pvalila kirjoitti:
Kiinalaiseen aihioon voi tietenkin asentaa elektroniikan, joka on otettu jostain purkaamon myymästä avaimesta.
Kaken sopeuttaminen autoon on helppoa, mutta ajonestolaitteen piirulaisen ei. Ja ne ovat tuossa avaimessa samalla piirilevyllä: jos vaihdetaan kaken piirilevy, niin silloin vaihtuu myös ajoneston piirulainen.
Akseli, ei se uuden avaimen "sopeuttaminen" autoon ihan helppoa ole. Mulla on kiinanversio Diagboxista, mutta olen satavarma, että ajoneston koodaamiseen tarvitaan ihan aito Diagbox. Jossain vaiheessa prosessia Diagbox kuitenkin ottaa yhteyttä Ranskaan ja se ei kloonin kanssa onnistu.
Avaimiahan on kahdenlaisia, toisissa ajonesto on siinä samalla piirilevyllä kaukosäädön kanssa, pääasiassa vanhemmissa se on erillisellä sirulla avaimen sisällä.
Kertaalleen yhteen autoon koodattua sirua ei saa ainakaan helposti ohjelmoitua toiseen autoon, joten purkaamosirut on pois laskuista.
Tyhjiä irtosiruja saa vaikka kiinasta bulkkitavarana, piirilevymallit on itse tullut ostettua autonavaimet.fistä. Tarjoavat myös koodauspalveluita jos jonkinlaisia, mutta itse olen omani ihan kiinandiagboxilla ohjelmoinut. Auton ajoneston koodi toki tarvitaan, sen saa marmoritiskiltä. Jotkut kuulemma pyytävät siitä rahaa mutta itse en ole joutunut koskaan maksamaan tai edes todistamaan omistavani auton. Kaikki käytössä olevat avaimet pitää koodata samalla kerralla.
BSI ei ensinnäkään ole konehuoneessa eikä mitään purkkeja tarvitse irrottaa vaan homma hoituu ihan OBD-liitännän kautta.
Näyttäisi tuolla
Autonavaimet.fi :ssä maksavan ykkössarjan 308:n kaukoavain 150€ ohjelmoituna. "Avainten hinnat sisältävät ohjelmointikulut, kun yksi avain on tallessa.
Avaimet maksetaan liikkeessämme avaimen teon yhteydessä."
Itse olen tilannut avaimet koodaamattomina, mutta kaiverrettuna valmiiksi ja hinnat oli alle puolet tosta aikanaan.