Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 10.03.2009 23:14 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
£orenzo kirjoitti:
Kyllä ne näyttäisi olevan ne mitkä pitääkin.
Joskus ammoin liian pitkät pultit pohjasivat jarrulevyihin, autoa en muista - olisko ollu XM...

Eiköhän navoissa ole läpireiät pulteille. Mutta jos pultin kaulaosa on liian pitkä, kierrettä ei tarpeeksi pitkälle...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 10.03.2009 23:34 

Viestit: 10
Mutta siihenhän Activa-alusta onkin omimmillaan kun ei vauhtia tarviii mutkissa tappaa :D[/quote]

Mä näkisin että nyt ollaan asian ytimessä. :D Ikävä kyllä liikenteessä on paljon autoja, joilla mutkiin ja risteyksiin tarvii jarrutella, ja ne on sitten aina tiellä. ;)

Monet TCT Activalla ajaneet sanoo että siinä kone on alustaan nähden alimitoitettu. Tiisselin kanssa tilanne tuskin on ainakaan parempi. :roll: Mutta toisaalta kyllä Activasta pystyy nauttimaan ihan nopeusrajoitustenkin puitteissa. :)[/quote]

Xm on yksi niistä autoista, vaikka siinakin pitais olla sama hydraactive-homma. Mut on se silti niin pehmee ja komee, että ei se haittaa :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 00:18 

Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
Rättäristähän sanottiin, että minkä bensassa säästää sen eväissä häviää.
Activassa häviää bensan lisäksi aika pirusti renkaissa. Yli 50-vuotiaanakin kun tekee mieli näyttää itseään kissoiksi luulemilleen turbohiirtä.

Ei ne kumit kilju, kun ulkokurvin etutassu ei kanna koko laivan painoa. Mutta kulutuspinta katoaa tasa-arvoisesti kaikista kamalan kalliista suurnopeusrenkaista.



£orenzo Pamfletti
il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala
Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 00:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 56
Pari fotoa, meidän pihan komein tiisseli.


Liitteet:
etuviisto_oikea_talvi.jpg
etuviisto_oikea_talvi.jpg [ 43.53 KiB | Katsottu 7820 kertaa ]
takaviisto_oikea_talvi.jpg
takaviisto_oikea_talvi.jpg [ 42.35 KiB | Katsottu 7806 kertaa ]

DS4 Hdi165 -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 08:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Onneksi olkoon....se on siis niiiiin hieno!!! Kateuden peikko iskee...!! :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 09:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Sen verran voisi kyllä tälle palstalle ehdottaa moderointia, että kaikenlainen Activismi kiellettäisiin. Harmittaa vaan, kun omassa pihassa ei moista ole ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 09:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Sattui viime viikolla Xantia Activan kanssa tilanne, jossa valtatietä ajaessani sivutieltä tuli valkoinen Golf suoraan eteeni... oli pysähtynyt stop-merkkiin, mutta jostain syystä kuitenkin lähti oikealta reippaasti aivan eteeni. Ei varmaan auringon häikäisyltä huomannut harmaata autoani. Tilanne tuli niin äkkiä, ettei sitä ehtinyt tajuamaan, mutta jostain selkäytimestä tuli käsky tempaista rattia vasemmalle kohti penkkaa ja sieltä yhtä hätäisesti takaisin omalle kaistalle. Jarruttaminen olisi ollutkin turhaa.

Vieläkin hämmästyksellä muistelen, kuinka Activa teki tuollaisen salamaliikkeen, olen aivan varma että jos olisin ollut liikkeellä vaikka meidän Xsaralla, väistö ei olisi onnistunut. Sen verran oli senteistä ja sekunnin kymmenysosista osuminen kiinni... Aktiivijousitus ja kallistuksenesto toimivat juuri niin kuin esitteessä. Tie oli onneksi kuiva ja sula ja kitkarenkaiden sivuttaispito myös hämmästytti, Michelinin renkaissa on jäykkä runko...

Eli voi niistä ominaisuuksista olla joskus hyötyä diesel-koneellakin, mutta älkää ostako löysärunkoisia halpisrenkaita Activaan!



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 10:42 

Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
Minne kaikki nastat ovat kadonneet eturenkaistani?
Joulukuussa rautaa oli vielä kuin Raatteen tiellä!
:o



£orenzo Pamfletti
il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala
Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 10:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
niko kirjoitti:
Sen verran voisi kyllä tälle palstalle ehdottaa moderointia, että kaikenlainen Activismi kiellettäisiin. Harmittaa vaan, kun omassa pihassa ei moista ole ;)


Anarkismi kunniaan!



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.03.2009 15:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
£orenzo kirjoitti:
Ei ne kumit kilju, kun ulkokurvin etutassu ei kanna koko laivan painoa.

Kyllä sitä painoa siirtyy sinne ulkokurvin puolelle vaikkei se auto kallistukaan. Ei se systeemi sentään fysiikan lakeja kumoa. ;) Activan sivuttaispitoon eniten vaikuttava jekku on siinä, että kaikki tassut on tiessä kiinni koko kulutuspinnan leveydeltä. Ja tietysti se että painonsiirtymä on aikalailla välitön, jolloin suunnanvaihdokset on mikroautomaisen nopeita.

Ja kyllä ne kumit näköjään Activassakin kiljuu: http://www.youtube.com/watch?v=2v1CF_fY4nE... taitaa olla semmoiset elokuvarenkaat tossa autossa. :) Videon muuhun sisältöön en ota kantaa... :?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.06.2009 15:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 56
kuin kaksi marjaa...tuoreempi on TCT.


Liitteet:
activat.jpg
activat.jpg [ 77.34 KiB | Katsottu 7837 kertaa ]

DS4 Hdi165 -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.06.2009 15:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Uskaliasta, jotkut voivat tulla kateellisiksi ...



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.06.2009 16:47 
janteros kirjoitti:
kuin kaksi marjaa...tuoreempi on TCT.

Hyvän näköisiä ja ennen kaikkea hyvän värisiä. :mrgreen:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 11.06.2009 23:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
maarit kirjoitti:
Uskaliasta, jotkut voivat tulla kateellisiksi ...


Väri lähentelee noitten Xantioiden väriä :mrgreen: Pitää lähteä lähipäivinä ihailemaan lähempää :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa
ViestiLähetetty: 17.06.2009 08:10 

Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
Uusi tapa toimittaa roskapostia?



£orenzo Pamfletti
il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala
Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: