|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 02:07 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"siirtymällä vielä tiukempaan viranomaistotalitarismiin" Miten olis laite joka lähettää " kalliin tiketin" järjestelmän kautta välittömästi auton omistajalle kun on ajettu "reilua" ylinopeutta... Laite pakolliseksi kaikille 18-28-vuotiaille. Ongelmana vaan on se että se laite pitää naulata nilkkaan kiinni sillä se EI voi olla autokohtainen Eipä taida olla lääkettä törttöilyn vähentämiksi.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 07:52 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
|
Onpas kerrankin hyvää ajatusten vaihtoa.
Onko vanhemmilla nykyään mitään sananvaltaa tai mahdollisuutta vaikuttaa autoon tai sen turvallisuuteen vaikuttaviin seikkoihin? Katsotaanko hyväksyvästi pojan M3 sarjan Bemaria, jossa tehoa +200hv takapyörille ja mittarissa päälle 300tkm. Kumeiksi hommataan ne 18 tuumaiset halvimmilla mahdollisilla nankangeilla, joilla saisi micrankin sutimaan kostealla asfaltilla. Sitten uskotaan pojan ajavan rajoitusten mukaan ja nätisti. Helppo moralisoida nyt, kun omat pojat eivät potkuautoa ja -mopoa tehokkaammilla laitteilla ajele ja Mehukatti on tiukin juoma mitä annetaan.
Tuossa serkun tapauksessa auto oli juurikin tyypillinen liki 20 vuotta vanha hieman sporttisempi malli. Rälläkkämadallus, auto täynnä porukkaa, kesäilta ja kuskilla alkoa veressä. Kovin oli hautajaisissa hiljaista sakkia kyydistä selvinneet.
Ja vielä maininta omasta nuoruudesta. Kaverin kyydissä syyspimeällä hiekkatiellä, tihkusateessa. Alla 80- luvun Opel Corsa, täysin vakio kaikin puolin. Hiekkatietä mentiin mitä autosta irti lähti, lyhdyt ei kummoisemmin valaisseet. Tullaan mutkaa kohti, kaveri siristää silmiään ja tuumii "taitaa olla oikealle" ja ottaa vasemman reunan. Kun valot kantaa mutkaan asti. "ei *tu, se onkin vasen"; jarrua, känkkää ja kaikkea mahdollista ja kuin ihmeen kaupalla selvittiin tiellä. Muutama muukin kohellus on, mutta tuo on jäänyt parhaiten mieleen.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
|
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 11:06 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
|
Enpä ole kovin monen teinin nähnyt ostavan aitoa M3:a täällä päin. Ja kyllähän se asia vähän niinkin on, että jos ei ole rahaa niin sitten täytyy ostaa vanhempaa ja turvattomampaa kalustoa. Niin se menee minullakin. Tai kyllähän minä saisin ihan uuden auton, senkun kävisin kaupasta hakemassa. Lainarahalla saa mitä vain. Eri asia on onko auton ostamisessa isolla velalla mitään mieltä. Jotkut ostavat auton ruttutukusta ja korjaavat sen kuntoon, näin teki eräs kaverini. Onhan siinäkin Sierrassa se 270 heppaa, mutta se on toisaalta rakennettu muilta osiltaan niiden tehojen mukaiseksi. Todennäköisesti jokainen ajaa joskus ylinopeutta ja kokeilee niitä rajoja, pahinta on juuri tuo jos mennään tekemään niin juovuspäiten. Siihen ei oikein auta mikään valistus jos sitä ei ole kotikasvatuksessa jo pystytty takomaan päähän että jouvuspäissä EI lähdetä ajamaan edes puutarhatraktoria.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
|
Kami
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 11:17 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Juu ja sattuuhan niitä kaahausvahinkoja vanhemmillekin... Kaveri uitti aikanaan Saksasta korinvaihtoa varten isokoneisen Sierran (millään en saa sitä tyyppinimeä nyt päähän...) ja istutti tekniikan omistamaansa farkku Sierraan. Tehoputkenkin asensi ja muutenkin vähän piristi... Lainas sitä sit kaverilleen (olivat tuossa 2000 luvun alussa molemmat vähän reilut 30 ikäisiä perheellisiä kumpikin) joka sillä läks käymään Stadissa. Sadekelillä tuo sitten ajeli motari takavetoisella Sierralla Paimion kohdalla jyrkkää mäkeä ylös, kuulemma aika haipakkaa... Päätti sit tehoja kokeilla ja polkas... seuraavaksi havaitsi matkaavansa perä edellä kohti metsähallitusta... Onneksi hän säilyi hengissä ja autonkin sai käsittääkseni vielä myöhemmin korjattua. Lunasti hän sen sitten tuon tapahtuman jälkeen kaveriltani. Mutta... ei sen tartte olla hirmu nuori etteikö ylitehokkaalla autolla tulis ajeltua ulos tieltä... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 11:43 |
Viestit: 5879 Paikkakunta: Lahti
|
Julmuri kirjoitti: - 80-luvun tieverkossa on 2000-luvun liikennemäärät, eli yksinkertaistettuna, nykystandardien mukaan mitattuna kelvottomassa tieverkossa kulkee pirusti enemmän trafiikkia mihin se on alunperin mitoitettu
Just näin, suomessa osa tieverkosta on täysin käsittämättömässä kunnossa, vanhempi päätieverkko on mallia jossa piennarviivan jälkeen on 20cm pelivaraa ja sitten on 2 metrin oja ja puolimetrinen kuusikko ja vielä ihmetellään kun ulosajoissa kuolee paljon väkeä. Ei tarvitse mennä kuin Viroon, päätieverkolla on yleensä 10 metrinen loiva piennar ennen ojaa ja sen jälkeen toiset 10 metriä tasaista ennen lumiaitana olevaa kuusiaitaa tai metsää. Pienempi tieverkko alkaa siten olla täysin rapakunnossa, alkaa olla aika surkeaa kun entisestä itäeuroopasta löytyy tänä päivänä lähes joka maasta huomattavasti suomea paremmassa kunnossa olevat tiet.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 11:46 |
Viestit: 142
|
Kaiken hössötyksen keskellä on hyvä muistaa nämä määrät mitä nykypäivänä liikenteessä kuolee. Otetaan vaikka vuosi 2007, josta löytyy kaikki tarvittavat tilastotiedot: 380 kuollutta. En nyt mene niihin syihin, jotka ovat aiheuttaneet nuo kuolemat. Katsotaanpa sitten montako ihmistä (15-64-vuotiaita) vuonna kuoli: 10 848. Toki voisin tähän vielä lisätä yli 65-vuotiaat, mutta se olisi aivan turhaa, koska silloin kuolemian määrä olisi jo n. 38 tuhatta ihmistä isompi määrä. Että eiköhän määrätä kieltolaki, kaikille michelinukkomainen vaatetus ettei voi törmätä mihinkään jnejne. Jostain syystä vain tuo liikenne tuppaa olemaan sellainen silmätikku kaikelle kuolemille. http://www.stat.fi/til/ksyyt/tau.html <-- sieltä voi asiaa tonkia enemmän. Enkä nyt kannata mitään silmitöntä kaahausta ja ilman sääntöjä ajelemista, mutta on joskus hyvä pistää asiat mittasuhteisiinsa. En kyllä edelleenkään ymmärrä tätä linnunpönttö-ajatusmallia, jossa kuvitellaan _ylinopeuskameroiden_ hoitavan asiat kuntoon. Kameran ohi saa ajaa piripäissäin, kännissä, ilman kilpiä/vakuutusta/ajoneuvovero maksamatta eikä tule mitään sanktioita... mutta pääasia, ettei aja ylinopeutta!
|
|
|
|
 |
|
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 29.06.2010 15:21 |
Viestit: 169 Paikkakunta: Sastamala
|
|
Monestihan nämä ovat liian monen ikävän asian yhteensattuma. ylinopeus huono auto kokematon kuski huono keli huono tie muiden yllytys alkoholi kokeilunhalu omien taitojen ja auton käyttäytymisen väärinarviointi ja miljoona muuta syytä, jota just nyt ei tule mieleen.
Minkä näistä sitten voi / pitää / kannattaa karsia pois? Siinä onkin se miljoonan taalan kysymys. Mielestäni jokainen voi miettiä sitä, mitä ITSE tekee liikenteessä ja miten se vaikuttaa MUIHIN tiellä liikujiin. Onhan se kiva ajaa reilua ylinopeutta, ohitella ja porhaltaa miten haluaa, mutta miten se vaikuttaa niihin muihin tiellä liikkujiin? Entä jos autossa on kyytiläisiä? Jokainen saa itse omaa tyhmyyttään ajaa mettään yksinään, jos nyt ihan välttämättä haluaa (karkeasti kärjistettynä), kunhan ei vedä muita siihen samaan suohon. Ja se yksin ajajakin voisi miettiä niitä ystäviä ja perhettä, jotka sitten sinne monttubileisiin joutuvat raahautumaan.
Jotenkin tulee mieleen, että kaiken ongelman alku ja juuri on itsekkyys. Juuri MINUN tapani on oikea, enhän MINÄ tee koskaan virheitä, onhan MINULLA ihan hyvä auto, kyllähän MINÄ osaan... Mitenköhän sen saisi karsittua pois?
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 30.06.2010 01:16 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Julmuri kirjoitti: - 80-luvun tieverkossa on 2000-luvun liikennemäärät, eli yksinkertaistettuna, nykystandardien mukaan mitattuna kelvottomassa tieverkossa kulkee pirusti enemmän trafiikkia mihin se on alunperin mitoitettu Hetkinen - enkö minä asukkaan Suomessa? Täällä kun ei muistaakseni vielä 80-luvulla esim. ollut moottoritietä naapurikaupunkiin, mutta kyllä tuossa nykyisin moinen on. Kivoja pieniä hiekkateitä ovat mokomat menneet 80-luvun jälkeen päällystämään ja ovatpa jopa asfalttiteiden varsille tehneet erillisiä kevyen liikenteen väyliä ja ties mitä.  Se, missä on kyllä menty reilusti huonompaan suuntaan tieverkon osalta viime aikoina, on se prkl häiritsevien katuvalojen tunkeminen lähes jokaiselle maantielle. Ne kun saisi pysymään poissa, niin jo paranisi tieverkko. Vaikka ne katuvalot ovatkin käteviä taajamissa ja niitä siellä siksi poltetaankin, niin useimmilta maanteiltä joutaisi moinen haitta pois.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 30.06.2010 07:14 |
Viestit: 7831 Paikkakunta: Eurajoki
|
laakeri kirjoitti: Se, missä on kyllä menty reilusti huonompaan suuntaan tieverkon osalta viime aikoina, on se prkl häiritsevien katuvalojen tunkeminen lähes jokaiselle maantielle. Ne kun saisi pysymään poissa, niin jo paranisi tieverkko. Vaikka ne katuvalot ovatkin käteviä taajamissa ja niitä siellä siksi poltetaankin, niin useimmilta maanteiltä joutaisi moinen haitta pois. Kas, joku muukin ajattelee noin  Yleensä tuntuu, että valaistulla osuudella on huonompi näkyvyys verrattuna pimeään pitkät päällä. Sitäpaitsi niissä autoissahan tosiaan on ne valot ja lisää saa kaupasta. Selitä siinä sitten risupaketteja ja energiansäästöä kun turhia valoja poltetaan maanteiden varsilla 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 01.07.2010 12:02 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
|
Niin mistä niitä kaahareita oikein sikiää. Eilen ajelin mökiltä kotia kohti tie 62 lla, kuka paikan tietää niin Inkilänmäen seutuvilla tapahtui seuraavaa. Ajelin kolmen auton letkan viimeisenä, rajoitus 80 ja mittarinopeutta 90 mentiin nätisti. Huomasin kun aloimme nousta mäkeä ylös peilistä jonkin auton lähestyvän aika lujaa, keltaiset viivat molemmin puolin, minusta ohi, sitten hetki siinä edessä ja seuraavasta ohi, silloin vastaan tulikin auto, jarruvalot paloivat ja ohitettava auto väisti ihan oikeaan laitaan, vielä oli yksi auto edessä, siitä ohi heti kun oli edellisestä tilanteesta selvinnyt, ja taas keltaiset viivat. Ennuste ei ole kovinkaan hyvä tollaselle kuskille, juu se auto oli yllätys yllätys BMW ja vielä musta. Bemareista ne kaaharit tulee.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
|
ealab
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 01.07.2010 12:19 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
|
Riittää siihen, myös musta, citymaasturimersu, tai -bemari. Näitä on nähty. Yleensä auto, jolla ilmennetään nousukasmaisuutta ja omaa, kaikkivoipaista ylemmyydentuntoa. Tyyliin, leuka pystyssä mennään muita potkien pois kintuista. On siis kahden kerroksen väkeä?
|
|
|
|
 |
|
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 02.07.2010 07:53 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
|
Omien havaintojeni mukaan siihen riittää myös Skeida Oktaania, ihan vaikka sillä ykskutosella penssakoneella.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 02.07.2010 17:34 |
Viestit: 5879 Paikkakunta: Lahti
|
Olikohan Huulilasissa joskus tutkimus siitä että millä automerkillä ajetaan eniten ylinopeuksia, ykkösenä oli Citroën 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 02.07.2010 18:26 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Xari kirjoitti: Olikohan Huulilasissa joskus tutkimus siitä että millä automerkillä ajetaan eniten ylinopeuksia, ykkösenä oli Citroën  se johtuu vain siitä kun ne ovat niin mukavia/pehmeitä ajaa. kuski ei vaan huomaa nopeuden noustessa kun naatiskelee kyydistä 
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 02.07.2010 19:23 |
Viestit: 5879 Paikkakunta: Lahti
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: Xari kirjoitti: Olikohan Huulilasissa joskus tutkimus siitä että millä automerkillä ajetaan eniten ylinopeuksia, ykkösenä oli Citroën  se johtuu vain siitä kun ne ovat niin mukavia/pehmeitä ajaa. kuski ei vaan huomaa nopeuden noustessa kun naatiskelee kyydistä  Pöh, edesvastuuttomia kaahareita vaan ovat koko sakki 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 09:59 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Xari kirjoitti: Olikohan Huulilasissa joskus tutkimus siitä että millä automerkillä ajetaan eniten ylinopeuksia, ykkösenä oli Citroën  Ei oikeastaan hämmästytä - muistan jo vuosituhannen alussa kiinnittäneeni huomiota aiheeseen, kun C5:t vyöryivät työsuhdeautoiksi. Sahatessani tieosuuksia ees ja taas erittäin mukavaksi jousitetulla Xantiallani, esimerkiksi talvisina pöperöpäivinä ohituskaistoilla meni aina peräkkäin Citikoita - ja yleensä ne Viitoset jättivät vielä minutkin, vaikka olenkin rauhallinen, vastuullinen ja lainkuuliainen kuljettaja. 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
black_van
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 12:34 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
kaikille sätkät niin loppuis ylinopeudet  Juhannuksena ajoin 124.lla 190 2.0d, ei tehnyt mieli kenenkään ohi,tai ei ollut tarpeeksi pitkää suoraa. Sitten juhannuksen palaillessa kyseinen mersu ajoi edelläni,eli samaa matkaa mentiin ja aika tarkkaan mersumies katsoi ohituspaikat. Eli mitä tehokkaampi auto,sitä hulluimpia temppuja ihmiset tekee
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 14:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
black_van kirjoitti: Juhannuksena ajoin 124.lla 190 2.0d, ei tehnyt mieli kenenkään ohi,tai ei ollut tarpeeksi pitkää suoraa. W123 200d:llä kun sai mittariin jotenkin kelattua yli satasen, niin ei sitä helpolla viitsinyt alle sen laskea, kun moiset tilaisuudet olivat niin harvinaisia  Ei silti, melko tykiltähän se kaapelimiehen vaparidieseliautomaattivanikin tuntui ja silti uskalsin sillä traktorin ohittaa 2009 Morvan paluumarssilla. Tosin varsinainen ohjushan tuollainen onkin verrattuna Land Rover Defenderiin. Moisella kerran liikkuessani löysin Taavetti-Lappeenranta-väliltä Vt6:lta yhden niin pitkän suoran, että uskalsin ohittaa paria kymppiä alinopeutta ajavan... vaan ei meinannut sekään suora riittää. Vertailuksi voin sanoa tuota tietä tuntemattomille, että Xantialla pääsee samalla välillä helposti useasta autosta(+perävaunusta) kerralla ohi, eli ne suorat eivät ole ihan lyhyitä edes.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 15:03 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
laakeri kirjoitti: Tosin varsinainen ohjushan tuollainen onkin verrattuna Land Rover Defenderiin. Moisella kerran liikkuessani löysin Taavetti-Lappeenranta-väliltä Vt6:lta yhden niin pitkän suoran, että uskalsin ohittaa paria kymppiä alinopeutta ajavan... vaan ei meinannut sekään suora riittää. Vertailuksi voin sanoa tuota tietä tuntemattomille, että Xantialla pääsee samalla välillä helposti useasta autosta(+perävaunusta) kerralla ohi, eli ne suorat eivät ole ihan lyhyitä edes. Kyllä nuo uudemmat (armeijan käyttämät) TD5-Defenderit ihan kohtuullisesti paikaltaan lähtevät ja vääntöä tuntuisi piisaavan, mutta ilmeisesti auton kerrostaloa vastaava ilmanvastuskerroin on se suurempi menohalujen tappaja tuolla maantienopeuksissa. Mutta eipä noita kai maantieajoon ole tehtykään, loistavat paremmin vähän karummissa olosuhteissa... 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 22:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Bumper kirjoitti: Mutta eipä noita kai maantieajoon ole tehtykään, loistavat paremmin vähän karummissa olosuhteissa...  Olosuhteista välittämättä UAZ oli kyllä yhtä asiaa lukuun ottamatta kaikella tapaa Defenderiä parempi vaihtoehto puolustusvoimissa(kin). Se Defenderin parempi puoli oli se, että siinä on radio. Tosin sitä ei voinut kuunnella ajaessa, kun sisämelu on niin mieletön, ettei radiota kuullut. Parkissa olisi ehkä hetken voinutkin kuunnella... tosin olisikohan sekin riittänyt tyhjentämään sen parin nyrkin kokoisen akun? Uskomaton viritelmä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
black_van
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 23:04 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
laakeri kirjoitti: black_van kirjoitti: Juhannuksena ajoin 124.lla 190 2.0d, ei tehnyt mieli kenenkään ohi,tai ei ollut tarpeeksi pitkää suoraa. W123 200d:llä kun sai mittariin jotenkin kelattua yli satasen, niin ei sitä helpolla viitsinyt alle sen laskea, kun moiset tilaisuudet olivat niin harvinaisia  Ei silti, melko tykiltähän se kaapelimiehen vaparidieseliautomaattivanikin tuntui ja silti uskalsin sillä traktorin ohittaa 2009 Morvan paluumarssilla. Tosin varsinainen ohjushan tuollainen onkin verrattuna Land Rover Defenderiin. Moisella kerran liikkuessani löysin Taavetti-Lappeenranta-väliltä Vt6:lta yhden niin pitkän suoran, että uskalsin ohittaa paria kymppiä alinopeutta ajavan... vaan ei meinannut sekään suora riittää. Vertailuksi voin sanoa tuota tietä tuntemattomille, että Xantialla pääsee samalla välillä helposti useasta autosta(+perävaunusta) kerralla ohi, eli ne suorat eivät ole ihan lyhyitä edes. Kyllä tuo w124.nen kulki ihan hyvin motarillakin sallittua nopeutta,mutta ei sillä kyl kovin nopeaa ohitusta voi tehdä. Oli 200tkm ajettu vasta joten uskomattoman pirteä kakslitraiseksi
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 03.07.2010 23:55 |
Viestit: 2205 Paikkakunta: Laukaa
|
Taas pakolliset ruumiit http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070 ... 4_uu.shtmlLainaa: Hurjastelu päättyi kahden kuolemaan Haapavedellä
Lauantai 3.7.2010 klo 21.07
Kaksi miestä sai surmansa ulosajossa lauantai-iltana Haapavedellä. Silminnäkijän mukaan henkilöauto oli ajanut kovaa vauhtia Kytökyläntietä Haapaveden suuntaan. Loivasti vasemmalle kääntyvässä mutkassa auton kuljettaja oli menettänyt auton hallinnan. Auto oli ajautunut tien vasemmalle puolelle ja pyörinyt useamman kerran katon kautta ympäri. Auto katkaisi yhden valopylvään ja pysähtyi tien vasemmalle puolelle ojaan. Auton kyydissä olleet kaksi miestä saivat kolarissa surmansa.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 22.07.2010 20:14 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
|
Mistä lie tullut sekin kaahari joka eilen keksiviikona klo 16 aikohin ajoi tiellä 18 ähtäriä kohden, tuli meitä vastaan noin 10 km ennen Ähtäriä, siellä on tietyö menossa ja rajoitus 50 km/h, vastaan tulleella hiukan vanhemalla, tummalla mondeo farkulla oli vauhtia yli 100 km/h. Meidän citikaan lensi kivi, ja lensi kovaa. Jos olisin ollut yksin, olisin kääntynyt perään. Nyt tyydyin soittamaan poliisille. Harmi kun en enättänyt rekkaria näkemään.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
|
Jallu
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 23.07.2010 10:30 |
Viestit: 294
|
Oldis kirjoitti: ..... Meidän citikaan lensi kivi, ja lensi kovaa. Jos olisin ollut yksin, olisin kääntynyt perään. Nyt tyydyin soittamaan poliisille. Harmi kun en enättänyt rekkaria näkemään. Mihis toimiin oletit noilla tiedoilla poliisin ryhtyvän? Lähettään kriisiapua. 
|
|
|
|
 |
|
Kami
|
Viestin otsikko: Re: mistä näitä kaahareita oikein tulee...? Lähetetty: 23.07.2010 12:44 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Lainaa: Omien havaintojeni mukaan siihen riittää myös Skeida Oktaania  Juu täällä Varsianisessa Suomessa olen pariin otteeseen nähnyt tuollaisen hopeanharmaan Skeidan missä näytti olleen mielestäni vähän sporttisempi helmaprofiilikin. Tuo on kerran painellut ohi motarilla "tuhattaja ja sataa" ja pari kertaa olen nähnyt sen seisovan motarin laidalla toisen auton seuranana, missä tilanteessa tuon Skeidan takaikkunalla tuikkivat hauskat sinivalot....  Molemmilla kerroilla muuten se etummaisena ollut "asiakas" oli joku teinituuninki peli... tuolla on virkavallan mukava saada noita kaiffareita kiinni "rysän päältä" ja varmaan aiheuttaa jonkin verran provosoitumista "asiakkaissa", kun tuollainen Skeida lähestyy takaapäin jo valmiiksi ylinopeutta ajavaa.... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
|
|