Tämä keskustelu lipsahti nyt ohi varsinaisen aiheen, auton osien omavalmistuksesta, mutta kun kiinnostusta mallia kohtaan on osoitettu, niin sallittakoon vielä pientä tarinaa K70:stä
Scrat:
Lainaa:
Tuo K70 kyllä olisi ansainnut paremman kohtalon, tuli vain markkinoille juuri silloin kun saksalaisissa käytteeiin todela huonolaatuista peltiä yhdistettynä huonoon ruostesuojaukseen, mikä yhdessä VW:n välinpitämättömyyteen kyseistä mallia kohtaan aiheutti niiden varsin pikaisen katoamisen maanteiltämme. Laatikkomalliksi nätti ja alkuun niitä näkyi takseinakin, ainakin pääkaupunkiseudulla, olihan siinä hyvät tilat yhdistettynä tunnettuun VW laatuun

Olen aivan samaa mieltä. Ihastuin Volkkarin K70 malliin 70-luvulla, jolloin sellainen palveli meidän perheen käyttöautona vuosia.
Auton hyvät tavara-ja sisätilat olivat sen ajan autoihin verrattuna aivan omaa luokkaansa.
Tässä kuva sen ajan myyntiesitteestä, ja linkkien perästä löytyy lisää kuvia esitteestä
http://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/009.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/010.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/012.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/014.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/017.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/021.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/023.jpghttp://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... e1/025.jpgOlen omistanut vähintään yhden K70:sen 70-luvulta tähän päivään asti. Nyt niitä on pari museorekisterissä ja muutama varaosa-aihio. Muuttaessani tänne Laukaaseen meinasin laittaa varaosaversiot Kuusakosken kuormaan yhdessä Beksien osien kanssa, mutta onneksi viitsin rahdata ne tänne, sillä nyt niistä olen saanut hyviä varaosia tähän vihreään yksilöön.
Lainaa:
svc
jasu kirjoitti:
Kerrotaankos myös mitä kaikkee tuonne eilissäpäivänä vaihdeltiin..?
Olipas muuten melekosen mystinen käyntihäiriö, kaikkinensa "kokonaisvaltainen vikakokoelma" joka sitten kulminoitui yksinkertaiseen pikkujuttuun...
Kerro nyt, kun kerran teaserin laitoit.
K70 vika oli moottorin käynti kolmella pytyllä ja kaasutettaessa paukkui pakoputkessa, aivan kuten falskaava venttiilikin tekee.
Venttiilien hionnan jälkeen kone laitettiin Jasun kanssa kasaan (Jasun pohjaton tiedonhalu ajatti hänet tähänkin remonttiin, vaikka varoitin häntä, että sormet saattavat tuhriintua jos katsomaan tulet).
Remontilla kuitenkaan ei ollut merkittävää vaikutusta. Seuraavaksi vaihdettiin virranjakaja, se pikkujuttu, ja käynti korjaantui heti.
Liekö vika ollut jakajan pystyväljässä akselissa, kuluneissa nostajan nokissa vaiko konkassa, jäi selvittämättä. Mutta tulipahan moottoriin oikeat sävelet

Jasu näköjään naputteli samanaikaisesti omalla koneellaan kaukana JKL:ssä vastausta samaan aiheeseen, mutta laitan tämän oman versioni lyhentämättömänä
