Lienee syytä kertoilla tämän loppuratkaisu. Eli tuli ostettua harrastusautoksi autonkuljetusrekka, jossa nuppi jää harrastuskäyttöön, peräkärrystä tulee tuo pihanosturi. Tulen ajamaan peräkärryn hydrauliikkaa pienellä sähköpumpulla (noin 200 euroa tankkeineen hinta) ja pneumatiikkaa kompuralla. Tulee lähelle pyramiidia, niinpä sähköt ja pneumatiikkapaineen vedän pyramiidin laboratoriohuoneesta suoraan, ei tarvi ulos askarrella kompuralle tms mitään säilytyspaikkoja. Hydrauliikkapumppu kestää ulkokäytön edellytykset, tosin 10m letkunpätkällä voisin senkin asentaa sisätiloihin. Ei liene tarpeellista.
Peräkärry on siinä mielessä näppärä että lepää pneumaattisen jousituksen varassa, ilman painetta maavara on lähes nolla ja alataso on 20cm korkeudella maasta. Ylätason minimikorkeus on puolisen metriä, ja nousee pitkälle yli kahteen metriin. Ylätason takaosa on ns.pikanostolla eli kahdella järeällä hydrauliikkasylinterin ohjaamalla linkulla toteutettu, etuosa normaalista kahdella ruuvilla. Niinpä takaosa laskee ja nousee todella nopsaan, yksikään oikea "autonosturi" ei siihen pysty, heh heh. Ylätasolle menee kaksikin autoa peräkkäin jos tarvii esim luovuttaja-autosta poistaa jotain ja asentaa toiseen

Pohjavaluja tms ei luonnollisesti ollenkaan tarvita, mutta hiekkasoramontut meinaan laittaa noiden neljän renkaan alle ettei vajoa mahdottoman alas (saa joskus poiskin jos tarve tulee). Jansenilla kaivetaan...
Talvikäyttö? Joo... pakkoko niitä romuja on pakkasella rassata. Minulle olennaista oli löytää ratkaisu jossa kivalla ilmalla voisi tarkistella esimerkiksi C6:n jousituskorkeuden ja kalibroida sen itse, tai vaihdella Kangoo 4x4:n peräkytkimeen paksumpia öljyjä nurmikolla konttaamatta. Jos talvella tulee tarvetta isompaa remonttia auton alla tehdä niin siihen etsitään ratkaisut erikseen, luultavasti eri tontiltakin. Olen vähän laskeskellut että nykyisten rakennusmääräysten ja lupien ristitulessa on rupea mökin pihaan mitään hallia rakentamaan, menee ikä, terveys, ja rahaa sata tuhatta. Valmiita halleja saa ostaa muutamalla kympillä lähiympäristöstä Pärnussa, niin että se siitä.
Erikseen kiitos vielä tuosta valuharkkovinkistä. Oli minulle tuntematon tuote, ja vaikka tähän nosturihommaan ei niitä tarvitakaan, niin terassin lattian sokkelin meinaan rakentaa just niillä. Ei tarvi valumuotteja rakennella.