Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 308 jälkiasennettu keskuslukon kauko-ohjau
ViestiLähetetty: 15.03.2023 08:24 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
Tuo kojelaudan nappi olisi superhelppo liityntäpiste. Ja mulle tosiaan kelpaisi systeemi, jossa joka toinen napin painallus sulkee ovet ja joka toinen avaa ne.

Ihan samaa mietin itsekin tuon Partnerin kanssa, samalla tavalla siinäkin se keskuslukon yhden napin käskytin olisi ollut hyvin helposti kojelaudassa tyrkyllä, mutta koska halusin "oikean" toiminnon lukkoon ja auki eri napeista, niin... Tosin sen verran olin tässä "laiska" itsekin että koejaudan sisään, sinne keskuskukon ohjainyksikön kylkeenhän tuo olisi pitänyt laittaa, kaivella ne piuhat sieltä esiin ja näin olisi saanut täysin huomaamattoman asennuksen, mutta tuon yhden johdon "haitta" oven saranoinnin kautta oli mielestäni melko pieni siihen homman helppouteen vrt, joten... :lol:

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 16.03.2023 12:42 

Tiedon puute näitä kotiasennuksia vaikeuttaa.

Eiköhän se oli BSI, joka keskuslukkoakin ohjaa; tuskin siellä mitään erillistä ohjauspurkkia enää on.

Ja BSI on Pösössäkin kai ihan siinä akun kyljessä, eli älyttömän helppoahan se olisi kytkeä muutama piuha kiinni...Jos siis vain olisi tietoa, mitkä piuhat keskuslukolle menevät.

Partnerissa BSI on Juutuupin mukaan kiinni pulteilla, joihin pitää itse Dremelillä ajaa hahlo, jotta lootan saa ruuvattua irti. Hidastehan tuo vain on, ehkä jonkin sortin sinetti myös.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.03.2023 13:07 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
Eiköhän se oli BSI, joka keskuslukkoakin ohjaa; tuskin siellä mitään erillistä ohjauspurkkia enää on.

Nimenomaan "enää" sillä nyt puhun itse I-kopan Partnerista -99, jossa tuo keskuslukituksen purkki oli vielä erilinen oma boxinsa kojelaudan sisällä, radion ja mittariston välimaastossa, johon siis mm. tuo keskikonsolissa oleva lukituksen on/off ohjausnappikin oli kytkettynä 8-)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 17.03.2023 07:53 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
pvalila kirjoitti:
Kiinalaiseen aihioon voi tietenkin asentaa elektroniikan, joka on otettu jostain purkaamon myymästä avaimesta.

Kaken sopeuttaminen autoon on helppoa, mutta ajonestolaitteen piirulaisen ei. Ja ne ovat tuossa avaimessa samalla piirilevyllä: jos vaihdetaan kaken piirilevy, niin silloin vaihtuu myös ajoneston piirulainen.

Akseli, ei se uuden avaimen "sopeuttaminen" autoon ihan helppoa ole. Mulla on kiinanversio Diagboxista, mutta olen satavarma, että ajoneston koodaamiseen tarvitaan ihan aito Diagbox. Jossain vaiheessa prosessia Diagbox kuitenkin ottaa yhteyttä Ranskaan ja se ei kloonin kanssa onnistu.

Avaimiahan on kahdenlaisia, toisissa ajonesto on siinä samalla piirilevyllä kaukosäädön kanssa, pääasiassa vanhemmissa se on erillisellä sirulla avaimen sisällä.
Kertaalleen yhteen autoon koodattua sirua ei saa ainakaan helposti ohjelmoitua toiseen autoon, joten purkaamosirut on pois laskuista.

Tyhjiä irtosiruja saa vaikka kiinasta bulkkitavarana, piirilevymallit on itse tullut ostettua autonavaimet.fistä. Tarjoavat myös koodauspalveluita jos jonkinlaisia, mutta itse olen omani ihan kiinandiagboxilla ohjelmoinut. Auton ajoneston koodi toki tarvitaan, sen saa marmoritiskiltä. Jotkut kuulemma pyytävät siitä rahaa mutta itse en ole joutunut koskaan maksamaan tai edes todistamaan omistavani auton. Kaikki käytössä olevat avaimet pitää koodata samalla kerralla.

BSI ei ensinnäkään ole konehuoneessa eikä mitään purkkeja tarvitse irrottaa vaan homma hoituu ihan OBD-liitännän kautta.

Näyttäisi tuolla Autonavaimet.fi :ssä maksavan ykkössarjan 308:n kaukoavain 150€ ohjelmoituna. "Avainten hinnat sisältävät ohjelmointikulut, kun yksi avain on tallessa.
Avaimet maksetaan liikkeessämme avaimen teon yhteydessä."

Itse olen tilannut avaimet koodaamattomina, mutta kaiverrettuna valmiiksi ja hinnat oli alle puolet tosta aikanaan.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 17.03.2023 12:02 

Teuski kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Kiinalaiseen aihioon voi tietenkin asentaa elektroniikan, joka on otettu jostain purkaamon myymästä avaimesta.

Kaken sopeuttaminen autoon on helppoa, mutta ajonestolaitteen piirulaisen ei. Ja ne ovat tuossa avaimessa samalla piirilevyllä: jos vaihdetaan kaken piirilevy, niin silloin vaihtuu myös ajoneston piirulainen.

Akseli, ei se uuden avaimen "sopeuttaminen" autoon ihan helppoa ole. Mulla on kiinanversio Diagboxista, mutta olen satavarma, että ajoneston koodaamiseen tarvitaan ihan aito Diagbox. Jossain vaiheessa prosessia Diagbox kuitenkin ottaa yhteyttä Ranskaan ja se ei kloonin kanssa onnistu.

Avaimiahan on kahdenlaisia, toisissa ajonesto on siinä samalla piirilevyllä kaukosäädön kanssa, pääasiassa vanhemmissa se on erillisellä sirulla avaimen sisällä.
Kertaalleen yhteen autoon koodattua sirua ei saa ainakaan helposti ohjelmoitua toiseen autoon, joten purkaamosirut on pois laskuista.

Tyhjiä irtosiruja saa vaikka kiinasta bulkkitavarana, piirilevymallit on itse tullut ostettua autonavaimet.fistä. Tarjoavat myös koodauspalveluita jos jonkinlaisia, mutta itse olen omani ihan kiinandiagboxilla ohjelmoinut. Auton ajoneston koodi toki tarvitaan, sen saa marmoritiskiltä. Jotkut kuulemma pyytävät siitä rahaa mutta itse en ole joutunut koskaan maksamaan tai edes todistamaan omistavani auton. Kaikki käytössä olevat avaimet pitää koodata samalla kerralla.

BSI ei ensinnäkään ole konehuoneessa eikä mitään purkkeja tarvitse irrottaa vaan homma hoituu ihan OBD-liitännän kautta.

Näyttäisi tuolla Autonavaimet.fi :ssä maksavan ykkössarjan 308:n kaukoavain 150€ ohjelmoituna. "Avainten hinnat sisältävät ohjelmointikulut, kun yksi avain on tallessa.
Avaimet maksetaan liikkeessämme avaimen teon yhteydessä."

Itse olen tilannut avaimet koodaamattomina, mutta kaiverrettuna valmiiksi ja hinnat oli alle puolet tosta aikanaan.

Kiitoksia ihan oikeista faktoista, Teuski!

Tuossa 308:n kakessa ajonesto näyttäisi olevan piirilevyllä, mutta mulla on ollut lähes samannäköinen kake toiseen PSA:n autoon (oli kaiketi se liukuovinen 1007) ja siinä ajonestopiiri oli erillinen.

Noissa "suutarin tekemissä" avaimissa kaiketi vain kopioidaan sen tallella olevan avaimen ajonestopiirulaisen koko kartta uuteen avaimeen. Auto ei edes tiedä, että avaimia on oikeasti kaksi. Olin vähällä ostaa tuollaisen kloonatun avaimen mun ekaan ceevitoseen, mutta sitten huomasin, että siihen sai hakea marmoritiskiltä orkkisavaimen tasan 150 eurolla.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2