|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 03.05.2016 08:15 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
ds-jekkeri kirjoitti: citrique kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Jousitus kunnossa ollessaan erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä on paras, se on totta Ja tämähän oikeastaan siis jo riittääkin syyksi hankkia C6  Ilman muuta. Jos olisi vielä 5 senttiä isommat joustovarat sisään ja ulos, noita muita vikoja voisi sietää vielä paremmin. Samaten voisi muuttaa "erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä" muotoon "asvalttitiellä". Tai sitten vaan yksinkertaisesti hankkii Y3 Xm:n jossa Hydractive2. Omassa tosin ykkös-Hyde, mutta vastavuoroisesti kaikki muu mistä välitän kovasti, kattoikkunaa lukuunottamatta. Ei nitise, natise eikä kolise. Vaihteenvaihtoja ei huomaa, kone ei nypytä vaan voimalinja vetää kivan eleettömästi mutta mukavan taloudellisesti, joustovaroja on niukasti mutta enemmän kuin topikin kohteissa... Eihän se uusi ole, mutta iästään huolimatta kuitenkin ehjä ja toimiva. Moni ei myöskään usko että se on jo 24 vuotias, sisustan kanssa vähän samaa kuin Sm:ssä, ikä ei näy suoraan, näkyy toki ettei ihan viime vuosilta ole muttei myöskään paljasta ihan heti... Vielä saa suht kätevästi osia, muutamaa lukuunottamatta, mutta osantarve on onneksi myös aika vähäinen. Vaatii kyllä asennoitumisen myöskin, mutta se taitaa olla ollut vinossa siitä lähtien kun ajattelu on alkanut nykyisenlaiseksi kehittyä kohdallani... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 03.05.2016 13:57 |
Viestit: 1496
|
Mielenkiintoista on ollut sivusta seurata näitä viimeaikaisia C6-keskusteluja. ds-jekkeriltä kysyisin, jos viitsit alla olevat tuolta omalta listaltasi kommentoida vähän tarkemmin: ds-jekkeri kirjoitti: 9) Maserati Quattroporte (no hieman venyy hintaskaala, ei kuitenkaan paljon ainakaan tällä puolella rapakkoa) 10) Renault Vel Satis 3.5 bensakoneella
Maseratin Neljäovea kiinnostaa, vaikkakin on siellä oman varallisuuden tavoittamattomissa, mutta eihän sitä ikinä tiedä... Sen sijaan Vel Satis on pitkään ollut naurettavan edullinen käytetty auto hankintahinta uutena ja malliston lippulaivuus huomioiden. Isuzun 3.0 dieselit taitavat kaikki olla jo säpäleinä ja muutenkin diesel-kone tuollaisessa autossa on vähän omituista "säästöä", mutta entä nuo bensamallit? Onko sinulla omakohtaista kokemusta Vel Satisesta? Kommentoi, vaikka omaan ketjuun, jos tuntuu, että mennään jo metsään otsikon aiheesta.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 03.05.2016 14:15 |
Viestit: 1209 Paikkakunta: Turku
|
ds-jekkeri kirjoitti: Ilman muuta. Jos olisi vielä 5 senttiä isommat joustovarat sisään ja ulos, noita muita vikoja voisi sietää vielä paremmin. Samaten voisi muuttaa "erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä" muotoon "asvalttitiellä". IMHO, pitäis vaihtaa muotoon "millä tahansa tiellä", jos mukavuuspainotteista luksuskyytiä haetaan. Esimerkiksi wanha witosenikin on luksuksettakin parhaimmillaan juuri röykkyisillä ja paikatuilla maanteillä tai sorateillä, kun taas sitä hyväkuntoista asvalttia nyt kulkee mikä tahansa teutonilainen premiumkinnerikin. Näillä mun kriteereillä jäljelle jää kohta enää vain ilmajousitettu Lantikka...
|
|
|
|
 |
mielikki
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 08.05.2016 21:11 |
Viestit: 11
|
Salut.....täällä uusi onnellinen Citikan omistaja. Terveiset c5-maailmasta. Enoni toteutti vanhan haaveensa, ja osti c6:sen, ku halvalla sai  . Siinä olisi pari mahdollista ominaisuutta, jotka aiheuttava kysymyksiä. Bensa v6 navigaattorit ym. löytyy, ajettu 260.000 ja vuosimalli 2006? Kuljettajan ikkuna ei sulkeudu sitä viimeistä senttiä automaattisesti, kun oven laittaa kiinni, itse pitää napista nostaa se. Jousitus huojuu pitkittäis-suunnassa. Automaatti täristää..... Näyttö ilmoittaa: transmission failure tms ??? Tätäkin ketjua luettuani, huomaan et tulevaisuudessa ei tarvinne valittaa tekemisen puutetta....hyvä et ei oo tylsää! Olisin kiitollinen vanhempien harrastajien vihjeistä, vaikuttais että ne on kerrassaan rahanarvoisia 
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 08.05.2016 23:13 |
Viestit: 2666
|
mielikki kirjoitti: Kuljettajan ikkuna ei sulkeudu sitä viimeistä senttiä automaattisesti, kun oven laittaa kiinni, itse pitää napista nostaa se. Jousitus huojuu pitkittäis-suunnassa. Automaatti täristää..... Näyttö ilmoittaa: transmission failure tms ??? Tuo auto näyttää keränneen kivasti niitä tyyppivikoja joista jo puhuin. Jos katsot aikaisemman vastaukseni tähän ketjuun, huomaat että siellä on käsitelty juuri noita teemoja. Jousituksen "huojuntaan" ja epänormaaliin käytökseen on noin 20 vikapaikkaa ja kaikki kalliita. Erittäin vaikea diagnosoida, ei aiheuta edes vikakoodeja läheskään aina. Maailman parhaallekin asiantuntijalle on perstuntumalta vaikea sanoa mikä siellä on vikana, toisin kuin vanhemmissa isoissa sitikoissa. Jopa merkkiliike saattaa todeta auton jousituksen olevan "normaali" tai "kunnossa" vaikka auto huojuu ja keinuu miten sattuu. Vikoina voi siis olla mm. (mutta ei ainoastaan) koko etutuenta jousisylintereineen (korjauskulut 2xjousisylinteri+kuluvat nivelet ja osat noin 3500 eur yhteensä), takapään AMVAR-venttiilit jos joku suostuu ne erikseen vaihtamaan, kaikki pallot todennäköisesti jo 10-15% vajaat jos ei koskaan vaihdettu, keskihydrauliikkablokit edessä tai takana, solenoidiventtiilit blokien sisällä, pyöräkohtaisten korkeusanturien nivelien väljyys tai anturien epälineaarisuus, auton korkeudensäätö joka on todellista puusilmäisyyttä vaativa prosessi ja ei onnistu aina merkkiliikkeeltäkään, jne jne ad infinum. Vaihdelaatikkohan siellä "enolla" on rikki ja se siitä. Ainakin solenoidiblokki loppu, 2000-3000 euron työ vaihtoineen. Tosin se täristäminen jos se tapahtuu koko ajan viittaa muuhunkin, kalliimpaan vikaan. Tai sitten metsästämään varaosalootaa netistä ja ottamaan riskiä sen kanssa, tonnin pintaan niitä pyörii markkinoilla itäblokin maissa. Ikkunan sulkeutumisongelma vaatii koko oven aukaisun että pääsee käsiksi niihin erinäiseen kytkimiin ja moottoriin joka sitä ohjaa. Ei välttämättä ole varaosiltaan kallis korjata mutta työläs. Joka tapauksessa kaikkien ovien ikkunat pitäisi säätää kohdalleen uudestaan noilla kilometreillä, ne liukuvat just sen viimeisen sentin sulkemisen osalta säädöistä noin 50-100 tkm matkalla melko lailla paljon. Nyt kun jollain lailla ajokunnossa olevia C6:sia saa neljään tonniin ja allekin, herää tietysti kysymys mitä enosi maksoi autosta?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Prof. Dr. Holzauge
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 09.05.2016 08:57 |
Viestit: 165 Paikkakunta: Tampere
|
ds-jekkeri kirjoitti: Vaihdelaatikkohan siellä "enolla" on rikki ja se siitä. Ainakin solenoidiblokki loppu, 2000-3000 euron työ vaihtoineen. Tosin se täristäminen jos se tapahtuu koko ajan viittaa muuhunkin, kalliimpaan vikaan. Tai sitten metsästämään varaosalootaa netistä ja ottamaan riskiä sen kanssa, tonnin pintaan niitä pyörii markkinoilla itäblokin maissa. Todettakoon, että jos jaksaa harrastaa Baltian-matkailua, tuon solenoidiblokin vaihto onnistuu siellä töineen alle tonnilla. 2013 kun kysyin, Recro Latviassa olisi vaihtanut 750 eurolla (paikan päällä töineen). Hõbenool Virossa olisi tehnyt 900-1100 eurolla. Voi olla että hintataso on vähän tuosta noussut, mutta halvemmaksi tulee kuitenkin. Samoin 2013 Recro ilmoitti heillä täyskunnostetun vaihdelaatikon hinnaksi 1900 euroa töineen paikan päällä vaihdettuna. 2 vuoden tai 100000 km takuu siihen päälle vielä. Ei paha.
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
|
|
|
|
 |
mielikki
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 09.05.2016 12:23 |
Viestit: 11
|
Kiitoksia vastauksista! Baltian matkailu saattaapi kiinnostaa.....toisaalta kokemusta moottorinvaihdoista löytyy, eli pitänee kysellä kunnostettua vaihteistoa, voisi säästää itsevaihtamalla. Onko tietoa mitä kuljetusliikkeet verottaa toimituksesta? Huononeeko se jousitus tasaisesti ja lopulta lopettaa ajot kokonaan, nykykunnossa se ei vielä ole kovin paha, sen kanssa tulee kyllä toimeen.
Hintaluokka tälle autolle oli reilu 4-tonnia
|
|
|
|
 |
Rommitommi
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 11:59 |
Viestit: 5
|
Itsellä 2tkm/kk takana 2007 C6:sen kanssa, ja ensimmäinen remppa jo tehty, eli alipainepumpun tiiviste vuoti öljyä, joka vaihdettiin liikkeen piikkiin. Ohjaustehostimen putken myöskin huomasin vuotavan, ja sen saavat myös vaihtaa, kun itse hommaan osat, siihen se ensimmäinen 500e sitten, mutta onpahan sitten koko putki vaihdettu jäähdyttimineen. Jännä ominaisuus myös on se, että auto nykii/nytkyttää kylmäkäynnistyksen yhteydessä jonkin aikaa n. 1300-2000rpm välillä. Olen tosin huomannut, että kun kylmänä kerran käyttää vaikkapa pakkokakkosella kierrokset n. 2500rpm kohdilla, niin nykiminen loppuu siihen paikkaan, eikä enää nyi sen jälkeen, eikä lämpimänä nykimistä esiinny muutenkaan. Onkohan vaan 10v vanhat vaihteistoöljyt jo liian puuroa vai mistä moinen käytös voisi johtua? EGR:iä epäilin syyllisiksi, mutta tulppaaminen ei muuttanut mitään.. Vaihdot itsessään tapahtuvat myös kylmänä erittäin nätisti, ainut kauneusvirhe tomaatissa on se, että välillä vaihde kytkeytyy vähän hitaan puoleisesti liikennevaloista lähtiessä (myös lämpimänä). Eli askin öljyt varmaan seuraavaksi vaihtoon. Ihmetyttää myös jousituksen toiminta välillä, tuntuu, että C5 2011 2.0HDI:t olivat pehmeämpiä joissain tilanteissa, esim. mukulakivillä tietokone tuntuu menevän sekaisin ja jäykistää jousituksen äärimmilleen, ja kun tulee isompi kuoppa, niin tärskähtää aika rumasti. Toisaalta tällä "ominaisuudella" ilmeisesti vältetään se, että auton jouset eivät pohjaa esim. hidastetöyssin jälkeen, kun taas C5:ssa kuului melkoinen pamahdus, jos ajoi esim. hidastetöyssystä pois liian nopeasti ja jousitus iski pohjaan. Jotain häikkää varmaan korkeussäädössä, kun välillä tuntuu, että keula nousee ylöspäin, kun koneen sammuttaa ja auto näyttää kevyesti keulivalta...Ja sitten yleensä yli vuorokauden seisomisen jälkeen jouset valahtaa alimpaan normaaliin asentoon. Ainakaan mitään näkyviä vuotoja en ole löytänyt auton alla pällistellessä, joten pitänee öljytä korkeussäätimet seuraavaksi. Ja tietystikään penkinlämmitin tai kaistavahti ei toimi, mutta näillä ei sinäänsä ole itselle mitään väliä..Kaistavahti lähinnä kävi hatuttamaan piippauksineen edellisessä autossa ja jos tästä talviauto tulee, niin webastonhan se tarvitsee kaukolla, jolloin ei penkinlämmittimelle juuri käyttöä ole..Mutta epäilen tämän olevan vain kesäauto, jolla ajelen about puolisen vuotta, ja ostelen sitten jotain uudempaa tilalle, jos fiilis on hyvä syksylläkin, niin miksipä ei investoisi tähän vähän enemmänkin. Ikkunoiden säätöä tämä myös kaipaa niin kuskin kuin matkustajan puolelta, sitä ajattelin katsella kesälomilla, kunhan jaksan, ei vaadi tämäkään mitään välittömiä toimenpiteitä. Ainakaan perussäädön ei pitäisi ihan liian hankalaa olla. Näistä ehkä aika voimakkaasti painotetuista vioista/ominaisuuksista huolimatta mielestäni erinomaisen hyvä 10v vanhaksi rotteloksi, kilsoja mittarissa vasta 116tkm. -Alustaltaan oli kuin uusi, ei ole tainnut paljoa suolaisia talvia nähdä, sillä pari vuotta vanhat suomiautot ovat kyllä yleensä karummassa kunnossa. -vaihteisto vaihtaa nätisti -jousitus toimii suurimman osan ajasta mainiosti -sisusta on kuin uusi -maalipinta nätissä kunnossa näinkin vanhaksi -alusta ei kilise tai kolise -sisusta ei kilise eikä kolise -ilmastointi puskee kunnolla kylmää -V6 diesel kuulostaa aika mukavalta GM:n italialaista suunnittelua olevan äänekkään säksättimen jäljiltä, jonka ääni tunki voimalla kabiiniin varsinkin kaupungissa -Netistä "löytyi" uudet 2016 kartat, edelliseen autoon ei 2010 uudempaa saanut.. Aiemmin alla oli kaksi viimeisimmän vuosimallin (2011) Saab 9-5, eli sitä uutta korimallia. Ensimmäinen sellainen oli vain neljä kuukautta, kun kyllästyin 500e/kk korjauslaskuihin ja kivikovaan alustaan, ja ajattelin toisen kanssa olevan paremman tuurin kun auton ulkonäöstä tykkäsin, niin hain sitten kaikilla varusteilla olevan huippumallin Ruotsista, mutta ei se yhtään paremmaksi mennyt muuten kuin alustan osalta, ja lopulta autolla ei edes viitsinyt enää ajaa, kun tuntui, että joka viikko tuo uuden vian mukanaan. Noin neljä tonnia alle vuodessa(20tkm/10kk) meni noiden Saabien kanssa seikkailuun, ja jottei nyt liian fiksua ratkaisua olisi tullut tehtyä, niin hankin C6:sen  Eli jos tällä selviäisi alle neljällä tonnilla vuoden, niin tässähän menee ihan hyvin.. 
|
|
|
|
 |
Jalamari53
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 12:46 |
Viestit: 146
|
Samoin olen havaitsevani pientä nykimistä kylmällä autolla lähtiessä. Auto 2.7 HDI 06. Samoin jossain 1500 - 2000 kierroksen välillä.
Vaihteestoon olen vaihtanut kolmasti öljyt 82000 (ostettaessa) tuhannen kilsan jälkeen. Nyt mittarissa 112 tuh ja juuri vaihdetut öljyt ja samoin joku nytky kylmänä saattaaa tulla, eli ei johtune laatikosta joka vaihtaa muuten tosi nätisti.
Muutaman kerran on keväällä väläyttänyt ESP/ABS fault, C1335 eli oikean takapyörän nop. anturin signalia.
Minullakin vaihdettu ojjaustehostimen putket ja lämmityslaitteen putki vasemman pyörän kohdalla.
Muuten olen ollut autoon tyytyväinen nämä 2 vuotta mitä auto minulla ollut. Jousituskin on minusta pehmoinen ja tarvittaessa jäykempi.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 12:58 |
Viestit: 2666
|
Rommitommi kirjoitti: Itsellä 2tkm/kk takana 2007 C6:sen kanssa, ja ensimmäinen remppa jo tehty, eli alipainepumpun tiiviste vuoti öljyä, joka vaihdettiin liikkeen piikkiin. Ohjaustehostimen putken myöskin huomasin vuotavan, ja sen saavat myös vaihtaa, kun itse hommaan osat, siihen se ensimmäinen 500e sitten, mutta onpahan sitten koko putki vaihdettu jäähdyttimineen. Jännä ominaisuus myös on se, että auto nykii/nytkyttää kylmäkäynnistyksen yhteydessä jonkin aikaa n. 1300-2000rpm välillä. Olen tosin huomannut, että kun kylmänä kerran käyttää vaikkapa pakkokakkosella kierrokset n. 2500rpm kohdilla, niin nykiminen loppuu siihen paikkaan, eikä enää nyi sen jälkeen, eikä lämpimänä nykimistä esiinny muutenkaan. Onkohan vaan 10v vanhat vaihteistoöljyt jo liian puuroa vai mistä moinen käytös voisi johtua? EGR:iä epäilin syyllisiksi, mutta tulppaaminen ei muuttanut mitään.. Vaihdot itsessään tapahtuvat myös kylmänä erittäin nätisti, ainut kauneusvirhe tomaatissa on se, että välillä vaihde kytkeytyy vähän hitaan puoleisesti liikennevaloista lähtiessä (myös lämpimänä). Eli askin öljyt varmaan seuraavaksi vaihtoon. Ihmetyttää myös jousituksen toiminta välillä, tuntuu, että C5 2011 2.0HDI:t olivat pehmeämpiä joissain tilanteissa, esim. mukulakivillä tietokone tuntuu menevän sekaisin ja jäykistää jousituksen äärimmilleen, ja kun tulee isompi kuoppa, niin tärskähtää aika rumasti. Toisaalta tällä "ominaisuudella" ilmeisesti vältetään se, että auton jouset eivät pohjaa esim. hidastetöyssin jälkeen, kun taas C5:ssa kuului melkoinen pamahdus, jos ajoi esim. hidastetöyssystä pois liian nopeasti ja jousitus iski pohjaan. Jotain häikkää varmaan korkeussäädössä, kun välillä tuntuu, että keula nousee ylöspäin, kun koneen sammuttaa ja auto näyttää kevyesti keulivalta...Ja sitten yleensä yli vuorokauden seisomisen jälkeen jouset valahtaa alimpaan normaaliin asentoon. Ainakaan mitään näkyviä vuotoja en ole löytänyt auton alla pällistellessä, joten pitänee öljytä korkeussäätimet seuraavaksi. Ja tietystikään penkinlämmitin tai kaistavahti ei toimi, mutta näillä ei sinäänsä ole itselle mitään väliä..Kaistavahti lähinnä kävi hatuttamaan piippauksineen edellisessä autossa ja jos tästä talviauto tulee, niin webastonhan se tarvitsee kaukolla, jolloin ei penkinlämmittimelle juuri käyttöä ole..Mutta epäilen tämän olevan vain kesäauto, jolla ajelen about puolisen vuotta, ja ostelen sitten jotain uudempaa tilalle, jos fiilis on hyvä syksylläkin, niin miksipä ei investoisi tähän vähän enemmänkin. Ikkunoiden säätöä tämä myös kaipaa niin kuskin kuin matkustajan puolelta, sitä ajattelin katsella kesälomilla, kunhan jaksan, ei vaadi tämäkään mitään välittömiä toimenpiteitä. Ainakaan perussäädön ei pitäisi ihan liian hankalaa olla. Näistä ehkä aika voimakkaasti painotetuista vioista/ominaisuuksista huolimatta mielestäni erinomaisen hyvä 10v vanhaksi rotteloksi, kilsoja mittarissa vasta 116tkm. -Alustaltaan oli kuin uusi, ei ole tainnut paljoa suolaisia talvia nähdä, sillä pari vuotta vanhat suomiautot ovat kyllä yleensä karummassa kunnossa. -vaihteisto vaihtaa nätisti -jousitus toimii suurimman osan ajasta mainiosti -sisusta on kuin uusi -maalipinta nätissä kunnossa näinkin vanhaksi -alusta ei kilise tai kolise -sisusta ei kilise eikä kolise -ilmastointi puskee kunnolla kylmää -V6 diesel kuulostaa aika mukavalta GM:n italialaista suunnittelua olevan äänekkään säksättimen jäljiltä, jonka ääni tunki voimalla kabiiniin varsinkin kaupungissa -Netistä "löytyi" uudet 2016 kartat, edelliseen autoon ei 2010 uudempaa saanut.. Aiemmin alla oli kaksi viimeisimmän vuosimallin (2011) Saab 9-5, eli sitä uutta korimallia. Ensimmäinen sellainen oli vain neljä kuukautta, kun kyllästyin 500e/kk korjauslaskuihin ja kivikovaan alustaan, ja ajattelin toisen kanssa olevan paremman tuurin kun auton ulkonäöstä tykkäsin, niin hain sitten kaikilla varusteilla olevan huippumallin Ruotsista, mutta ei se yhtään paremmaksi mennyt muuten kuin alustan osalta, ja lopulta autolla ei edes viitsinyt enää ajaa, kun tuntui, että joka viikko tuo uuden vian mukanaan. Noin neljä tonnia alle vuodessa(20tkm/10kk) meni noiden Saabien kanssa seikkailuun, ja jottei nyt liian fiksua ratkaisua olisi tullut tehtyä, niin hankin C6:sen  Eli jos tällä selviäisi alle neljällä tonnilla vuoden, niin tässähän menee ihan hyvin..  Kertomuksen perusteella jousituksesi on rikki, ks aikaisemmat lukuisat kirjoitukseni aiheesta. Pintakovuus ja tärskähtely c5ttä helpommin ovat varmat merkit, kyllä jousituksen pitää sentään joka tilanteessa olla selkeästi c5sia pehmeämpi, 18 tuuman vanteillakin. Kysymykseen missä vika voisi olla, jälleen ks ne 20 mahdollista vikapaikkaa aikaisemmista viesteistäni. Onnea korjaukseen, sitä tarvitaan.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Rommitommi
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 13:30 |
Viestit: 5
|
ds-jekkeri kirjoitti: Kertomuksen perusteella jousituksesi on rikki, ks aikaisemmat lukuisat kirjoitukseni aiheesta. Pintakovuus ja tärskähtely c5ttä helpommin ovat varmat merkit, kyllä jousituksen pitää sentään joka tilanteessa olla selkeästi c5sia pehmeämpi, 18 tuuman vanteillakin. Kysymykseen missä vika voisi olla, jälleen ks ne 20 mahdollista vikapaikkaa aikaisemmista viesteistäni. Onnea korjaukseen, sitä tarvitaan.
Jaksatko laittaa suoraa linkkiä aiempiin keskusteluihin, ainakaan nopealla haulla en löytänyt? Niin pääsee itsekkin paremmin jyvälle tämän sielunelämästä, jos pääsee Kyllä siellä varmaan jotain rikki on, kun itsekseen säätelee jousitusta parkissa ja välillä on mielestäni kovempi ja välillä pehmeämpi, mutta kokonaisuudessaan se silti on niin älyttömän pehmeä verrattuna noihin edellisiin Saabeihin, että sinäänsä olen kyllä tyytyväinen. Pitänee kuitenkin lueskella koodit, kun uusi Lexia saapuu postissa..prkl kun piti sekin mennä myymään viime kesänä 
|
|
|
|
 |
Rommitommi
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 21:09 |
Viestit: 5
|
No ainakin hydesäiliö oli täytetty "vähän" turhan täyteen.
Eka kun säiliötä availin milli milliltä, niin pari rullaa talouspaperia siinä meni täysin märäksi ja sen jälkeen vielä sai reilun puol litraa ruiskulla ottaa säiliöstä, jonka jälkeen jäi vieläkin sihdin pohja peittoon, mutta alkoi olemaan oikealla tasolla.
Semmosta huoltoa sitten, peruuttavat auton tolppaan ja täyttävät LDS:t miten sattuu...Ei tainnut olla asentajalla paljoa hajua Sitikasta.
Onko tästä ylitäytöstä mitään konkreettista haittaa, jos säiliö ei ole haljennut?
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 22:57 |
Viestit: 2666
|
Rommitommi kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Kertomuksen perusteella jousituksesi on rikki, ks aikaisemmat lukuisat kirjoitukseni aiheesta. Pintakovuus ja tärskähtely c5ttä helpommin ovat varmat merkit, kyllä jousituksen pitää sentään joka tilanteessa olla selkeästi c5sia pehmeämpi, 18 tuuman vanteillakin. Kysymykseen missä vika voisi olla, jälleen ks ne 20 mahdollista vikapaikkaa aikaisemmista viesteistäni. Onnea korjaukseen, sitä tarvitaan.
Jaksatko laittaa suoraa linkkiä aiempiin keskusteluihin, ainakaan nopealla haulla en löytänyt? Niin pääsee itsekkin paremmin jyvälle tämän sielunelämästä, jos pääsee Kyllä siellä varmaan jotain rikki on, kun itsekseen säätelee jousitusta parkissa ja välillä on mielestäni kovempi ja välillä pehmeämpi, mutta kokonaisuudessaan se silti on niin älyttömän pehmeä verrattuna noihin edellisiin Saabeihin, että sinäänsä olen kyllä tyytyväinen. Pitänee kuitenkin lueskella koodit, kun uusi Lexia saapuu postissa..prkl kun piti sekin mennä myymään viime kesänä  Ei siihen yhtä yksittäistä keskustelua löydy, samaten monien ketjujen otsikko ei kerro mitä sisältä löytyy. Tässä nippu jossa kyllä lukemista riittää muutamaksi illaksi: viewtopic.php?f=12&t=19303viewtopic.php?f=9&t=20385viewtopic.php?f=9&t=22886C6:n jousituksen epämääräiseen jäykkyyden - joka muuten hyvin usein ei aiheuta minkäänlaisia vikakoodeja - korjaamiseen ei ole olemassa mitään yleismuotoista ohjetta. Merkkiliikekkään ei osaa muuta kuin lukea vikakoodit ja ruveta vaihtamaan (kalliin) palikan kerrallaan jos koodeja ei ole. Niin, ja toki ilmoittaa että "se on kunnossa, tällaisia ne ovat" kunnes viet toisen C6:n viereen joka on 3 x pehmeämpi... Olettaen että vikakoodeja ei ole (paitsi Steering wheel angle sensor data invalid SUSPENSION_ECOTECHissä joka näissä on kaikissa jo uudesta alkaen), vikapaikkoja on kertakaikkiaan liikaa, niin sähköisiä kuin mekaanisia. Kannattaa aloittaa rasvaamalla auton korkeusanturien nivelet, katsomalla diagboxista että anturien signaalit ovat lineaariset ja oikean näköiset autoa alas-ylös ja päinvastoin nostettaessa, ja säätämällä auto tarkalleen oikealle ajokorkeudelle joka on puusilmän hommaa ja vaatii helposti 3-4 säätökertaa (sekä täysin tasaisin betonilattian, tarkalleen oikeat rengaspaineet ja samanlaiset renkaat joka kulmassa). Sitten kun nuo on tehty, jousisylinterien vuodot pitäisi tarkastaa, jos sisäistä vuotoa on liikaa niin CSS päättää varmuuden vuoksi vähän jäykistellä jousitusta, ilman mitään vikakoodeja, heh heh. Sen jälkeen sitten palloilemaan. 10% paineenhukka palloissa joka ei vanhemmissa sitikoissa tunnu missään tekee C6:sta merisairautta aiheuttavan kiikkutuolin. Merkkiliikkeen mielestä 10% on vielä hyväksyttävää... Sitten AMVAR-venttiilit. Kivoja kapistuksia ja voivat esimerkiksi auton ollessa paikallaan toimia ihan oikein, mutta kuormitettuna kuopissa jumiutua hetkeksi johonkin asentoon -> css häkeltyy ja auto on helvetin jäykkä parin sekunnin ajan. Sitten hydrauliikkakeskiblokit, siis ihan ne metalliset mollukat joissa keskipallot ovat kiinni. Niissä on sisällä jos jonkinlaista jousta ja passiivistakin venttiiliä, jotka ovat voineet jumiutua -> auto kummallisella tavalla jäykkä esim jostain nurkasta ja vikakoodeja ei tule. Listaa voisi jatkaa, mutta ehkä kirjoitankin tästä kirjan. Löytyykö asiakkaita.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 12.05.2016 23:08 |
Viestit: 1878
|
No mikä jottei. Voisin kappaleen ostaa ihan mielenkiinnosta mallia kohtaan. Kohtuullisella hinnalla tietty, luonnollisesti.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 13.05.2016 11:07 |
Viestit: 343
|
kaseva kirjoitti: No mikä jottei. Voisin kappaleen ostaa ihan mielenkiinnosta mallia kohtaan. Kohtuullisella hinnalla tietty, luonnollisesti. Samoin. Itse asiassa kirja kannattaisikin kirjoittaa nyt, kun ko. autot ovat vielä liikenteessä eikä vasta vuosien / vuosikymmenten jälkeen - tietäähän sen miten siinä sitten käy: aika kultaa muistot Taatusti eniten korjaamani / omistamani auto suhteessa ikään ja kilometreihin on ollut Bedford Blitz vm. 1978 ja se Opelin valmistama 2.1 diesel... jessus - eka ja vika auto joka ruostui myös katosta puhki... vaati kaksi varaosa-autoa ja tekniikan vaihdot. Diesel-suodattimet tipahtivat tärinästä hehkutulppien päälle, laturin kannake + pultit poikki useamman kerran tärinän takia, hehkutus ei toiminut edes uusilla hehkutulpilla ja korjatuilla releillä 100%:sti jne. jne. Ja mitä vielä? Nyt kun tapaa toisen saman kohtalon omaavan ex-Blitzistin, niin naureskeluksihan tuon auton "viat" menevät... "oli se niiin mainio peli, kun silloinkin jäin takapoksiin jumiin lukkojen taa ja piti huudella takaikkunoiden läpi vaimoa availemaan ovia, kesähelle..." Tämä "naurettava vaara" voi odottaa C6-kokemuksiakin, kun aikaa on mennyt tarpeeksi eikä ko. automallia näe tien päällä?
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 13.05.2016 13:10 |
|
Kovasti täällä kummastellaan auton ominaisuuksia (omituisuuksia) ja luullaan niitä vioiksi. Alkusarjan mallleissa on terveisiä sieltä olevia softajuttuja, eikä loppusarjakaan ole niiltä täysin välttynyt.
Joskus on vituttanut auton ylös-alas pomppiminen ovea avatessa ja sulkiessa, vanhempien mallien automaattivaihteiston ja vakionopeussäätimen oudot ominaisuudet. Tietenkin kissan polvistuminen parkkipaikalla omistajan saapuessa paikalle on herättänyt kummeksuntaa ja ihmettelyä.
Kaikesta huolimatta 110000km ekalla ei jättänyt vaihtoehtoja seuraavan valintaan, jolla olen nyt ajanut 15000, mittarissa kaikkiaan 55000km.
Kävin Bimmereitäkin pyynnöstä koeajamassa, mutta ei oikein natsannut korkea melutaso ja kaamea ajettavuus tolkuttomaan hintaan.
Käyttö-, huolto- ja korjauskuluista kitisevät, ostakaa tojota, älkää valittako!
C6 EI ole tarkoitettu perheautoksi tai säästöpossuksi.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 13.05.2016 14:00 |
Viestit: 2666
|
Natero kirjoitti: Kovasti täällä kummastellaan auton ominaisuuksia (omituisuuksia) ja luullaan niitä vioiksi. Alkusarjan mallleissa on terveisiä sieltä olevia softajuttuja, eikä loppusarjakaan ole niiltä täysin välttynyt.
Joskus on vituttanut auton ylös-alas pomppiminen ovea avatessa ja sulkiessa, vanhempien mallien automaattivaihteiston ja vakionopeussäätimen oudot ominaisuudet. Tietenkin kissan polvistuminen parkkipaikalla omistajan saapuessa paikalle on herättänyt kummeksuntaa ja ihmettelyä.
Kaikesta huolimatta 110000km ekalla ei jättänyt vaihtoehtoja seuraavan valintaan, jolla olen nyt ajanut 15000, mittarissa kaikkiaan 55000km.
Kävin Bimmereitäkin pyynnöstä koeajamassa, mutta ei oikein natsannut korkea melutaso ja kaamea ajettavuus tolkuttomaan hintaan.
Käyttö-, huolto- ja korjauskuluista kitisevät, ostakaa tojota, älkää valittako!
C6 EI ole tarkoitettu perheautoksi tai säästöpossuksi. Toki näin on että C6 ei ole jokapojan arkiauto, mutta silti tuo puheenvuoro on erikoinen. Just kun on valitettu että audi- ja bmw-miehet ovat vioistaan hiljaa, yritetään heti perään syyttää kaikkea avointa analyysiä C6:n lukuisista suunnitteluvirheistä "valittamiseksi". Ja ohjata ostamaan tojota... Heh heh, kyllä tässä pitää noudattaa Koiviston neuvoa jota Juusokin taannoin siteerasi.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 13.05.2016 22:13 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Mietin juuri tässä yhtenä iltana kun ajelin myöhään motaria kotiin että on tämä aika nautittava auto isommissa nopeuksissa. Mietin myös harmittaako suht korkeat ylläpitokulut ja arvonalenemat tuohon nautintopuoleen nähden, ja totesin että kyllä plussan puolelle jää kuitenkin aika kirkkaasti. Pieni hinta verrattuna siihen tylsyyteen ja v-tukseen mitä jossain järkivalinnassa istuminen aiheuttaisi. 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 13.05.2016 23:38 |
Viestit: 2666
|
citrique kirjoitti: Mietin juuri tässä yhtenä iltana kun ajelin myöhään motaria kotiin että on tämä aika nautittava auto isommissa nopeuksissa. Mietin myös harmittaako suht korkeat ylläpitokulut ja arvonalenemat tuohon nautintopuoleen nähden, ja totesin että kyllä plussan puolelle jää kuitenkin aika kirkkaasti. Pieni hinta verrattuna siihen tylsyyteen ja v-tukseen mitä jossain järkivalinnassa istuminen aiheuttaisi.  On se näinkin ja toisaalta nyt kun ne alkavat olla oikean hintaisia, eli neljällä tonnilla saa jo valita omansa, ei loppujen lopuksi keskimääräistä (paljon) suuremmat ylläpitokulut enää harmita niin paljon. Ollaan lähestymässä perinteistä ison kissan hinnoittelua - "aihioita" saa jo puoli-ilmaiseksi mutta ajaminen maksaa, täydellisiä on erittäin vähän ja nekin jo 20tkm jälkeen vähemmän täydellisiä. Totean silti, että vanhemmat sitikat ovat kiitollisempia harrastaa ja kyyti on vähänkään huonommalla tiellä parempi. Tietenkin jos vaan sileää moottoritietä ajaa, niin C6 on ykkönen (kunnossa ollessaan).
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 14.05.2016 00:11 |
Viestit: 2666
|
Lauri kirjoitti: Mielenkiintoista on ollut sivusta seurata näitä viimeaikaisia C6-keskusteluja. ds-jekkeriltä kysyisin, jos viitsit alla olevat tuolta omalta listaltasi kommentoida vähän tarkemmin: ds-jekkeri kirjoitti: 9) Maserati Quattroporte (no hieman venyy hintaskaala, ei kuitenkaan paljon ainakaan tällä puolella rapakkoa) 10) Renault Vel Satis 3.5 bensakoneella
Maseratin Neljäovea kiinnostaa, vaikkakin on siellä oman varallisuuden tavoittamattomissa, mutta eihän sitä ikinä tiedä... Sen sijaan Vel Satis on pitkään ollut naurettavan edullinen käytetty auto hankintahinta uutena ja malliston lippulaivuus huomioiden. Isuzun 3.0 dieselit taitavat kaikki olla jo säpäleinä ja muutenkin diesel-kone tuollaisessa autossa on vähän omituista "säästöä", mutta entä nuo bensamallit? Onko sinulla omakohtaista kokemusta Vel Satisesta? Kommentoi, vaikka omaan ketjuun, jos tuntuu, että mennään jo metsään otsikon aiheesta. Tämä oli jäädä huomaamatta. Niin, Vel Satis, tuo Ranskan suurmiesten suosima auto, Sopii istumaan silinterihattu päässäkin. Korkea auto ajalta jolloin korkeita edustusautoja ei ollut olemassakaan - paitsi Vel Satis. Ainoa järkevä kone tuohon on 3.5 bensa, joka on siis muistaakseni Mitsubishin kone, ei mitään sukua PSA V6:lle. Auto on ajossa meluisampi kuin C6, mutta hiljaisempi kuin C5. Jousitus on ihan tavallinen rautajousitus, kylläkin rellun säätämänä, ihan mukava ja pintapehmeäkin muttei nyt mitään ylistyslaulun arvoista. Sen sijaan sisädesign on minusta hieno ja avant-gardistinen oikeasti, eikä sellainen muovirimpula kuin C6:ssa. Ja se naisellisen naisen puheääni joka sieltä aina muistuttelee jos joku lamppu on palanut, ovi on auki, tai vyö on unohtunut kiinnittämättä... melkein tahallaan tulee jätettyä luukkuja raolleen että saisi taas keskustella sen ranskattaren kanssa. Auto rupattelee kaikenlaisista muistakin asioista kuljettajan kanssa ja uudemmissa on puheentunnistus, mieluummin sen kanssa puhuu kuin tilintarkastajattaren. Quattroporte taas on auto jota ei vakavasti voi suositella kenellekään, sen jälkeen C6 tuntuu todella halvalta ja helpolta huollettavalta. Mutta jotain peruskorin kestävyydestä kertoo se, että Latviassa ja Liettuassa on jo pyörinyt myynnissä 200-300 tkm ajettuja yksilöitä alkuperäisillä alustan osilla, eivätkä kolisseet - perusmekaniikka on kestävää. Mutta joka 30.000 km välein vaihettava kytkin siihen F1-vaihdelaatikkoon, a' 3600 euroa, jne jne... Sisustaltaan toki paria luokkaa korkeammalla kuin nuo muut, se on kuin istuisi Italialaisen korun sisällä, paremmin sitä ei voi kuvata. SKyhook-jousitusjärjestelmä on jäykkäviritteinen valitettavasti, ollen kuitenkin pintapehmeydessä parempi kuin C6. Mielestäni QP olisi parhaimmillaan harrasteautona jolla ajetaan max 3000 km vuodessa, silloin nuo huoltokulut eivät karkaa mahdottomiin noin vuositasolla.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 14.05.2016 10:57 |
Viestit: 1496
|
ds-jekkeri kirjoitti: Tämä oli jäädä huomaamatta. Niin, Vel Satis, tuo Ranskan suurmiesten suosima auto, Sopii istumaan silinterihattu päässäkin. Korkea auto ajalta jolloin korkeita edustusautoja ei ollut olemassakaan - paitsi Vel Satis.
Ainoa järkevä kone tuohon on 3.5 bensa, joka on siis muistaakseni Mitsubishin kone, ei mitään sukua PSA V6:lle. Auto on ajossa meluisampi kuin C6, mutta hiljaisempi kuin C5. Jousitus on ihan tavallinen rautajousitus, kylläkin rellun säätämänä, ihan mukava ja pintapehmeäkin muttei nyt mitään ylistyslaulun arvoista.
Sen sijaan sisädesign on minusta hieno ja avant-gardistinen oikeasti, eikä sellainen muovirimpula kuin C6:ssa. Ja se naisellisen naisen puheääni joka sieltä aina muistuttelee jos joku lamppu on palanut, ovi on auki, tai vyö on unohtunut kiinnittämättä... melkein tahallaan tulee jätettyä luukkuja raolleen että saisi taas keskustella sen ranskattaren kanssa. Auto rupattelee kaikenlaisista muistakin asioista kuljettajan kanssa ja uudemmissa on puheentunnistus, mieluummin sen kanssa puhuu kuin tilintarkastajattaren.
Quattroporte taas on auto jota ei vakavasti voi suositella kenellekään, sen jälkeen C6 tuntuu todella halvalta ja helpolta huollettavalta. Mutta jotain peruskorin kestävyydestä kertoo se, että Latviassa ja Liettuassa on jo pyörinyt myynnissä 200-300 tkm ajettuja yksilöitä alkuperäisillä alustan osilla, eivätkä kolisseet - perusmekaniikka on kestävää. Mutta joka 30.000 km välein vaihettava kytkin siihen F1-vaihdelaatikkoon, a' 3600 euroa, jne jne...
Sisustaltaan toki paria luokkaa korkeammalla kuin nuo muut, se on kuin istuisi Italialaisen korun sisällä, paremmin sitä ei voi kuvata. SKyhook-jousitusjärjestelmä on jäykkäviritteinen valitettavasti, ollen kuitenkin pintapehmeydessä parempi kuin C6.
Mielestäni QP olisi parhaimmillaan harrasteautona jolla ajetaan max 3000 km vuodessa, silloin nuo huoltokulut eivät karkaa mahdottomiin noin vuositasolla. Kiitos vastauksesta. Ulkomuistista ilman Googlea heittäisin 3.5 Vel Satisin koneen olevan Nissanin tekemä. Muistelen, että ensimmäisessä Muranossa on sama kone. Noista kahdesta Vel Satista en ole lähemmin päässyt tutkimaan kuin kuvista. Suomen liikenteessä olen nähnyt vain pari kertaa. Ajamaan en kyllä ole päässyt Maseratiakaan, mutta olisihan sellainen varmasti hieno pyhäauto. Toisaalta, johan minulla on italialainen (Puolassa valmistettu) gran turismo tallissa: Fiat 500 
|
|
|
|
 |
mielikki
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 14.05.2016 17:35 |
Viestit: 11
|
Tähänkö saa uusia karttoja navigaattoriin ? Löytyisikö jostain perusteelliset ohjeet for dummies...  akku ollut vähänaikaa pois, nyt näytössä jotain 1.1.2000 , löytyykö uudempaa softaa jostakin. Nyt muuten toimii toi kuskin ikkunakin kunnolla, nousee sen viimesen sentin ihan ite!
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 16.05.2016 17:05 |
|
citrique kirjoitti: Mietin juuri tässä yhtenä iltana kun ajelin myöhään motaria kotiin että on tämä aika nautittava auto isommissa nopeuksissa. Mietin myös harmittaako suht korkeat ylläpitokulut ja arvonalenemat tuohon nautintopuoleen nähden, ja totesin että kyllä plussan puolelle jää kuitenkin aika kirkkaasti. Pieni hinta verrattuna siihen tylsyyteen ja v-tukseen mitä jossain järkivalinnassa istuminen aiheuttaisi.  Pitäisi olla tykkää-nappi! Oleellinen kiteytetty.
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 31.03.2017 21:23 |
Viestit: 725
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai? Lähetetty: 31.03.2017 23:21 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Natero kirjoitti: citrique kirjoitti: Mietin juuri tässä yhtenä iltana kun ajelin myöhään motaria kotiin että on tämä aika nautittava auto isommissa nopeuksissa. Mietin myös harmittaako suht korkeat ylläpitokulut ja arvonalenemat tuohon nautintopuoleen nähden, ja totesin että kyllä plussan puolelle jää kuitenkin aika kirkkaasti. Pieni hinta verrattuna siihen tylsyyteen ja v-tukseen mitä jossain järkivalinnassa istuminen aiheuttaisi.  Pitäisi olla tykkää-nappi! Oleellinen kiteytetty. En ole C6:lla matkustanut, mutta V6 Activalla motaria tykittäessä "laillisen nopeuden rajoilla" voin samaistua tohon. Ei varmasti yhtä mukava kuin C6, mutta jos vertaa kilpailijoihin (ai niin mihin?)... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
|
|