|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 22.01.2011 19:33 |
|
r_a_n_u kirjoitti: Sä voit tietenkin muotoilla oman tekstisi miten vain. Ja miltei joka asiasta voi aina kaivaa jotain kielteistä, jos asenne on se. Nuo esimerkkisi eivät oikein tunnu todenperäisiltä. Suhtautumisesi on ollut alusta asti, tuntematta minua, että valehtelen! Jospa viimeistään nyt alkaisit osoittaa, mitä olen valehdellut. BX:ssä ei voi olla ongelmia? Tapoihini ei todellakaan kuulu valehtelu, ja ne, jotka tuntevat minut, eivät koskaan ole epäilleet minua valehtelijaksi! Mitähän tarkoitit tuolla, että kaivan jotain kielteistä kaikesta? Voisin väittää, että sinä kaivat jotain kielteistä tai muuten vaan huomauttelemista lähes kaikesta mitä minä tänne kirjoitan!!! Jotain tapoja nyt sentään, hei. Jos auto ei käynnisty ja joku pysähtyy vain utelemaan "onko sitikassa joku ongelma" ja seuraavaavaksi toteaa "emmää noista mitään tiedä" niin kyllä ensimmäisenä tulee pettymys siitä, että apua ei sittenkään tule vaikka jo ehdin luulla. Enkä jaksa tästä tämän enempää, mutta mene hitto vieköön itseesi ja tarkista nyt aluksi oma asenteesi, jos pystyt siihen! Ja vähät siitä, että joku keskustelu alkaa harhailla otsikon ulkopuolella, kuka niistä säännöistä jatkuvasti jaksaa pilkuntarkasti nipottaa. Niin käy todellisessa face-to-face keskustelussakin. Eikä minkäänlaisia hymiöitä tähän!
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 22.01.2011 20:05 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Ensimmäisestä bexistäni meinasi yli 10 v sitten motarilla laturi irrota. Kolinan voimistuttua huomattavaksi pysähdyin ja raavin päätä että mitäs ny. Perään pysähtyi Citroen-korjaamon paku, kaverilla oli sopiva kulma-torx mukana ja niin saatiin matka jatkumaan  Liikkeen nimeä en kyllä enää muista.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 22.01.2011 21:39 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Lemon kirjoitti: Mukava kuulla, että vielä joku pysähtyy auttamaan. Mutta : "kuka teistä olisi tehnyt samoin..." voisi kai muotoilla "kuka teistä, jotka olisitte osanneet jotenkin auttaa, olisi tehnyt samoin", koska mitä mieltä on pysähtyä kysymään "mikä hätänä" ja seuraavaksi sanoa "emmää vaan osaa auttaa kun en ymmärrä mistään mittään". Mulle on käynyt BXn kanssa pari kertaa niin... ensin ilahduin kun joku pysähtyy kysymään onko ongelmia, ajattelin että nyt saan apua, mutta kun utelija jatkoi, ettei ymmärrä noista yhtään mitään ja jatkoi matkaa, teki mieli vastata että hittoakos sitte tulet siihen utelemaan, on tässä tarpeeks muutakin miettimistä  Joku jopa sanoi että ne on noi nykyajan autot tollaisia  Joskus aikoinaan putosi yhden Mersusta laturin hihna paikoiltaan, takaisin laitto ei olisi kummoinen homma ollut mut kun ainoa mistä sai valoa säkkipimeään oli sytkäri, jokainen ohikulkija pysähtyi eikä kellään ollut edes taskulamppua, lopuksi näytettiin korjaajalle valoa irroitetulla parkkivalolla. Että pienestä olisi ollut kiinni eikä kummoisia taitoja olisi apu vaatinut
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 23.01.2011 00:20 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Lemon kirjoitti: Mukava kuulla, että vielä joku pysähtyy auttamaan. Sätkäkuskihan ei koskaan aja ohitse, jos toinen 2CV on tien poskessa onnettomassa tilassa. Vuosia sitten Turun jaos kokoontui kuukausikokouksiin Ruissaloon ja taas kerran kauniina tiistai-iltana keikuteltiin paikalle. Parkkialueella muutama sata metriä ennen varsinaista kokouskahvilaa oli 2CV pelti pystyssä ja isäntä ropasi jotain sopivaa. Kurvattiin paikalle ja kysymään onko kaikki hyvin ja kuulemma oli, ei vaikuttanut kuitenkaan tutulta harrastajalta. Miitingin sitten alettua joku mattimyöhäinen tuli paikalle ja totesi, että joku Kiltaan ja Jaokseen kuulumaton oli tullut syrjäiselle parkkipaikalle tekemään huoltotoimenpiteitä ja oli ollut kuulemma aika kypsä, kun kahdeksastoista (18.) 2CV oli pysähtynyt kysymään "onk kaikki kunnos..." Vastaavasti harrastajatoverit olivat tulleet aikoinaan kimppatallilta tuolta saariston suunnasta ja tien poskessa oli seissyt BX ja kaksi rouvaa ihmettelemässä. Kuljettajatoveri oli pysäyttänyt vieraanmerkkisen kiesinsä hiipuneen vaunun perään ja noussut autosta kysyäkseen mikä tilanne. Rouvat ilmoittivat ongelmia olevan ja tadaa! toinen harrastajatoveri hyppäsi ulos paikalle - Citikan korjaamohaalarit päällä ja pakki kourassa. Rouvat eivät olleet uskoa tapahtumaa todeksi. Itse olin kerran pahimmassa aamuruuhkassa Turun keskustassa, kun valoihin hyytyi sininen ZX. Kaistoja oli kaksi ja itse olin siinä vetävässä jonossa. Ajoin vierasmerkkisen vaununi parkkiin risteyksen yli ja kipaisin takaisin alueelle. ZX ei luvannutkaan ja sain takana seisovasta Transitista vielä raavaan hemmon mukaan työntämään, ohjattiin hiukan liikennettä ja siirrettiin onneton ajokki syrjään risteysalueelta. ZX-kuski kiitteli sitten avusta ja jatkoi jalkaisin, kyyti ei kelvannut. Lämmitti kovin vielä viimeiset sanansa "kyllä noi Citikat on sitten ihan paskoja ..." 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
cuisinier
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 23.01.2011 02:06 |
|
r_a_n_u kirjoitti: Lemon kirjoitti: Mukava kuulla, että vielä joku pysähtyy auttamaan. Jos henkilöauto on parkkipaikalla konepelti ylhäällä ja joku vieressä tutkailee moottoritilaa, niin tottahan siinä tilanteessa voi kaivata myös monenlaista muuta apua, kuin siihen autoon kuuluvaa. Et tainnut Ranu ymmärtää mistä on kysymys. Olin itse paikalla kun BX ei yllättäen käynnistynyt bensa-asemalla. Työnsimme kärryn syrjään ja tutkimme asiaa konepelti auki.Tyyppi tuli kysymään että mikä hätänä. Ilahduin, että saan apua, mutta seuraava kommentti oli " ei näistä nykyajan vehkeistä kukaan mitään ymmärrä" Vuosi oli 2009, auto oli mallia 1991. Että ei pätkääkään naurata kun joku älykääpiö tulee viereen sössöttämään, kun on oikeasti ongelmia. Totta tietenkin, että BX on tulevaisuuden tekniikkaa...no joo, tyyppi oli sikäli oikeassa.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 23.01.2011 17:07 |
|
Sää sait sit Kimmo kaikki mun Citikkamallit eli 2CVn, BXn ja ZXn samaan viestiin  Enkä mää ollu kuitenkaan osallisena yhdessäkään noista tapahtumista  Mutta hianoja esimerkkejä kaikki siitä, mitä kaikkee voi tapahtua tiellä  ! Saab mulla sammui joskus aloittelevana autoilijana Ravattulan liikennevaloihin, ja kun valo taas vaihtui vihreäksi, niin arvaahan sen mitä takana oleva mies teki! Sehän rupes tööttäilemään ihan kuin se olisi auttanut Saappia käynnistymään... Ja kyl tää liittyy aiheeseen, tää on kiitos Kimmolle siitä, että hän kertoi auttamiseen liittyviä hauskoja esimerkkejä 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 29.01.2011 18:41 |
|
Kiitos "synttärilahjasta" jptcool, kyllä niiden osien pitäisi sopia.  Myös MK kiittää, kun tietää saavansa joskus tulevaisuudessa tarpeen tullen sopivia osia. 
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 29.01.2011 21:10 |
Viestit: 2193 Paikkakunta: Laukaa
|
Kiitokset Tapsa550:lle ja leipurivaimolle piirakka-pulla-kaffeista, oli kiva poiketa turisemassa ohi kulkiessa moponhaku reissulla. Samalla tuli nähtyä Visan ehostusta, kyllä siitä tulee komia,  vaikka hyvä oli lähtökohtakin.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 01.02.2011 17:43 |
Viestit: 573 Paikkakunta: Loimaa
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 02.02.2011 09:41 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kiitokset Visamiehelle, järjenkäyttö on tosiaankin taitolaji, hmm. Vai onko se harkintakyky? Mahtava ratkaisu jokatapauksessa! Kiitos
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 02.02.2011 10:11 |
Viestit: 327
|
Juuh! Visamiehelle paljon kiitoksia asiallisesta ratkaisusta!
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 02.02.2011 13:49 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
KIITOS Visamies!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 19.02.2011 18:23 |
|
Ihan vilpitön kiiitos Teuskille ja Citsportsitelle! Teidän rohkaisujennne ansiosta löysin uusia ulottovuuksia ja olen nyt aikas vakavasti kiinni myös uudessa harrastuksessa 
|
|
|
|
 |
txk
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 20.02.2011 18:18 |
Viestit: 119
|
Kiitokset BX:n puhaltimen kyydityksestä. Asianosainen itsensä tunnistanee. 
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 27.02.2011 21:11 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kiitos Eskerelle maanantaisesta tuomisesta, nyt sille tuli käyttöä  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 27.02.2011 21:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kiitokset hauskalle väelle patonkitapaamisessa Morvassa ja kiitos Kaseva järjestelyistä!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 01.03.2011 12:00 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Kiitokset Juusolle ja kumppaneille veto- ja työntöavusta 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 01.03.2011 12:04 |
|
Kiitos vaan itsellesi, kun järjestit meille ohjelmaa 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 01.03.2011 13:15 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Lemon kirjoitti: Kiitos vaan itsellesi, kun järjestit meille ohjelmaa  Sehän se siinä taka-ajatuksena olikin 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 29.06.2011 23:00 |
Viestit: 2193 Paikkakunta: Laukaa
|
Helteessä kylmästä kiitokset Tapsa61:lle 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 12.07.2011 23:55 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kiitokset XMfanille tänään! Farkkuni (XM V6 automaagi) meinas muuten hyytyä pihaasi kun lähdin, ensimmäinen avaimen kääntö ei taas tuonut mitään kiksejä konehuoneeseen. Sääs nähä avataanko, startin hiilet vai se riivatun aski sieltä shifterin alta. Jasuhan on tainnut tuon avata... onko koskettimissa kuraa, hapanta vai rasvaa noin yleensä?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 13.07.2011 13:18 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Cikatti kirjoitti: Kiitokset XMfanille tänään! Farkkuni (XM V6 automaagi) meinas muuten hyytyä pihaasi kun lähdin, ensimmäinen avaimen kääntö ei taas tuonut mitään kiksejä konehuoneeseen. Sääs nähä avataanko, startin hiilet vai se riivatun aski sieltä shifterin alta. Jasuhan on tainnut tuon avata... onko koskettimissa kuraa, hapanta vai rasvaa noin yleensä? Ei tarvinnu avata, sillä oma paljastui eheäksi... Vaihtoehtoja on muutama hauska, ja sit yks todella työläs, arvaat varmaan mikä on tuo viimeinen..: -se mokkula vaihteiston kyljessä, on vähän "pirullisessa" paikassa, laatikon takana-tälle menevässä kaapelissa on ruskea liitin, LHM-säiliön alla, osaa olla huono kontakti tässä -rele haluaa hapantua ajovalon takana -eikä virtalukonpohjakaan ikuinen ole -niin, ja se hankalin, se itte startti. Tuon vaihdossa meinas loppua usko 2.1td automaagin kanssa, vaan pakko se oli vaihtaa kun loppu elämä siitä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 13.07.2011 13:56 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kiitti Jasu. Kivan tyhjentävä vastaus  Epäilen eniten starttia koska tuossa V-kuukassa on aina ollut melko pitkä vieteri niin ei olis ihme että hiilet ovat loppu 250 000 km kohdalla. TIedä sitten onko V6:n startin irroitus/asennus sen vaikeampi kuin TD:ssä  ...aikas hyvin se kyllä näkyy. Niin, vaihteston kyljen "mokkula" ...mitä syönyt? Tuleeko sieltä P_R_N_D_3_2_1 -tieto kojetauluun? VArsikin se kun josku voi näyttä'ä jopa R-asento vaikka nopeutta eteenpäin on 120 km/h.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Kiitokset Lähetetty: 13.07.2011 14:17 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Cikatti kirjoitti: Niin, vaihteston kyljen "mokkula" ...mitä syönyt? Tuleeko sieltä P_R_N_D_3_2_1 -tieto kojetauluun? VArsikin se kun josku voi näyttä'ä jopa R-asento vaikka nopeutta eteenpäin on 120 km/h. Siellä on vain sekalainen kasa kosketinkärkiä... Vaan tuollanen vika, että näyttää mitä sattuu, varsinkin jos elää lämpötilan mukaan, viittaa vahvasti mittaritaulun hapantuneisiin juotoksiin... Miulla oli siitä vitsikäs, että D oli N, 3 oli R, R oli kuten piti, 2 ja 1 pimenti koko näytön. Arvaas tuliko rekisteriotteeseen maininta, kuukauden korjausajalla... Ja juu, tuliko korjattua siinä kuukaudessa..? Ei, vaan seuraavaa karsastusta edeltävänä iltana, ottamalla mittaritaulu irti ja uudelleenjuottamalla toistakymmentä läpivientiä... Helppo rasti, isoja juotospisteitä, helposti nähtävillä ovat ne..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|