|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 09:18 |
Viestit: 2161
|
Ymmärrän hyvin, että patongissa saattaa saada mielikuvan, että C6 edustaa voimaa ja kaikkea muuta automaailman hyvää, kun se on kuitenkin vielä hetki sitten nostettu aiheettomasti täällä "Prestige" luokkaan, mitä se ei kuitenkaan edusta! Enemmän kuitenkin kirvoitti mieltä näiden nuorison suosimien rinkelikerholaisten ja amis toyotoiden dissaaminen. Se mihin niistä törmännyt ja tuossa pihalla käyneisiin, niin jo äänestä kuullut, että voimaa on. Kysyttäessä meneekö, saanut vastaukseksi, "ei nyt oikein, mutta käy koittamassa". Voin kertoa, että menee!  Kaikki olleet muuten tieliikenteeseen katsastettuja! Se on kuitenkin pelkästään positiivistä, jos kokee oman ajokin mieluisaksi ja suorituskykyiseksi, ettei tarvitse pitää Octavia RS:ä märkänä päiväunena. Ei kuitenkaan kannata pilata päiväänsä, jos peilissä näkyy 240 Volvo ja puristaa rattia rystyset valkoisena ja kaikki 200hv ulosmitattu ja sen oli pakko mennä ohi ja kadota horisonttiin. Se tietysti vielä huonontaa sitä päivää, jos sattuu tietämään sen olleen rakennettu sillä halvalla Bilteman 140 osaisella sarjalla ja se oma on pidetty hengissä sillä laadukkaalla merkkisarjalla.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
ovi
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 10:23 |
Viestit: 297
|
Pakolla ohittaminen muuttui kilvanajoksi. Virittäminen on muuttunut niin helpoksi, että mistään autosta ei voi sanoa kuinka se kulkee. Näyttämisen halua se on virittäminenkin, kuten pakolla ohittaminenkin. Siis ei ohittaminen, vaan pakolla ohittaminen.
Ne ajavat kilpaa liikenteessä, ketkä haluavat. Suomessa saa ajaa niin kovaa, kuin tykkää, pientä lisämaksua vastaan.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 10:54 |
Viestit: 2161
|
ovi kirjoitti: Pakolla ohittaminen muuttui kilvanajoksi. Virittäminen on muuttunut niin helpoksi, että mistään autosta ei voi sanoa kuinka se kulkee. Näyttämisen halua se on virittäminenkin, kuten pakolla ohittaminenkin. Siis ei ohittaminen, vaan pakolla ohittaminen.
Ne ajavat kilpaa liikenteessä, ketkä haluavat. Suomessa saa ajaa niin kovaa, kuin tykkää, pientä lisämaksua vastaan. Näin siinä tahtoo valitettavan usein käydä, kun spoikka on jo ylhäällä ja sinne peiliin ilmestyy se 200d näköinen tuote. Kummasti alkaa spoikka auton putkesta tupruamaan sakeampaa savua. Joidenkin mieleen tulvii ajatus, että et niillä 55kw ohi mene ja alahuuli on kuin jassonkuppi, kun sen 55kw:n pyöränkoteloista rinnalla vielä yrittää harmaata savua puskea. Näyttämisen halua kyllä varmasti, mutta herättää ainakin minussa hyvää mieltä, vaikka olisin se ohitettu, en koe tunnetta, että oliko pakko ohittaa, vaan mielenkiintoa, mikä siellä nokalla oikein on?  Tilanne taju pitää tietysti olla mukana, jotta ei aiheuteta vaaraa muille, ohittajan ja ohitettavan taholla! Vielä tuohon, ketä herkemmin ohitellaan ja mikä autosta johtuvaa, niin selkeä ero esim. onko takana tyyppikilpeä, vai ei? Ilman tyyppikilpeä selkeästi useammin, kuin perässä vaikka 6.3 AMG. Itse suosin merkintää -?-
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
biätare
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 11:00 |
Viestit: 307
|
Lainaa: C6 edustaa voimaa ja kaikkea muuta automaailman hyvää, kun se on kuitenkin vielä hetki sitten nostettu aiheettomasti täällä "Prestige" luokkaan, mitä se ei kuitenkaan edusta! Jollekin se on prestige luokan auto- jopa paras sellainen, jokaisella on tietenkin oma mielipiteensä ja käsityksensä asioista.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 11:08 |
Viestit: 2161
|
biätare kirjoitti: Lainaa: C6 edustaa voimaa ja kaikkea muuta automaailman hyvää, kun se on kuitenkin vielä hetki sitten nostettu aiheettomasti täällä "Prestige" luokkaan, mitä se ei kuitenkaan edusta! Jollekin se on prestige luokan auto- jopa paras sellainen, jokaisella on tietenkin oma mielipiteensä ja käsityksensä asioista. Juuri näin, joillekin jopa Lada, mutta silloin kun puhutaan yleisesti hyväksytyistä määritelmistä, mikä luokitellaan prestige luokkaan, niin sinne ei C6:lla ole asiaa. Toivon vilpittömästi, että joskus vielä nähdään Citroenilta tuote, joka sinne kuulluu ja vielä kärkipäähän.  PS: Ilahduin kuitenkin kovasti, kun huomasin sinun lukevan viestini, kun epäilin kuuluvani niiden joukkoon, joita et lue! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 13:16 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
betaromeo kirjoitti: Se tietysti vielä huonontaa sitä päivää, jos sattuu tietämään sen olleen rakennettu sillä halvalla Bilteman 140 osaisella sarjalla ja se oma on pidetty hengissä sillä laadukkaalla merkkisarjalla. No nyt meni kyllä ei päivä vaan koko viikko pilalle. 
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 23.10.2018 21:01 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Aikoinaan omistin monta samanmerkkistä kulkinetta, joista muiden oli ihan pakko päästä ohi. Turvallisia autoja olivat. Turvaväli syntyi automaattisesti, koskaan ei peräänajo edes ollut hilkulla. Serkkuni kertoman mukaan kyseisen automerkin ovet voi huoletta jättää lukitsematta vaikka on arvotavaraa kyydissä. Kysyessäni häneltä syytä moiseen hän kertoi, ettei yksikään arvonsa tunteva autovaras kestä kollegoiden vittuilua kun on kärynnyt Warren varastamisesta.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 24.10.2018 01:04 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Lisään aloitukseeni todella erikoisen jutun: olen lähes 8 vuotta ajanut päivittäin Cadillacillä Lahden motaria äärimmäisen varmasti jopa lievää alinopeutta, paitsi että, liittymissä tulen motarille ihan nilkka ojossa koska se kasin rääkäisy on niiin loistava... ei mitään arroganttia persekilluntaa havaittu. Saxolla ajan koko ajan lievää ylinopeutta niin ei perhana, ihan sama kummalla kaistalla ajan niin joku on tappituntumalla. Hah, jollain oli tuolla ”muumibussi-kommentti” mikä vehje on muumibussi 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 24.10.2018 07:45 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
Cikatti kirjoitti: Lisään aloitukseeni todella erikoisen jutun: olen lähes 8 vuotta ajanut päivittäin Cadillacillä Lahden motaria äärimmäisen varmasti jopa lievää alinopeutta, paitsi että, liittymissä tulen motarille ihan nilkka ojossa koska se kasin rääkäisy on niiin loistava... ei mitään arroganttia persekilluntaa havaittu. Saxolla ajan koko ajan lievää ylinopeutta niin ei perhana, ihan sama kummalla kaistalla ajan niin joku on tappituntumalla. Hah, jollain oli tuolla ”muumibussi-kommentti” mikä vehje on muumibussi  Voisiko siis todeta että Cadillac on lännen Wartburg? 
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 24.10.2018 08:38 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
xanpoke kirjoitti: Aikoinaan omistin monta samanmerkkistä kulkinetta, joista muiden oli ihan pakko päästä ohi. Turvallisia autoja olivat. Turvaväli syntyi automaattisesti, koskaan ei peräänajo edes ollut hilkulla. Serkkuni kertoman mukaan kyseisen automerkin ovet voi huoletta jättää lukitsematta vaikka on arvotavaraa kyydissä. Kysyessäni häneltä syytä moiseen hän kertoi, ettei yksikään arvonsa tunteva autovaras kestä kollegoiden vittuilua kun on kärynnyt Warren varastamisesta. Olisikohan tuossa yksi ja sama syy, = samanmerkkinen auto, miksi en tuolloin havainnut puskurissaroikkumisia. Siis turvallista ajamista. Tosin siitä, auvoisesta ajasta on autokanta suorastaan räjähtänyt... 
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 24.10.2018 08:53 |
Viestit: 2821
|
Cikatti kirjoitti: Hah, jollain oli tuolla ”muumibussi-kommentti” mikä vehje on muumibussi  B9 korinen toisen sukupolven Berlingo.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 24.10.2018 17:57 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Voisiko siis todeta että Cadillac on lännen Wartburg?
Gonzales: Sehän on Ranskalaisen suvun sukunimi tuo Cadillac.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 24.10.2018 22:40 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Myös Detroit on ranskaa. Suomeksi salmi, jms.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 12:22 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Juu on Salmi. Ja Antoine Laumet de La Mothe, sieur de Cadillac perusti Detroitin 1701.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 12:51 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
Cikatti kirjoitti: Juu on Salmi. Ja Antoine Laumet de La Mothe, sieur de Cadillac perusti Detroitin 1701. Cadillacin herttua, Wartburgin varakuningas, Detroitin Jaarli.
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 14:26 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Gonzales kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Juu on Salmi. Ja Antoine Laumet de La Mothe, sieur de Cadillac perusti Detroitin 1701. Cadillacin herttua, Wartburgin varakuningas, Detroitin Jaarli. Nonii, nyt on sitten aidon luxus auton menneisyys paskottu, Ranskaa ja Warreakin 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 15:55 |
Viestit: 5124
|
Wartburg on vanha merkki, on mm. BMW:n koko autoteollisuuden alku (silloin oli länsimerkkikin, jos silloin vielä sellaista jakoa edes oli), tosin auton merkki oli Dixi, mutta oli Bemarilla warre-mallikin: BMW 3/15 DA-3 Wartburg.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 16:02 |
Viestit: 2161
|
Cikatti kirjoitti: Gonzales kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Juu on Salmi. Ja Antoine Laumet de La Mothe, sieur de Cadillac perusti Detroitin 1701. Cadillacin herttua, Wartburgin varakuningas, Detroitin Jaarli. Nonii, nyt on sitten aidon luxus auton menneisyys paskottu, Ranskaa ja Warreakin  Taisi jenkit tehdä sen ihan itse -70 luvun lopulla? 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 16:31 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ja on Wartburgin linnakin. Esiintyy oopperassakin. Warre on siis kulttuuriautokin.
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 18:40 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Senverran täytyy muistuttaa että Cadillac huomasi virheensä (5.7diesel ja 8-6-4) aika nopeasti,tuotanto lopetettiin muutaman vuoden jälkeen.. PSA :lla meni paljon pitempään (Xm,C6)..Joitakin eivät ole huomanneet vieläkään,m.m THP,1.6Hdi,Robottilaatikot,yleinen surkea laatu..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 18:55 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Totta, Cadillac korjasi mokansa nopeasti. Omakohtainen kokemus Käkkylästä on ok vielä tuonne noin 2002 asti sitten muotoilukin pilattiin lopullisesti. Laatuteknisesti Citroen ei ole oppinut aiheesta koko matkalla mitään. Käkkylä teki myös sikaflopin sekoilemalla niillä euro-versioilla, BLS vai mikä se oli, saabin koneitakin tais olla  Tuotanto loppui muutaman sadan auton jälkeen. 90-luvun Käkkylästä ei ruostu yksikään osa, ei edes jarrusatulat. Myin toukokuussa Eldoradon (-95) jolla ajoin 7 vuotta ja edellee jopa satulat ruosteettomat 312 tkm jälkeen. Kaikki kompuutterit toimivat. Yksi ainoa anturin vaihto koko aikana ja sekin ö-paineanturi vuodon takia koska se on guttaperkkaa kuivuu rikki 20 vuodessa. Ja koska laatu on täysin ylivertaista ostin tilalle vuotta vanhemman Sevillen Northstarilla ja edelleen, ihan kaikki toimii. Lisäksi ihan kaikki on suunniteltu niin että on HELPPO irroittaa. Pienenä esimerkkinä vaikka etupyörän laakeri, vaihtoon menee 30 min, vesipumppu, 30 min, just name it.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 20:58 |
Viestit: 5124
|
Joskus on kiinni tuuristakin se helppous, välillä useilla on tapana löytää öljyä Pohjantähden alta ja se ei ole aina halpa anturi, vaan huonot tiivisteet, joista osan korjaaminen (riippuen autostakin) vaati koneen/laatikon nostamisen pois paikoiltaan, sinällään helppoa mutta kovin työlästä. Eka googlen linkki (Northstar oil leak) oli tuollainen palvelu, joka mainostaa kaikkien tiivisteiden vaihtoa samalla, ettei harmita heti remontin jälkeen kun tulee uusi vuoto: https://cadillacrepair.biz/portfolio/no ... seal-1500/
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 21:02 |
Viestit: 2161
|
Jatketaan tuota Käkkylän laatua kyseenalaistavaan listaan korin saumat, korin muovit ja maalipinta.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 21:48 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
betaromeo kirjoitti: Jatketaan tuota Käkkylän laatua kyseenalaistavaan listaan korin saumat, korin muovit ja maalipinta. Ja kokemusta oli? Kerro lisää. Mä kerron. 8 vuoden kokemuksella mm myytäessä 23-vuotiasta Käkkylää yhdessäkään korin saumassa ei ollut kuppaa. Muovit ehjät ja listat olivat kuin uusia pinnastaan. Maali parempi kuin missään 10-vuotiaassa autossa ja ei ainuttakaan ruostepistettä. Ostaja löysi ovesta yhden pisteen. Jyrsin sen kynnellä irti koska se oli katurautaa eli maalin pinnassa olevaa ulkosyntyistä ruostetta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ohi on pakko mennä Lähetetty: 25.10.2018 21:51 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joo kyllä ”huono tiiviste” alkoi hikoilla jo 22-v iässä öljypohjassa. Citikassa se alkaa jo onneksi viiden vuoden iässä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|