismalla

Olen ajanut, ei huono ole sekään, sehän on aikalaisensa Volvo 40 sisarmalli. Puolatkin sopii keskenään. Kokeiltu on, kun vävykokelaan Carismasta levisi puola ja hain romikselta niin samannäköisen Volvon vastaavan. Pelaa.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 01.10.2015 15:23 

Viestit: 152
Jassoo. Se olisi sitten Raision keikka. Laitetaanpa viikset siihen suuntaan huomenissa.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 03.10.2015 17:54 

Viestit: 152
Nymmennäänki, nääs Tampereelle.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 04.10.2015 21:58 

Viestit: 152
Holjagas. 152199 km, 6,5l/100 km. Että sikäli. Huomenna vaihteeksi Rauma.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 09.10.2015 12:28 

Viestit: 152
Ja sitten lähtetään Hoopoon!



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 28.10.2015 23:00 

Viestit: 152
Jahas 153760km. Raumanreissulla se sitten tapahtui. Putosin penkiltä...öh, eiku penkki putosi...no kuitenkin jakkara rätkähti ala-asentoonsa. Hieman tutkittuani totesin siellä jotakin irti olevan ja sain irrallisen ruuvin kouraani. Pitääpä syventyä siihen kun joudan. Viiksiturpa on toimittanut iltaisin jo viikon päivät muuttoauton virkaa, huomenna sekin on sitten förbi.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 30.11.2015 21:08 

Viestit: 152
Näyttäisi tulevan sellaista vajaata neljää tonttua kuussa. Tänään olisi157400km. Eipä ihmeitä, vajaan seiskan kulutuksella. Pitkin poikin.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 05.12.2015 17:45 

Viestit: 152
Männäviikolla, kun emännyyden kanssa runtattiin patongilla Ååpoon, niin vieruspenkiltä alkoi tulla noottia vedon tunteesta, ja kappas: niin sieltä jalkatilasta kylmää puhalskin. Tavoistani poiketen, päätin sitten jo viikon päästä tehdä asialle jotakin. Siis apparin puolelta kojelaudan aluspahvi auki ja valoa potilaalle. Syykin selvisi. Viimeksi asentamani raitisilmasuodatin ei ollut ihan sopiva(pitkä) ja kun olen tällainen vanhan liiton säätäjä sovitin sen paikalleen siitä huolimatta(bundolo). Seurauksena oli sitten kun aikapoikaa oli tovi mennyt, niin luuku oli hitaasti antanut taipumalla periksi ja välistä pääsi raakaa ilmaa. Nyt toimii taas, enkä tarvinnut edes jesaria.
157840km.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 10.12.2015 22:43 

Viestit: 152
Ajonestolaite jäi vilkuttelemaan tänään kiivaasti käynnistettäessä. Virta pois ja uudelleenkäynnistys ja voilà: häiriö katosi
158640km



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 13.12.2015 17:38 

Viestit: 152
Ja sitten poikettiin pellepuodissa Tuurissa. 159129km



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 19.12.2015 16:24 

Viestit: 152
160tkm huolto 159740 km. Helixit keskiseltä ja muut kilkkeet saksasta. Viisikymppiä kuoli.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 26.12.2015 16:10 

Viestit: 152
Karkasin joulunvietosta. Imuroin patongin ja kävin tankilla. Huomenna jos lähtis Etelä-Pohojammaalle noinniinku näyttäytyyn. 160088 km.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 28.12.2015 10:19 

Viestit: 152
160446 km, pakoputki vuotaa, pitänee vilkaista sitä ennen Suomen Chicagon keikkaa. Xsaralla takana jokseenkin 30000km. 1vuosi ja 5 kuukautta. Vuoden se oli vaimolla, kun ajelin vainaaksi vanhan Twingon.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 29.12.2015 21:51 

Viestit: 152
Ja niinhän se oli, että takapönttö on muuttunut pitsiksi. 160599km



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 02.01.2016 22:22 

Viestit: 152
161191 km. Ei sitten kannata uskoa noihin longlifepolttimoihin. 35 egen Philipsit kesti vajaa kolme viikkoa. Seitsemän euron Vartat menee monta kuukautta. Onneksi tähän vaihtuu bulbit überhelposti verrattuna Stilovainaaseen. Pakkasta on viitisentoista astetta ja hytissä tuntuu lämpöä piisaavan, en taida vielä tukkia nokkaa. Pakkasella vitamiinia kuluu tietysti pikkasen enemmän, mutta eiköhän tuo seiskan pintoihin vieläkin kulje. Saapasta ei ole säästelty, sitä tarjotaan konehuonetta kohti aina sopivassa saumassa.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 03.01.2016 18:28 

Viestit: 152
161225 km. Mielenkiintoista, kun auton käynnistää, alkaa takalasinpyyhin huiskia omia aikojaan ja käskemättä. Heiluu muutaman kerran ja pysähtyy. Kun taas namikasta vääntää, toimii, mutta saattaa pysähtyä mihin asentoon vaan.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 04.01.2016 01:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Maple kirjoitti:
161225 km. Mielenkiintoista, kun auton käynnistää, alkaa takalasinpyyhin huiskia omia aikojaan ja käskemättä. Heiluu muutaman kerran ja pysähtyy. Kun taas namikasta vääntää, toimii, mutta saattaa pysähtyä mihin asentoon vaan.
Onkos moisessa jo väyläsähköt? Xantiassa vastaavat oireet sai aikaan, kun oli takalasinpyyhkijän rele siitä pyyhkijämoottorin vierestä hajonnut ja olikohan samalla kertaa jo luukun johdotuksiakin haitarikumien sisältä poikki.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 06.01.2016 13:19 

Viestit: 152
kyllä tässä jo väylä on. Nyt on vaan niin ärhgleen kylmä -22, ettei viitti pöyhiä. Sulake ainakin on mennyt, koska valojen korkeussäätö on ihan hillo. Sulakerasian kannen nastakin katkesi, kun piti yrittää räpeltää. 161365km.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi.
ViestiLähetetty: 07.01.2016 13:54 

Viestit: 152
3 hooseiskaa tärvelty säheltäessä. Kädet on niin jäässä, ettei sormet taivu. Periksi on annettava. Onneksi korkeussäätö toimii taas. Kaikki lamput ovat pudonneet sinne jonnekin ENKÄ ala niitä sieltä onkimaan tässä kelissä- 161441 km. Takalasinpyyhinkn oli hetken aloillaan. Nyt viipottaa taas miten sattuu.
Likan Meganen etupyöränlaakeri alkoi jodlata hoosiannaa. Kunhan lämpenee vähän pitää parantaa sekin.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/7 [ 157 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron