Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/7 [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
ViestiLähetetty: 13.10.2014 22:59 
Käyttäjän avatar

"tekee euroissa vajaan 5000€."

Itse veikkasin mielessäni tarinan alussa että 6-7000 euroa tulee hinnaksi.

Mutta jos auto myydään Liettuassa niin miksi hinta olis edes euroissa eli toki ne täytyi Litejä olla.
Keskikurssi on 3,45280 litiä/euro.
Latvia on euroaluetta muttei Liettua.

Todella hieno tarina, älyttömän ovela, kampittava suorastaan :lol:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.10.2014 23:03 
Käyttäjän avatar

...jatkuu:

Pötkötellessäni hotellin parivuoteella shiatshu-hieronnan ja aromaattisen höyrysaunan jälkeen kellellään, muistelen hieman päivän tapahtumia. Aivan, minulla on sellainen tyyli - mielellään kertaan aiemmin tapahtunutta mielessäni ja nautiskelen niistä kuin lukisin kirjaa. Ehkä juuri siksi minun on myöhemmin myös varsin helppo kirjoittaa kokemuksistani ja muistoistani.. Monet muut olisivat jo juosseet "baariin kaljalle", mutta minä annan retrospektiivin valua yli päivän.

Niin, vaatimuksestani siinä ennen kaupantekoa kurkattiin auton allekin, ja koska firmalla oli kulmapenkki niin samantien siihenkin rattaat kiinni. Ja tältähän siellä näytti:

Liitteet:
c6_kulmapenkissä.JPG
c6_kulmapenkissä.JPG [ 72.35 KiB | Katsottu 20418 kertaa ]

Piti ihan siinä muistellessa kerrata, että kyseessä ei ollut uusi auto, vaan neljä vuotta ajettu sitikka - miltä tuo pohja näyttäisikään jos se olisi uinut Suomen suolavirroissa nuo samat pitkät vuodet...

No, autoa ei vielä hotellille kuulunut, joten rohkeasti saketti päälle, stetsoni päähän ja vanhankaupungin hulinaan! Ensimmäinen havainto on, että Vilnassa ihmiset näyttävät varsin erilaiselta kuin Tallinnassa. Vaikea sanoa kauniimmaltako vai rahvaanomaisemmalta, mutta eksotiikkaa on ja paljon. Naamat tuntuvat olevan köykkänenäisempiä ja jotenkin kirveellä veistettyjä, mutta toisaalta vartalot vuoristomaisempia muistaen kuitenkin kapean vyötärön tenho, jota useimmat naispuoliset kävelijät esittelevät erilaisilla kureliivityyppisillä päällystakeilla. On nimittäin lämmintä ainoastaan +13, heille siis talvi, itse kävelen tee-paitasillaan shaketti auki.

Piipahdettuani pikaiseen syömässä varsin pittoreskissä trattoriassa eksyn - vahingossapa tietenkin - paikalliseen coctail-baariin. Näihin paikkoihin tuuppaa banaanimaissa kertymään yhteiskunnan kerma näin perjantai-iltana. Heidän vanavedessään paikka täyttyy pyrkyritytöistä, jotka siis lähinnä pyrkivät rikkaisiin naimisiin luonnonlompsaansa hyväksikäyttäen. Ja tässähän ei ole mitään pahaa! Ajattelen: "kuulostellaan ja katsellaan, mikä tämä yhteiskunta on - täällä se parhaiten selviää."

En ehdi istua kuin kymmenisen minuuttia, kun paikalle lehahtaa pari vaaleaa viehkotarta siniset enkelit kädessä. He aloittavat oma-aloitteisesti varsin seurallisen keskustelun tyyliin "mistä sitä noin niinkuin ollaan, ja mitä sitä täällä tehdään". Näin havillisilla vuosillani olen jättänyt fiktiivisten tarinoiden kertomisen vähemmälle, niinpä summaan parilla lauseella venäjäksi, että tuli Tallinnasta, ostin auton, ja huomenna ajelen kotiin. Kysymykseen olenko ryss...venäläinen vastaan poliittisesti: ainakin puoliksi, koska parempi puolisko on.

Aamun aikainen herätys rupeaa painamaan, lisäksi aikomuksenani on huomenna pistäytyä vielä Kaunaksessa joten varhainen nousu on tiedossa myös tulevana aamuna. Rupean pikkuhiljaa poistumaan coctailien ääreestä (itse join ainoastaan Caipirinhaa), kun viehkottaret päättävät tehdä liikkunsa epäpuhtaalla venäjän kielellä: "Hei me tullaan sinun kanssasi, käydään vielä tuossa kulman takana tanssimassa sambaa!"

Sambaa-mitä helvettiä, en minä sellaiseen rupea! Se "kulman tausta" on kuitenkin kävelysuunnassani, joten annan puolihuolimattomasti viehkotarten liimautua kainaloihini. Arvelen että asetelma näyttää varsin tölskiltä, ikäeroa on yli 20 vuotta ja ellit ovat talvihepeneissä, minä taas pikkupaitahihasillaan. Mitähän tästäkin illasta tulee...

jatkuu...

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2014 15:01 

Ja vielä go gommando moodissa :shock:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2014 16:17 

Ei kai vaan käynyt kuin Kalle Tappiselle Veskun tulkitsemassa laulussa.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2014 20:20 
Käyttäjän avatar

Selviääkö tuosta hengissä?

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 14.10.2014 23:18 
Käyttäjän avatar

...jatkuu:

Heräilen hotellilla älykännykän häiritsemänä kello 8.15 kauniina, leppoisana lauantaiaamuna. Molempien jalkaterien sisäsyrjiä jomottaa, muuten olo on ihmeellisen autereinen. Baltiassa lauantait ovat jotenkin rentouttavampia kuin perähikiällä, mielen valtaa varmuus että tänään ei kannata tehdä mitään tärkeää. Eihän kukaan muukaan tee... Kaupatkin aukeavat milloin sattuu, jotkut kympiltä, toiset kahdeltatoista, joku unohtuu kiinni kokonaan...

Mitäs eilen oikein tapahtuikaan. Kelaan muistojen siimaa sisäänpäin puoli-istuvassa asennossa sängyn laiteella. Coctail-baarista lähdön jälkeen tosiaan mentiin viereiseen Samba-paikkaan, ihme sinänsä että sellainen Vilnasta edes löytyi. No, yllättävä maa muutenkin tämä Liettua. Kaksi velhotarta kuoriutuivat vaatteistaan paljastaakseen itse asiassa varsin samba-henkiset vetimet, jotka olin kyllä merkillepannut jo cokis-baarissa. Ja ihmeiden ihme, niinhän vain vanhakin nuortui Sambaan! Tosin vain 15 minuutiksi, mutta kyllä se näillä vetoakselien kunnoilla on jo merkillepantavaa. Lähes varmana rullausyrityksenä pitämäni velhottarien lähentely ei ainakaan vielä ollut osoittanut merkkejä rahapussin "katoamisesta"... Radokin pysyi ranteessa.

Samba-vartin jälkeen olin kypsää poikaa nukkumaan, joka suhteessa. Eihän se pirkoille sopinut, iltahan oli heidän mittapuunsa mukaan vasta aivan alussa. Dobra pozalui, mennään jatkoille, mennään jatkoille, kuului laulu nyt. Persetti, nämähän ovat seurallista porukkaa, ja kahden kaupalla, aanailin. Toisaalta tässä iässä kiverimmät immelmannit on jo heitetty, ja kuka tietää minkälaista toimintaa nämä letukat olivat suunnitelleet jatkoille. Arvelin, että jonkinlaiseen opiskelijabileisiin olisi pitänyt ensin itsensä raahata, ja niin edelleen... Miksi, tuhanteen kertaan koettua, eikö joskus voisi jättää tämän tähän...

Ei. Jekkeri ei koskaan pelaa puolinaista peliä. Ja niinhän sitä jatkettiin... Juuri ajatuksen kulun päästessä eilisen mielenkiintoisimpiin kohtiin, puhelin soi:

"ööhmm-Alloo?" vastaan totuttuun tyyliini. Vitautas autokaupasta! "C6 odottaa sinua hotellin parkkipaikalla ja avaimet papereineen saat respasta. Pistettiin vuoden vakuutus ja pysyvät Liettuan kilvet niin saat rauhassa ajella Tallinnaan vaikkapa Espanjan kautta. Oliko kiva ilta?"

"Ilman epäilystä, ilman epäilystä", vastaan. "Kuule Vitautas, kiitos sinulle tästä avusta, oli todella mukava toimia autokaupoissa kanssasi. Palataan asiaan, laitan Tallinnasta terveiset kun olen päässyt kotiin!".

Hotellin aamu-omeletin (pesto+maalaiskinkku -lisukkein) ja kahden americanon jälkeen olen terävänä parkkipaikalla kapsäkki tumpussa. C6 kiiltelee aamu-auringossa kauniina ja erikoisena, erottuen muista parkkipaikan Lexusista ja Bentleystä kuin punikkitatti kukkakedosta. Lukot auki, peilit heiluttavat norsunkorviaan (facelift-mallissa peilien pinta-ala on noin kaksinkertainen alle 2009-malleihin verraten), ja diisseli rallattamaan. Hyi, tuoltako se nyt kuulostaa, kuin massikan käyntiääni. Lähden sompailemaan vanhankaupungin läpi valtatielle, tavoitteena saavuttaa BRC auton kaunaksen konttori ennen kello kahtatoista, olen luvannut kaverille käydä siellä katsomassa erästä mersua. C6 pääsee elementtiinsä ja asetan vakionopeuden säätimen 120:iin. Maailma tasaantuu ohivirtaavaksi maisemaksi, ja koen hämmästyttävän illuusion että istun TGV-junassa joka vilistää ranskan maaseudun läpi. Vain ratti vasemman käden sormien herkässä otteessa muistuttaa minua, että olen sittenkin sisä-baltiassa, vieraassa maassa, vieraassa kulttuurissa, oman onneni nojassa, autolla jota olen ehtinyt ajaa vasta alle 100 kilometriä yhteensä...

jatkuu...

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2014 20:06 

Mull on pihassa pari Massikkaa MF165S ja 675 Turbo...ja kyllähän niitä on ihan kiva kuunnella... ;) MF 3,0Hdi V6...kyllä kelpais mullekki... :o

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2014 01:06 
Käyttäjän avatar

...continued:

As I drive towards Kaunas with C6 in TGV style, I feel a surge of memories from last night trying to surface. It must have been the Samba that led me to the memorable moments afterwards... Yes, just as I guessed, there was a student "afterparty" to attend to. And yes, it was a party organized by the nurse students... My typical luck with this kind of things.

In the party I was not in a chatty mood, but that just seemed to present more challenge to the local students. I vaguely remembered playing Fugue in G minor with a piano, to avoid any further conversations about life and meaning of it with 22-year old students... I felt those dialogs would be more in order with my brothers in arms at Sitruunapatonki.

The juicy parts? Well, "after any afterparty", there is bound to be some action too. This time it was with those 2...

God damn smartphones. Mine is ringing again. Well, more appropriedly, I damn smartphones - inventing them was not the best idea, after all. Even I keep mine on most of the times, and that opens the door to this kind of distractions. Am I becoming a 14 second concentration ability jerk too?

I press the red button and continue lofting towards Kaunas at 40 meters per second.

The C6 presents her best side: effortless cruising on a highway. The agricultural diesel noise is mostly gone, with stabile speed I just hear the wind noise and some tyre roar, all in prestige car level and flawor. I estimate this 2010 C6 is, at these speeds, just about the most silent car I ever owned - including that thought-provoking Jaguar XJ8 X350. But slow the speed down, and the bad sides surface: diesel's potpur, unstabile handling on worse roads, and even some popping noises from the body going over undulating surfaces. So best to keep the speed up, and stay on highways!

I remain convinced that there is something wrong with AMVAR/CSS or SUSP_ECOTECH, because car violently pulls to randow sides when driving over road lanes. Otherwise car behaves so perfectly that I cannot believe this would be due to bad steering angles or bent body. And hey, measurements showed the body was in factory spec, in measurement done before I put my Johnny Hankock on the paper!

My visit to Kaunas is short and sweet. I check out that Merc at BRC Auto (was rusty so no go), eat a lunch in restaurant that does not warrant any elaboration, and continue my journey towards Riga and Tallinn. I plan to be at my home's sauna tonight...

Just after refuelling, the engine spits a couple of times at about 1700 rpm. Uh-oh, is this it, I am thinking. Time to pull over and attach Diagbox... when I stop the car at the side of the road, the engine dies with a sputter. So much for cheap change to own a prestigious C6?

To be concluded...

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2014 01:44 

we want more!

Tämä on juuri sellaista tarinaa jota mieluusti lukisi myös kerholehdestä. Juuson tarinat ovat samalla tasolla detaljirikkaudessaan. Mahtavaa. Silti. Pistä yksityisviestiä ja tulen viroon hinaamaan xm:llä c6:n kotiin ja sitten saunotaan. Tämä on sitä patonkihenkeä jota arvostan kaikesta huolimatta. Hersyvää ja rikasta. Elämää. Ja juu. Olen nauttinut muutaman Nobelanerin mutta silti en ole volkkaria ostamassa :-)

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2014 08:05 

Ja sama suomeksi. ai dont änderstänt}

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2014 09:40 

Arto Paasilinna on saanut manttelinperijän! Teksti on yhtä lennokasta ja mukaansatempaavaa.
Sillä ei ole mitään merkitystä onko tarinalla kosketuspintaa tositapahtumiin, kunhan lukija odottaa
seuraavaa jatko-osaa. Se toivottavasti ei ole kirjoitettu kyrillisin kirjaimin.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2014 17:32 
Käyttäjän avatar

mister kirjoitti:
Ja sama suomeksi. ai dont änderstänt}

"Kuten olen ajaa kohti Kaunas C6 TGV tyyliin, tunnen tuulahduksen muistoja viime yönä yrittää pintaan. Sen on täytynyt olla Samba jotka johtivat minut ikimuistoisia hetkiä myöhemmin ... Kyllä, aivan kuten arvasin, oli opiskelija "jatkoille" hoidettavana. Ja kyllä​​, se oli osapuoli järjestää sairaanhoitaja opiskelijoiden ... Oma tyypillinen onnea tämän kaltaisia ​​asioita.

Puolueen en ollut puhelias tuulella, mutta se vain tuntui esittää enemmän haastetta paikallisille opiskelijoille. Olen hämärästi muistaa pelaa fuuga g-molli, jossa piano, jotta vältetään uusia keskusteluja elämästä ja merkityksestä sen 22-vuotiaiden oppilaiden ... Tunsin ne dialogit olisi enemmän, jotta minun aseveljiä klo Sitruunapatonki.

Mehukas osat? No, "kun kaikki jatkoille", siellä on pakko olla jotain toimintaa liikaa. Tällä kertaa se oli kanssa 2 ...

Helvetin älypuhelimet. Kaivos soi jälleen. No, enemmän appropriedly, olen hemmetin älypuhelimet - keksimällä heille ei ollut paras idea, kun kaikki. Vaikka pidän kaivoksen useimmat kertaa, ja joka avaa oven tällaista häiriötekijöitä. Olenko tulossa 14 toinen keskittymiskykyä ääliö liikaa?

Olen paina punaista painiketta ja jatka lofting kohti Kaunas 40 metriä sekunnissa.

C6 esittelee parhaat puolensa: vaivaton risteilyt maantiellä.Maatalouden dieselöljy melu on enimmäkseen poissa, ja vakaa nopeus kuulinko tuulen kohinaa ja jotkut rengas karjunta, kaikki arvovaltaa auton tasolla ja flawor. Arvioin tämän 2010 C6 on, näillä nopeuksilla, lähes hiljaisin auto olen koskaan omistanut - mukaan lukien ajatuksia herättävä Jaguar XJ8 X350. Mutta hidastaa nopeutta alas, ja huonot puolet pinta: diesel n potpur, epästabiili käsittely on huonompi teillä, ja jopa jotkut popping ääniä kehosta menee yli aaltoilevaa pintaa. Joten parasta pitää nopeuttaa, ja pysyä maanteillä!

Olen edelleen vakuuttunut, että on jotain vikaa AMVAR / CSS tai SUSP_ECOTECH, koska auto rajusti vetää sen Randow puolin ajettaessa yli tien kaistaa. Muuten auto käyttäytyy niin täydellisesti, että en voi uskoa että tämä olisi huonon ohjauksen kulmia tai taivutettu runko. Ja hei, mittaukset osoittivat kehon oli tehdas spec, mittauksessa tehnyt ennen laitoin Johnny Hankock paperille!

Käydessäni Kaunas on lyhyt ja ytimekäs. Olen tarkistaa, että Mersu on BRC Auto (oli ruosteinen niin no go), syödä lounasta ravintolassa, joka ei takaa mitään laatimiseen, ja jatkan matkaa kohti Riian ja Tallinnan. Aion olla kotonani saunassa tänään ...

Juuri tankkauksen jälkeen, moottori sylkee pari kertaa noin 1700 rpm. O-ou, on tämä sen, ajattelen. Aika vetää yli ja kiinnitä Diagbox ... kun lopetan auton tien sivuun, moottori sammuu pauke. Niin paljon edullisia muutoksia omistaa arvostetun C6?

Voidaan päätellä ..."

nimim. Ainahan voi gogeilla googlegääntäjää :mrgreen:

"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2014 19:02 

heh,, tuohan oli kuin viron kieltä¤

Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2014 12:09 
Käyttäjän avatar

Mahtavaa tekstiä taas mutta älkää nyt hyvät ihmiset käykö paskomassa tänne millään kääkkle- kääntäjällä.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2014 17:49 
Käyttäjän avatar

...jatkub:

Tee serval kõigutades on aeg mõelda, mis tegelikult ostsin. Paistab et mingi üllatused võib veel olla tulemas... Aga noh, mis siin ikka, suurde sitikatega on alati niimodi!

Voihan olla, että äskeinen tankkaus varsin hämäräperäisen näköiseltä huoltoasemalta on pannut autolta mahan sekaisin? Minulla on sekin paha tapa että ajelen yleensä tankin melkein tyhjäksi laiskuuttani, ja sitten onkin otettava se huoltoasema joka tulee matkan varrella vastaan ensimmäisenä, varmuuden vuoksi. Niin että vettäkö tankissa? Venäläistä työkonetiisseliä, filtteri heti tukossa? No eipä hätää, Diagbox jylläämään. Rupeaa sopivasti satelemaan vettä ja Via Baltica vieressäni kuhisee liikennettä joka roiskuttaa rapaa sitikan kyljen päälle. Tunnelma on oikea, tällaista se pitää ison sitikan hakeminen ollakin!

Merkillistä kyllä, Diagbox ei näytä 3.0 HDI:n aivosta (Boschin EDC17-sarjaahan se on) mitään mullistavaa. Samoja intermittent faulteja kaasuläpän asennon epäyhteensopivuudesta sensoritietoon nähden, ei muuta! Myöskin vedentunnistussensori näyttää olevan kunnossa. Toisaalta vaihdelaatikon aivo väittää saaneensa toisinaan väärää pyörintänopeustietoa moottorin eculta - väyläjuttuja, väyläjuttuja... ennen sanottiin käpy karboraattorissa, nykyään kai sitten että kyynel CAN-liittimessä...

Hmm. Pidetäänpä taidepaussi ja annetaan C6:sen hieman levähtää - onhan tässä jo ajeltu yli 400 kilometriä tänään, Riga lähestyy. Asentelen odottaessa audion ja bluetoothin asetuksia RT5:sesta, sekä laitan myllyn imuttamaan ensimmäistä CD:tä kovalevylle. Kyseessä on toinen liettualainen cd jonka ostin, maassa kuin maassa tulee suosia paikallisia artisteja ja mitenkäs se paremmin sujuisi kuin sijoittamalla heidän musiikkiinsa rahaa. RT5 rupeaa prosessoimaan CD:tä MP3:ksi ja minä palaan ajatuksiini. Auto on vielä lämmin, ja laminoidut sivulasit pitävät vieressä jyrisevän Via Baltican melun poissa...

Näinkin vanhan ja toisaalta havillisen miehen osallistuminen opiskelijabileisiin, varsinkin hoitsujen järjestämään, on epäilyttävää monella tapaa. Puolin ja toisin, voisiko sanoa. Huonot juomat (ei Chateau Lateur 1974), laadutonta musiikkia (ei Missing Heart) laaduttomista muovipönttö-kaiuttimista (ei Dali Megaline), keskustelut joissa vastapuolen tietotaso tulee kiusallisen selväksi (ei kansainvälisellä keksijätasolla) - jälleen puolin ja toisin.

Pippaloissa päätin rehdisti ruveta tekemään empiiristä vertailua nyt esillä olevan Liettualaisen ja muistinvaraisen Eestiläisen hoitsuvartalotyypin välillä. Tuli selväksi, että Liettualainen tyyppi on selkeästi muhkearyntäisempi noin keskimäärin. Push-uppeja ja muita tunkkivaatteita eivät tuntuneet liettuan tytöt tarvivan - toisaalta vyötäröt ovat hyvinkin kapeita, arvelen haarukassa 51-56 senttimetriä. Ei ole kaukana etteivät ohuimmasta vyötäröstä yltäisi kämmeneni ympäri peukalot yhdessä! Kehveli, joko tässä vanhakin nuortuisi... Periaate "I Go Commando" voisi kohta kantaa hedelmää. Toivottavasti ei kuitenkaan satoa...

...Jaah, mutta nyt RT5 ilmoittaa CD:n olevan imuroitu sisään, nyt alkaisin "Compression". Nykyajan digiaudio, juu, aina vaan kompressoitua, huonompaa ja huonompaa, paremmalla ja paremmalla elektroniikalla. Paradoksi on tämä. Ainoa selitys on se, että ihmisille noin keskimäärin kelpaa yhä laaduttomampi sonta - ja nykyään lähes kaikki tuotteet tehdään keskivertoihmistä miellyttäväksi. Joka tapauksessa, on aika kokeilla C6:sta käyntiin!

Lähteehän se, aivan yskimättä! Tuttu dieselin rallattelu alkaa, mikään varoitusvalo ei jää palamaan.

Mitä se äskeinen temppuilu oli? C6 halusi kertoa uudelle omistajalleen, että "muista, en ole miespuolinen auto"? Navigaattorin naisäänikin en sen verran ranskalainen, että ei tiedä ajaisiko tahallaan vääriin niin saisi sen hermostumaan...

Matka jatkuu kohti Tallinnaa nyt jo melko ruuhkaisella Via Balticalla. Aijaijai, ei ole C6:ssa tutkalla toimivaa vakinopeussäädintä kuten SL-mersussa, joudun koko ajan korjailemaan nopeutta kaasulla. Riian kohdalla on sitten ne tutut kiemurat, liikennevaloa ja pikkukylää toisensa perään. Sitikan kunniaksi on sanottava, että nopeudenmuutokset ja pysähdykset/kiihdytykset paikaltaan eivät ärsytä yhtään - tämä on hyvän matka-auton merkki. Ainoa rikka rokassa on se diisselin ääni alle 50 km/h nopeuksissa, mutta siihenkin jotenkin tottuu matkan edistyessä.

Kello lähentelee kymmentä illalla kun ylitän Latvian ja Eestin rajan, suunnaten varsin hyväkuntoista asvalttitietä kohti Häädemeeste-kylää. Tie on huomattavan tyhjä nyt, muuta jäivät Latviaan... saan ajella melkein yksinään. Rupean kokeilemaan mikä on miellyttävin matkanopeus hyväkuntoisella asvalttitiellä tälle kissalle. Väli 135-160 on kaikkein mukavin, asetankin vakkarin 155:teen ja annan TGV:n mennä menojaan. Todella, C6 on sitä parempi mitä parempi ja suorempi tie on, mutkat ja kuopat eivät sovi tälle autolle. Se on merkillistä, kun miettii Citroenin perinteitä SM:stä ja CX:stä...

Sivuutan kuin huomaamatta Pärnun ja sujahdan siitä lähes tyhjällä tiellä Tallinnaan alle tunnissa. Kotipihaan kääntyessäni hätkähdän - tässäkö tämä seikkailu olikin? Pääsin kotiin, vielä ilman hinausautoa? Ilman sakkoja ja/tai putkaa? Ilman ilmiselvää tippuria? Kyllä!

Saunaan, naukku Calvadosta ja vaimon kylkeen nukkumaan. Aamun koittaessa päätän mennä parkkipaikalle tarkistamaan oliko tämä kaikki unta, citroen-miehen hallusinointia? Ilmeisesti ei, Cabrio-GT:n kyljessä lötköttää laiska kissa:

Liitteet:
c6_kotona.JPG
c6_kotona.JPG [ 99.21 KiB | Katsottu 18717 kertaa ]

Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2014 18:03 
Käyttäjän avatar

Tuskin maltan odottaa, milloin ds-jekkerin Citroën Service Import eli "CSI Tallinn"-palvelu avautuu.

"Nouda omasi valmiiksi koeajettuna Tallinnasta, sauna on kuumana ja takaluukussa oluet valmiina"... :P

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2014 18:24 

Täytyy kyllä sanoa, että onkohan ds jekkerillä kaikki muumit paenneet sieltä liettuan tallistaan. Onkohan mahdollisesti tullut bannia kaikilta muilta foorumeilta kuin täältä? Voiko "aikuinen" mies tehdä itsestään enään pellempää. Kyllä nää jutut alkaa olla sitä tasoa että herää kysymys lääkityksen tasosta ja onko joku huolehtimassa että lääkkeet myös nautitaan. Täytyy myöntää, etten ole minkään automerkin keskustelufoorumeissa tavannut yhtään vastaavaa tapausta. Jos jekkeri haluat tietää tarkemmin analyysin, jota en voi näin julkisesti kirjoittaa niin soita minulle ja keskustellaan henkeviä. Muussa tapauksessa kehoitan vakavasti miettimään onko kovinkaan viisasta jatkaa valitsemallasi tiellä.
Pahoittelen jo etukäteen ds jekkerin faneille aiheuttamaani liikutusta arvosteluni vuoksi. Onko se sitten niin, että aina porukkaan mahtuu yksi joka äänekkäästi ja ehdottomilla totuuksillaan pilaa muuten niin hyvän asian ? Joku kutsuu tuollaisia tyyppejä narsisteiksi, mulla on ihan oma nimitys kyseiselle heimolle.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2014 18:26 
Käyttäjän avatar

Jos vielä sais euromääräisen laskelman eriteltynä siitä mitä tää lysti tuli maksamaan kun sitä tuolla aiemmin jo pohdittiin.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2014 19:50 

Kyllä tuollaiset vehkeet tulisi hakea Pariisista, ei tarvis rupusakin kanssa iltoja viettää :mrgreen:

Vaikka Liettua on kyllä vanha suurvalta, tuolla oli jo sivistystä on täällä asuttiin maakuopassa :mrgreen:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2014 09:04 
Käyttäjän avatar

Juoppas nyt Idefix se aamuinen LHM-lasillinen ;-)

Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2014 10:07 
Käyttäjän avatar

Olen 2cvkimmon kanssa hyvin samoilla linjoilla, mitä tämä kyseinen yksilö maksaisi Tallinnasta noudettuna? Ja onhan patonkilaisille tulossa lisää tarjontaa? 8-)

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2014 11:51 
Käyttäjän avatar

Onks 2010:n vero noin 9-11 keur?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2014 12:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ja Eestiin vai Suomeen :roll:

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2014 12:15 
Käyttäjän avatar

Latviasta Eestiin ei kait mene juuri litin latiakaan :D
Suomeen tuotuna siis noin 10 keur veroja.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.10.2014 15:27 
Käyttäjän avatar

Allaolevassa parhaalla tietotaidollani koostettu hintataulukko. Huomatkaa, että kyseessä ovat siis Suomen autoverottomat hinnat, en ota kantaa paljonko valtio teiltä ryöstää kun tuotte autonne sitten Suomeen lopuksi.

Taitaa olla ensimmäinen kerta kun rupeaa satelemaan ostotarjouksia autostani jonka juuri hain! Ystävät, en ole mikään autodiileri, en hakenut sitä myyntiin vaan itselle! Antakaa nyt minun nauttia siitä edes vuosi... (ja kaataa varaosiin tuhansia, nyt on jo takapään hydractive-keskiblokki tilauksessa...)

Sanomattakin selvää on, että koeajelua tällä minun lötkölläni (ja tarvittaessa "oman" C6:n hankinta-apua) järjestyy ilmaiseksi jokaiselle Tallinnaan tulevalle Patongin kunniajäsenelle!

Liitteet:
C6_reaalihinnat_syksy2014.JPG
C6_reaalihinnat_syksy2014.JPG [ 73.97 KiB | Katsottu 18075 kertaa ]

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/7 [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava