Ajatellut niinkään muotoilua tuossa loppukaneetissa vaan lähinnä sitä yleisfiilistä jonka saa kun CX:llä tai X7:llä ajaa. Tärkeää on myös huomata, etten hoksannut mainita vertaavani mitä tahansa CX-mallia ja vain ja ainoastaan tätä nykyistä kuuvetoista sedania. Toki tässäkin on sisäänpäin kaareva takalasi, joka on aina vedonnut minuun!
Aiempi neloskoneinen X7 HDi 175 (Tourer) oli kyllä oikein ihan hieno peli sekin. Mutta sitä vasten tätä nykyistä peilatessa on jälleen kerran pakko todeta, että Citroën harrastaa edelleen jotain kieroutunutta tapaa tehdä "järjettömimmästä vaihtoehdosta" ihan eri auto kuin mitä muut mallisarjassa edustaa. Pinnan alla on jotain.
Mielestäni tässä kutosriisselissä on parempi jousitus kuin edeltävässä neloskoneisessa — en tiedä miksi — molemmat H3+ ...ja silti, sekä ihan tuhat kertaa (sallittakoon lievä liioittelu) parempi ohjaus. Höyhenenkevyt taajamassa, napakka ja tarkka sitten vauhdin mukaan isommilla teillä. Kiitos täysin hydraulisen tehostuksen? Eläköön se pieni ero!

Taas mentiin aiheen viereen. Sorry Hessu.

edit: Niin piti vielä kirjoittaa johonkin väliin, että kun auton hankinta oli ajankohtainen niin heiluin kahden vaihella C6 V6:den ja X7 V6:den välillä. Mielestäni X7 (V6) on lähempänä CX:ää fiiliksessä. Toki kyseessä on täysin subjektiivinen kokemus, mutta niistähän tällaiset foorumit elävät. Eikä tämäkään liity taas mitenkään aiheeseen.
